Γ.Δ.
1250.61 +0,47%
ACAG
-2,67%
14.6
CENER
+0,17%
5.95
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
0,00%
13
TITC
+0,36%
16.52
ΑΑΑΚ
0,00%
9.45
ΑΒΑΞ
+0,36%
1.118
ΑΒΕ
0,00%
0.542
ΑΔΜΗΕ
+0,82%
1.958
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.476
ΑΛΜΥ
+7,47%
2.59
ΑΛΦΑ
+3,96%
1.536
ΑΝΔΡΟ
-0,57%
7
ΑΝΕΚ
-1,82%
0.216
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-0,40%
9.88
ΑΣΚΟ
-1,64%
2.4
ΑΣΤΑΚ
+3,15%
7.86
ΑΤΕΚ
0,00%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.1
ΑΤΤ
+0,32%
12.64
ΑΤΤΙΚΑ
-0,39%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.79
ΒΙΟΚΑ
+3,54%
2.34
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
0.736
ΒΙΟΤ
-3,51%
0.22
ΒΙΣ
0,00%
0.176
ΒΟΣΥΣ
-2,50%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,28%
14.14
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.22
ΔΕΗ
+0,95%
10.06
ΔΟΜΙΚ
+2,29%
0.804
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+3,41%
0.91
ΕΕΕ
-0,57%
27.84
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
-0,42%
4.72
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.459
ΕΛΙΝ
+1,72%
2.36
ΕΛΛ
+0,91%
16.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,82%
2.39
ΕΛΠΕ
-0,25%
7.96
ΕΛΣΤΡ
+7,30%
2.94
ΕΛΤΟΝ
+0,71%
2.83
ΕΛΧΑ
+1,62%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+1,20%
5.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,25%
8.1
ΕΣΥΜΒ
+1,39%
0.732
ΕΤΕ
+1,19%
6.112
ΕΥΑΠΣ
+3,21%
3.54
ΕΥΔΑΠ
+2,58%
6.75
ΕΥΡΩΒ
+1,67%
1.5245
ΕΧΑΕ
+3,93%
5.02
ΙΑΤΡ
+4,65%
1.575
ΙΚΤΙΝ
+1,08%
0.56
ΙΛΥΔΑ
+0,76%
1.325
ΙΝΚΑΤ
0,00%
1.87
ΙΝΛΙΦ
-2,40%
3.66
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.6
ΙΝΤΕΚ
+0,30%
4.985
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.35
ΙΝΤΕΤ
-1,33%
1.115
ΙΝΤΚΑ
+0,31%
1.936
ΚΑΜΠ
+0,40%
2.49
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+2,44%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,41%
0.982
ΚΟΡΔΕ
+1,64%
0.618
ΚΟΥΑΛ
-1,13%
0.702
ΚΟΥΕΣ
-2,67%
6.19
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,75%
8.06
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.74
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+4,49%
0.489
ΛΑΜΔΑ
-0,32%
6.27
ΛΑΜΨΑ
+1,74%
23.4
ΛΑΝΑΚ
+0,54%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,55%
0.98
ΛΟΥΛΗ
-0,36%
2.79
ΜΑΘΙΟ
+8,22%
0.79
ΜΕΒΑ
-0,48%
4.16
ΜΕΝΤΙ
+1,35%
3.75
ΜΕΡΚΟ
+1,69%
36
ΜΙΓ
-0,99%
4.99
ΜΙΝ
-2,91%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,44%
23.3
ΜΟΝΤΑ
-2,19%
0.67
ΜΟΤΟ
-1,38%
3.58
ΜΟΥΖΚ
-0,71%
0.695
ΜΠΕΛΑ
-1,17%
23.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.43
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,20%
29.74
ΝΑΚΑΣ
+0,76%
2.66
ΝΑΥΠ
+2,05%
0.995
ΞΥΛΚ
0,00%
0.288
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΟΛΘ
+0,83%
24.3
ΟΛΠ
-0,35%
19.98
ΟΛΥΜΠ
+1,81%
2.25
ΟΠΑΠ
0,00%
16
ΟΤΕ
+0,34%
14.95
ΟΤΟΕΛ
-1,94%
14.16
ΠΑΙΡ
+1,89%
1.08
ΠΑΠ
+0,43%
2.35
ΠΕΙΡ
+0,97%
2.91
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,41%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,12%
17.6
ΠΡΔ
0,00%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
+0,63%
1.286
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,66%
7.65
ΠΡΟΦ
-0,49%
4.05
ΡΕΒΟΙΛ
+3,05%
1.52
ΣΑΡ
+2,70%
7.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
0.965
ΣΑΤΟΚ
-6,45%
0.029
ΣΕΝΤΡ
-0,34%
0.29
ΣΙΔΜΑ
-1,44%
2.73
ΣΠΕΙΣ
+1,45%
7
ΣΠΙ
-0,62%
0.642
ΣΠΥΡ
-10,00%
0.144
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20.16
ΤΖΚΑ
+4,02%
2.07
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
+3,50%
0.414
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.7
ΦΡΙΓΟ
+3,20%
0.0645
ΦΡΛΚ
+2,67%
4.43
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.515
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Σε καθεστώς ασφυξίας τα λιμάνια – Πιέσεις για λειτουργία του σιδηροδρόμου

Σε καθεστώς ασφυξίας έχουν περιέλθει τα λιμάνια συνδυασμένων μεταφορών της χώρας, εξαιτίας της ακινησίας στον σιδηρόδρομο. Πρόκειται για τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης και σε μικρότερο βαθμό του Βόλου.

