Γ.Δ.
1021.16 -2,97%
ACAG
-7,62%
12
CENER
-3,36%
3.735
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,41%
12
TITC
-3,28%
14.14
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10.1
ΑΒΑΞ
-4,22%
0.772
ΑΒΕ
-1,12%
0.53
ΑΔΜΗΕ
-3,72%
1.71
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
+11,11%
0.5
ΑΛΜΥ
-0,46%
2.16
ΑΛΦΑ
-6,03%
1.09
ΑΝΔΡΟ
-0,79%
6.3
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
-1,95%
7.05
ΑΣΚΟ
+0,93%
2.16
ΑΣΤΑΚ
-2,18%
8.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
-2,80%
5.2
ΑΤΤ
-6,05%
12.74
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,68%
4.06
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.08
ΒΙΟΣΚ
-0,67%
0.596
ΒΙΟΤ
0,00%
0.3
ΒΙΣ
+1,85%
0.165
ΒΟΣΥΣ
+5,22%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-1,49%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,83%
11
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-1,40%
7.76
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,32%
0.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
-2,42%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+1,37%
0.742
ΕΕΕ
-0,28%
24.72
ΕΚΤΕΡ
-1,05%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.428
ΕΛΙΝ
-2,35%
2.08
ΕΛΛ
-0,90%
16.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,41%
2.105
ΕΛΠΕ
-2,93%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-1,52%
2.6
ΕΛΤΟΝ
-1,73%
2.27
ΕΛΧΑ
-3,85%
1.55
ΕΝΤΕΡ
-0,53%
3.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+1,10%
7.34
ΕΣΥΜΒ
-0,33%
0.608
ΕΤΕ
-5,97%
4.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
-1,49%
6.6
ΕΥΡΩΒ
-5,71%
1.19
ΕΧΑΕ
-3,35%
4.04
ΙΑΤΡ
-3,53%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-1,24%
0.558
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.15
ΙΝΚΑΤ
-4,85%
1.57
ΙΝΛΙΦ
-0,55%
3.62
ΙΝΛΟΤ
-3,08%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-1,52%
3.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.65
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,44%
1.818
ΚΑΜΠ
0,00%
2.49
ΚΑΡΕΛ
+1,28%
316
ΚΕΚΡ
-7,86%
1.032
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
-0,21%
0.944
ΚΟΡΔΕ
+1,74%
0.584
ΚΟΥΑΛ
-4,32%
0.532
ΚΟΥΕΣ
-0,50%
4.945
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.288
ΚΡΙ
-1,23%
6.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.1
ΛΑΒΙ
-2,68%
0.4
ΛΑΜΔΑ
-1,99%
5.65
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22.8
ΛΑΝΑΚ
+2,89%
0.926
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-2,04%
0.72
ΜΕΒΑ
-1,92%
3.06
ΜΕΝΤΙ
+1,66%
3.68
ΜΕΡΚΟ
0,00%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,24%
22.12
ΜΟΝΤΑ
-3,71%
0.674
ΜΟΤΟ
-3,06%
2.85
ΜΟΥΖΚ
+8,59%
0.708
ΜΠΕΛΑ
-4,26%
18.67
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,44%
2.26
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.95
ΜΠΤΚ
-5,17%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-2,68%
24.66
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.38
ΝΑΥΠ
+1,42%
1
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
-1,56%
25.3
ΟΛΠ
-1,55%
19.06
ΟΛΥΜΠ
-0,96%
2.06
ΟΠΑΠ
-3,63%
14.6
ΟΤΕ
-1,65%
13.09
ΟΤΟΕΛ
-1,16%
11.98
ΠΑΙΡ
-4,86%
0.94
ΠΑΠ
+0,86%
2.35
ΠΕΙΡ
-5,17%
1.88
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.54
ΠΛΑΘ
-3,44%
3.93
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
+3,90%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
-0,45%
1.095
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
-1,60%
2.765
ΡΕΒΟΙΛ
-3,04%
1.275
ΣΑΡ
-2,57%
6.45
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.04
ΣΕΝΤΡ
-6,33%
0.281
ΣΙΔΜΑ
-2,40%
2.44
ΣΠΕΙΣ
-0,63%
6.3
ΣΠΙ
-0,33%
0.598
ΣΠΥΡ
-1,58%
0.187
ΤΕΝΕΡΓ
-2,65%
18.4
ΤΖΚΑ
-3,09%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
-5,66%
0.2
ΦΙΕΡ
-3,04%
0.414
ΦΛΕΞΟ
0,00%
9
ΦΡΙΓΟ
-9,21%
0.069
ΦΡΛΚ
-1,41%
3.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,94%
0.525
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ΕΒΕΠ: Αρχηγός των Ωκεανών η ελληνική ναυτιλία και το 2021

