Το παρών στο συνέδριο του «Greece Talks 2025 – The Intelligence Age: Travel, Culture & Connection» έδωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Στον πάνελ, μαζί με τον πρωθυπουργό, βρέθηκε ο ηθοποιός Γιάννης Μπέζος, ενώ τη συζήτηση συντόνισε ο Αντώνης Σρόιτερ. «Εγώ είμαι και πολιτικός και τεχνοκράτης, Έχω υπογράψει συμβόλαιο τετραετίας με τον λαό» το μήνυμα που έστειλε ο πρωθυπουργός, ενώ αναφέρθηκε στο βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα που θα κυκλοφορήσει τις επόμενες ημέρες και τη σύνδεση της νέας γενιάς με την τεχνολογία.
«Σέβομαι και εκτιμώ τον Γιάννη Μπέζο και γιατί είναι ενεργός πολίτης. Κάθε λαός είναι προϊόν της ιστορικής του διαδρομής. Έχουμε ξεχωριστή θέση χωρίς αυτό να συνεπάγεται μία αυτάρεσκη ελληνική ιδιαιτερότητα. Το ελληνικό έθνος έχει ιστορία 200 ετών, ο ελληνισμός και η γλώσσα μας, όμως, μία πορεία χιλιάδων ετών. Έχει σημασία η αναγνώριση της ελληνικής γλώσσας. Ύστερα από μεγάλη προσπάθεια αναγνωρίστηκε από την UNESCO η 9η Φεβρουαρίου ως παγκόσμια ημέρα της ελληνικής γλώσσας. Την κρίσιμη στιγμή η Ελλάδα βρέθηκε στη σωστή πλευρά της ιστορίας και αυτό το πιστώθηκε. Δεν πρέπει να παραδοθούμε σε μία αίσθηση απαισιοδοξίας, αντιλαμβάνομαι γιατί τα νέα παιδιά αισθάνονται σήμερα εγκλωβισμένα, είναι ανάγκη η οικοδόμηση ενός νέου κοινωνικού συμβολαίου, που θα δίνει ρεαλιστική ελπίδα και προοπτική στους νέους. Αυτή δεν είναι δουλειά μόνο των πολιτικών, αλλά και όλων όσοι βρίσκονται στη δημόσια σφαίρα», τόνισε στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
«Η προσαρμοστικότητα, η διαχείριση του απρόοπτου είναι η σημαντικότερη αρετή του σήμερα. Οι πολιτικοί εκλέγονται από τους πολίτες και αυτοί επιλέγουν ανάμεσα στους διαθέσιμους» τόνισε στη συνέχεια της συζήτησης ο Κυριάκος Μητσοτάκης και προσέθεσε: «Ως πρωθυπουργός έχω υπογράψει ένα 4ετές συμβόλαιο με τον ελληνικό λαό, αυτός και μόνον αυτός έχει τη δυνατότητα να το ανανεώσει ύστερα από 4 χρόνια».
Είπε ακόμα ότι το ζητούμενο είναι πόσο μπορούν να προσαρμοστούν οι πολίτικοι στις νέες συνθήκες, επισημαίνοντας ότι δεν πρέπει να είναι μόνο δέκτες εξωτερικών ερεθισμάτων, αλλά και διαμορφωτές των εξελίξεων.
«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους μπορεί να μειώσει την πιθανότητα του ρουσφετιού. Το ίδιο συμβαίνει με την περίπτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ, αν καταφέρουμε να φτιάξουμε ένα σύστημα που να πληρώνονται όσοι δικαιούνται, αφετέρου θα έχουμε δικαιοσύνη, και θα έχουμε φτιάξει ένα σύστημα που θα στερήσει από κάποιον πολιτικό να χρησιμοποιήσει ένα στρεβλό σύστημα προς όφελός του. Υπάρχει ένα δομικό πρόβλημα που πρέπει να το αναγνωρίσουμε» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.
Μάλιστα, επισήμανε ότι στο σημερινό τοξικό περιβάλλον της δολοφονίας χαρακτήρων από τρολς του διαδικτύου πείτε μου εσείς ποιος νέος άνθρωπος που έχει προοπτικές και επιλογές θα επιλέξει να πάρει λιγότερα χρήματα και να υποστεί τη βάσανο της δημόσιας διαπόμπευσης και να επιλέξει την πολιτική.
