Το οχηματαγωγό Neptune Odyssey της ναυτιλιακής εταιρείας Neptune Lines είναι το τελευταίο πλοίο που μπήκε για συντήρηση στο Ναυπηγείο της Ελευσίνας. Η είσοδός του στο ναυπηγείο έγινε στις 2 Μαίου και σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χθες, ήταν το 700στό σκάφος που μπήκε για συντήρηση στα ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας που ελέγχονται από την Onex Shipyards.
Το Neptune Odyssey είναι ένα σκάφος που διαθέτει 10 καταστρώματα στα οποία στοιβάζονται περίπου 2.500 οχήματα (αυτοκίνητα) και τα οποία μεταφέρονται από τη μια άκρη του κόσμου στην άλλη. Βρίσκεται από 2 Μαΐου σε δεξαμενή του ναυπηγείου της Ελευσίνας από 2 Μαΐου και οι εργασίες συντήρησης συνεχίζονται μέχρι και σήμερα.
Δεν είναι το μόνο πλοίο της Neptune Line που επισκευάζεται στα ναυπηγεία της Onex Shipyards. Όπως είπε η πρόεδρος της εταιρείας και ταυτόχρονα πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Μελίνα Τραυλού, το Neptune Odyssey δεν είναι μόνον το 700στο πλοίο που επισκευάζεται στα ναυπηγεία της Onex, αλλά ταυτόχρονα είναι και το τέταρτο κατά σειρά πλοίο της Neptune Lines που επισκευάζεται στα ναυπηγεία της Ελευσίνας κατά τη διάρκεια των τελευταίων 9 μηνών. Όπως είπε χαρακτηριστικά, αυτό αναδεικνύει κι επιβεβαιώνει την εξαιρετική συνεργασία των δύο πλευρών.
«Σε αυτό το σημείο αυτό», πρόσθεσε η κ. Τραυλού, «θέλω ν’ αναφερθώ με ιδιαίτερη χαρά και μεγάλη περηφάνεια, στην γενικότερη δυναμική επιστροφή της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας της πατρίδας μας». Πρόσθεσε μάλιστα, απευθυνόμενη στον επικεφαλής της Onex Shipyards Πάνο Ξενοκώστα, «ότι η ελληνική, η ηγέτιδα ναυτιλία, προσφέρει στο κλάδο σας τα εχέγγυα να ενισχυθεί, να αναδειχθεί, αλλά και να πρωταγωνιστήσει σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές πεδίο, δίνοντας πολλαπλά οφέλη και στην ελληνική οικονομία».
Η πρόεδρος της Neptune Lines υπογράμμισε ωστόσο ότι «είναι καθοριστικής σημασίας, και για εμένα μια πάγια δέσμευση, να στηρίζουμε έμπρακτα την ελληνική επιχειρηματικότητα. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ποιότητα, η αξιοπιστία, η συνέπεια και πάνω απ’ όλα η ανταγωνιστικότητα». Η ίδια πάντως έδωσε συγχαρητήρια στον Πάνο Ξενόκωστα.
Ακόμη η πρόεδρος της Neptune, λαμβάνοντας το «καπέλο» της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ευχαρίστησέ την κυβέρνηση και τους παρευρισκόμενους υπουργούς Ανάπτυξης & Επενδύσεων Τάκη Θεοδωρικάκο και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια, για την επιστροφή της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στη χώρα μας. «Σας ευχαριστούμε ως Ελληνική ναυτιλία για την συμβολή σας αλλά και την εμπιστοσύνη που δείχνεται σε αυτό τον κλάδο της οικονομίας και την υποστήριξή σας».
Σημειώνεται από κυβερνητικής πλευράς, εκτός από τους δύο προαναφερόμενους υπουργούς, στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιώργος Μυλωνάκης, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Λάζαρος Τσαβδαρίδης, ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Κώστηρας, ενώ από την πλευρά της αντιπολίτευσης Μιχ. Κατρίνης (ΠΑΣΟΚ) και ο Ευάγγελος Αποστολάκης (ΣΥΡΙΖΑ).
Μάλιστα τον τελευταίο ευχαρίστησε ο επικεφαλής της Onex Shipyards Πάνος Ξενόκωστας, ως ένας από τους δύο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ που στήριξαν αρχικά το εγχείρημα της αξιοποίησης των ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου και στη συνέχεια των ναυπηγείων Ελευσίνας. Επίσης ευχαρίστησε την κυβέρνηση της ΝΔ, και ειδικά τον πρώην υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, όπως επίσης και την αμερικανική DFC, που χρηματοδότησε το εγχείρημα.
Αυτή τη στιγμή, όπως είπε ο πρόεδρος της Onex Shipyards, στα δύο ναυπηγεία βρίσκονται για επισκευές 21 πλοία, εκ των οποίων 12 στην Ελευσίνα και 9 στο Νεώριο Σύρου. Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας ο εκσυγχρονισμός των ναυπηγείων Ελευσίνας και η δημιουργία της πρώτης γραμμής παραγωγής ρυμουλκών σκαφών. Όπως είπε ο κ. Ξενοκώστας, οι πρώτες παραγγελίες ρυμουλκών θα ανακοινωθούν σύντομα, ενώ αναμένει και άλλες παραγγελίες μεγαλύτερων πλοίων.
Σήμερα στα δύο ναυπηγεία σήμερα απασχολούνται 1.000 εργαζόμενοι και η Onex έχει καταβάλλει σε προηγούμενες οφειλές στους εργαζόμενους των ναυπηγείων περίπου 35 εκατ. ευρώ. Μένουν ακόμη 17 εκατ. ευρώ να καταβληθούν κάτι που αναμένεται να συμβεί μέσα στους επόμενους 6-8 μήνες. Η καταβολή αυτή, την οποία ο κ. Ξενόκωστας την χαρακτήρισε μοναδική, έγινε στο πλαίσιο της εξυγίανσης των ναυπηγείων προκειμένου να πάρει μαζί του τους εργαζόμενους των ναυπηγείων.
Η συνολική αποζημίωση ανέρχεται σε 52 εκατ. ευρώ και αφορά σε 10 εκατ. ευρώ στα ναυπηγεία Νεωρίου και 42 εκατ. ευρώ στα ναυπηγεία Ελευσίνας. Οι εργαζόμενοι στη Σύρο έχουν αποζημιωθεί στο 100% και μένει η αποζημίωση των εργαζομένων στην Ελευσίνα.