Γ.Δ.
918.03 -0,48%
CENER
-0,46%
3.225
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-0,36%
13.7
TITC
-0,16%
12.4
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.8
ΑΒΑΞ
+0,26%
0.785
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,11%
1.74
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.44
ΑΛΜΥ
+2,91%
2.12
ΑΛΦΑ
+0,29%
1.05
ΑΝΔΡΟ
+2,70%
5.7
ΑΝΕΚ
0,00%
0.101
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,30%
4.985
ΑΣΚΟ
0,00%
2.15
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.386
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.4
ΑΤΤ
+0,87%
0.093
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.962
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.222
ΒΙΟ
-1,15%
4.295
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.64
ΒΙΟΣΚ
+1,40%
0.652
ΒΙΟΤ
0,00%
0.298
ΒΙΣ
0,00%
0.825
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2
ΓΕΒΚΑ
-1,24%
1.19
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,92%
9.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
2.94
ΔΕΗ
-1,04%
6.635
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.852
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.322
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.73
ΕΕΕ
-0,93%
23.51
ΕΚΤΕΡ
-1,09%
1.365
ΕΛΒΕ
+3,36%
4.92
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+3,54%
0.41
ΕΛΙΝ
0,00%
1.78
ΕΛΛ
+1,55%
16.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,35%
1.696
ΕΛΠΕ
+0,42%
7.24
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.34
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.06
ΕΛΧΑ
-0,24%
1.636
ΕΝΤΕΡ
+1,27%
3.99
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.116
ΕΠΣΙΛ
0,00%
6.3
ΕΣΥΜΒ
-1,62%
0.608
ΕΤΕ
-0,79%
3.911
ΕΥΑΠΣ
+2,25%
3.63
ΕΥΔΑΠ
-0,71%
7.02
ΕΥΡΩΒ
+0,13%
1.114
ΕΧΑΕ
0,00%
3.16
ΙΑΤΡ
+0,37%
1.375
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.51
ΙΛΥΔΑ
+1,20%
1.27
ΙΝΚΑΤ
-1,13%
1.4
ΙΝΛΙΦ
+0,53%
3.82
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.515
ΙΝΤΕΚ
+1,09%
3.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,74%
6.7
ΙΝΤΕΤ
+1,47%
1.035
ΙΝΤΚΑ
-0,49%
1.612
ΚΑΜΠ
0,00%
2.48
ΚΑΡΕΛ
0,00%
270
ΚΕΚΡ
0,00%
0.94
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.44
ΚΛΜ
+1,63%
0.498
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.488
ΚΟΥΑΛ
+2,47%
0.456
ΚΟΥΕΣ
-1,36%
4.73
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.214
ΚΡΙ
-1,34%
5.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.48
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.035
ΛΑΒΙ
0,00%
0.35
ΛΑΒΙΔ
0,00%
0.008
ΛΑΜΔΑ
+0,17%
5.73
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.8
ΛΑΝΑΚ
+5,14%
0.736
ΛΕΒΚ
0,00%
0.22
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.998
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.09
ΛΥΚ
+1,81%
1.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.635
ΜΕΒΑ
+3,17%
2.6
ΜΕΝΤΙ
-0,33%
3.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42.2
ΜΙΓ
+2,64%
0.035
ΜΙΝ
0,00%
0.474
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
20.02
ΜΟΝΤΑ
-4,35%
0.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.19
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.79
ΜΠΕΛΑ
+0,53%
15.29
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,46%
2.18
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.9
ΜΠΤΚ
0,00%
0.494
ΜΥΤΙΛ
-0,39%
17.97
ΝΑΚΑΣ
-3,54%
2.18
ΝΑΥΠ
0,00%
1.075
ΞΥΛΚ
0,00%
0.205
ΞΥΛΠ
0,00%
0.22
ΟΛΘ
0,00%
23.9
ΟΛΠ
+0,25%
16.16
ΟΛΥΜΠ
+0,29%
1.715
ΟΠΑΠ
-0,60%
13.16
ΟΤΕ
+0,20%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-0,69%
11.5
ΠΑΙΡ
+1,18%
0.86
ΠΑΠ
-1,70%
2.31
ΠΕΙΡ
+0,43%
1.396
ΠΕΤΡΟ
+0,71%
5.64
ΠΛΑΘ
+0,50%
4.02
ΠΛΑΙΣ
+0,34%
2.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16.7
ΠΡΔ
0,00%
0.505
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.05
ΠΡΟΝΤΕΑ
-9,77%
7.85
ΠΡΟΦ
+0,35%
2.89
ΡΕΒΟΙΛ
-2,65%
1.285
ΣΑΡ
-0,31%
6.46
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.016
ΣΕΝΤΡ
-2,16%
0.272
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.05
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.34
ΣΠΙ
0,00%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
-2,66%
19
ΤΖΚΑ
0,00%
1.995
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.147
ΦΙΕΡ
0,00%
0.459
ΦΛΕΞΟ
+7,91%
7.5
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.0785
ΦΡΛΚ
-0,50%
3
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.468
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Παπαδόπουλος: Η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης κερδίζει έδαφος

