Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Ναυτιλία: Μείωση του κόστους δανεισμού στο β’ εξάμηνο

Μείωση του κόστους δανεισμού για τη ναυτιλία προβλέπει για το δεύτερο εξάμηνο του 2023, η εξειδικευμένη πλατφόρμα ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων Οceanis από τη Γερμανία. Σε σχετική της έκθεση, επισημαίνει ότι οι προοπτικές του τομέα της ναυτιλιακής χρηματοδότησης παραμένουν θετικές για το υπόλοιπο 2023, καθώς επικρατεί πολύ έντονος ανταγωνισμός μεταξύ των τραπεζών και των υπολοίπων φορέων που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση (π.χ. εταιρείες leasing, εναλλακτικά επενδυτικά funds), προκειμένου να μεγεθύνουν τα χαρτοφυλάκια δανείων τους και να αποκτήσουν μεγαλύτερη έκθεση στον κλάδο.

Η εξέλιξη αυτή αποτελεί ένα ιδιαίτερα χαρμόσυνο νέο, εν μέσω του υφιστάμενου περιβάλλοντος των υψηλών επιτοκίων, καθώς ανοίγει ένα σημαντικό «παράθυρο» εξασφάλισης χαμηλότερου κόστους χρηματοδότησης για τους πλοιοκτήτες, που αναζητούν κεφάλαια για τη μεγέθυνση, ή την ανανέωση του στόλου τους. Σύμφωνα με την έκθεση της γερμανικής πλατφόρμας, ο ανταγωνισμός μεταξύ των πιστωτών, αναμένεται να περιορίσει τα περιθώριά τους, μειώνοντας τελικά το επιτόκιο για τους πλοιοκτήτες.

Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια του 2022 και σύμφωνα με τα στοιχεία του μεγαλύτερου ναυλομεσιτικού οίκου παγκοσμίως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επένδυσαν 13,5 δισ. δολάρια τόσο για ναυπηγήσεις νέων πλοίων όσο και για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων. Ειδικότερα, η αξία των παραγγελιών ανήλθε σε 7,9 δισ. δολάρια και αφορούσαν σε 100 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 6,7 εκατ. dwt. Εξ αυτών, τα 38 ήταν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, 22 φορτηγά πλοία και 18 ήταν δεξαμενόπλοια.

Αντίστοιχα, κατά την Allied Shipbroking αποκτήθηκαν 254 μεταχειρισμένα πλοία, αντί συνολικού ποσού 5,6 δισ. δολαρίων. Επίσης, κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου τριμήνου, τα ελληνικά συμφέροντα έχουν επενδύσει επιπλέον 4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 2,8 δισ. αφορούν νεότευκτα πλοία και 1,2 δισ. ευρώ αφορούν αγορές υφιστάμενων πλοίων.

Το μεγαλύτερο όφελος αναμένεται να έχει ο τομέας των δεξαμενόπλοιων, όπου κυριολεκτικά ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών χρηματοδότησης θα είναι ανελέητος. Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Oceanis, Erlend Sommerfelt Hauge, «το εύρος των επιτοκίων δέχεται πολύ ισχυρή καθοδική πίεση, καθώς οι τράπεζες αναλαμβάνουν μεγαλύτερο ρίσκο, σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια. Ευκαιρίες για τους πλοιοκτήτες θα υπάρξουν και στους τομείς των φορτηγών πλοίων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά θα είναι λιγότερες».

Η προτίμηση αυτή προς τα δεξαμενόπλοια έχει την εξήγησή της. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων εβδομάδων, η συγκεκριμένη αγορά έχει ανακάμψει σημαντικά, παρά τις κατά καιρούς έντονες διακυμάνσεις της ναυλαγοράς. Ωστόσο, η σημαντική αύξηση των τιμών των πλοίων, έχει περιορίσει και το ποσοστό της διαθέσιμης χρηματοδότησης, καθώς κατά μέσο όρο χρηματοδοτείται περίπου το 65% της αξίας του -προς αγορά- πλοίου, από 70% στις αρχές του 2023. Η εικόνα αυτή όμως μπορεί να διαφοροποιηθεί άρδην, ανάλογα με τον τρόπο εκμετάλλευσης του πλοίου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Oceanis, αν το πλοίο απασχοληθεί μέσω μεσοπρόθεσμης, ή και μακροπρόθεσμης χρονοναύλωσης, κάτι που εξασφαλίζει σταθερές και υψηλές ροές εσόδων, οι τράπεζες και άλλοι δανειστές διαφοροποιούν τη στρατηγική τους και επιτρέπουν πολύ υψηλά ποσοστά χρηματοδότησης της αγοράς, έως και 120% της διαχρονικής μέσης αξίας της εκάστοτε κατηγορίας πλοίου. Το στοιχείο αυτό προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία και στους πλοιοκτήτες, που επιχειρούν να χρηματοδοτήσουν τέτοιες αγορές, οι οποίες -μέχρι και πριν από έναν χρόνο- δεν θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν πάνω από 70% της διαχρονικής μέσης αξίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!