Γ.Δ.
1428.39 0,00%
ACAG
0,00%
5.85
CENER
0,00%
9.94
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
9.59
NOVAL
0,00%
2.6
OPTIMA
0,00%
12.98
TITC
0,00%
32.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
0,00%
1.34
ΑΒΕ
0,00%
0.468
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
0,00%
2.83
ΑΛΦΑ
0,00%
1.592
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.48
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.7
ΑΣΚΟ
0,00%
2.79
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
0,00%
5.22
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟ
0,00%
5.6
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.895
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.785
ΒΙΟΤ
0,00%
0.262
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.28
ΔΑΑ
0,00%
7.59
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
0,00%
11.62
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.22
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.515
ΕΕΕ
0,00%
33
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.9
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
0,00%
2
ΕΛΛ
0,00%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.95
ΕΛΠΕ
0,00%
7.005
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.688
ΕΛΧΑ
0,00%
1.844
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.275
ΕΤΕ
0,00%
7.298
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.64
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.992
ΕΧΑΕ
0,00%
4.485
ΙΑΤΡ
0,00%
1.56
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.37
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.62
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.97
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.166
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.265
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.025
ΚΑΡΕΛ
0,00%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.43
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.47
ΚΛΜ
0,00%
1.62
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.449
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.25
ΚΡΙ
0,00%
13
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.09
ΛΑΒΙ
0,00%
0.81
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.49
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.88
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.51
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
0,00%
3.77
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.38
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
0,00%
3.36
ΜΙΝ
0,00%
0.565
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
21.42
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.96
ΜΟΤΟ
0,00%
2.585
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.745
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.59
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.9
ΝΑΥΠ
0,00%
0.858
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
0,00%
27
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.42
ΟΠΑΠ
0,00%
15.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.824
ΟΤΕ
0,00%
15.4
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.12
ΠΑΙΡ
0,00%
1
ΠΑΠ
0,00%
2.3
ΠΕΙΡ
0,00%
3.82
ΠΕΡΦ
0,00%
7.09
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.96
ΠΛΑΘ
0,00%
3.87
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.76
ΣΑΡ
0,00%
10.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.357
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.36
ΣΠΙ
0,00%
0.612
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.52
ΤΖΚΑ
0,00%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.172
ΦΡΛΚ
0,00%
4.025
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Γ. Πλακιωτάκης: Προοπτική ισχυρής ανάπτυξης για τον θαλάσσιο τουρισμό

Στον χάρτη των ισχυρών κρατών στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού τοποθετεί πλέον την Ελλάδα το νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο προβλέπει τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου δραστηριοποίησης των σκαφών αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων.

Στόχος του νέου σχεδίου νόμου που παρουσιάσθηκε σήμερα στην Βουλή από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης, «η πολυνομία, οι παρωχημένες και ανεφάρμοστες διατάξεις, ο προστατευτισμός, η απουσία ψηφιακών εργαλείων, η γραφειοκρατία, αλλά και η έλλειψη τόλμης για μεταρρυθμίσεις και αλλαγές, κράτησαν την Ελλάδα μακριά από πολλά και σημαντικά οφέλη που προφέρει στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και στην εθνική οικονομία, ο θαλάσσιος τουρισμός με μεγάλα σκάφη αναψυχής».

«Για τον λόγο αυτό», πρόσθεσε, «η αλλαγή στο θεσμικό πλαίσιο και τη λειτουργία του yachting, αποτελεί επιτακτική αναγκαιότητα και αυτήν ακριβώς την αλλαγή υπηρετεί το εν λόγω Σχέδιο Νόμου το οποίο δημιουργεί ισχυρές προϋποθέσεις και δυνατότητες ανάπτυξης σε έναν τομέα, που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θεωρεί σημαντικό.

Με βάση τις διατάξεις του σχεδίου νόμου :

  • Δημιουργείται ένα συνεκτικό νομοθέτημα, που ορίζει το σύγχρονο θεσμικό της δραστηριοποίησης και της εκμετάλλευσης πλοίων αναψυχής.
  • Εκσυγχρονίζονται και απλοποιούνται οι διαδικασίες ίδρυσης και λειτουργίας των Ναυτιλιακών Εταιρειών Πλοίων Αναψυχής και των Εταιρειών Ιδιωτικών Πλοίων Αναψυχής.
  • Απελευθερώνεται, υπό όρους και προϋποθέσεις, η δραστηριοποίηση επαγγελματικών πλοίων ε mega – super – gigayachts υπό σημαία άλλη, πλην της ελληνικής άνω των 35 μ.
  • Θεσπίζονταιηλεκτρονικές εφαρμογές διασυνδεδεμένες με υφιστάμενα Μητρώα, ώστε σταδιακά να ψηφιοποιηθούν πλήρως όλες οι διαδικασίες
  • Προσελκύονται για εγγραφή στην ελληνική σημαία, ιδιωτικά πλοία αναψυχής, μέσω εταιρείας ειδικού σκοπού (Ε.Ι.Π.Α.) ειδικά από το Ηνωμένο Βασίλειο το οποίο εξήλθε της Ε.Ε..
  • Καταπολεμάται η αδήλωτη εργασία βοηθητικού προσωπικού σε πλοία αναψυχής, που απασχολείται σε μη ναυτικές ειδικότητες και δημιουργούνται προϋποθέσεις αύξησης της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών.

