Γ.Δ.
1049.7 +2,16%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+4,01%
3.89
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
12
TITC
+3,28%
14.5
ΑΑΑΚ
+8,40%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10
ΑΒΑΞ
+2,45%
0.796
ΑΒΕ
+1,53%
0.53
ΑΔΜΗΕ
+2,56%
1.76
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-11,76%
0.45
ΑΛΜΥ
+0,68%
2.21
ΑΛΦΑ
+5,26%
1.1605
ΑΝΔΡΟ
+2,40%
6.4
ΑΝΕΚ
+8,33%
0.234
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
+0,43%
7.07
ΑΣΚΟ
+0,47%
2.14
ΑΣΤΑΚ
+2,94%
8.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
+0,97%
5.2
ΑΤΤ
+4,07%
11.76
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,11%
4.31
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+2,66%
0.617
ΒΙΟΤ
-9,09%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.166
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-5,11%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+5,24%
11.24
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
+3,77%
7.99
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+3,17%
0.782
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
-1,54%
0.319
ΕΒΡΟΦ
+1,06%
0.76
ΕΕΕ
-0,25%
24.32
ΕΚΤΕΡ
+2,88%
1.43
ΕΛΒΕ
-0,41%
4.86
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,71%
0.417
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.12
ΕΛΛ
+0,90%
16.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+7,34%
1.96
ΕΛΠΕ
+2,13%
7.66
ΕΛΣΤΡ
+1,55%
2.62
ΕΛΤΟΝ
+2,20%
2.32
ΕΛΧΑ
+2,18%
1.592
ΕΝΤΕΡ
-1,54%
3.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.134
ΕΠΣΙΛ
+1,11%
7.28
ΕΣΥΜΒ
+3,00%
0.618
ΕΤΕ
+2,79%
4.64
ΕΥΑΠΣ
+1,81%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,75%
6.74
ΕΥΡΩΒ
+4,65%
1.295
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.16
ΙΑΤΡ
+0,66%
1.535
ΙΚΤΙΝ
-1,36%
0.582
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.14
ΙΝΚΑΤ
+4,72%
1.596
ΙΝΛΙΦ
+1,11%
3.64
ΙΝΛΟΤ
+2,36%
0.65
ΙΝΤΕΚ
+4,36%
3.83
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,08%
6.7
ΙΝΤΕΤ
+5,67%
1.025
ΙΝΤΚΑ
+3,88%
1.766
ΚΑΜΠ
-2,80%
2.43
ΚΑΡΕΛ
+0,65%
312
ΚΕΚΡ
+2,04%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
0,00%
0.946
ΚΟΡΔΕ
+2,59%
0.554
ΚΟΥΑΛ
+0,37%
0.542
ΚΟΥΕΣ
+5,04%
4.9
ΚΡΕΚΑ
-5,41%
0.28
ΚΡΙ
+0,96%
6.34
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.08
ΛΑΒΙ
+3,08%
0.401
ΛΑΜΔΑ
+1,40%
5.805
ΛΑΜΨΑ
+1,79%
22.8
ΛΑΝΑΚ
-1,48%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-3,53%
0.984
ΛΟΥΛΗ
+3,64%
2.56
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.735
ΜΕΒΑ
+2,63%
3.12
ΜΕΝΤΙ
+0,29%
3.51
ΜΕΡΚΟ
-0,40%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+4,64%
22.1
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.718
ΜΟΤΟ
+4,48%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-3,21%
0.664
ΜΠΕΛΑ
-6,89%
19.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,54%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.575
ΜΥΤΙΛ
+0,97%
24.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.4
ΝΑΥΠ
0,00%
0.98
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.25
ΞΥΛΠ
+13,04%
0.26
ΟΛΘ
+0,41%
24.6
ΟΛΠ
+1,51%
18.8
ΟΛΥΜΠ
+5,05%
2.08
ΟΠΑΠ
+2,41%
14.9
ΟΤΕ
+1,66%
13.46
ΟΤΟΕΛ
+1,35%
12
ΠΑΙΡ
+2,15%
0.95
ΠΑΠ
+0,43%
2.35
ΠΕΙΡ
+5,21%
2.02
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.52
ΠΛΑΘ
+4,05%
3.985
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.488
ΠΡΕΜΙΑ
+1,85%
1.1
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
+5,90%
2.78
ΡΕΒΟΙΛ
+2,40%
1.28
ΣΑΡ
+0,90%
6.75
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+5,71%
0.296
ΣΙΔΜΑ
+0,88%
2.3
ΣΠΕΙΣ
+9,00%
6.3
ΣΠΙ
+0,33%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.22
ΤΕΝΕΡΓ
+3,06%
18.87
ΤΖΚΑ
+1,62%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
+6,00%
0.212
ΦΙΕΡ
-6,77%
0.413
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.6
ΦΡΙΓΟ
+6,06%
0.07
ΦΡΛΚ
+2,08%
3.43
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.535
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ναυτιλία: Η ελληνική σημαία στις ποιοτικότερες παγκοσμίως

