Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Κορκίδης: Να απαλλαγεί η ναυπηγική βιομηχανία από στρεβλώσεις

Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) επισημαίνει πως η τέλεση της έκθεσης των Ποσειδωνίων 2024 γίνεται σε μία ευτυχή – χρονικά – συγκυρία με την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, η οποία και προβάλλεται σε εξέχουσα θέση. Σύρος, Ελευσίνα, Σκαραμαγκάς, Χαλκίδα και Πέραμα θα βρεθούν στο ίδιο πεδίο με συνολικά 85 ναυπηγεία από 26 χώρες θα δώσουν το παρών στα φετινά Ποσειδώνια.

Με αφορμή την έναρξη της έκθεσης των Ποσειδωνίων 2024, ο Πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει ότι η επιστροφή των ναυπηγικών μονάδων της χώρας δεν θα είναι αρκετή, αν δεν ληφθούν, τώρα, μια σειρά από μέτρα για να απαλλαγεί η ναυπηγική βιομηχανία από στρεβλώσεις και άστοχες πολιτικές του παρελθόντος. Οφείλουμε να προστατεύσουμε τη βαριά βιομηχανία που στηρίζει τη ναυτιλία μας, ώστε να μην επαναληφθούν καταστάσεις τα αποτελέσματα των οποίων «πλήρωσε» η ελληνική οικονομία, «βίωσαν» οι επιχειρήσεις της ναυπηγοεπισκευής και δημιουργήθηκε ο κίνδυνος απώλειας μίας τεχνογνωσίας με ιστορία στην διαδρομή των αιώνων.

Ουσιαστικά, η πρόκληση, στην παρούσα φάση, είναι η σχηματοποίηση ενός θεσμικού πλαισίου, από τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών, Εργασίας, Ναυτιλίας και Άμυνας, οι σημερινές ηγεσίες των οποίων ήδη έχουν δώσει τα πρώτα δείγματα γραφής. Μιας και μιλάμε, μάλιστα, για βαπόρια, «έχουν δώσει το στίγμα τους» ώστε τα ναυπηγεία να γίνουν στην πράξη η βιομηχανική υποδομή της ναυτιλίας της χώρας, οι αρετές της οποίας, με το επιχειρηματικό μοντέλο, την τεχνογνωσία και την αξιοποίηση του έμψυχου δυναμικού, την έχουν καταστήσει ηγέτιδα δύναμη στο παγκόσμιο ναυτιλιακό στερέωμα. Τα ναυπηγεία της χώρας μπορούν να επιτελέσουν ένα έργο που ξεφεύγει από τις κοινές αντιλήψεις καθώς αποτελούν, όπως και η ναυτιλία μας, τμήμα της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού οικονομικού οικοδομήματος.

Είναι σημαντικό το γεγονός ότι εγκαινιάζοντας τα Ποσειδώνια 2024 ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, διεμήνυσε προς τους Έλληνες πλοιοκτήτες ότι «θα είμαι δίπλα σας σε κάθε μάχη, που θα δώσει η ελληνική ναυτιλία, από την πράσινη μετάβαση έως τα ασφαλή λιμάνια και τα ναυπηγεία». Η ναυπηγική βιομηχανία  μας είναι το «μέλλον» και η πτυχή της οικονομίας μας, που πρέπει να στηριχθεί δυναμικά καθώς θα κληθεί να συμβάλει στην «πράσινη μετάβαση» της ναυτιλίας, αλλά και να στηρίξει την ανανέωση του ακτοπλοϊκού μας στόλου.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου συνεχάρη τον πρόεδρο της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων και πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου ΟΝΕΧ, Πάνο Ξενοκώστα, τον πρόεδρο της Ε.ΛΙΜ.Ε., Αθανάσιο Λιάγκο, για την υπογραφή στρατηγικής συμφωνίας μεταξύ Ε.Ε.Ν. και Ε.ΛΙΜ.Ε. – που έγινε στο περίπτερο της ΟΝΕΧ, στην έκθεση των Ποσειδωνίων 2024 – σημειώνοντας τη σημασία που έχει η αναβάθμιση της ασφάλειας στο ελληνικό λιμενικό σύστημα, δεδομένου ότι η ΟΝΕΧ ανακοίνωσε συμφωνία με κορυφαίο διεθνή σχεδιαστή ρυμουλκών, καθώς και την έναρξη γραμμής παραγωγής ρυμουλκών αξίας ~290 εκατ. ευρώ. Ο κ. Κορκίδης τόνισε ιδιαίτερα το γεγονός ότι η ενεργοποίηση γραμμής ναυπήγησης των ρυμουλκών δίνει δουλειά σε εκατοντάδες χέρια εργασίας και, μάλιστα, ελληνικά, δεδομένου ότι τα ρυμουλκά θα κτιστούν στα ναυπηγεία της ΟΝΕΧ.

