Κριτική επεφύλαξαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης στην κυβέρνηση διότι συμπεριέλαβε δύο άρθρα, με ρυθμίσεις για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης για την προστασία του καταναλωτή, χωρίς προηγουμένως να τα έχει θέσει σε διαβούλευση, αν και προωθείται επέκταση δραστηριοτήτων κρίσιμης σημασίας, όπως λένε.
Στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής όπου συζητείται το νομοσχέδιο, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Νικητιάδης είπε ότι η κυβέρνηση πρέπει να εξηγήσει ποιος είναι ο ακριβής σχεδιασμός για την Ελευσίνα και γιατί τα δύο άρθρα του νομοσχεδίου που αναφέρονται στο ζήτημα αυτό, συμπεριελήφθησαν στο νομοσχέδιο για την προστασία των καταναλωτών, χωρίς προηγουμένως να έχουν περάσει από διαβούλευση.
Ο βουλευτής σχολίασε και την επικοινωνιακή διαχείριση με τη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με την νέα πρέσβη των ΗΠΑ και τις εξαγγελίες νέων επενδύσεων. «Όλα αυτά μας δημιουργούν ερωτήματα. Έχουμε πολλά ερωτήματα και θέλουμε να μας εξηγήσετε πού πάει το πράγμα», είπε ο κ. Νικητιάδης.
Ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ Χάρης Μαμουλάκης είπε ότι τρόπος με τον οποίο κινήθηκε η κυβέρνηση δεν περιποιεί τιμή για την εθνική κυριαρχία. Ο βουλευτής είπε ότι η κυβέρνηση θα έπρεπε να ενημερώσει σε ποιο ολιστικό σχέδιο γύρω από τις μεταφορές, τα logistics, την ενέργεια, τα λιμάνια εντάσσεται η νομοθετική παρέμβασή της για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Πρέπει επίσης να απαντήσει αν πληρούνται οι όροι ανταγωνισμού και διαφάνειας και ποιο είναι τίμημα.
«Προικίζετε μια υφιστάμενη υποδομή. Εδώ αλλάζουν άρδην οι όροι και κανόνες. Μιλάμε για νέο εμπορικό λιμάνι; Ποια σχέση θα υπάρχει μεταξύ Πειραιά και Ελευσίνας; Υπάρχουν κομβικά ζητήματα συναρμογής. Ποια θα είναι τα αναγκαία συνοδά έργα; Έχουν σχεδιαστεί; Υπάρχει διαθέσιμη αναγκαία γη για να καλυφθούν οι δραστηριότητες που περιγράφονται και με ποια διαγωνιστική διαδικασία θα αποκτηθεί αυτή;», είπε ο κ. Μαμουλάκης και ζήτησε να μάθει ποιες είναι οι διασφαλίσεις για το περιβάλλον και τη χωροταξία με τις νέες χρήσεις γης.
«Στο περιθώριο του έκτου Διατλαντικού Συνεδρίου Ενεργειακής Συνεργασίας και κατά την επίσκεψη του Ζελένσκι, η κυβέρνηση υπέγραψε, με τις ΗΠΑ, ενεργειακό deal, που δίνει το πράσινο φως για τη δημιουργία λιμανιού στην Ελευσίνα για να εξυπηρετεί εμπορικό και πολεμικά πλοία των ΗΠΑ», είπε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι μετατρέπεει το Θριάσειο, την Ελευσίνα, τη χώρα, σε περιοχή αδυσώπητων ανταγωνισμών, ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα και τη Ρωσία. Ο βουλευτής του ΚΚΕ είπε ότι στόχος είναι το λιμάνι της Ελευσίνας και η σύνδεση με τον εμπορευματικό σταθμό Θριασείου να αποτελέσει το αντίπαλο δέος στο κινεζικό μονοπώλιο της Cosco στον Πειραιά.
Η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς Πέτη Πέρκα τόνισε ότι ανοίγει ο δρόμος να μετατραπεί το λιμάνι της Ελευσίνας από χώρος φιλοξενίας μιας ναυπηγικής μονάδας σε διαμετακομιστικό, ενεργειακό κέντρο σε χώρο για «πάσα χρήση, εμπορική, στρατιωτική και βιομηχανική».
Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης Στέλλιος Φωτόπουλος είπε ότι η κυβέρνηση πρέπει να δώσει λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό στην Ελευσίνα και να διευκρινίσει την αναφορά στον Κανονισμό 651/2014 γιατί επί της ουσίας, οι φορείς που θα αναλάβουν τόσο σημαντικές δραστηριότητες στην Ελευσίνα, μπορούν και θα λαμβάνουν και ευρωπαϊκές επιδοτήσεις.