Γ.Δ.
1232.74 +1,23%
ACAG
0,00%
6.1
CENER
+1,19%
6.82
CNLCAP
0,00%
6.65
DIMAND
+0,43%
11.8
TITC
+0,96%
16.82
ΑΑΑΚ
0,00%
7.95
ΑΒΑΞ
+0,77%
1.31
ΑΒΕ
0,00%
0.546
ΑΔΜΗΕ
+2,13%
2.155
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.65
ΑΛΜΥ
0,00%
2.26
ΑΛΦΑ
+3,57%
1.3625
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.78
ΑΝΕΚ
0,00%
0.25
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+2,70%
11.4
ΑΣΚΟ
+3,85%
2.43
ΑΣΤΑΚ
-1,38%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.336
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.9
ΑΤΤ
+1,69%
12
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,82%
5.6
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.76
ΒΙΟΣΚ
+4,00%
1.04
ΒΙΟΤ
0,00%
0.246
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+1,86%
1.64
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,75%
13.26
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
+1,93%
9.53
ΔΟΜΙΚ
+0,59%
3.39
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.96
ΕΕΕ
+0,78%
26
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.42
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.566
ΕΛΙΝ
-1,68%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
16
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,91%
2.13
ΕΛΠΕ
+1,22%
7.44
ΕΛΣΤΡ
-2,14%
2.74
ΕΛΤΟΝ
-7,33%
2.15
ΕΛΧΑ
+1,69%
1.8
ΕΝΤΕΡ
+1,03%
5.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.136
ΕΠΣΙΛ
-6,40%
8.33
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.06
ΕΤΕ
+3,09%
5.68
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+0,51%
5.9
ΕΥΡΩΒ
+3,36%
1.571
ΕΧΑΕ
+2,01%
4.82
ΙΑΤΡ
+1,93%
1.845
ΙΚΤΙΝ
+0,58%
0.519
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.445
ΙΝΚΑΤ
0,00%
3.04
ΙΝΛΙΦ
-2,35%
4.16
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.65
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.05
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,61%
6.3
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,72%
2.075
ΚΑΜΠ
0,00%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
364
ΚΕΚΡ
+2,83%
1.09
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.34
ΚΛΜ
+1,38%
1.1
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.542
ΚΟΥΑΛ
+1,15%
0.704
ΚΟΥΕΣ
-0,17%
5.94
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,05%
7.98
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.89
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-1,72%
0.686
ΛΑΜΔΑ
+1,87%
5.985
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.05
ΛΕΒΚ
0,00%
0.312
ΛΕΒΠ
0,00%
0.396
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.21
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.02
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.38
ΜΕΒΑ
0,00%
3.58
ΜΕΝΤΙ
+4,08%
3.57
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.4
ΜΙΓ
-0,61%
4.07
ΜΙΝ
0,00%
0.55
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,50%
23.92
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.8
ΜΟΤΟ
+0,97%
3.12
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,53%
26.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.39
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.915
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
36.9
ΝΑΚΑΣ
-4,90%
2.72
ΝΑΥΠ
+5,56%
1.14
ΞΥΛΚ
-1,52%
0.324
ΞΥΛΠ
0,00%
0.254
ΟΛΘ
0,00%
24
ΟΛΠ
+0,93%
21.6
ΟΛΥΜΠ
+2,37%
2.59
ΟΠΑΠ
+2,43%
16
ΟΤΕ
-0,22%
13.89
ΟΤΟΕΛ
-0,61%
13.02
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
+0,45%
2.21
ΠΕΙΡ
+4,11%
2.89
ΠΕΤΡΟ
+0,67%
8.96
ΠΛΑΘ
-1,46%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.494
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.19
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7
ΠΡΟΦ
+1,41%
4.31
ΡΕΒΟΙΛ
+2,11%
1.935
ΣΑΡ
+1,11%
7.32
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.16
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.043
ΣΕΝΤΡ
+1,67%
0.366
ΣΙΔΜΑ
-4,85%
2.16
ΣΠΕΙΣ
+1,35%
7.5
ΣΠΙ
-0,96%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+0,78%
15.47
ΤΖΚΑ
0,00%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.218
ΦΙΕΡ
0,00%
0.467
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.85
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.079
ΦΡΛΚ
+3,44%
4.655
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Ηλιόπουλος: Άγονες γραμμές κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του

Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να υποβληθούν οι προσφορές για τρεις καλοκαιρινές άγονες γραμμές, που έχει προκηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας. Οι καλοκαιρινές άγονες γραμμές χαρακτηρίζονται ως μία καινοτομία που εφάρμοσε το υπουργείο και αφορούν τρίμηνης διάρκειας δρομολογήσεις δημόσιας υπηρεσίας. Πληρώνονται, δηλαδή από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, με απλά λόγια, από τους φορολογουμένους.

Για φέτος το προϋπολογισθέν ποσό ανέρχεται στα 7,1 εκατομμύρια ευρώ για τρεις συγκεκριμένες γραμμές: η μία ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και μέσω Λήμνου καταλήγει στη Μυτιλήνη, η άλλη πάλι από τη συμπρωτεύουσα στις βόρειες Σποράδες και η τρίτη από τη Σητεία μέσω Κάσου και Καρπάθου στη Ρόδο. Μέχρις εδώ, όλα καλά.

Βέβαια, ορισμένοι κύκλοι της ακτοπλοϊκής αγοράς σχολιάζουν πως είναι παράξενο που κάποιες γραμμές σαν κι αυτές αποφασίστηκε να επιδοτηθούν μόνο για το καλοκαίρι. Το συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που αποτελεί το όργανο στο οποίο συμμετέχουν το υπουργείο αλλά και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και στο οποίο την πλειοψηφία έχει το υπουργείο, αποφάσισε στις 24 Φεβρουαρίου πράγματι να γίνουν οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες. Ωστόσο, ομόφωνα ψήφισε να μην μπει το ελάχιστο όριο ταχύτητας των 25 μιλίων, που παρά ταύτα το υπουργείο κατόπιν αποφάσισε να βάλει, «φωτογραφίζοντας», σύμφωνα με την ακτοπλοϊκή αγορά, πλοία της Seajets, συμφερόντων του Μάριου Ηλιόπουλου. Επίσης, αποφάσισε πως μπορούν να είναι και Γ’ κατηγορίας πλοία. Δηλαδή, πλοία ηλικίας πάνω από 20 ετών. Τέτοια παλιά πλοία, που δύνανται να πετύχουν μεγάλες ταχύτητες και δεν είναι δρομολογημένα σε κανονικές για το καλοκαίρι γραμμές, είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα αυτά της προαναφερθείσας εταιρείας, εξηγούν οι ίδιες πηγές, μιλώντας για εξόφθαλμες παρεμβάσεις, αφού όλα τα πλοία της Seajets, με εξαίρεση ένα, είναι πάνω από 20 ετών. Εξάλλου, είναι κατ’ εξοχήν η εταιρεία που αγοράζει τέτοια μεταχειρισμένα πλοία από το εξωτερικό, τα οποία κατόπιν συχνά τα συναντά κανείς σε τέτοιες άγονες γραμμές.

Επιπλέον, εγείρονται κι άλλα ερωτήματα, όπως γιατί το υπουργείο Ναυτιλίας είναι διατεθειμένο να πληρώσει, για παράδειγμα, 2,6 εκατομμύρια για να πηγαίνει ένα γρήγορο, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα παλιό πλοίο, από τη Σητεία στη Ρόδο; Αν μη τι άλλο, δεν θα έπρεπε οι κρατικές επιδοτήσεις να πηγαίνουν σε πλοία με μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα; Και μειωμένες εκπομπές σημαίνουν χαμηλές ταχύτητες και σύγχρονα πλοία και όχι το αντίθετο, όπως τώρα επιτρέπεται. Είναι σαν να δίνεται κίνητρο για να αγοραστούν μεταχειρισμένα παρωχημένα πλοία από το εξωτερικό και να μπουν στο Αιγαίο μόνο και μόνο για να εισπράττουν από τον δημόσιο κορβανά. Δυστυχώς, αυτές οι επιλογές δίνουν τροφή σε ολοένα και περισσότερα στόματα, που μιλούν για σχέσεις στοργής του υπουργείου με τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!