Σήμερα, όπου και να στρέψουμε το βλέμμα μας, βλέπουμε τις αιχμές της σύγχρονης τεχνολογίας, καθώς η παγκόσμια ναυτιλία έχει «βάλει ρότα» να γίνει «πράσινη ναυτιλία». Εμείς καλούμαστε ακριβώς, μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες στο παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι να μετατρέψουμε τις σύγχρονες προκλήσεις σε ευκαιρίες. Πρέπει να δουλέψουμε για μια βιώσιμη ναυτιλία. Πρέπει και οφείλουμε να δουλέψουμε πάνω στο πεδίο της ανταγωνιστικότητας αλλά κυρίως στο πεδίο εκείνο που αφορά το έμψυχο δυναμικό. Λένε ότι οι επιχειρήσεις είναι οι άνθρωποί της. Και φέτος και του χρόνου την διετία δηλαδή που το ΥΝΝΠ έχει ανακηρύξει έτη ναυτικής εκπαίδευσης πρέπει όλοι οι συναρμόδιοι φορείς να βρουν εκείνη την συνισταμένη όχι για να απαντήσουν στις προκλήσεις του σήμερα, στις δεξιότητες που ρέπει να έχουν σήμερα τα στελέχη των ναυτιλιακών αλλά και «παρα»-ναυτιλιακών επιχειρήσεων αλλά στις δεξιότητες που αυτά θα πρέπει να έχουν αύριο. Το ΕΒΕΠ δηλώνει αρωγό σε κάθε προσπάθεια ενδυνάμωσης και ανάπτυξης των δεξιοτήτων του στελεχιακού δυναμικού με έμφαση και στα soft skills. Βασικός πόλος έλξης για τη φετινή διοργάνωση είναι η αυξημένη συμμετοχή εταιρειών προηγμένης τεχνολογίας και καινοτομίας που παρέχουν υπηρεσίες στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Καθόλου τυχαίο το γεγονός δεδομένου ότι η πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας θα συμπαρασύρει τις τεχνολογικές εξελίξεις σε τέτοιο βαθμό που οι επιλογές θα βαρύνουν ανάλογα με το πόσο ικανά είναι τα στελέχη να τις αξιοποιήσουν.

Ο ανταγωνισμός είναι παντού και η πρόσφατη παρουσίαση, στα Ποσειδώνια 2024, από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας του e-νηολογίου κινείται προς την σωστή κατεύθυνση σε μία προσπάθεια να δοθεί απάντηση στον ανταγωνισμό στις νηολογήσεις που για χρόνια επέσειε τις γρήγορες και απαλλαγμένες γραφειοκρατικών διατυπώσεων διαδικασίες.

Μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες της ηλεκτρονικής εφαρμογής αφορά στον τρόπο έκδοσης και χορήγησης του Εγγράφου Εθνικότητας πλοίου, μετά τη νηολόγηση του. Συγκεκριμένα, το Έγγραφο Εθνικότητας του πλοίου, παράγεται αυτοματοποιημένα και χορηγείται στην πλοιοκτήτρια εταιρία άμεσα με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, σε ψηφιακή μορφή. Το Έγγραφο Εθνικότητας υπογράφεται ψηφιακά και φέρει μοναδικό QRCode για την άμεση επαλήθευση της  γνησιότητάς του από κάθε αρμόδια Αρχή σε όλο τον κόσμο. Η ανάπτυξη της εφαρμογής, όπως επίσης και ο καθορισμός των νομικών και  ναυτιλιακών παραμέτρων αυτής, πραγματοποιήθηκε από τα Υπουργεία Ναυτιλίας  και Νησιωτικής Πολιτικής και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ). Και, εδώ, χρειάζεται προσοχή γιατί το πρώτο βήμα μπορεί να έγινε αλλά σίγουρο είναι ότι χρειάζονται και άλλες παράμετροι να επανακαθοριστούν με βάση τα ζητούμενα από την ναυτιλιακή κοινότητα της χώρας το ΝΕΕ και η ΕΕΕ γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τι πρέπει να γίνει και κυρίως πως να γίνει ώστε το εθνικό νηολόγιο να γίνει ανταγωνιστικό με όλη τη σημασία της έννοιας.

Τέλος, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, στη συγχαρητήρια επιστολή που έστειλε στον Θεόδωρο Βώκο για την άψογη διοργάνωση των φετινών Ποσειδωνίων, ανέφερε, μεταξύ άλλων, πως, για άλλη μια φορά, έχουμε την χαρά να συμμετέχουν ενεργά πολλές πειραϊκές  επιχειρήσεις που αντανακλούν τη δυναμική της ελληνικής ναυτιλίας, αλλά και την επιχειρηματική ικμάδα του Πειραϊκού χώρου, επιβεβαιώνοντας μια συνεχή αναπτυξιακή τροχιά, με σκοπό την ποιοτική και τεχνολογική αναβάθμιση των υπηρεσιών και των εφοδιασμών στα πλοία του ελληνόκτητου και παγκόσμιου στόλου. Οι γεωπολιτικές αναταραχές, νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αλλά και συνεχείς εξελίξεις στην τεχνολογία ωθούν την ελληνική ναυτιλία στην υιοθέτηση νέων λύσεων προκειμένου να παραμείνει ηγέτιδα παγκοσμίως. Πρέπει λοιπόν να είμαστε έτοιμοι να παράσχουμε αυτές τις λύσεις γιατί η ναυτιλία της χώρας είναι εκείνη που διατηρεί και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Διαβάστε επίσης:

Οι μεγαλύτεροι εργοδότες του Χρηματιστηρίου Αθηνών

Οι τέσσερις λόγοι που οι ξένοι αγοράζουν κατοικίες στην Ελλάδα

Αccenture: Σε πράσινο powertech παίκτη έχει μετατραπεί η ΔΕΗ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!