Γ.Δ.
1458.81 -0,42%
ACAG
+4,26%
5.63
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
+0,89%
9.08
CNLCAP
+1,41%
7.2
DIMAND
+2,81%
8.42
NOVAL
+0,64%
2.35
OPTIMA
-0,63%
12.7
TITC
-1,65%
38.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,26%
1.514
ΑΒΕ
-1,54%
0.447
ΑΔΜΗΕ
-0,41%
2.415
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.7
ΑΛΜΥ
-0,12%
4.195
ΑΛΦΑ
-1,67%
1.621
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,67%
10.01
ΑΣΚΟ
-1,44%
2.73
ΑΣΤΑΚ
+5,51%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
-1,17%
0.676
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
2.29
ΒΙΟ
-0,54%
5.5
ΒΙΟΚΑ
-2,61%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,68%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-1,47%
1.34
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,39%
18.4
ΔΑΑ
-1,55%
8.02
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,26%
12.08
ΔΟΜΙΚ
+2,22%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,56%
0.315
ΕΒΡΟΦ
-1,67%
1.47
ΕΕΕ
-0,30%
33.5
ΕΚΤΕΡ
+0,53%
1.528
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
-1,46%
2.02
ΕΛΛ
+0,35%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.85
ΕΛΠΕ
-1,89%
7
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.02
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.848
ΕΛΧΑ
-1,76%
1.894
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,73%
1.135
ΕΤΕ
-0,08%
7.74
ΕΥΑΠΣ
+0,62%
3.24
ΕΥΔΑΠ
-1,37%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,22%
2.245
ΕΧΑΕ
-0,89%
4.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,12%
0.3225
ΙΛΥΔΑ
+0,78%
1.935
ΙΝΚΑΤ
-0,42%
4.75
ΙΝΛΙΦ
+4,28%
4.63
ΙΝΛΟΤ
+0,92%
0.983
ΙΝΤΕΚ
+0,84%
5.99
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
+1,03%
2.94
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
+0,40%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,71%
0.427
ΚΟΥΑΛ
-2,65%
1.176
ΚΟΥΕΣ
-1,21%
5.72
ΚΡΙ
-0,33%
15.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-1,45%
0.746
ΛΑΜΔΑ
-1,93%
7.13
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+2,31%
1.33
ΛΟΥΛΗ
-1,04%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+0,96%
2.11
ΜΕΡΚΟ
-3,85%
40
ΜΙΓ
+0,52%
2.92
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,29%
20.46
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.63
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.58
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,43%
32.72
ΝΑΚΑΣ
-1,91%
3.08
ΝΑΥΠ
-0,23%
0.87
ΞΥΛΚ
-2,22%
0.264
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,83%
29.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.37
ΟΠΑΠ
-0,13%
15.92
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,80%
14.82
ΟΤΟΕΛ
-1,52%
10.36
ΠΑΙΡ
+6,70%
1.035
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.84
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.3
ΠΕΤΡΟ
+3,99%
8.34
ΠΛΑΘ
-0,91%
3.83
ΠΛΑΚΡ
-0,69%
14.3
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
+1,47%
6.9
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
-2,73%
1.605
ΣΑΡ
-0,93%
10.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.34
ΣΙΔΜΑ
-0,94%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-2,03%
5.8
ΣΠΙ
+1,12%
0.542
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,66%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.85
ΦΡΙΓΟ
+0,84%
0.24
ΦΡΛΚ
+1,07%
3.785
ΧΑΙΔΕ
-8,47%
0.54

Ραφήνα: Διαφωνία ΤΑΙΠΕΔ και Περιφέρειας για το λιμάνι

Αρνητικά γνωμοδότησε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής (ΠΣΑ) στο σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένος της Ραφήνας. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η απόφαση λήφθηκε υπό την πίεση συγκεντρωμένων κατοίκων της Ραφήνας έξω από την Περιφέρεια Αττικής, αλλά και ότι ο περιφερειάρχης, Νίκος Χαρδαλιάς, φέρεται να χρησιμοποίησε για τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του ΤΑΙΠΕΔ ακραίους χαρακτηρισμούς.

