Γ.Δ.
1450.71 -0,33%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.85
CNLCAP
-0,63%
7.9
DIMAND
0,00%
9.55
OPTIMA
-0,75%
10.56
TITC
0,00%
29.55
ΑΑΑΚ
+1,43%
7.1
ΑΒΑΞ
+0,13%
1.494
ΑΒΕ
-0,62%
0.479
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.21
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
+1,56%
2.925
ΑΛΦΑ
-0,46%
1.6125
ΑΝΔΡΟ
+0,58%
6.94
ΑΡΑΙΓ
+0,08%
12.37
ΑΣΚΟ
+2,66%
2.7
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-4,28%
2.46
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.81
ΒΙΟΚΑ
+1,16%
2.62
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.265
ΒΙΟΤ
-7,14%
0.26
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,95%
16.62
ΔΑΑ
+0,29%
8.344
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,62%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,73%
4.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,79%
0.369
ΕΒΡΟΦ
-2,06%
1.66
ΕΕΕ
+1,06%
30.4
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.45
ΕΛΒΕ
+3,24%
5.1
ΕΛΙΝ
-1,60%
2.46
ΕΛΛ
-0,35%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,39%
2.595
ΕΛΠΕ
+1,09%
8.325
ΕΛΣΤΡ
-3,27%
2.37
ΕΛΤΟΝ
-1,67%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,10%
1.948
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,72%
1.37
ΕΤΕ
-1,33%
7.568
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,55%
2.021
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+1,20%
1.68
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.432
ΙΛΥΔΑ
+2,40%
1.71
ΙΝΚΑΤ
+0,56%
5.37
ΙΝΛΙΦ
+0,79%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-1,21%
1.142
ΙΝΤΕΚ
-0,16%
6.3
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,46%
4.36
ΙΝΤΕΤ
+1,56%
1.3
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.72
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.555
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-3,57%
1.62
ΚΟΡΔΕ
-3,21%
0.542
ΚΟΥΑΛ
-5,07%
1.31
ΚΟΥΕΣ
-1,69%
5.83
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,35%
10.9
ΚΤΗΛΑ
+4,44%
1.88
ΚΥΡΙΟ
+4,55%
1.495
ΛΑΒΙ
-1,87%
0.838
ΛΑΜΔΑ
-0,58%
6.88
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
-1,72%
4
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-2,95%
3.95
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,59%
27.36
ΜΟΝΤΑ
+5,26%
3.4
ΜΟΤΟ
-1,48%
3.005
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,89%
28.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,90%
3.36
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+1,10%
38.48
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
+1,06%
0.286
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-12,50%
0.294
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,35%
22.6
ΟΛΠ
-0,40%
24.85
ΟΛΥΜΠ
-0,70%
2.83
ΟΠΑΠ
-0,63%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
+0,14%
14.43
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.84
ΠΑΙΡ
-2,50%
1.17
ΠΑΠ
-0,38%
2.64
ΠΕΙΡ
-2,41%
3.81
ΠΕΤΡΟ
-1,65%
8.32
ΠΛΑΘ
+1,00%
4.04
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+1,24%
1.63
ΣΑΡ
-0,50%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-7,45%
0.0435
ΣΕΝΤΡ
-1,58%
0.374
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-0,26%
7.7
ΣΠΙ
-1,95%
0.704
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,16%
18.34
ΤΖΚΑ
+4,08%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+3,35%
0.37
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
-0,61%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Προτίμηση στα φορτηγά πλοία δείχνουν οι Έλληνες εφοπλιστές

