Γ.Δ.
1407.14 0,00%
ACAG
0,00%
5.61
BOCHGR
0,00%
4.29
CENER
0,00%
8.62
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.505
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.488
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.438
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
125
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.51
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.35
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
0,00%
33.34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.798
ΕΛΠΕ
0,00%
6.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.796
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.324
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.62
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8905
ΕΧΑΕ
0,00%
4.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.475
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.289
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.4
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.412
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.298
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.68
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.215
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
28.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.812
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.71
ΠΕΡΦ
0,00%
6.14
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.61
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Χωρίς αρμοδιότητες στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες

Χωρίς το επίμαχο άρθρο 4 κατατέθηκε, όπως είχε προαναγγείλει το powergame.gr, χθες το σχέδιο νόμου από τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη για τον εκσυγχρονισμό του δικαίου του Ανταγωνισμού. Το αρχικό άρθρο 4 του νόμου προέβλεπε την δυνατότητα παρέμβασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα ψηφιακά «οικοσυστήματα» και τις ψηφιακές «πλατφόρμες», μια δυνατότητα που δεν υφίσταντο στην Οδηγία (ΕΕ) 2019/1 την οποία στόχο έχει να ενσωματώσει το νέο σχέδιο νόμου του υπ. Ανάπτυξης & Επενδύσεων.

Στη θέση του επίμαχου άρθρου, πλέον υπάρχει ένα νέο άρθρο με το οποίο εισάγονται στην ελληνική νομοθεσία δύο διαφορετικές περιπτώσεις αντι-αναταγωνιστικών πρακτικών. Πρόκειται για την πρόσκληση, εξαναγκασμό ή παροχή κινήτρων από μια επιχείρηση σε μια άλλη να συμμετέχει ή να συμβάλει σε απαγορευμένη σύμπραξη και δεύτερον στην γνωστοποίηση (ενδεχομένως με δημόσια αναγγελία) μελλοντικών προθέσεων μιας επιχείρησης για την τιμολόγηση προϊόντων. Το τελευταίο στην διεθνή ορολογία είναι γνωστή ως price signaling.

Το σχέδιο νόμου εκσυγχρονίζει το πλαίσιο ελέγχου του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές:

  • Συνεργασία με άλλες εθνικές αρχές ανταγωνισμού: Βασική επιδίωξη της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/1 είναι η συνεργασία των εθνικών αρχών ανταγωνισμού στην Ε.Ε. και με το νέο νόμο ορίζεται το πλαίσιο συνεργασίας των εθνικών αρχών ανταγωνισμού.
  • Διαδικασία διευθέτησης διαφορών: Καθορίζεται μια νέα διαδικασία διευθέτησης διαφορών στις επιχειρήσεις που παραδέχονται την αποδιδόμενη σε αυτές παράβαση των κανόνων ανταγωνισμού, κι επιπλέον προβλέπονται νέα προγράμματα επιεικούς μεταχείρισης σε όσους συνεργάζονται με τις αρχές ανταγωνισμού της χώρας.
  • Ενδυνάμωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού: Mέσω επιβολής τελών προσδίδεται οικονομική αυτοτέλεια στην εθνική αρχή ανταγωνισμού και επιπλέον δίνονται κίνητρα πρόσληψης εξειδικευμένων στελεχών από την αγορά.

Αναφορικά με τις αρμοδιότητες, όπως προβλέπει το άρθρο 12 του σχεδίου νόμου ορίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού αρμόδια για την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού και των άρθρων 101 και 102 της Συνθήκης για την Λειτουργία της Ε.Ε. «με την επιφύλαξη όμως των αρμοδιοτήτων που ορίζονται με την περ. στ) της παρ. 2 του άρθρου 113 του ν. 4727/2020 (Α’ 184)και τις περ. κα) και κδα) παρ. 1 και α)παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4053/2012 (Α’ 44)». Με άλλα λόγια η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι αρμόδια για την τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού σε όλες τις αγορές πλην των ηλεκτρονικών επικοινωνιών (ν. 4727/2020) και των ταχυδρομείων (ν. 4053/2012).

Έτσι η κυβέρνηση ψαλίδισε τις φιλοδοξίες του σημερνού προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για επέκταση των αρμοδιοτήτων του στις αγορές Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, είτε μέσω της ρύθμισης της αγοράς των ψηφιακών «οικοσυστημάτων» και ψηφιακών «πλατφορμών», είτε μέσω ανάληψης αρμοδιοτήτων της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!