Στις προσπάθειες του Υπουργείου Μεταφορών για την ολοένα μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην χώρα, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στο 1ο Διεθνές Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση και την Ενέργεια «Green mobility 2022» που πραγματοποιείται στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη.

Τα στοιχεία με την ταξινόμηση των αμιγώς ηλεκτρικώς οχημάτων από το 2019 έως σήμερα, που παρουσίασε ο κ. Παπαδόπουλος, ξεπερνούν κατά πολύ τους στόχους όπως είχαν αποτυπωθεί στο ΕΣΕΚ. Όπως ανέφερε «το 2019 είχαν ταξινομηθεί 404 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ το 2021 ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάστηκε περίπου εννέα φορές και ανήλθε σε 3.594 ταξινομήσεις». Το 2022, σύμφωνα με τον υφυπουργό, προβλέπεται να κλείσει με εντυπωσιακά νούμερα για την ηλεκτροκίνηση, αφού, όπως ανέφερε, μόνο τους μήνες Ιανουάριος – Μάϊος 2022, οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων έχουν ανέλθει στις 1.515, κάτι που όπως εκτίμησε «οι τελικοί αριθμοί ταξινόμησης θα είναι ακόμη πιο αυξημένοι από το 2021».

Πρόσθεσε δε, ότι η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας σε όλο τον κόσμο, ως συνέπεια της ενεργειακής κρίσης και του πολέμου στην Ουκρανία. Ανέφερε ακόμη ότι η κυβέρνηση φιλοδοξεί μέσω της αυξημένης παροχής οικονομικών κινήτρων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που θα “βγει” εκ νέου στην αγορά σε λίγο χρονικό διάστημα «να υπάρξει σημαντική ανανέωση του στόλου των οχημάτων». Ανακοίνωσε ότι στο ίδιο πρόγραμμα «προβλέπονται γενναίες επιδοτήσεις για την αντικατάσταση των ταξί», τα οποία πραγματοποιούν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Επανέλαβε την εξαγγελία του αρμόδιου υπουργού Κώστα Καραμανλή, ότι «η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα αποκτήσουν 1.300 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εκ των οποίων τα 400 θα βασίζονται στην ηλεκτροκίνηση».

Μόλις 58 σημεία φόρτισης το 2019 – Στόχος τα 12.000 έως το 2030

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών το 2019 υπήρχαν μόλις 58 σημεία φόρτισης σε όλη την Ελλάδα και σήμερα υπάρχουν 1.200. Στόχος μας είπε, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2030.

