Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Πλακιωτάκης: Νέα εποχή για το Yachting με την Ελλάδα πρωταγωνιστή

Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάπτυξη και την λειτουργία των πλοίων αναψυχής, αλλά και των ημερόπλοιων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο εγκρίθηκε σήμερα από τη Βουλή, σχολίασε ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης.

Όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης μιλώντας την Βουλή, «το νέο νομοθετικό πλαίσιο οδηγεί τον κλάδο του θαλασσίου τουρισμού σε μια νέα εποχή με ασφάλεια, σχέδιο και όραμα», ενώ, όπως επεσήμανε, «τοποθετεί πλέον την Ελλάδα στον χάρτη των ισχυρών κρατών του σύγχρονου yachting».

«Το νέο νομοθετικό πλαίσιο», υπογράμμισε ο κ. Πλακιωτάκης, «ενσωματώνει όλες τις σύγχρονες τάσεις του θαλασσίου τουρισμού, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για το γιώτινγκ μιας και οι προβλέψεις του παρέχουν πλέον την δυνατότητα στην Ελλάδα να αξιοποιήσει πλήρως τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της αποκομίζοντας πολλά και σημαντικά οφέλη όχι μόνο για την ελληνική οικονομία, αλλά και για την ελληνική κοινωνία.

Το yachting, πρόσθεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, «αποτελεί για μας και ως κυβέρνηση και ως κόμμα ένα εξόχως σημαντικό κεφάλαιο».

Ακριβώς γι΄ αυτό, συνέχισε, «η νομοθετική μας παρέμβαση είναι ολιστική και όχι αποσπασματική. Αξιοποιεί πλήρως το συγκριτικό πλεονέκτημα της πατρίδας μας και δεν το ακυρώνει.

Στηρίζεται σε ενδελεχή μελέτη του χώρου, βασίζεται στο όραμα και την πίστη στις αξίες μιας φιλελεύθερης οικονομίας, η οποία παράγει πλούτο και κοινωνική ευημερία σε κάθε επίπεδο και όχι σε ιδεοληψίες και αναχρονιστικές αντιλήψεις που βάζουν φρένο στην ανάπτυξη».

Οι 3 βασικοί άξονες του νομοθετικού πλαισίου

Αναλυτικότερα το νέο νομοθετικό πλαίσιο κινείται σε τρεις βασικούς άξονες:

α) Στον εκσυγχρονισμό και την κωδικοποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου,

β) Στην εισαγωγή καινοτομιών και επιτυχημένων διεθνών πρακτικών, και

γ) Στην δημιουργία του ψηφιακού πλέγματος που θα διασυνδέει τους ενδιαφερόμενους με το κράτος – γρήγορα, ευέλικτα και αποδοτικά.

Με τις βασικές τομές που προβλέπονται για πρώτη φορά επιλύονται προβλήματα που έχουν ανακύψει από την εφαρμογή του υφιστάμενου πλαισίου και έχουν σταθεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη του κλάδου.

Για τον λόγο αυτό η θεσμοθέτηση ενός σύγχρονου, απλοποιημένου και σαφούς πλαισίου δραστηριοποίησης των σκαφών αναψυχής στη Χώρα μας, πρέπει να εστιάζει :

-Στην ανάδειξη του νησιωτικού και θαλάσσιου χώρου ως βασικού στοιχείου του παραγωγικού ιστού της Χώρας,

-Στην περιφερειακή ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών των νησιών και των παράκτιων περιοχών,

-Στη δημιουργία ενός σταθερού περιβάλλοντος για την προώθηση της επιχειρηματικότητας και την προσέλκυση κεφαλαίων, και

-Στην παράλληλη ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών και την εν γένει προώθηση της ελληνικής ναυτοσύνης και κουλτούρας.

Με το νέο νομοθετικό πλαίσιο :

-Καταργείται το εμπόδιο στη δραστηριοποίηση των super-mega και gigayachts, τα οποία θα μπορούν πλέον να εκκινούν και να τελειώνουν τους πλόες τους σε ελληνικά λιμάνια υπό αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις. Για περιορισμένο αριθμό ημερών, με καταβολή ειδικού τέλους, με προπληρωμή του ΦΠΑ και φυσικά μέσω άδειας που εκδίδεται πλήρως και αποκλειστικά με ψηφιακό τρόπο.

-Εισάγεται νέο τέλος – δημόσιο έσοδο για τα πλοία αναψυχής που ενώ εκκινούν και καταλήγουν στο εξωτερικό, εντούτοις όλο κατ’ ουσίαν το ταξίδι τους, όλη η τουριστική τους δραστηριότητα πραγματοποιείται στις θάλασσες και τα νησιά μας. Τα σκάφη αυτά διατηρούν πάντα την δυνατότητα να υψώσουν την Ελληνική σημαία και μπορούν να δραστηριοποιούνται μόνιμα στην Ελλάδα μέσω της ένταξής τους στο εθνικό Μητρώο των σκαφών αναψυχής, ώστε να αποφεύγουν και την καταβολή του νέου αυτού τέλους.

-Αναμορφώνονται ολιστικά από 1η Ιανουαρίου 2023, τα θέματα στελέχωσης – ασφάλισης – απασχόλησης. Με συμφωνία των φορέων και λαμβάνοντας υπόψη όλες τιςαναγκαίες παραμέτρους και πραγματικές ανάγκες με γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την βελτίωση των όρων και συνθηκών εργασίας επί των πλοίων αναψυχής.

-Αντιμετωπίζονται οι αντιφατικές ασφαλιστικές διατάξεις που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην ισχύουσα νομοθεσία ειδικά για τους κυβερνήτες.

-Για πρώτη φορά ρυθμίζεται η ασφάλιση του λοιπού και βοηθητικού προσωπικού, μη ναυτικών ειδικοτήτων των πλοίων αναψυχής που απασχολείται, πλέον της τηρούμενης οργανικής σύνθεσης.

-Θεσμοθετούνται απαλλαγές στις μεμονωμένες κινήσεις πλοίου κενού επιβατών – τα λεγόμενα empty-runs.

-Ψηφιοποιούνται πλήρως οι διαδικασίες που αφορούν στην ίδρυση ΝΕΠΑ, καθώς και σε σειρά άλλων ενεργειών που συνδέονται με τον κλάδο όπως το e-ΕΙΠΑ, το e-ναυλοσύμφωνο, τον e-απόπλου/e-κατάπλου, το e-ανοιχτή θάλασσα, την e-αργία και e-ακινησία, αλλά και η αναβάθμιση του e-Μητρώου Πλοίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!