Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

Η ΡΑΛ απορρίπτει τις αθέμιτες χρεώσεις της ΟΛΠ/Cosco στο Πέραμα

Κέρδισαν την πρώτη μάχη οι ναυπηγοεπισκευαστές στο Πέραμα κατά της ΟΛΠ/Cosco. Η καταγγελία που πραγματοποίησαν στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) σχετικά με αθέμιτες χρεώσεις από την παραχωρησιούχο του λιμένα Πειραιά, έγινε αποδεκτή και πλέον η ΟΛΠ/Cosco δεν πρέπει να χρεώνει την είσοδο των συνεργείων στην ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος.

Πρόκειται για τα συνεργεία που παρέχουν υπηρεσίες ναυπηγοεπισκευής σε πλοία και τα οποία χρεώνονταν με 5, 10 ή 19,50 ευρώ, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος, ανά είσοδο στη ζώνη ναυπηγοεπισκευής.

Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΛ (226/2021/21.04.2021), «η αμοιβή χρήσης λιμένα για κάθε είσοδο αυτοκινήτων που προβλέπει η διάταξη της παρ. 7 του 3ου Ειδικού Τιμολογίου για τις φορτοεκφορτώσεις ειδών τροφοδοσίας και λοιπών εφοδίων πλοίων, δεν περιλαμβάνει την είσοδο αυτοκινήτων που πρόκειται να εκτελέσουν ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες». Η ίδια απόφαση επίσης αναφέρει ότι «το ημερήσιο αδιαίρετο δικαίωμα χρήσης λιμένος και εκτέλεσης εργασιών ιδιωτικών γερανών, κατ’ άρθρον 8 του “Κανονισμού και Τιμολόγια στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Ο.Λ.Π.”, δεν καταλαμβάνει αυτοκίνητα με την πρόσθετη διάταξη για την φορτοεκφόρτωση υλικών για τη διενέργεια ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών».

Ουσιαστικά με την απόφαση αυτή, η ΡΑΛ απορρίπτει τον ισχυρισμό της ΟΛΠ ΑΕ ότι τα τέλη τροφοδοσίας πλοίων στο λιμένα, πέρα από τα σκάφη της ακτοπλοΐας, αφορά και τα σκάφη της ναυπηγοεπισκευής. Συγκεκριμένα η ρυθμιστική αρχή αναφέρει ότι η ΟΛΠ/Cosco, διασταλτικά επεκτείνει τα τέλη φορτοεκφορτώσεων και τροφοδοσίας πλοίων, στα πλοία της ναυπηγοεπισκευής. Προσθέτει δε ότι η πρόσβαση των συνεργείων ναυπηγοεπισκευής πρέπει να γίνεται στα πλοία που ελλιμενίζονται για το σκοπό αυτό, χωρίς κόστος, καθώς το κόστος αυτό καταβάλλεται μέσω των τελών λιμενικών υπηρεσιών και χρήσης υποδομών του λιμένα από τον πλοιοκτήτη ή τον διαχειριστή του πλοίου.

«Η Ο.Λ.Π. Α.Ε.», αναφέρει στο σκεπτικό της η ΡΑΛ, «αναζητά και επιβάλλει τέλη εισόδου σε φορτηγά οχήματα με πρόσθετη ανυψωτική διάταξη, τα οποία χρησιμοποιούνται από τους παρόχους ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών αποκλειστικά για τη μεταφορά και φορτοεκφόρτωση των υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων που χρησιμοποιούν στις εργασίες τους στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι η χρήση των οχημάτων αυτών δεν αφορά την ανύψωση και μετατόπιση φορτιών, αλλά είναι επικουρική για τη μεταφορά και φορτοεκφόρτωση των υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων που χρησιμοποιούνται στις εργασίες ναυπηγοεπισκευής, από το πίσω μέρος του ειδικά διαμορφωμένου για τη μεταφορά φορτίων οχήματος προς τον τόπο εκφόρτωσης στην αποβάθρα, και όχι επί του πλοίου υπό επισκευή».

Το παραπάνω προκύπτει και από τα οικονομικά στοιχεία της ΟΛΠ Α.Ε. Τα ποσά που εισπράττει ως τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων το 2019 και το 2020 η εταιρεία, είναι ιδιαίτερα αυξημένα, χωρίς ωστόσο να προσδιορίζεται η πηγή τους, δηλαδή από προέροχνται από την ακτοπλοϊα ή την ναυπηγοεπισκευή. «Ο δε ισχυρισμός (της ΟΛΠ), ότι τα ανωτέρω (τέλη εισόδου των συνεργείων ναυπηγοεπισκευής) εισπράττονταν από την Ο.Λ.Π. ΑΕ ήδη και προ της υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης, δεν προέκυψε από τα αντίστοιχα χορηγηθέντα στοιχεία, όπου προκύπτει το συνολικά εισπραχθέν ποσό από το ανωτέρω τιμολόγιο ανά έτος, και όχι η αντίστοιχη κατανομή είσπραξης ανά υπόχρεο», αναφέρει η έκθεση της ΡΑΛ. Με άλλα λόγια, τα τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων, παρόλο που δεν προσδιορίζονται, εμφανίζονται αυξημένα μετά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι τα τέλη φορτοεκφόρτωσης πλοίων, είναι αυξημένα υπέρμετρα -άνω του 40%-μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του λιμένα στην Cosco.

Το «χαράτσι» εισόδου να ναυπηγοεπισκευαστών στο Πέραμα δεν αφορά παρά μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ετησίως. Ωστόσο οι ναυπηγοεπισκευαστές στυλώνουν τα πόδια τους, καθώς όπως αναφέρουν, κάποιοι στην χώρα μας, θέλουν να παραστήσουν τους «καλούς» και τους «αποδοτικούς» στους Κινέζους, επιχειρώντας να βγάλουν επιπλέον έσοδα από παντού. Με δεδομένο μάλιστα ότι τα τέλη χρήσης του λιμένα της ναυπηγοεπισκευής καταβάλλονται από τον πλοιοκτήτη, ενώ οι ναυπηγοεπισκευαστές καταβάλλουν τα κόστη της υποπαραχώρησης του ΟΛΠ, θεωρούν κοροϊδία να καταβάλλουν το επιπλέον κόστος εισόδου των συνεργείων στους στη ζώνη ναυπηγοεπισκευής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!