Αναφέρθηκε επιγραμματικά στο θεσμικό πλαίσιο που αφορά την συντήρηση του ηλεκτρικού οχήματος με «συνεργεία υψηλής τάσης και τους τεχνίτες ηλεκτροκίνησης», μια νέα επαγγελματική ειδικότητα με σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης στο μέλλον. Ανακοίνωσε ότι σε σύντομο χρόνο μια νέα εφαρμογή του υπουργείου με «το ηλεκτρονικό μητρώο φορτιστών» θα είναι ανοικτή στους χρήστες ηλεκτροκίνησης όπου ο οδηγός του ηλεκτροκίνητου οχήματος θα αποκτά πρόσβαση σε ένα πλήθος πληροφοριών, όπως ανά πάσα ώρα και στιγμή πόσο μακριά βρίσκεται ο πρώτος διαθέσιμος φορτιστής, πόσο στοιχίζει η φόρτιση και αν πρέπει να κάνει κράτηση γιατί μπορεί να υπάρχει μποτιλιάρισμα.

Το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό

Από την πλευρά του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας, καθηγητής Θεόδωρος Θεοδουλίδης, δήλωσε ότι το μέλλον σε πολλές δράσεις του πανεπιστημίου θα είναι ηλεκτρικό και υπενθύμισε ότι στα εδαφικά σχέδια της δίκαιης μετάβασης «περιλαμβάνονται χώροι για στρατηγικές επενδύσεις» που σχετίζονται με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, των μπαταριών και των ΑΠΕ γενικότερα. Ο Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης, ανέλυσε τον ενεργειακό σχεδιασμό της Περιφέρειας που εξελίσσεται μέσω της απολιγνιτοποίησης, με τις τεχνολογίες υδρογόνου, την ανάπτυξη ΑΠΕ και τις εμβληματικές επενδύσεις που ήδη προγραμματίζονται στο χώρο της μεταποίησης, αλλά και της αγροδιατροφικού τομέα. Παράλληλα, εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον λέγοντας ότι «η δυτική Μακεδονία βρίσκεται σε προνομιακή θέση, είναι στον πυρήνα των ενεργειακών εξελίξεων που λαμβάνουν χώρα σε όλη την Ευρώπη.

Ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ, Ηρακλής Μενεγάτος, διαβεβαίωσε ότι οι βασικές υποδομές του δικτύου «επαρκούν για την ανάπτυξη και την στήριξη της ηλεκτροκίνησης με βάση τους σημερινούς σχεδιασμούς έως το 2030 και ότι δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα στην επιβάρυνση του δικτύου από την φόρτιση οχημάτων, είτε κατά την διάρκεια της ημέρας, είτε της νύκτας με το μειωμένο τιμολόγιο».

Από την πλευρά του ο Ιωάννης Τσελίκης, επικεφαλής του τμήματος Ηλεκτροκίνησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος, τόνισε ότι το προσεχές διάστημα θα υπάρξει υποχρεωτικότητα σε όλο το μήκος του εθνικού και επαρχιακού δικτύου «ανά 60 χλμ να υπάρχει σημείο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων», ενώ από τα στοιχεία που παρουσίασε «η Εγνατία οδός είναι ο μοναδικός αυτοκινητόδρομος που σε όλο του το μήκος η φόρτιση οχημάτωνείναι σχεδόν ανύπαρκτη».

Στις εργασίες της πρώτης ημέρας του συνεδρίου μίλησαν και οι δήμαρχοι,Φλώρινας, Πρεσπών (Ελλάδα) και οι δήμαρχοι Μπίτολα, Ρέσεν (Δημοκρατία Βόρειας Μακεδονίας) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Interreg IPA CBC Programme Greece – Republic of North Macedonia 2014-2020 το οποίο μέσω του πανεπιστημίου δυτικής Μακεδονίας στηρίζει τις δράσεις Green Inter-e-Mobility που υλοποιούνται στους παραπάνω διασυνοριακούς δήμους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!