Γ.Δ.
1497.68 -0,34%
ACAG
0,00%
6.08
CENER
+2,81%
8.78
CNLCAP
-0,63%
7.85
DIMAND
-0,32%
9.27
OPTIMA
+2,28%
11.66
TITC
+0,48%
31.5
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,24%
1.644
ΑΒΕ
0,00%
0.48
ΑΔΜΗΕ
+2,03%
2.26
ΑΚΡΙΤ
+1,76%
0.865
ΑΛΜΥ
-1,24%
2.795
ΑΛΦΑ
+0,94%
1.768
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,71%
12.62
ΑΣΚΟ
-0,74%
2.7
ΑΣΤΑΚ
+1,41%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.422
ΑΤΡΑΣΤ
-0,71%
8.34
ΑΤΤ
0,00%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.44
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,90%
6.43
ΒΙΟΚΑ
+1,53%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.162
ΒΟΣΥΣ
+8,13%
2.66
ΓΕΒΚΑ
-0,94%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,12%
16.52
ΔΑΑ
-2,80%
8.124
ΔΑΙΟΣ
-3,70%
3.64
ΔΕΗ
-0,33%
11.94
ΔΟΜΙΚ
+1,99%
4.61
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,80%
0.354
ΕΒΡΟΦ
-2,96%
1.64
ΕΕΕ
-0,37%
32.64
ΕΚΤΕΡ
-1,42%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,95%
2.655
ΕΛΠΕ
-0,17%
8.7
ΕΛΣΤΡ
-2,07%
2.37
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.878
ΕΛΧΑ
0,00%
2.1
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.152
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12.04
ΕΣΥΜΒ
-1,81%
1.355
ΕΤΕ
-0,85%
8.448
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
6
ΕΥΡΩΒ
-0,33%
2.134
ΕΧΑΕ
+0,38%
5.27
ΙΑΤΡ
0,00%
1.695
ΙΚΤΙΝ
+1,11%
0.4095
ΙΛΥΔΑ
-1,46%
1.69
ΙΝΚΑΤ
-0,76%
5.21
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.96
ΙΝΛΟΤ
-0,84%
1.176
ΙΝΤΕΚ
+0,33%
6.13
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,75%
4.48
ΙΝΤΕΤ
+1,21%
1.255
ΙΝΤΚΑ
-0,93%
3.74
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.5
ΚΕΠΕΝ
+4,00%
2.08
ΚΛΜ
0,00%
1.675
ΚΟΡΔΕ
-2,57%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+3,22%
1.282
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.72
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,45%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-0,36%
1.39
ΛΑΒΙ
+1,87%
0.98
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
-3,77%
1.02
ΛΕΒΚ
0,00%
0.332
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+0,37%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
+1,04%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-1,01%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-0,50%
3.98
ΜΙΝ
+2,65%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,44%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+1,82%
3.35
ΜΟΤΟ
+1,64%
3.1
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-0,51%
27.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+1,01%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
+0,05%
39.02
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,41%
0.974
ΞΥΛΚ
-1,08%
0.276
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.53
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-1,20%
24.8
ΟΛΥΜΠ
-1,08%
2.75
ΟΠΑΠ
-0,52%
15.27
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,96%
0.927
ΟΤΕ
0,00%
14.24
ΟΤΟΕΛ
-1,91%
12.32
ΠΑΙΡ
-2,61%
1.12
ΠΑΠ
-1,19%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,08%
3.847
ΠΕΤΡΟ
-3,66%
8.94
ΠΛΑΘ
0,00%
4.05
ΠΛΑΚΡ
-3,75%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
-0,50%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-2,12%
5.09
ΡΕΒΟΙΛ
+0,60%
1.675
ΣΑΡ
-1,05%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
+7,94%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-0,26%
1.89
ΣΠΕΙΣ
+0,52%
7.76
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,16%
18.16
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,01%
1.762
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.268
ΦΡΛΚ
+1,34%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.635

Ελευσίνα: Επιχείρηση καθαρισμού του κόλπου από 30 ναυαγισμένα πλοία

Ξεκινάει η επιχείρηση «εκκαθάρισης» του κόλπου της Ελευσίνας από τα ναυαγισμένα πλοία. Το έργο ανέλαβε ιδιωτική επιχείρηση, η οποία θα καταβάλει το κόστος ανέλκυσης των πλοίων, αλλά θα αποζημιωθεί πουλώντας τα πλοία ως σκραπ.