«Είναι ψεύτικος ο διαχωρισμός ανάμεσα στον πολιτικό και τον τεχνοκράτη, εγώ πιστεύω πως είμαι και τα δύο», τόνισε ο πρωθυπουργός και σημείωσε ότι «πρέπει να έχουμε το θάρρος να συγκρουστούμε και να πούμε αλήθειες. Είμαι ικανοποιημένος γιατί έφερα στη Νέα Δημοκρατία τεχνοκράτες, που έγιναν κατόπιν πολιτικοί, πάντα θέλω και χρειάζομαι νέους ανθρώπους».
Μητσοτάκης: Υπάρχουν προβλήματα στην ψυχική υγεία των παιδιών από την κατάχρηση των social media
«Η νέα γενιά δεν ενημερώνεται από την τηλεόραση. Ο τρόπος με τον οποίο είμαστε εξαρτημένοι από το τηλέφωνο μας μάς εμποδίζει να σκεφτούμε να γράψουμε και να διαφωνήσουμε, είναι κάτι που επηρεάζει και τη διδακτική διαδικασία» είπε ο πρωθυπουργός στη συζήτησή του με τον Γιάννη Μπέζο.
«Για μένα το Tik tok ήταν μία πολύ ενδιαφέρουσα εμπειρία. Πολλοί μου έλεγαν πως από κοντά είσαι πολύ διαφορετικός, οι νέοι αναζητούν την αυθεντικότητα και αυτό μου το προσέφερε το Tik tok. Μου έδωσε την ευκαιρία να επικοινωνήσω με τη νέα γενιά. Δεν υπάρχει περίπτωση να πάω σε ένα σχολείο και να ρωτήσω ποιο είναι το αγαπημένο μου φαγητό και να μη μου απαντήσουν τα ντολμαδάκια. Ποιος όμως ελέγχει τον αλγόριθμο του Tik tok; Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για τη Δημοκρατία μας. Ναι δεν μπορούμε να πούμε πως θα επικοινωνήσουμε με τη νέα γενιά, εάν δεν αντιληφθούμε με ποιο τρόπο επικοινωνεί η νέα γενιά. Από την άλλη, υποκατάστατο για την προσωπική επαφή δεν έχω βρει ακόμα. Υπάρχουν πραγματικά προβλήματα από την κατάχρηση των social media, που άπτονται της ψυχικής υγείας των παιδιών και είναι κάτι, που θα απαιτήσει και κυβερνητική παρέμβαση» είπε ο πρωθυπουργός.
«Χρειάζεται διάλογος με την κοινωνία για να γίνουν αλλαγές στην παιδεία»
Όταν έχεις ένα εθνικό σύστημα παιδείας έχεις βασικές παραμέτρους και μία υποχρέωση να εκσυγχρονίζεις το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης και να το κάνεις πιο ενδιαφέρον, είπε στη συνέχεια της συζήτησης ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Προσέθεσε ότι «έχουμε κάνει αρκετά βήματα ως προς αυτό για παράδειγμα και με τους διαδραστικούς πίνακες. Τι θα πρέπει να κάνει το σχολείο; Να κινητοποιήσει την περιέργεια. Απαγορεύσαμε τα κινητά, είμασταν από τις πρώτες χώρες και όμως το καταφέραμε. Πάνω από όλα το σχολείο πρέπει να προσφέρει εμπειρίες. Η υπουργός Παιδείας θα παρουσιάσει σε δύο εβδομάδες μία σειρά επιλογών για το πώς το Λύκειο δεν θα μετατρέπεται σε ένα εργοστάσιο παραγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων. Δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να πούμε τι θα κάνουμε με τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι σαφές ότι αυτός είναι ένας αδιάβλητος και αξιοκρατικός θεσμός. Μη σπεύσουμε να πετάξουμε στον Καιάδα και να απορρίψουμε τις πανελλαδικές εξετάσεις, χρειάζεται διάλογος με την κοινωνία για να γίνουν αυτές οι αλλαγές».