Στις 20-21 Μαΐου διοργανώνεται το συνέδριο European Maritime Day «EMD 2021» στην πόλη Den Helder της Βόρειας Ολλανδίας από το Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα 2021, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιώς.

Είναι μια διήμερη ετήσια εκδήλωση, κατά τη διάρκεια της οποίας, οι ενδιαφερόμενοι για τα θαλάσσια ζητήματα της ΕΕ έρχονται σε φυσική ή διαδικτυακή επαφή, συζητούν και αναπτύσσουν κοινή δράση για τις θαλάσσιες υποθέσεις και τη βιώσιμη γαλάζια οικονομία.

Το συνέδριο EMD, αποτελεί το μέρος συνάντησης των «Αρχηγών των Ωκεανών» και παρέχει μια διαδραστική εμπειρία παρακολούθησης και συζήτησης γύρω από την τρέχουσα κατάσταση ενός ευρέως φάσματος θεμάτων, που αφορούν τη γαλάζια οικονομία και το θαλάσσιο περιβάλλον. Ακόμη, το συνέδριο διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό εξαίρετων ομιλητών, πολλαπλές συνεδρίες που διοργανώνονται από ενδιαφερόμενους φορείς και υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προώθηση, διευκόλυνση και επίλυση των προβλημάτων των έργων, καθώς και συναντήσεις διεπιχειρησιακής συνεργασίας.

Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, τονίζει το γεγονός ότι, μεταξύ των «Αρχηγών των Ωκεανών», η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται μακράν κυρίαρχος στην Παγκόσμια Ναυτιλιακή Βιομηχανία με τον ελληνόκτητο στόλο να αποτελεί το 54,3% τους ευρωπαϊκού και το 19,7% του παγκόσμιου. Την Ελλάδα στη παγκόσμια κλίμακα ακολουθεί η Ιαπωνία με 11,47%, η Κίνα με 10,51%, η Σιγκαπούρη με 6,19%, το Χονγκ Κονγκ με 5%, η Γερμανία με 4,92%, η Κορέα με 3,91%, η Νορβηγία με 3,11%. Ο ελληνόκτητος στόλος απαρτίζεται συνολικά από 4.038 πλοία με μέσω όρο ηλικίας τα 12,1 έτη έναντι 14,5 που είναι ο μέσος όρος του παγκόσμιου στόλου. Η χωρητικότητα είναι 350,4 εκ. τόνους dwt και 205,6 εκ. gross tonnage. Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 158 πλοία  συνολικής χωρητικότητας 18,4 εκ. τόνους dw και 13,01 gross tonnage. Από το 2000 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 12% όσο αφορά τον αριθμό πλοίων και κατά 126% όσο αφορά τη χωρητικότητα από 151 εκ. τόνους dw στους 350,4. Ο στόλος αναπτύσσεται συνεχώς όχι μόνο με νεότευκτα, άλλα και με αγορές σύγχρονων second hand πλοίων. Αναλυτικά:

Τα τελευταία 20 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μειώθηκε κατά 46,3% από τα 21,8 έτη στα 11,7.
Ο μέσος όρος για τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια  είναι τα 9,6 έτη για τα φορτηγά τα 10,3 και για τα υγραεριοφόρα τα 7,5.

  • Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 54,3% της ΕΕ-27 και 19,7% του παγκόσμιου.
  • Κάθε χρόνο το 20%-25% των αγορών πλοίων είναι από ελληνικά συμφέροντα.
  • Το εισερχόμενο συνάλλαγμα έφθασε τα 17,3 δις ευρώ.
  • Η ελληνόκτητη ναυτιλία απασχολεί 192.000 εργαζομένους.
  • Ελληνικών συμφερόντων είναι το 11,5% των χημικών και product tankers, το 16,4% των bulk carriers, το 26,6% των crude oil tankers, το 12,2% των LNG, το 7% των container ships.
  • Η συνεισφορά της επιβατηγού ναυτιλίας, με στοιχεία 2019, εκτιμάται σε 13,6 δις ευρώ ή 7,4% του ΑΕΠ της χώρας και σε όρους απασχόλησης σε 8,5%.

Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περισσότερα από 200 ναυλομεσιτικά γραφεία που ασχολούνται με τις ναυλώσεις και με αγοραπωλησίες πλοίων, ενώ ο Πειραιάς είναι από τα σημαντικότερα λιμάνια επισκευής και εφοδιασμού με πάνω από 800 υποστηρικτικές στη ναυτιλία επιχειρήσεις.

Ο εγγεγραμμένος στόλος στο ελληνικό νηολόγιο είναι 671 πλοία με 68,2 εκ. τόνους dw, αλλά με τη νέα δέσμη μέτρων του υπουργείου στο μέλλον αναμένεται η ελληνική σημαία να προσελκύσει περισσότερα πλοία, αφού ο ελληνόκτητος στόλος είναι μοιρασμένος σε 32 εθνικά νηολόγια.

Το Ε.Β.Ε.Π. επισημαίνει, επίσης, τη σημασία και τον ρόλο της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας για το ευρωπαϊκό, αλλά και το παγκόσμιο εμπόριο, υπενθυμίζοντας ότι τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στον ρόλο αυτόν, προασπίζοντας την ανταγωνιστικότητά της στο διεθνές περιβάλλον δεδομένου ότι η ναυτιλία είναι μία δραστηριότητα παγκοσμιοποιημένη και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται.

Το Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π., με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας, χαιρετίζει την εκστρατεία ενημέρωσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με τίτλο «Μια θάλασσα ευκαιρίες!» για την επαγγελματική σταδιοδρομία που προσφέρει η θάλασσα και το ναυτικό επάγγελμα. Η ΕΕΕ με τρία ενημερωτικά βίντεο στέλνει ένα μήνυμα, καλώντας τους νέους της Ελλάδας να έρθουν κοντά στη ναυτιλία για να στελεχώσουν, είτε ως αξιωματικοί είτε ως πληρώματα, όχι μόνο τα περισσότερα από τα 4.038 ελληνόκτητα πλοία, αλλά και τα δεκάδες χιλιάδες της διεθνούς ναυτιλίας, αξιοποιώντας την εξαίρετη φήμη που έχει ο Έλληνας ναυτικός. Σκοπός όλων μας είναι να αναδειχθεί το ναυτικό επάγγελμα – και οι προοπτικές σταδιοδρομίας που παρουσιάζει – ως μία ελπιδοφόρα, προσοδοφόρα, αλλά και σύγχρονη απασχόληση, καθώς το προφίλ των κοινωνικών, οικονομικών και εργασιακών συνθηκών το κατατάσσουν σήμερα ανάμεσα στα πλέον τεχνολογικά αναπτυγμένα, με ανοδική πορεία και καταξίωση επαγγέλματα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!