Πιο ενεργοί στις αγοραπωλησίες φορτηγών πλοίων, έναντι των δεξαμενόπλοιων, εμφανίζονται κατά τη διάρκεια του φετινού πρώτου τριμήνου οι Έλληνες εφοπλιστές. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv, φέτος αποκτήθηκαν 42 φορτηγά πλοία, έναντι 48 που είχαν αποκτηθεί πέρυσι, αλλά πωλήθηκαν και 48 πλοία, έναντι 26 πωλήσεων που είχαν γίνει κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Επομένως, φαίνεται πως οι ελληνικές εταιρείες επιχειρούν να κεφαλαιοποιήσουν τις υψηλές τιμές που παρατηρούνται τους τελευταίους μήνες στην αγορά, μεγιστοποιώντας τα κέρδη τους, ώστε να προβούν σε περισσότερες αγορές, όταν οι τιμές μειωθούν και πάλι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv, η προτίμηση των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι τα φορτηγά πλοία ηλικίας από 11 έως 15 ετών, καθώς τα 29 πλοία (από τα 42 συνολικά) που αγοράστηκαν αφορούσαν αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Αντίστοιχα, από τα 48 που πωλήθηκαν, τα 26 ήταν αυτής της κατηγορίας. Τα πλοία των κλάσεων Capesize και Panamax ήταν τα δημοφιλέστερα, με 13 και 11 πωλήσεις αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τα δεξαμενόπλοια, οι Έλληνες πώλησαν 16 πλοία και αγόρασαν 14 κατά το φετινό πρώτο τρίμηνο, αριθμοί που τους κατέταξαν στην πρώτη θέση των πωλητών και στη δεύτερη των αγοραστών σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια περίοδο του 2023 τα ελληνικά συμφέροντα είχαν πωλήσει 44 δεξαμενόπλοια και είχαν αγοράσει 23, ήταν δηλαδή πολύ πιο ενεργοί. Με βάση την ανάλυση της Xclusiv, κατά κανόνα, οι Έλληνες πωλούν τα παλιότερα δεξαμενόπλοιά τους, καθώς 10 από τα 16 πλοία που πωλήθηκαν φέτος ήταν ηλικίας μεγαλύτερης των 16 ετών. Αντίστοιχα, τα πλοία που αγοράζουν είναι νεότερα, καθώς τα 6 από τα 14 που αποκτήθηκαν (δηλαδή σχεδόν τα μισά) έχουν ναυπηγηθεί μετά το 2018.

Συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο υπολογίζεται ότι πάνω από 220 φορτηγά πλοία άλλαξαν «χέρια», αριθμός που αποτελεί αύξηση κατά 35% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, προσεγγίζοντας μάλιστα το επίπεδο του 2021, που ήταν και το υψηλό των τελευταίων ετών. Οι περισσότερες αγοραπωλησίες αφορούσαν τα πλοία της κλάσης Supramax, με 55 συμφωνίες, που αντιπροσωπεύουν μερίδιο της τάξεως του 25% του συνόλου. Ακολούθησαν τα μικρότερα πλοία της κλάσης Handysize, με 43 πωλήσεις, που αποτελούν το 19% του συνόλου. Αντίστοιχα, πωλήθηκαν και 31 πλοία της μεγαλύτερης κλάσης των Capesize φορτηγών πλοίων, που αποτελεί και τη δημοφιλέστερη κατηγορία για τους πλοιοκτήτες, καθώς τα πλοία αυτά χρησιμοποιούνται για τις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία και την Αυστραλία προς την Κίνα, που εξακολουθεί να αποτελεί και τον μεγαλύτερο εισαγωγέα παγκοσμίως.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Xclusiv, οι φετινές πωλήσεις Capesize αποτελούν την καλύτερη επίδοση της τελευταίας δεκαετίας, για το πρώτο τρίμηνο, στοιχείο που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση, αν υπολογιστεί ότι οι τιμές φέτος είναι αρκετά υψηλότερες. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος, μόνο κατά τη διάρκεια του τελευταίου 12μήνου η τιμή πώλησης ενός Capesize ηλικίας 5 ετών έχει αυξηθεί κατά 21%. Ακόμα μεγαλύτερες είναι οι αυξήσεις των τιμών των πιο παλιών σε ηλικία πλοίων. Τα πλοία ηλικίας 10 ετών έχουν σημειώσει αύξηση τιμών κατά 35%, ενώ το κόστος απόκτησης πλοίων ηλικίας 15 ετών έχει αυξηθεί κατά 39%. Πρόκειται για μια εξέλιξη που αποτυπώνει τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει στην αγορά για μεταχειρισμένα φορτηγά πλοία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!