«Να κρατήσουμε τα θετικά από την παράδοση»
«Η κοινωνική καταξίωση μπορεί να συνδέεται με προγράμματα σπουδών που δεν θα προσφέρουν επαγγελματική αποκατάσταση. Η τεχνική εκπαίδευση δεν είναι παιδί ενός κατώτερου Θεού, προσφέρει πραγματικές επαγγελματικές ευκαιρίες, ωστόσο, από την ελληνική οικογένεια αντιμετωπίζεται ακόμη ως κάτι υποδεέστερο και αυτό είναι ένα στερεότυπο που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Εάν μπορούσαμε να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν κάτι εκτός σχολείου είναι αθλητισμός, πολιτισμός και ταξίδια. Σε μία εποχή που οι άνθρωποι αναζητούν περισσότερο εμπειρίες παρά αγαθά αυτό μπορεί να βελτιώσει και το τουριστικό μας προϊόν. Πριν από 40 χρόνια έκανα με δύο φίλους μου το γύρο του κόσμου σε 80 ημέρες, θυμάμαι κάθε ημέρα από αυτές», τόνισε ο πρωθυπουργός.
Σε άλλο σημείο της συζήτησης και σχολιάζοντας τις δηλώσεις του προέδρου του ΠΑΣΟΚ Νίκου Ανδρουλάκη για «εγκλήματα τιμής» ο πρωθυπουργός είπε: «Εγώ είμαι Κρητικός μεγάλωσα με την εμπειρία της χρήσης του όπλου για λόγους διασκέδασης, ή ότι είναι τιμητικό. Μου προκαλούσε πάντα μία απορία, είναι λίγο πρωτόγονο έθιμο. Πλέον η οργανωμένη πολιτεία αυτό δεν μπορεί να το ανεχτεί, επιδεικνύουμε σε αυτό μηδενική ανοχή».
«Τα όπλα δεν είναι για να πυροβολούμε στον αέρα. Άκουσα τον κ. Ανδρουλάκη να μιλά για έγκλημα τιμής, πρόκειται περί στυγνής δολοφονίας και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Επί σειρά ετών μία ανάλογη νοοτροπία επιχειρούσε να δώσει πολιτική νομιμοποίηση στην εγχώρια τρομοκρατία. Οι κοινωνίες εκπαιδεύονται και αλλάζουν. Να κρατήσουμε τα θετικά από την παράδοση. Το κράτος έχει τη δυνατότητα να επιβάλει και να αλλάζει συμπεριφορές», συμπλήρωσε.
Αναφερόμενος στο δημογραφικό ο πρωθυπουργός είπε ότι «οι δημογραφικές τάσεις της Ελλάδος δεν είναι η εξαίρεση, αλλά επιβεβαιώνει τους δείκτες του δυτικού κόσμου. Είναι πραγματικότητα ότι οι νέοι γεννούν λιγότερα παιδιά, είναι και οικονομικό το ζήτημα, αλλά όχι μόνον οικονομικό. Από την άλλη αυξάνεται το προσδόκιμο ζωής, γιατί η αναβάθμιση της περίθαλψης οδηγεί στο αποτέλεσμα να ζούμε καλύτερα και περισσότερο. Η διαχείριση μιας κοινωνίας που μεγαλώνει, το συνταξιοδοτικό, η χρηματοδότηση της υγείας είναι σημαντικές προκλήσεις. Η ζωή δε σταματά από τη στιγμή που θα βγεις στη σύνταξη».
Μητσοτάκης: Το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα δεν είναι από αυτά που θα διαβάσω
Ταυτόχρονα, αναφερόμενος στο βιβλίο του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα ο πρωθυπουργός είπε: «Έχω πάρα πολλά βιβλία πάνω στο γραφείο μου, που περιμένουν να τα φυλλομετρήσω, δεν νομίζω πως το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα είναι από αυτά που θα διαβάσω, σίγουρα θα πληροφορηθώ για το περιεχόμενο του, ξέρετε έχω σκληρή πολιτική άποψη για όλα όσα περιγράφονται στο βιβλίο. Θα αφήσω σε άλλους το έργο της αποδόμησης του συγκεκριμένου βιβλίου. Έχω πάντα μια επιφύλαξη με πολιτικούς, που αγχώνονται να διαχειριστούν την υστεροφημία τους, ιδίως όταν μιλούν σε τρίτο πρόσωπο τότε αρχίζω να προβληματίζομαι. Το πώς διαχειρίζεσαι μία κρίση εκείνη τη στιγμή νομίζω πως είναι ένα ενδιαφέρον βίωμα. Η ζωή μετά την πολιτική μπορεί να έχει πολλά ενδιαφέροντα κεφάλαια. Την ιστορία σου τη γράφεις, όσο είσαι στην πολιτική, εάν σε πιάνει άγχος να ξαναγράφεις την ιστορία σου μάλλον κάτι δεν έκανες καλά».
