Απορρίφθηκε, όπως αναμενόταν, από την κυβέρνηση η ένταση αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ, με φόντο τις διατάξεις του Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αφορούν την κατάργηση του β’ γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Παναγιώτης Δουδωνής αναπτύσσοντας το σκεπτικό της ένστασης αντισυνταγματικότητας υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι «η κυβέρνηση επιδίδεται σε μια ευρεία άσκηση συνταγματικής φακιρικής, φέρνοντας ένα εκλογικό σύστημα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της, νοθεύοντας έτσι τη λαϊκή βούληση». Ακόμη ο βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ δεσμεύτηκε ότι το κόμμα του όταν αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας δεν θα εφαρμόσει τη συγκεκριμένη διάταξη.
Από την πλευρά του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Δημήτρης Καιρίδης έκανε λόγο για «απολύτως προσχηματική» ένσταση αντισυνταγματικότητας, ενώ για άλλη μία φορά τα τελευταία 24ωρα εξαπέλυσε σφοδρά πυρά στον δήμαρχο Αθηναίων Χάρη Δούκα. «Η δημαρχία Δούκα αποτελεί βούτυρο στο ψωμί μας, καθώς δυσφημεί το λαϊκό μέτωπο που ετοιμάζει το ΠΑΣΟΚ, ο ΣΥΡΙΖΑ και άλλοι με τον Αλέξη Τσίπρα», ανέφερε χαρακτηριστικά σπεύδοντας να συμπληρώσει ότι «η Αθήνα δεν έχει βρεθεί σε χειρότερη κατάσταση ακόμη και από τα χρόνια των μνημονίων».
Ο βουλευτής Δράμας του ΣΥΡΙΖΑ Θεόφιλος Ξανθόπουλος επεσήμανε ότι με το νέο σύστημα που έρχεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια «τίθεται θέμα ανισοτιμίας της ψήφου. καθώς υπάρχουν ψήφοι πρώτης και δεύτερης διαλογής». «Το πάθημα Μπακογιάννη και άλλων στελεχών της ΝΔ, έφεραν αυτό το εκλογικό εξάμβλωμα», επεσήμανε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ελληνικής Λύσης, ενώ «για προσβολή της λαϊκής κυριαρχίας», έκανε λόγο ο βουλευτής Λάρισας της Νίκης Γιώργος Ρούντας από τη Νίκη. Υπερ της ένστασης αντισυνταγματικότητας τάχθηκε και η επικεφαλής της Πλεύσης Ελευθερίας Ζωή Κωνσταντοπούλου.
Η απάντηση Λιβάνιου
Από την πλευρά του ο υπουργός Εσωτερικών Θόδωρος Λιβάνιος σχολιάζοντας τις αντιπολιτευτικές αιτιάσεις υποστήριξε ότι «το σύστημα των δύο γύρων έχει κλείσει τον κύκλο του», και πρόσθεσε πως νούμερο «ένα» στόχος είναι να αντιμετωπιστεί η μειωμένη συμμετοχή των πολιτών, ιδίως στον δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών, η ταλαιπωρία των ψηφοφόρων, αλλά και τα «παζάρια μεταξύ πρώτου και δεύτερου γύρου».
«’Δεν μας αρέσει το εκλογικό σύστημα, άρα είναι αντισυνταγματικό’. Αυτό μας λέτε», είπε με νόημα απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, σπεύδοντας να διευκρινίσει πως το Σύνταγμα δεν θέτει συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα, πολλώ μάλλον σύστημα δύο γύρων. Μάλιστα σε άλλο σημείο σχολίασε πως «σύστημα Φρανκενστάιν ήταν το πρωτοφανές σε όλη την υφήλιο, να κερδίζει δήμαρχος από την πρώτη Κυριακή και να είναι μειοψηφία μέσα στο δημοτικό του συμβούλιο!».
