Γ.Δ.
1426.2 +0,27%
ACAG
+1,02%
5.95
CENER
+0,43%
9.24
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-1,10%
8.09
NOVAL
+0,35%
2.7095
OPTIMA
+2,02%
12.1
TITC
-2,50%
29.25
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-0,55%
1.448
ΑΒΕ
-0,87%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-7,56%
0.795
ΑΛΜΥ
0,00%
2.75
ΑΛΦΑ
-0,26%
1.544
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-1,06%
11.25
ΑΣΚΟ
+3,70%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-2,08%
6.58
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,72%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
+0,88%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,35%
5.85
ΒΙΟΚΑ
-2,09%
2.34
ΒΙΟΣΚ
-1,17%
1.265
ΒΙΟΤ
-9,38%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-1,75%
1.4
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,46%
16.64
ΔΑΑ
+0,60%
8.03
ΔΑΙΟΣ
-2,76%
3.52
ΔΕΗ
-0,18%
10.94
ΔΟΜΙΚ
-1,75%
3.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,61%
0.327
ΕΒΡΟΦ
-2,04%
1.44
ΕΕΕ
0,00%
31.62
ΕΚΤΕΡ
+0,72%
4.22
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-3,43%
2.25
ΕΛΛ
+0,74%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,02%
2.52
ΕΛΠΕ
+0,55%
8.185
ΕΛΣΤΡ
-1,84%
2.13
ΕΛΤΟΝ
+0,48%
1.688
ΕΛΧΑ
-0,98%
1.828
ΕΝΤΕΡ
-0,38%
7.87
ΕΠΙΛΚ
-10,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
+0,67%
12.08
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.28
ΕΤΕ
+1,14%
8.192
ΕΥΑΠΣ
+1,31%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,53%
5.67
ΕΥΡΩΒ
+1,61%
2.087
ΕΧΑΕ
+0,60%
5.07
ΙΑΤΡ
-1,30%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,14%
0.3495
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.65
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.08
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,55%
1.09
ΙΝΤΕΚ
-0,70%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,42%
4.78
ΙΝΤΕΤ
-0,42%
1.19
ΙΝΤΚΑ
-0,46%
3.275
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
+1,15%
1.315
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-0,93%
1.605
ΚΟΡΔΕ
-0,83%
0.479
ΚΟΥΑΛ
-5,28%
1.076
ΚΟΥΕΣ
+0,57%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,94%
10.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
-7,33%
1.075
ΛΑΒΙ
-1,83%
0.86
ΛΑΜΔΑ
-0,30%
6.68
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
+1,11%
0.91
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
-5,48%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,73%
2.77
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.92
ΜΕΒΑ
-1,27%
3.89
ΜΕΝΤΙ
+2,50%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.6
ΜΙΓ
+0,82%
3.7
ΜΙΝ
+2,23%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+3,65%
25.58
ΜΟΝΤΑ
+5,43%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,73%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,68%
26.28
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.39
ΜΠΡΙΚ
-1,06%
1.87
ΜΠΤΚ
-9,38%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-1,01%
35.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+0,86%
0.936
ΞΥΛΚ
-1,13%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.565
ΟΛΘ
0,00%
21.5
ΟΛΠ
+2,39%
25.7
ΟΛΥΜΠ
-0,41%
2.4
ΟΠΑΠ
-0,20%
14.72
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,11%
0.92
ΟΤΕ
-0,30%
13.46
ΟΤΟΕΛ
-1,53%
11.58
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
-0,82%
2.43
ΠΕΙΡ
-0,06%
3.563
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
8.08
ΠΛΑΘ
+0,64%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
-0,18%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,21%
4.62
ΡΕΒΟΙΛ
-2,50%
1.56
ΣΑΡ
+1,27%
11.14
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-2,95%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-4,44%
1.72
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.7
ΣΠΙ
+0,31%
0.638
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+1,59%
19.18
ΤΖΚΑ
-1,75%
1.405
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,76%
1.67
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+2,61%
0.236
ΦΡΛΚ
-2,41%
3.85
ΧΑΙΔΕ
-3,25%
0.595

Ναυτιλιακά καύσιμα: Γιατί οι εφοπλιστές προτιμούν το LNG

Υπερδιπλασιασμό του αριθμού των πλοίων που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως καύσιμό τους και το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), πέραν του συμβατικού πετρελαίου, προβλέπουν έως το 2027 φορείς της ναυτιλίας. Η μείωση του κόστους του LNG κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών έχει αρχίσει να λειτουργεί ως σημαντικό δέλεαρ για τους πλοιοκτήτες, σε συνδυασμό φυσικά με τη μείωση των εκπομπών ρύπων που εξασφαλίζουν για τα πλοία τους, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.