Γιάννης Μπέζος: Oι Έλληνες έχουμε σπάνια χαρακτηριστικά
Τα σπάνια χαρακτηριστικά των Ελλήνων, οι εξελίξεις στη σύγχρονη πολιτική σκηνή, η σύνδεση των νέων ανθρώπων με την τεχνολογία, η έξαρση της βίας τόσο μεταξύ των ενηλίκων όσο και των ανηλίκων, η χρήση ‘όπλων, αλλά και το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα, απασχόλησαν τον Γιάννη Μπέζο, κατά τη συνομιλία του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο συνέδριο Greece Talks.
«Το τι είναι ο σύγχρονος Έλληνας παραμένει ένα μεγάλο ερωτηματικό. Νομίζω ότι σαν χώρα, σαν παράδοση, σαν παιδεία, εννοώ την αρχαία ελληνική παιδεία, οι Έλληνες έχουμε χαρακτηριστικά σπάνια. Το αποτέλεσμα αυτών των χαρακτηριστικών είναι η γλώσσα μας, μία γλώσσα που τη μιλάμε 3.000 χρόνια. Μία γλώσσα που δεν τη μιλάμε και πολύ, αντικαθιστούμε τις λέξεις, την παραποιούμε και αυτό συμβαίνει γιατί έχουμε άγνοια της Ιστορίας. Τα βασικά μας χαρακτηριστικά έχουν ένα μεγαλείο και εμπεριέχουν κάτι που ίσως δεν το έχουν οι βόρειοι λαοί, έχουν και μία ποίηση» είπε αρχικά ο ηθοποιός.
Για τις εξελίξεις στη σύγχρονη πολιτική σκηνή, αναφερόμενος και στον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία, ο κ. Μπέζος είπε: «Η νοσταλγία είναι κάτι εξαιρετικά οδυνηρό στη ζωή. Στην πολιτική θα έλεγα, αν μου επιτραπεί, αν και δεν πολιτικολογώ συνήθως έτσι εύκολα. Το φαινόμενο του ρωσικού επεκτατισμού έχει να κάνει με τη νοσταλγία, νοσταλγία για αυτοκρατορικά μεγαλεία. Τα ζήσαμε και εμείς αυτά με τη Μεγάλη Ιδέα και ευτυχώς τελείωσαν με τη Μικρασιατική Καταστροφή. Δυστυχώς τέλειωσαν με αυτόν τον τρόπο, αλλά θα πρέπει να καταλάβουμε ότι είμαστε ένα κομμάτι, μία χώρα ευλογημένη γεωγραφικά και κλιματικά, σε αυτή τη θάλασσα, με αυτόν τον ήλιο, με αυτή τη φύση, με αυτούς τους προγόνους, οι οποίοι όταν δεν τους καταλαβαίνουμε μας εκδικούνται».
«Πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν πρέπει να ζητάμε από τους ανθρώπους να συμπεριφέρονται όπως συμπεριφέρονταν πριν από εκατό χρόνια. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι προϊόν ανθρώπινο, ο άνθρωπος θα υπερέχει πάντα. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν εμπεριέχει τη συναισθηματική νοημοσύνη. Οι άνθρωποι, οι νεότεροι, έχουν αλλάξει τον εσωτερικό τους κόσμο, λειτουργούν πιο δυναμικά. Εγώ, επειδή έρχομαι σε επαφή πολύ με νέους ανθρώπους, βλέπω ότι έχει αλλάξει ο ρυθμός τους, τον οποίο πολλές φορές δυσκολεύομαι και εγώ να ακολουθήσω. Έχουμε την ψευδαίσθηση, και το λέω πάντα στα νεότερα παιδιά, ότι επικοινωνούμε με το διαδίκτυο. Δεν επικοινωνούν έτσι οι άνθρωποι, απλώς συνεννοούνται. Η επικοινωνία είναι κάτι πιο βαθύ. Αναμετράται η ματιά σου με την αμηχανία του άλλου, εκείνη τη στιγμή παράγεται η ουσιαστική σκέψη» είπε σε άλλο σημείο ο ηθοποιός για τη νέα γενιά και τη στενή τους σχέση με το διαδίκτυο.
