Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Ηλιόπουλος: Άγονες γραμμές κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του

Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να υποβληθούν οι προσφορές για τρεις καλοκαιρινές άγονες γραμμές, που έχει προκηρύξει το υπουργείο Ναυτιλίας. Οι καλοκαιρινές άγονες γραμμές χαρακτηρίζονται ως μία καινοτομία που εφάρμοσε το υπουργείο και αφορούν τρίμηνης διάρκειας δρομολογήσεις δημόσιας υπηρεσίας. Πληρώνονται, δηλαδή από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, με απλά λόγια, από τους φορολογουμένους.

Για φέτος το προϋπολογισθέν ποσό ανέρχεται στα 7,1 εκατομμύρια ευρώ για τρεις συγκεκριμένες γραμμές: η μία ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και μέσω Λήμνου καταλήγει στη Μυτιλήνη, η άλλη πάλι από τη συμπρωτεύουσα στις βόρειες Σποράδες και η τρίτη από τη Σητεία μέσω Κάσου και Καρπάθου στη Ρόδο. Μέχρις εδώ, όλα καλά.

Βέβαια, ορισμένοι κύκλοι της ακτοπλοϊκής αγοράς σχολιάζουν πως είναι παράξενο που κάποιες γραμμές σαν κι αυτές αποφασίστηκε να επιδοτηθούν μόνο για το καλοκαίρι. Το συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που αποτελεί το όργανο στο οποίο συμμετέχουν το υπουργείο αλλά και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες και στο οποίο την πλειοψηφία έχει το υπουργείο, αποφάσισε στις 24 Φεβρουαρίου πράγματι να γίνουν οι σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες. Ωστόσο, ομόφωνα ψήφισε να μην μπει το ελάχιστο όριο ταχύτητας των 25 μιλίων, που παρά ταύτα το υπουργείο κατόπιν αποφάσισε να βάλει, «φωτογραφίζοντας», σύμφωνα με την ακτοπλοϊκή αγορά, πλοία της Seajets, συμφερόντων του Μάριου Ηλιόπουλου. Επίσης, αποφάσισε πως μπορούν να είναι και Γ’ κατηγορίας πλοία. Δηλαδή, πλοία ηλικίας πάνω από 20 ετών. Τέτοια παλιά πλοία, που δύνανται να πετύχουν μεγάλες ταχύτητες και δεν είναι δρομολογημένα σε κανονικές για το καλοκαίρι γραμμές, είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα αυτά της προαναφερθείσας εταιρείας, εξηγούν οι ίδιες πηγές, μιλώντας για εξόφθαλμες παρεμβάσεις, αφού όλα τα πλοία της Seajets, με εξαίρεση ένα, είναι πάνω από 20 ετών. Εξάλλου, είναι κατ’ εξοχήν η εταιρεία που αγοράζει τέτοια μεταχειρισμένα πλοία από το εξωτερικό, τα οποία κατόπιν συχνά τα συναντά κανείς σε τέτοιες άγονες γραμμές.

Επιπλέον, εγείρονται κι άλλα ερωτήματα, όπως γιατί το υπουργείο Ναυτιλίας είναι διατεθειμένο να πληρώσει, για παράδειγμα, 2,6 εκατομμύρια για να πηγαίνει ένα γρήγορο, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα παλιό πλοίο, από τη Σητεία στη Ρόδο; Αν μη τι άλλο, δεν θα έπρεπε οι κρατικές επιδοτήσεις να πηγαίνουν σε πλοία με μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα; Και μειωμένες εκπομπές σημαίνουν χαμηλές ταχύτητες και σύγχρονα πλοία και όχι το αντίθετο, όπως τώρα επιτρέπεται. Είναι σαν να δίνεται κίνητρο για να αγοραστούν μεταχειρισμένα παρωχημένα πλοία από το εξωτερικό και να μπουν στο Αιγαίο μόνο και μόνο για να εισπράττουν από τον δημόσιο κορβανά. Δυστυχώς, αυτές οι επιλογές δίνουν τροφή σε ολοένα και περισσότερα στόματα, που μιλούν για σχέσεις στοργής του υπουργείου με τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!