Αν και η απόφαση του ΠΣΑ έχει καθαρά γνωμοδοτικό χαρακτήρα, εντούτοις η τοποθέτηση του περιφερειάρχη δημιουργεί πολιτικές εντυπώσεις. Βέβαια και ο ίδιος γνωρίζει ότι η απόφαση του ΠΣΑ δεν θα εμποδίσει το ΤΑΙΠΕΔ να ολοκληρώσει το σχέδιό του, καθώς η αναβάθμιση του λιμένα δεν είναι θέμα της περιφερειακής διοίκησης, αλλά της κεντρικής διοίκησης της χώρας.

Μετά τη γνωμοδότηση αυτήν, μένουν δύο βασικές οντότητες που πρέπει να αποφασίσουν για το σχέδιο εκσυγχρονισμού του λιμένα. Η πρώτη είναι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), που θα εγκρίνει τη ΣΜΠΕ και, εφόσον δοθεί το «πράσινο φως», η δεύτερη οντότητα θα είναι το Συμβούλιο της Επικρατείας, που θα κρίνει το σχέδιο και θα το μεταμορφώσει στο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

Η εισήγηση στη ΕΣΑΛ θα γίνει από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικών Αδειοδοτήσεων (ΔΙΠΑ) του υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας. Με δεδομένο, ωστόσο, ότι η ΔΙΠΑ έδωσε το «πράσινο φως» στην αρχική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), θα είναι δύσκολο να αναιρέσει στην απόφασή της αυτήν και να φέρει μια αρνητική εισήγηση προς την ΕΣΑΛ. Ουσιαστικά, την τελική απόφαση θα λάβει η ΕΣΑΛ, δηλαδή το υπουργείο Ναυτιλίας.

Το σχέδιο εκσυγχρονισμού του λιμένος Ραφήνας θα προχωρήσει, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να ακολουθήσει τον κεντρικό κυβερνητικό σχεδιασμό. Το ιδανικό, βέβαια, θα ήταν, σύμφωνα με πηγές από το Ταμείο, να ολοκληρώνονταν παράλληλα με τον μετασχηματισμό του λιμένα της Ραφήνας σε έναν διεθνή λιμένα της χώρας και όλες οι υπόλοιπες υποστηρικτικές υποδομές γύρω από τον λιμένα και την πόλη της Ραφήνας, όπως η επέκταση της Αττικής Οδού και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου έως το λιμάνι. Αυτή, άλλωστε, είναι και η απαίτηση της δημαρχιακής ηγεσίας της Ραφήνας και πάνω σε αυτήν τη βάση αρκετοί κάτοικοι της πόλης φέρνουν αντιρρήσεις στον εκσυγχρονισμό του λιμανιού.

Η ΣΜΠΕ του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι της Ραφήνας απέχει μόλις 9 έως 12 μήνες πριν τεθεί σε εφαρμογή. Η ΣΜΠΕ πρέπει να γίνει Προεδρικό Διάταγμα, που θα περιλάβει όλες τις σχετικές αναπτύξεις του λιμένα με τη δημιουργία τερματικού σταθμού, επέκταση του προσήνεμου προβλήτα, δημιουργία νέων θέσεων ελλιμενισμού ταχυπλόων κ.λπ.

Εν γένει στόχος είναι ο λιμένας της Ραφήνας, που εξυπηρετεί βασικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας (Κυκλάδες, Ανατ. Αιγαίο κ.λπ.), να αποκτήσει ένα ευρωπαϊκό τύπου, και όχι ανατολίτικου τύπου, λιμάνι, που διαθέτει σήμερα, και από το οποίο κερδίζουν εν πολλοίς οι γύρω-γύρω καφετέριες και τα μικρά ξενοδοχεία, που φιλοξενούν από μία έως δύο νύχτες τους ταξιδιώτες προς και από τα νησιά της χώρας.

Διαβάστε επίσης

Μη φοβάστε τα χρηματιστηριακά κραχ

Το τουρκικό κρεσέντο παραβιάσεων, η πρώτη δημόσια ομιλία του Καραμανλή στη Θεσσαλονίκη από το 2019 και ο μικρότερος του αναμενομένου αριθμός εγγραφών στην πλατφόρμα του Κασσελάκη

Χαλυβουργία: Πιέσεις και από τις προβληματικές εισαγωγές στον κλάδο

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!