Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ναυτιλία: Ρεκόρ παραγγελιών πλοίων $90 δισ.

Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου οργώνουν τα απροσδόκητα πανδημικά τους κέρδη σε παραγγελίες για νέα πλοία σε πρωτοφανή κλίμακα, καθιστώντας μια βιομηχανία γνωστή για τους κύκλους άνθησης και κατάρρευσης πιο ευάλωτη στην τελευταία ύφεση.

Σύμφωνα με το Bloomberg, οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων όπως η MSC Mediterranean Shipping Co, η AP Moller-Maersk A/S, η CMA CGM SA και η Hapag-Lloyd AG — όλες υποστηριζόμενες από Ευρωπαίους δισεκατομμυριούχους — ξοδεύουν κέρδη ρεκόρ που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης για να εκτοξεύσουν νέα μοντέλα κυρίως από τη Νότια Κορέα και κινεζικά ναυπηγεία. Αυτό έχει ωθήσει τον αγωγό παγκόσμιας παραγγελίας σε ένα ιστορικό επίπεδο — σχεδόν 90 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (RM407,79 δισεκατομμύρια) κατά μία εκτίμηση.

Όμως, η παλίρροια έχει αλλάξει στον διαβόητο κυκλικό τομέα, καθώς οι ναύλοι φλερτάρουν με επίπεδα κάτω από το νεκρό σημείο και οι φόβοι για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα επανεμφανίζονται.

«Έχουν παραγγελθεί πάρα πολλά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων»

«Έχουν παραγγελθεί πάρα πολλά μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε ο Erik I Lassen, διευθύνων σύμβουλος της Danish Ship Finance A/S, μιας εταιρείας που παρέχει χρηματοδότηση πλοίων. Σημείωσε ότι οι παραδόσεις ξεκινούν τώρα σε μια περίοδο που οι αλυσίδες εφοδιασμού λειτουργούν πιο ομαλά και η ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.

«Θα υπάρξουν πλοιοκτήτες – πάροχοι χωρητικότητας – εκεί έξω που θα έχουν απλωθεί», είπε σε συνέντευξή του. «Αν και τα τελευταία δύο χρόνια ήταν κερδοφόρα για τη ναυτιλία, τα συσσωρευμένα κέρδη δεν είναι αρκετά για να χρηματοδοτήσουν την επένδυση σε νέα τεχνολογία και πλοία την επόμενη δεκαετία».

Οι προοπτικές έχουν γίνει πιο νεφελώδεις για τους μεγιστάνες, οι εταιρείες των οποίων έχουν ξεκινήσει μια χορωδία αρνητικών προβλέψεων για τους επόμενους μήνες. Την περασμένη Παρασκευή (28 Ιουλίου), η γαλλική CMA CGM, που ελέγχεται από τον δισεκατομμυριούχο Rodolphe Saade και την οικογένειά του, προειδοποίησε για επιδείνωση των συνθηκών της αγοράς και είπε ότι η νέα χωρητικότητα του πλοίου «είναι πιθανό να επιβαρύνει τους ναύλους».

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Zim Integrated Shipping Services Ltd μείωσε τις οικονομικές της προοπτικές για το 2023 λόγω χαμηλότερης από την αναμενόμενη αύξηση όγκου και αδύναμα επιτόκια. Ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός Maersk έχει προβλέψει ότι οι παγκόσμιοι όγκοι μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να συρρικνωθούν έως και 2,5% φέτος, και προειδοποίησε επίσης για έναν αναδυόμενο κίνδυνο από την πλευρά της προσφοράς το δεύτερο εξάμηνο. Η γερμανική Hapag-Lloyd είπε ότι η προσφορά πιθανότατα θα ξεπεράσει τη ζήτηση φέτος και το επόμενο έτος.

Η Matson Inc – ένας μικρότερος ανταγωνιστής και ένας πύργος για τα αγαθά που ρέουν από την Κίνα στη Βόρεια Αμερική – δήλωσε στις 20 Ιουλίου ότι αναμένει μια «σίγαση σεζόν αιχμής» τους επόμενους μήνες, καθώς «οι λιανοπωλητές συνεχίζουν να διαχειρίζονται προσεκτικά τα επίπεδα αποθεμάτων έναντι των χαμηλότερων καταναλωτών ζήτηση”. Η Matson με έδρα τη Χονολουλού ανακοίνωσε σχέδια τον περασμένο Νοέμβριο να αγοράσει τρία νέα πλοία για περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

Συνολικά, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει ότι οι όγκοι του εμπορίου θα αυξηθούν μόλις κατά 2% φέτος, μια απότομη επιβράδυνση από το εκτιμώμενο 5,2% το 2022.

Υπό αυτό το σκηνικό φαίνεται ένα βιβλίο παραγγελιών για νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που η Drewry Maritime Research είχε 890 πλοία από την 1η Ιουλίου, ή το 28% της τρέχουσας παγκόσμιας χωρητικότητας παγκοσμίως, μετρούμενη σε ισοδύναμες μονάδες εμπορευματοκιβωτίων 20 ποδών.