Μέχρι σήμερα το LNG χρησιμοποιείται ως καύσιμο κυρίως σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οχημάτων, αλλά και δεξαμενόπλοια, ιδίως δε όσα μεταφέρουν και LNG ως φορτίο. Σήμερα, σύμφωνα με τον φορέα SEA-LNG, που προωθεί τη χρήση φυσικού αερίου ως καυσίμου στην παγκόσμια ναυτιλία, ο στόλος των συγκεκριμένων πλοίων αριθμεί 400 μονάδες, μέγεθος που αντιστοιχεί σε μόλις 1% των εμπορικών πλοίων διεθνώς. Ωστόσο, μέχρι το τέλος του 2027 προβλέπεται ότι ο αριθμός αυτός θα υπερδιπλασιαστεί, αγγίζοντας τα 1.000 πλοία.

Ασφαλώς, μαζί με τη μεγαλύτερη υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου για τη ναυτιλία, απαιτούνται και περισσότερες επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές. Αυτήν τη στιγμή οι εφοδιασμοί με LNG πραγματοποιούνται στους μεγάλους κόμβους πώλησης ναυτιλιακών καυσίμων, όπως για παράδειγμα στη Σιγκαπούρη. Ωστόσο, ακόμα και εκεί απαιτούνται περισσότερες φορτηγίδες, ώστε να καλύψουν τη ζήτηση, η οποία βαίνει συνεχώς αυξανόμενη λόγω και της μείωσης των τιμών του φυσικού αερίου.

Όπως εξηγούν πηγές της αγοράς, σήμερα το LNG πωλείται περίπου 100 δολάρια/τόνο φθηνότερα, συγκριτικά με το πετρέλαιο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO), που αποτελεί την άλλη επιλογή για τα πλοία που χρησιμοποιούν και τους δύο τύπους καυσίμων. Πρόκειται για εντελώς διαφορετική εικόνα σε σχέση με εκείνη του περασμένου Σεπτεμβρίου, όταν το LNG κόστιζε έως και 1.000 δολάρια/τόνο ακριβότερα, με βάση τα στοιχεία της S&P Global Platts. Η αύξηση της παραγωγής και η σταδιακή μείωση της ζήτησης, μετά τον χειμώνα, έχουν συμβάλει στην πτώση των τιμών, καθιστώντας τη χρήση LNG πιο συμφέρουσα για τα πλοία αυτά. Μάλιστα, όπως προβλέπει η Rystad Energy, η τάση αυτή αναμένεται να συνεχιστεί τουλάχιστον κατά το τρίτο τρίμηνο.

Αυτή η εξέλιξη αποτυπώνεται πλέον και με αριθμούς. Οι παγκόσμιες πωλήσεις LNG ως ναυτιλιακού καύσιμου άγγιξαν τα 1,9 εκατ. κυβικά μέτρα, ή τους 855.000 τόνους, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2024. Μέχρι το τέλος του έτους δε, είναι αρκετά πιθανό το νούμερο αυτό να αγγίξει τα 7 εκατ. κυβικά μέτρα. Για παράδειγμα, στη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με τα στοιχεία της λιμενικής αρχής Maritime and Port Authority of Singapore (MPA), τον Μάρτιο σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων, για τέταρτο διαδοχικό μήνα, καθώς πωλήθηκαν 38.600 τόνοι -μέγεθος που αποτελεί και νέο ιστορικό υψηλό.

Εκτός από τις ναυτιλιακές εταιρείες που αξιοποιούν την τεχνολογία διπλής καύσης, τέτοια πλοία έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν και άλλοι φορείς, όπως για παράδειγμα ο βιομηχανικός κολοσσός BHP, εκ των μεγαλύτερων ομίλων εξόρυξης πρώτων υλών στον κόσμο. Η BHP, με έδρα την Αυστραλία, αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους «παίκτες» στον τομέα των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος. Έτσι, έχει δημιουργήσει και ιδιόκτητο στόλο φορτηγών πλοίων, εκ των οποίων πέντε χρησιμοποιούν μηχανές διπλής καύσης.

Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας, πλέον τα πλοία αυτά αξιοποιούν σε ποσοστό 100% το LNG ως καύσιμο, για τη διαδρομή από το λιμάνι του Χέντλαντ στην Αυστραλία, μέχρι την Κίνα, που αποτελεί και τον βασικότερο προορισμό των φορτίων αυτών. Ο ανεφοδιασμός πραγματοποιείται στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Και υπογραμμίζουν ότι η μείωση των τιμών του LNG έχει λειτουργήσει ως «καταλύτης» για τη χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου στις θαλάσσιες μεταφορές.

Διαβάστε επίσης:

Tι λέει η αγορά για δυναμικό και μεσημεριανό τιμολόγιο

Μερίσματα 875 εκατ. ευρώ θα μοιράσουν φέτος οι συστημικές τράπεζες

Σε ψηφιακή τσιμπίδα το λαθρεμπόριο με νέο έργο 109 εκατ. ευρώ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!