Προς την κατεύθυνση αυτήν, η κυβέρνηση έχει υπογράψει σχετική απόφαση προκειμένου να προχωρήσει το έργο. Συγκεκριμένα, με απόφαση που υπογράφουν ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, και ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς, επιτρέπεται η ναυπήγηση ή/και διάλυση πλοίων έως 350 μέτρα στον κόλπο της Ελευσίνας.

Πολλοί επικρίνουν την απόφαση ως αντιπεριβαλοντολογική ρύθμιση, καθώς κατατάσσει τη ναυπήγηση ή/και διάλυση πλοίων έως και 350 μέτρα στις δραστηριότητες μεσαίας όχλησης. Μέχρι πριν από την υπογραφή της σχετικής απόφασης, ως μεσαίας όχλησης δραστηριότητα ναυπηγείου ή διαλυτήριου πλοίων, έπρεπε τα σκάφη να μην ξεπερνούν τα 120 μέτρα. Σημειώνεται ότι σκάφη με μήκος περίπου 350 μέτρων θεωρούνται πολύ μεγάλα και είναι το σύνηθες μήκος των μεγάλων κρουαζιερόπλοιων ή και δεξαμενόπλοιων.

Παράγοντες του υπ. Ανάπτυξης αναφέρουν ότι η απόφαση αυτή έχει μόνον προσωρινό χαρακτήρα και αφορά τον κόλπο της Ελευσίνας. Ο ιδιώτης που θα αναλάβει το έργο θα «τεμαχίζει» τα πλοία και θα ανελκύει τα μέρη τους πάνω σε ειδική πλατφόρμα. Πρόκειται για την τελευταία λέξη στην περιβαλλοντική διαχείριση ναυαγίων, λένε οι άνθρωποι του υπουργείου Ανάπτυξης.

Στόχος της δράσης είναι ο καθαρισμός του κόλπου της Ελευσίνας, στον πυθμένα του οποίου κείτονται τουλάχιστον 30 μικρά, μεσαία και μεγάλα πλοία. Τα πλοία αυτά παρεμποδίζουν την προσέγγιση του λιμένα από άλλα πλοία, τα οποία για να πιάσουν στο λιμάνι ακολουθούν τεθλασμένες γραμμές προσέγγισης. Ο κίνδυνος δε πρόκλησης άλλων ναυαγίων είναι μεγάλος.

Πάντως, η απόφαση μπορεί να εξυπηρετεί και τις μακροπρόθεσμες δραστηριότητες του Ναυπηγείου της Ελευσίνας, που τώρα περνά στα χέρια ιδιωτών. Στη χώρα έχει ξεκινήσει η συζήτηση για τη δημιουργία διαλυτηρίων πλοίων, μια δραστηριότητα η οποία είναι ιδιαίτερα επικερδής. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, λόγω της πανδημίας, τα διαλυτήρια πλοίων δούλεψαν πάρα πολύ, καθώς την ίδια περίοδο οι τιμές των πρώτων υλών (χάλυβα) είχαν εκτοξευθεί σε ιστορικά υψηλά (πάνω από 200 δολ. το ΣΜΕ).

Στην Τουρκία, όπου λειτουργούν τα μεγαλύτερα διαλυτήρια της περιοχής, έκαναν χρυσές δουλειές όλα τα προηγούμενα χρόνια, ενώ άνθρωποι της ναυτιλίας πρόσφατα έκαναν λόγο για τουρκικά πολεμικά πλοία που χτίζονται με χάλυβα που προέρχεται από πρώην πλοία Ελλήνων εφοπλιστών.

Σήμερα οι τιμές του χάλυβα είναι χαμηλότερες, αλλά παραμένουν σε σχετικά υψηλά επίπεδα. Το κέρδος του ενδιαφερόμενου να ανελκύσει τα σκάφη από την Ελευσίνα θα είναι η πώληση του σκραπ μετάλλου των πλοίων, το οποίο αναμένεται να επιφέρει σημαντικά έσοδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!