Στις ποιοτικότερες σημαίες παγκοσμίως εξακολουθεί να συγκαταλέγεται η ελληνική, με αποτέλεσμα το ελληνικό νηολόγιο και τα μέλη αυτού να διατηρούν ένα σημαντικό στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Για παράδειγμα, τα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας που υψώνουν την ελληνική σημαία υφίστανται και λιγότερους ελέγχους συμμόρφωσης από τις κατά τόπους λιμενικές αρχές, ακριβώς λόγω της υψηλής βαθμολογίας του νηολογίου της χώρας σε διάφορες κατηγορίες, όπως η συμμόρφωση με τις επιμέρους κανονιστικές αρχές (όπως τα Paris MOU και Tokyo MOU), αλλά και η υιοθέτηση όλων των συμβάσεων που διέπουν τη ναυτιλία, όπως εκείνες για τις εργασιακές συνθήκες.

Η διατήρηση της ελληνικής σημαίας στις υψηλότερες θέσεις της σχετικής λίστας, επιβεβαιώθηκε από την τελευταία ετήσια επιθεώρηση, που ολοκληρώθηκε και δημοσιεύτηκε χθες από το ICS (International Chamber of Shipping), το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας. Στην ίδια κατηγορία με την ελληνική σημαία βρίσκονται οι σημαίες της Γερμανίας, της Ιταλίας, των Νήσων Μπαχάμες, της Βερμούδας, των Νήσων Κέιμαν, της Δανίας, του Παναμά, της Σιγκαπούρης, του Ην. Βασιλείου, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ιαπωνίας, της Λιβερίας, των Νήσων Μάρσαλ, της Ολλανδίας, της Μάλτας και της Νορβηγίας.

Ωστόσο, η υψηλή ποιοτική στάθμη του ελληνικού νηολογίου εξακολουθεί να μη μεταφράζεται και σε αντίστοιχα υψηλό αριθμό πλοίων. Αντιθέτως, με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (Μάρτιος 2022), ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία μειώθηκε το προηγούμενο 12μηνο (Μάρτιος 2021-2022) και ως προς τον αριθμό των πλοίων και ως προς τη συνολική χωρητικότητά του (και σε DWT και σε GT), αποτελούμενος πλέον από 570 πλοία (χωρητικότητας 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT). Στην αντίστοιχη έρευνα του έτους που είχε προηγηθεί, ο στόλος που βρισκόταν στο ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 584 πλοία (36.623.355 GT και 62.317.858 DWT). Στον αντίποδα, σημαίες όπως εκείνη των Νήσων Μάρσαλ κέρδισαν 132 πλοία, της Λιβερίας 83 πλοία και της Κύπρου 7 πλοία. Πτώση, σημειώθηκε στα ελληνόκτητα πλοία που βρίσκονται π.χ. στα νηολόγια του Παναμά, του Χονγκ Κονγκ και της Σιγκαπούρης. Τα δύο μεγαλύτερα νηολόγια για τα ελληνικά πλοία είναι εκείνα της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ, με 1.014 και 1.009 πλοία αντίστοιχα, πάντα με βάση τα στοιχεία που ήταν διαθέσιμα τον Μάρτιο του 2022.

Στην πρόσφατη εορταστική τελετή κοπής πίτας, που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από τα μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας (Greek Shipping Co-operation Committee), ο κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, εφοπλιστής και πρόεδρος του Committee, σημείωσε ότι η ελληνική σημαία θα μπορούσε να ωφεληθεί με σημαντικές νέες εισροές πλοίων, αν η κυβέρνηση προχωρούσε σε πρωτοβουλίες για την αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, προς την κατεύθυνση της θέσπισης της δυνατότητας ίδρυσης ιδιωτικών σχολών. Ο ελληνικός εφοπλισμός πιέζει προς την κατεύθυνση αυτήν για αρκετά χρόνια, θεωρώντας ότι με τον τρόπο αυτόν θα μπορούσε να αυξηθεί η παραγωγή απόφοιτων αξιωματικών και μηχανικών και να αντιμετωπιστεί η έλλειψη εργαζομένων στα πλοία. Με δεδομένο ότι κάθε πλοίο που υψώνει την ελληνική σημαία οφείλει να έχει συγκεκριμένο ελάχιστο αριθμό Ελλήνων αξιωματικών και μηχανικών, η αύξηση της διαθεσιμότητας υποψήφιων εργαζόμενων είναι κρίσιμο στοιχείο, προκειμένου να πληρούνται τα σχετικά κριτήρια.

Ασφαλώς, θα πρέπει να προστεθεί στο σημείο αυτό ότι ένας από τους λόγους, ίσως ακόμα σημαντικότερος, που πολλοί Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να επιλέγουν σημαίες τρίτων χωρών είναι και οικονομικός, καθώς τα κόστη είναι χαμηλότερα, ενώ υπάρχουν κι άλλες ευκολίες, όπως η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών και η ταχύτητα εξυπηρέτησης σε τυχόν απρόοπτα περιστατικά, στοιχεία στα οποία υστερεί το ελληνικό νηολόγιο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!