Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

Σε καθεστώς ασφυξίας τα λιμάνια – Πιέσεις για λειτουργία του σιδηροδρόμου

Σε καθεστώς ασφυξίας έχουν περιέλθει τα λιμάνια συνδυασμένων μεταφορών της χώρας, εξαιτίας της ακινησίας στον σιδηρόδρομο. Πρόκειται για τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και σε μικρότερο βαθμό του Βόλου.

Στον Πειραιά περίπου 100.000 κοντέινερ διακινούνται ετησίως μέσω σιδηροδρόμου, δηλαδή περίπου 8.500 σε μηνιαία βάση. Αυτό σημαίνει ότι στον Πειραιά έχουν «κολλήσει» ήδη πάνω από 4.000 κοντέινερ τις δύο εβδομάδες που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), Κωνσταντίνο Χατζηκωνσταντίνου, για τον μήνα που ακολουθεί το τραγικό δυστύχημα ήταν προγραμματισμένο να αναχωρήσουν από το λιμάνι 16 συρμοί τρένων, καθένας από τους οποίους θα μετακινούσε τουλάχιστον 25 οχήματα-βαγόνια. Ένας τέτοιος συρμός, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ, αντιστοιχεί σε 30-50 φορτηγά αυτοκίνητα (νταλίκες), αριθμός που είναι απίθανο να εξευρεθεί στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης.

Ο ΟΛΑ αυτήν την περίοδο βρίσκεται με μεγάλο όγκο φορτίου, τόσο λόγω των αποστολών του ΝΑΤΟ, όσο και λόγω της ολοκλήρωσης δύο μεγάλων ενεργειακών έργων στην περιοχή, του σταθμού επαναεριοποίησης υγρού φυσικού αερίου (FSRU), αλλά και της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρισμού στην Κομοτηνή. Έτσι, διαρκώς πλοία φορτοεκφορτώνουν υλικά στον λιμένα. Επιπλέον, αναμένεται σύντομα να εκκινήσουν και οι μεταφορές σιτηρών από χώρες της Μαύρης Θάλασσας.

Πέραν, όμως, της διαθεσιμότητας των φορτηγών στην περιοχή, μεγάλο πρόβλημα συνιστά και η απουσία οδικού δικτύου, κατάλληλου να υποστηρίξει αυτού του είδους τις εμπορευματικές μεταφορές. Όπως επισημαίνει ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, για τα εμπορευματικά λιμάνια που αξιοποιούν συνδυασμένες μεταφορές, όπως αυτό της Αλεξανδρούπολης, όταν χάνεται ένας κρίκος αυτού του συνδυασμού μεταφορικών μέσων, οδηγεί στην απώλεια ενός σημαντικού πλεονεκτήματος.

Εικόνα για το πότε θα επαναλειτουργήσει εκ νέου ο σιδηρόδρομος δεν υπάρχει ακόμη. Σύμφωνα, ωστόσο, με όλες τις ενδείξεις, το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας και ειδικά οι εμπορευματικές μεταφορές φαίνεται ότι θα είναι από τα πρώτα που θα τεθούν σε λειτουργία. Εξάλλου, όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές, σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορείου Ελλάδος (Πλατύ-Προμαχώνας και Πλατύ-Ειδομένη), το σύστημα τηλεδιοίκησης βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

Εξάλλου, υπάρχει και το ΝΑΤΟ, που πιέζει για τις μεταφορές αμυντικού υλικού. Ας μην ξεχνάμε ότι στις 5 Μαρτίου 2023 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έδεσε για άλλη μια φορά το γιγαντιαίο αρματαγωγό Liberty Pride και ξεφορτώνει αμυντικό εξοπλισμό στο πλαίσιο των ασκήσεων του ΝΑΤΟ Atlantic Resolve 2023 και Defender Europe 2023. H τελευταία αναμένεται να διεξαχθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης το ερχόμενο καλοκαίρι, με τη συμμετοχή πολυεθνικών αμυντικών δυνάμεων.

Η έλευση του γιγαντιαίου αρματαγωγού Liberty Pride από το Τσάρλεστον των ΗΠΑ είναι μόνον η αρχή στη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού στο πλαίσιο της άσκησης Defender Europe 2023 και όλα δείχνουν ότι στο λιμάνι τους επόμενους μήνες θα πιάσουν κι άλλα μεγάλα πλοία του αμερικανικού στρατού και του ΝΑΤΟ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!