Γ.Δ.
834.83 -0,17%
CENER
+0,74%
2.74
CNLCAP
+3,18%
8.1
TITC
+0,36%
11.3
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
-0,92%
0.753
ΑΒΕ
-1,27%
0.39
ΑΔΜΗΕ
-2,06%
1.998
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+1,92%
1.7
ΑΛΦΑ
-2,92%
0.8576
ΑΝΔΡΟ
-0,76%
6.55
ΑΝΕΚ
-4,92%
0.058
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-1,36%
5.06
ΑΣΚΟ
-0,49%
2.04
ΑΣΤΑΚ
+2,56%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
0,00%
0.09
ΑΤΤΙΚΑ
+2,42%
0.93
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-2,71%
3.405
ΒΙΟΚΑ
+1,25%
1.62
ΒΙΟΣΚ
-1,12%
0.528
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
-0,98%
2.02
ΒΥΤΕ
+0,86%
2.92
ΓΕΒΚΑ
-1,30%
1.14
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,21%
9.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-2,07%
5.45
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-1,51%
0.522
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-1,27%
0.311
ΕΒΡΟΦ
+1,80%
0.678
ΕΕΕ
+1,64%
21.1
ΕΚΤΕΡ
-0,63%
0.95
ΕΛΒΕ
+2,78%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.425
ΕΛΙΝ
+0,30%
1.665
ΕΛΛ
-1,92%
15.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,47%
1.718
ΕΛΠΕ
+0,77%
6.55
ΕΛΣΤΡ
-0,43%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+1,62%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
1.394
ΕΝΤΕΡ
+2,30%
4
ΕΠΙΛΚ
+3,79%
0.137
ΕΠΣΙΛ
+0,36%
5.58
ΕΣΥΜΒ
+2,10%
0.584
ΕΤΕ
-3,50%
2.951
ΕΥΑΠΣ
+0,46%
4.36
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
7.59
ΕΥΠΙΚ
+1,85%
7.7
ΕΥΡΩΒ
-0,33%
0.896
ΕΧΑΕ
+0,74%
3.42
ΙΑΤΡ
+2,65%
1.55
ΙΚΤΙΝ
-0,55%
0.541
ΙΛΥΔΑ
+2,77%
0.966
ΙΝΚΑΤ
-7,47%
2.045
ΙΝΛΙΦ
+2,50%
4.1
ΙΝΛΟΤ
-0,91%
0.545
ΙΝΤΕΚ
+0,58%
3.47
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.7
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.908
ΙΝΤΚΑ
-2,60%
1.35
ΚΑΜΠ
+1,03%
1.97
ΚΑΡΕΛ
-0,79%
252
ΚΕΚΡ
-1,95%
1.104
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
+0,35%
0.576
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.47
ΚΟΥΑΛ
+2,00%
0.409
ΚΟΥΕΣ
-1,15%
4.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
-0,70%
5.66
ΚΤΗΛΑ
+1,20%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
-0,67%
5.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
+1,23%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
-1,91%
2.05
ΛΥΚ
-1,23%
1.6
ΜΑΘΙΟ
+1,40%
0.725
ΜΕΒΑ
+4,10%
2.54
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
53
ΜΙΓ
+0,82%
0.0247
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,55%
18.2
ΜΟΝΤΑ
+0,92%
0.66
ΜΟΤΟ
+0,53%
1.9
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.628
ΜΠΕΛΑ
+3,12%
14.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,93%
2.0895
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+2,12%
1.93
ΜΠΤΚ
-0,70%
0.705
ΜΥΤΙΛ
-2,74%
14.53
ΝΑΚΑΣ
-1,01%
1.96
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-1,24%
0.1985
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
-0,40%
24.6
ΟΛΠ
-0,38%
15.7
ΟΛΥΜΠ
+2,76%
1.675
ΟΠΑΠ
-0,29%
13.93
ΟΤΕ
+0,06%
16.37
ΟΤΟΕΛ
-0,23%
8.78
ΠΑΙΡ
0,00%
0.806
ΠΑΠ
-1,17%
2.53
ΠΕΙΡ
-0,16%
0.9984
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
5.64
ΠΛΑΘ
+2,00%
3.57
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.55
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,38%
1.31
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+1,17%
3.45
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.1
ΣΑΡ
+0,15%
6.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-0,38%
0.26
ΣΙΔΜΑ
+0,52%
1.935
ΣΠΕΙΣ
-1,03%
7.7
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+2,92%
18
ΤΖΚΑ
+1,87%
2.18
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-4,06%
0.52
ΦΛΕΞΟ
+1,68%
6.05
ΦΡΙΓΟ
-1,96%
0.1
ΦΡΛΚ
+0,31%
3.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Mπακογιάννης: Χτίσαμε πόλεις για αυτοκίνητα – Να τις χτίσουμε για εμάς

Για το μέλλον των πόλεων μίλησαν σε πάνελ του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους Δελφούς μεταξύ 6 – 9 Απριλίου υπό την αιγίδα της Α.Ε της προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, ο Δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ο Αντιδήμαρχος Παρισίου για πολεοδομικά θέματα από το 2014 έως 2020, Jean Louis Missika, σε συζήτηση που συντόνισε ο Ricky Burdett, Director, LSE Cities, UK σε συζήτηση που διοργανώθηκε με τη συνεργασία του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του LSE.

