Τη δέσμευσή του ότι το ΠΑΣΟΚ, όταν έρθει στην εξουσία, δεν θα εφαρμόσει τον «κατάπτυστο» εκλογικό νόμο μέσω του οποίου καταργείται ο δεύτερος γύρος στις αυτοδιοικητικές εκλογές εξήγγειλε κατά την παρέμβασή του στη Βουλή ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκος Ανδρουλάκης.
«Η κυβέρνηση αποδυναμώνει τη δημοκρατική νομιμοποίηση, αλλοιώνει τη δημοκρατική εντολή. Πού αλλού υπάρχει στον κόσμο αυτό που εφαρμόζετε;» ήταν το ερώτημα που απηύθυνε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στα κυβερνητικά έδρανα και υποστήριξε πως η Δημοκρατία «δεν λειτουργεί με μαθηματικές πατέντες και αλγορίθμους που δεν καταλαβαίνει κανείς».
«Δεσμεύομαι, επειδή μεσολαβούν εκλογές, πως το ΠΑΣΟΚ, με τη στήριξη του λαού, δεν θα επιτρέψει να εφαρμοστεί αυτός ο κατάπτυστος εκλογικός νόμος», τόνισε ο Νίκος Ανδρουλάκης, σπεύδοντας μάλιστα να θέσει το δίλημμα με βάση το οποίο οι πολίτες θα κληθούν να αποφασίσουν πίσω από το εκλογικό παραβάν.
«Στην επόμενη εθνική κάλπη, δύο είναι οι επιλογές, οι οποίες είναι ριζοσπαστικά διαφορετικές. Από τη μία, η ΝΔ με το επιτελικό κράτος που παράγει διαφθορά, αναξιοκρατία. Ένα κράτος με τα ίδια χαρακτηριστικά που οδήγησαν στα μνημόνια: Ρουσφέτι, ρουσφέτι, ρουσφέτι. Και από την άλλη, μια άλλη αντίληψη, που θέλει τη δημοκρατική αποκέντρωση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος προβλέπει την οριστική κατάργηση του β’ γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών, με την πρόβλεψη για εκλογή από τον πρώτο γύρο και καθιέρωση συστήματος εναλλακτικής ψήφου, αναμένεται να ψηφιστεί το μεσημέρι από την Ολομέλεια της Βουλής.