Μόνο οι παραδόσεις φέτος αναμένεται να προσθέσουν 1,75 εκατομμύρια ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδιών (TEU), ή περίπου το 6,6% του συνολικού στόλου πριν προσαρμοστούν για κατεδαφίσεις, σύμφωνα με το τελευταίο Container Forecaster της Drewry. Η καθαρή νέα χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά ρεκόρ 1,82 εκατομμυρίων TEU το επόμενο έτος και 1,4 εκατομμύρια το 2025 για να φθάσει τα 30,5 εκατομμύρια, σχεδόν κατά 55% αύξηση σε σχέση με μια δεκαετία νωρίτερα.

«Αναζητούμε το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών στην ιστορία της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», δήλωσε ο βετεράνος του κλάδου John McCown, ιδρυτής της Blue Alpha Capital. «Έχουν καθαρίσει τους ισολογισμούς τους και τώρα επανεπενδύουν».

Εκτίμησε ότι ο αγωγός νέων πλοίων θα αποζημιώσει τους πλοιοκτήτες περίπου 89,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ με βάση το κόστος ναυπήγησης πλοίων μέσης κλίμακας μεγεθών.

Μια ομάδα Ευρωπαίων δισεκατομμυριούχων ελέγχουν μερικές από τις μεγαλύτερες γραμμές εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της φυλής Saade. Υπάρχει ο Τζιανλουίτζι Απόντε με έδρα την Ελβετία, ο ιδρυτής της MSC, Klaus-Michael Kuehne, ο οποίος έχει μερίδιο 30% στην Hapag-Lloyd. και την οικογένεια του προέδρου της Maersk Robert Maersk Uggla, του δισέγγονου του ιδρυτή.

Ο Kuehne είναι το πλουσιότερο άτομο της Γερμανίας με καθαρή περιουσία 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Bloomberg Billionaires Index, ενώ ο Saade και η οικογένειά του έχουν 23 δισεκατομμύρια δολάρια και ο Aponte 21 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ένας κινητήριος παράγοντας για την παραγγελία νέων πλοίων και την αναβάθμιση των κινητήρων των υπαρχόντων είναι ο μετριασμός της κλιματικής αλλαγής. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός θέλει η βιομηχανία να έχει καθαρά μηδενικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου έως το 2050, με σημεία ελέγχου το 2030 και το 2040. Η διαθεσιμότητα καυσίμων χωρίς εκπομπές είναι σχεδόν μηδενική αυτή τη στιγμή.

Η Maersk παρήγγειλε τον περασμένο μήνα έξι πλοία εμπορευματοκιβωτίων που κινούνται με μεθανόλη, ανεβάζοντας το σύνολο σε 25. Στο τέλος του περασμένου έτους, η Hapag-Lloyd είχε ένα βιβλίο παραγγελιών 15 νέων ναυπηγήσεων με παραδόσεις κατά την περίοδο 2023-2025.

Η CMA CGM έχει δημιουργήσει το δεύτερο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών στον κόσμο στα 1,24 εκατομμύρια TEU, θέτοντας τη γαλλική εταιρεία σε θέση να πλησιάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει τη Maersk το 2026, σύμφωνα με τον αναλυτή του κλάδου Alphaliner.

«Τα τελευταία χρόνια, η ναυτιλιακή γραμμή με έδρα τη Μασσαλία ήταν εξαιρετικά επιθετική όσον αφορά την παροχή παραγγελιών νέων ναυπηγείων», ανέφερε η Alphaliner αυτόν τον μήνα σε έκθεση, τοποθετώντας τον αγωγό σε 122 πλοία και 1,24 εκατομμύρια TEU. Η επέκταση του στόλου της MSC στην πρώτη θέση οφείλεται εν μέρει στις αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, ανέφερε.

Ο οικονομικός διευθυντής της CMA CGM Ramon Fernandez είπε ότι η εταιρεία είχε περίπου 100 πλοία κατά παραγγελία, με τα περισσότερα από αυτά να τροφοδοτούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο ή μεθανόλη. Αρνήθηκε να είναι πιο συγκεκριμένος, αλλά αναγνώρισε την πιθανότητα πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.

«Το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης για την επόμενη περίοδο πιθανότατα θα είναι υπό πίεση επειδή η χωρητικότητα θα αυξηθεί περισσότερο από το εμπόριο», είπε, προσθέτοντας ότι η διάλυση και η απόσυρση από την υπηρεσία παλαιότερων, πιο ρυπογόνων πλοίων θα μπορούσε να μειώσει τις επιπτώσεις, μαζί με μια μετακόμιση. να επιβραδύνει τις στροφές του κινητήρα για να περιορίσει τις εκπομπές ρύπων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!