Στον Πειραιά περίπου 100.000 κοντέινερ διακινούνται ετησίως μέσω σιδηροδρόμου, δηλαδή περίπου 8.500 σε μηνιαία βάση. Αυτό σημαίνει ότι στον Πειραιά έχουν «κολλήσει» ήδη πάνω από 4.000 κοντέινερ τις δύο εβδομάδες που ακολούθησαν το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στην Αλεξανδρούπολη, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), Κωνσταντίνο Χατζηκωνσταντίνου, για τον μήνα που ακολουθεί το τραγικό δυστύχημα ήταν προγραμματισμένο να αναχωρήσουν από το λιμάνι 16 συρμοί τρένων, καθένας από τους οποίους θα μετακινούσε τουλάχιστον 25 οχήματα-βαγόνια. Ένας τέτοιος συρμός, όπως αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΑ, αντιστοιχεί σε 30-50 φορτηγά αυτοκίνητα (νταλίκες), αριθμός που είναι απίθανο να εξευρεθεί στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης.

Ο ΟΛΑ αυτήν την περίοδο βρίσκεται με μεγάλο όγκο φορτίου, τόσο λόγω των αποστολών του ΝΑΤΟ, όσο και λόγω της ολοκλήρωσης δύο μεγάλων ενεργειακών έργων στην περιοχή, του σταθμού επαναεριοποίησης υγρού φυσικού αερίου (FSRU), αλλά και της νέας μονάδας παραγωγής ηλεκτρισμού στην Κομοτηνή. Έτσι, διαρκώς πλοία φορτοεκφορτώνουν υλικά στον λιμένα. Επιπλέον, αναμένεται σύντομα να εκκινήσουν και οι μεταφορές σιτηρών από χώρες της Μαύρης Θάλασσας.

Πέραν, όμως, της διαθεσιμότητας των φορτηγών στην περιοχή, μεγάλο πρόβλημα συνιστά και η απουσία οδικού δικτύου, κατάλληλου να υποστηρίξει αυτού του είδους τις εμπορευματικές μεταφορές. Όπως επισημαίνει ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, για τα εμπορευματικά λιμάνια που αξιοποιούν συνδυασμένες μεταφορές, όπως αυτό της Αλεξανδρούπολης, όταν χάνεται ένας κρίκος αυτού του συνδυασμού μεταφορικών μέσων, οδηγεί στην απώλεια ενός σημαντικού πλεονεκτήματος.

Εικόνα για το πότε θα επαναλειτουργήσει εκ νέου ο σιδηρόδρομος δεν υπάρχει ακόμη. Σύμφωνα, ωστόσο, με όλες τις ενδείξεις, το δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας και ειδικά οι εμπορευματικές μεταφορές φαίνεται ότι θα είναι από τα πρώτα που θα τεθούν σε λειτουργία. Εξάλλου, όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές, σε μεγάλο μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου της Βορείου Ελλάδος (Πλατύ-Προμαχώνας και Πλατύ-Ειδομένη), το σύστημα τηλεδιοίκησης βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

Εξάλλου, υπάρχει και το ΝΑΤΟ, που πιέζει για τις μεταφορές αμυντικού υλικού. Ας μην ξεχνάμε ότι στις 5 Μαρτίου 2023 στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έδεσε για άλλη μια φορά το γιγαντιαίο αρματαγωγό Liberty Pride και ξεφορτώνει αμυντικό εξοπλισμό στο πλαίσιο των ασκήσεων του ΝΑΤΟ Atlantic Resolve 2023 και Defender Europe 2023. H τελευταία αναμένεται να διεξαχθεί σε πολλές χώρες της Ευρώπης το ερχόμενο καλοκαίρι, με τη συμμετοχή πολυεθνικών αμυντικών δυνάμεων.

Η έλευση του γιγαντιαίου αρματαγωγού Liberty Pride από το Τσάρλεστον των ΗΠΑ είναι μόνον η αρχή στη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού στο πλαίσιο της άσκησης Defender Europe 2023 και όλα δείχνουν ότι στο λιμάνι τους επόμενους μήνες θα πιάσουν κι άλλα μεγάλα πλοία του αμερικανικού στρατού και του ΝΑΤΟ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!