Σε σχόλιο που έκανε για τη σύνδεση των νέων με την τεχνολογία και την πολιτική, είπε: «Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω πώς, λέω ένα παράδειγμα τώρα, πώς πάμε σε ένα μεγάλο μουσείο, βλέπουμε ένα μεγάλο έργο τέχνης, και αντί να κάτσουμε να το θαυμάσουμε, το φωτογραφίζουμε για να το πάρουμε σπίτι μας. Και ξεχνάμε ότι το έργο τέχνης ολοκληρώνεται μέσα μας μόνο όταν το παρακολουθήσουμε με προσοχή και όχι όταν το παγιδεύουμε σε μία εικόνα για να τη δείξουμε ή για να κάνουμε μία φιγούρα ότι πήγαμε κάπου και τα λοιπά. Αυτή είναι η διαστροφή της τεχνολογίας. Οι νέοι, όπως ξέρετε, δεν θέλουν συμβουλές, καθόλου, βαριούνται. Ούτε εμείς θέλαμε όταν ήμασταν νέοι, θέλουν πολύ απλά παραδείγματα. Όταν το δικό μας παράδειγμα είναι αυτό που βλέπουμε, δεν θα ακολουθήσουν εύκολα και κυρίως όταν ο λόγος των πολιτικών για την πολιτική, όπως επισημαίνουν πολλοί, δεν είναι καθόλου γοητευτικός. Θα μου επιτρέψετε εδώ να πω ότι ο λόγος των πολιτικών δεν είναι ιδιαίτερα γοητευτικός. Δεν φταίει ούτε η τεχνολογία ούτε τίποτα, φταίει το κακό μας το κεφάλι που νομίζουμε ότι τα ξέρουμε όλα».
«Επειδή εμείς είμαστε ένας λαός της Ανατολής ουσιαστικά, γεωγραφικά και πολιτισμικά, έχουμε σαν βάση την οικογένεια, το πρωτοκύτταρο. Και η οικογένεια είναι κάτι πολύ ζεστό, αλλά πολλές φορές είναι και κάτι πολύ καταστροφικό, διότι σε βαραίνει, σε χαρακτηρίζει πολύ, θέλει να σε κάνει ίδιο, δεν σε αφήνει να ξεφύγεις, να δεις με ορίζοντα το μέλλον και τα λοιπά. Νομίζω ότι κάνει ψηφιακή παρέα το παιδί γιατί δεν βρίσκει ενδιαφέρον στο κοντινό του περιβάλλον. Δεν είναι κάτι που το γοητεύει. Δεν είναι κάτι που ανοίγει τα μάτια του στον ορίζοντα του μέλλοντος. Θα έλεγα κάτι περισσότερο, δεν το αφήνουμε να ονειρευτεί» τόνισε ο κ. Μπέζος και συνέχισε, αναφερόμενος και στην έξαρση βίας στη σημερινή εποχή: «Ο τρόπος που μιλάω εγώ σε μία συνέντευξή μου και τι λέω είναι το ίδιο. Δεν έχει να κάνει μόνο με τον δάσκαλο που διδάσκει. Είπατε πριν ότι είμαστε ακόμα στον μαυροπίνακα ή στο έντυπο και δεν πειράζει αυτό τόσο πολύ, εξαρτάται τι γράφουμε στον μαυροπίνακα και πώς το γράφουμε, και πώς είμαστε ικανοί να το μεταδώσουμε αυτό. Δηλαδή να μεταδώσουμε στα παιδιά μία πνοή για το μέλλον. Είπε ο Πρόεδρος πριν για τη βία των ανηλίκων. Ναι, με τη βία των ενηλίκων δεν ασχολούμαστε. Η Αθήνα κάηκε εκατό φορές, σκοτώνονται μεταξύ τους στην Κρήτη, βόμβες και τα λοιπά, όλα αυτά τα κάνουν ενήλικες, δεν τα κάνουν ανήλικοι. Εμείς δίνουμε πάρα πολλή σημασία στο τι κάνουν οι ανήλικοι, οι οποίοι βλέπουν κάτι και παραδειγματίζονται. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Την ευθύνη λοιπόν την έχει η παιδεία με την ευρύτερη έννοια, όχι το σχολείο, όχι οι πέντε ώρες που θα πάει το παιδί στο μάθημα, αλλά τι κάνει στο σπίτι του. Πώς συνομιλεί με τον γονέα του, πώς συνομιλεί με τους φίλους του. Ο εκνευρισμός είναι πολλές φορές άλλοθι, γιατί ο καθένας χρησιμοποιεί κάτι και λέει είμαι εκνευρισμένος, παίρνω ένα πιστόλι και πυροβολώ. Δεν είναι έτσι ακριβώς, θα πρέπει να βάλουμε λίγο το μυαλό μας να δουλέψει. Το κυκλοφοριακό σήμερα, ναι, μεγάλο πρόβλημα, πολύ μεγάλο πρόβλημα. Μεγάλο και σύνθετο και παλιό, έχει να κάνει με την πόλη, με τον σχεδιασμό της, με τους δρόμους, με τα μέσα συγκοινωνίας, με τον τρόπο που οδηγούμε και όχι μόνο στην Αθήνα. Αλλά για να γυρίσουμε στο θέμα της βίας που έλεγε πριν ο Πρόεδρος, με τα πιστόλια και τα κουμπούρια και όλα αυτά, υπάρχει μία ψευδαίσθηση ότι όταν χρησιμοποιούμε το όπλο έχουμε μία ηρωική πατίνα. Αυτό είναι δείγμα αγραμματοσύνης και θα έλεγα ότι είναι και δείγμα δειλίας. Συνηθίσαμε στη χρήση των όπλων, τη συνηθίσαμε και το προσπερνάμε και δίνουμε και κάποια έννοια γραφικότητας. Τι ωραία που είναι στην Κρήτη που βαράνε κάποιοι ή τι ωραία που είναι κάπου αλλού που πυροβολούν οι άλλοι. Όχι, πρέπει να τελειώνει αυτή η ιστορία. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό το πράγμα, δηλαδή κάθε φορά να βαφτίζουμε παλικαροσύνη τη χρήση των όπλων».
Για το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, είπε: «Ο Πρόεδρος έχει δίκιο ότι δεν υπάρχουν ούτε μαγικές λύσεις ούτε λύνονται εύκολα αυτά τα πράγματα, όπως το δημογραφικό. Νομίζω ότι το θέμα δεν είναι μόνο οικονομικό. Είναι αυτή η ανασφάλεια που υπάρχει ότι δεν μπορούμε να δούμε μπροστά πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Τους ανθρώπους τους τρομάζει το μέλλον, η ζωή τρέχει τόσο γρήγορα που τους τρομάζει. Εγώ νομίζω ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι από τη στιγμή που βγαίνουμε στη σύνταξη ή έχουν περάσει τα χρόνια δεν θα πρέπει να ακυρώνουμε τη δραστηριότητά μας».
Για το βιβλίο του Αλέξη Τσίπρα, ο Γιάννης Μπέζος είπε: «Για τον κύριο Τσίπρα, δεν καταλαβαίνω γιατί γράφεται ένα βιβλίο, ενώ πρόκειται πάλι να ασχοληθεί πολιτικά ενεργά. Από ό,τι καταλαβαίνω, αυτό το κάνεις σαν απολογισμό όταν πια είσαι σε μία πιο προχωρημένη ηλικία και αφήνεις τον χρόνο να σε βαθμολογήσει με έναν τρόπο. Έχουμε μια τάση να γράφουμε βιβλία και όχι να διαβάζουμε, είναι φοβερό. Αυτό δεν το λέω για τον κύριο Τσίπρα, το λέω γενικότερα και για τον χώρο και για τον δικό μας χώρο. Γράφουν όλοι, γράφουν, γράφουν, αλλά δεν διαβάζουν τόσο πολύ. Καλό θα ήταν να ανοίξουμε και κανένα βιβλίο και να φύγουμε λίγο από το tablet συνέχεια και από το διαδίκτυο και να πάμε στο παλιό βιβλίο, καλό είναι».