«Χτίσαμε πόλεις για αυτοκίνητα, πρέπει να χτίσουμε τις πόλεις για εμάς. Έχει να κάνει με τις βιώσιμες μετακινήσεις. Οι οδηγοί έχουν δικαιώματα, αλλά και οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν» ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Μιλώντας για τις παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σημείωσε χαρακτηριστικά πως «δεν ήταν εύκολο αλλά πήραμε μέτρα και η πολιτική έχει αρχίσει να αποδίδει από περιβαλλοντικής άποψης. Η Πανεπιστημίου που προσπαθήσαμε να περιορίσουμε την κίνηση, παρουσίασε μείωση εκπομπών άνθρακα πάνω από 25%».

Αναφέρθηκε στο πρόβλημα της χρηματοδότησης της τοπικής διοίκησης και πρότεινε την μεταφορά των εσόδων από τον ΕΝΦΙΑ στους Δήμους. «Όποτε θέλουμε πόρους πρέπει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο να συνεργαστούμε με την κυβέρνηση ακόμα και αν εμείς έχουμε τα δικά μας χρηματοδοτικά εργαλεία. Ένας τρόπος είναι ο ΕΝΦΙΑ. Αυτός ο φόρος μπορεί να μεταφερθεί στις τοπικές διοικήσεις για να εξασφαλίσουν από τη μια πλευρά την ελεύθερη κίνησή τους και από την άλλη οι δήμαρχοι θα είναι απευθείας υπόλογοι στους πολίτες για τη διαχείριση των χρημάτων αυτών».

Όσο για τις παρεμβάσεις που προγραμματίζονται στην Αθήνα ανέφερε: «έχουμε τη διάθεση να δημιουργήσουμε νέους παιδικούς σταθμούς, να ανακαινίσουμε τους υφιστάμενους, να δημιουργήσουμε μικρά και μεγάλα γήπεδα, πεζοδρόμια. Πρόκειται για παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με μικρές πρωτοβουλίες, όταν γίνουν όμως είναι ένα ευρύτερο παζλ σημαντικό για τη ζωή των πολιτών».

Τι είπε ο Κώστας Μπακογιάννης για τη Διπλή Ανάπλαση

Ο Δήμαρχος Αθηναίων δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί και στο έργο της Διπλής Ανάπλασης: «Ο Βοτανικός έχει παραμεληθεί. Δημιουργούμε ένα καινούργιο γήπεδο ποδοσφαίρου και νέες υποδομές. Πρόκειται για μια νέα πόλη. Εκτιμάται ότι θα καλύπτεται το 50% από πράσινο. Έχουμε εκτιμήσει ότι το έργο θα φέρει επενδύσεις 450 εκατ. ευρώ τους πρώτους μήνες. Αυτό θα μεταφραστεί σε θέσεις εργασίας υψηλής ποιότητας».

Τι είπε ο Αντιδήμαρχος Παρισίου

Από την πλευρά του ο Jean Louis Missika, αναφέρθηκε σε πρόσφατες παρεμβάσεις στη δική του πόλη που άλλαξαν την εικόνα της. «Αυτό που έχει αλλάξει δραματικά στο Παρίσι είναι η χρήση του δημόσιου χώρου. Στο Παρίσι τώρα έχουμε συμφόρηση από την κυκλοφορία των ποδηλάτων» τόνισε και εξήγησε: «Όταν δημιουργείς ποδηλατολωρίδες δημιουργείς και ποδηλάτες. Όταν δημιουργείς δρόμους δημιουργείς χώρο για τα αυτοκίνητα. Όταν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι Δήμαρχοι σκέφτονται να φτιάξουν δρόμο. Αυτό δημιουργεί μεγαλύτερη συμφόρηση. Οι μετακινήσεις ως μορφή υπηρεσίας είναι πιο αποδοτικές από τις μετακινήσεις ως ευθύνη των πολιτών».

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο Ricky Burdett, η διαφορά στη χρήση ΙΧ σε Αθήνα και Παρίσι είναι συντριπτική με το 73% των πολιτών της ελληνικής πρωτεύουσας να χρησιμοποιεί το αμάξι για τις καθημερινές του μετακινήσεις έναντι μόλις του 11% των κατοίκων του Παρισιού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!