Το εν λόγω νομοσχέδιο για πρώτη φορά καθιερώνει :

– Τη μετάβαση του yachting στην ψηφιακή εποχή, με την εισαγωγή διατάξεων που θεσπίζουν ή ενσωματώνουν διαλειτουργικότητες με ψηφιακές εφαρμογές και συστήματα που αφορούν στα πλοία αναψυχής, μειώνοντας δραστικά την γραφειοκρατία.

– Τη δυνατότητα νόμιμης άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας εντός της ελληνικής επικράτειας, σε επαγγελματικά πλοία αναψυχής μη καταχωρισμένα στο e – Μητρώο Πλοίων, υπό όρους και προϋποθέσεις, αντίστοιχους και αυστηρότερους σε σχέση με αυτούς που ισχύουν για καταχωρισμένα πλοία, τα οποία στη συντριπτική τους πλειοψηφία (90 %) είναι υπό ελληνική Σημαία και έως 24 μ.

– Τη θέσπιση «Άδειας εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» που θα παρέχεται για συγκεκριμένη διάρκεια ανά ημερολογιακό έτος. Η Άδεια εκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής «e – CharterPermission».

(Πρόκειται για απλοποιημένη διαδικασία, μέσω υπηρεσίας μιας στάσης, που θα διευκολύνει την δραστηριοποίηση των εν λόγω πλοίων στην Ελλάδα διασφαλίζοντας τα συμφέροντα του δημοσίου ως προς την καταβολή του Φ.Π.Α. που αναλογεί μέσω προκαταβολής, γεγονός που συνεπάγεται την εισροή άμεσων και σημαντικών εσόδων στο Κράτος).

– Την άμεση, καταγραφή, παρακολούθηση και έλεγχο της πραγματικής δραστηριοποίησης των πλοίων αναψυχής.

– Τη θέσπιση ειδικού τέλους τέλος υπέρ του Δημοσίου, με την ονομασία «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας». Η πληρωμή του Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ. διενεργείται με κωδικό πληρωμής που εκδίδεται ηλεκτρονικά, μέσω ειδικής εφαρμογής.

– Τη ρύθμιση του ζητήματος της ασφάλισης των πληρωμάτων των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, ανά κατηγορία πλοίου και ανά ειδικότητα.

– Τη θέσπιση των emptyruns, δηλαδή την παροχή ειδικών διευκολύνσεων και απαλλαγών στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής σε περιπτώσεις μεμονωμένων κινήσεων, τις οποίες ένα επαγγελματικό πλοίο αναψυχής, δύναται να πραγματοποιεί, κενό επιβατών, χωρίς να αίρεται ο επαγγελματικός χαρακτήρας του, δεδομένου ότι αυτές είναι άμεσα συνυφασμένες με την, κατά προορισμό, δραστηριοποίησή τους.

– Τη δυνατότητα αναστολής της άσκησης δραστηριότητας επαγγελματικού πλοίου αναψυχής καταχωρισμένου στο e – Μητρώο Πλοίων και αναστολής της περιόδου εντός της οποίας το πλοίο οφείλει να συμπληρώσει τον ελάχιστο αριθμό ημερών ναύλωσης, υπό προϋποθέσεις, δεδομένου ότι τα πλοία αυτά υποχρεούνται εντός συγκεκριμένης χρονικής περιόδου να διενεργήσουν συγκεκριμένο αριθμό ημερών ναύλωσης, η μη συμπλήρωση του οποίου οδηγεί στην παύση της δραστηριότητάς τους με δυσμενέστατες οικονομικές συνέπειες.

– Τη διαμόρφωση συνεκτικού και εξειδικευμένου πλαισίου για την υποχρεωτική ασφάλιση του σύνολο των κατηγοριών πλοίων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του νόμου, με κριτήριο όχι μόνο την χωρητικότητα του πλοίου αλλά και το είδος της δραστηριοποίησης, και.

– Τη δυνατότητα εκναύλωσης επαγγελματικού πλοίου αναψυχής μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!