Γ.Δ.
899.16 +0,17%
CENER
-0,85%
2.905
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
-0,05%
14.686
TITC
+0,16%
12.58
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
-0,74%
0.808
ΑΒΕ
-2,94%
0.495
ΑΔΜΗΕ
-0,31%
1.926
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.45
ΑΛΜΥ
0,00%
1.93
ΑΛΦΑ
-0,02%
0.9916
ΑΝΔΡΟ
-0,80%
6.2
ΑΝΕΚ
0,00%
0.074
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,38%
5.3
ΑΣΚΟ
-1,45%
2.04
ΑΣΤΑΚ
+9,78%
8.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
+2,80%
5.5
ΑΤΤ
-14,18%
0.121
ΑΤΤΙΚΑ
+0,21%
0.95
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
-0,52%
3.81
ΒΙΟΚΑ
-1,86%
1.58
ΒΙΟΣΚ
+6,07%
0.682
ΒΙΟΤ
0,00%
0.31
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.12
ΒΥΤΕ
-2,62%
3.165
ΓΕΒΚΑ
-0,42%
1.195
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
9.77
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.08
ΔΕΗ
-0,83%
5.95
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+2,88%
0.642
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
-1,82%
0.324
ΕΒΡΟΦ
-3,51%
0.77
ΕΕΕ
+1,14%
24.8
ΕΚΤΕΡ
+0,81%
1.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,84%
0.478
ΕΛΙΝ
+3,50%
1.625
ΕΛΛ
+1,26%
16.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,10%
1.772
ΕΛΠΕ
+1,70%
6.57
ΕΛΣΤΡ
+0,79%
2.55
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.8
ΕΛΧΑ
-0,94%
1.47
ΕΝΤΕΡ
-2,69%
3.98
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,01%
6.02
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.69
ΕΤΕ
-0,20%
3.45
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
4.3
ΕΥΔΑΠ
-0,75%
7.9
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
0.99
ΕΧΑΕ
+1,03%
3.445
ΙΑΤΡ
-0,67%
1.48
ΙΚΤΙΝ
-0,18%
0.549
ΙΛΥΔΑ
-3,08%
1.1
ΙΝΚΑΤ
+0,45%
2.225
ΙΝΛΙΦ
+1,50%
4.06
ΙΝΛΟΤ
-0,83%
0.595
ΙΝΤΕΚ
-0,27%
3.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.65
ΙΝΤΕΤ
+9,75%
0.878
ΙΝΤΚΑ
+0,11%
1.774
ΚΑΜΠ
+0,50%
2.02
ΚΑΡΕΛ
0,00%
268
ΚΕΚΡ
-0,37%
1.068
ΚΕΠΕΝ
+2,36%
2.6
ΚΛΜ
-1,36%
0.582
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.506
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.42
ΚΟΥΕΣ
-0,23%
4.43
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.21
ΚΡΙ
-0,66%
6.06
ΚΤΗΛΑ
-2,40%
1.63
ΚΥΡΙΟ
+3,54%
1.17
ΛΑΒΙ
+4,11%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,80%
6.23
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22
ΛΑΝΑΚ
+4,62%
0.816
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.03
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.19
ΛΥΚ
+0,95%
1.595
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.81
ΜΕΒΑ
0,00%
2.38
ΜΕΝΤΙ
+3,29%
3.14
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
0,00%
0.029
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,68%
18
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.668
ΜΟΤΟ
+2,35%
2.18
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.61
ΜΠΕΛΑ
-0,07%
15.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,29%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.515
ΜΥΤΙΛ
-0,31%
16.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
+3,45%
1.05
ΞΥΛΚ
-2,27%
0.215
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
0,00%
25
ΟΛΠ
-1,13%
15.68
ΟΛΥΜΠ
-0,82%
1.805
ΟΠΑΠ
-0,15%
13.74
ΟΤΕ
-0,06%
17.09
ΟΤΟΕΛ
0,00%
9.5
ΠΑΙΡ
+1,07%
0.758
ΠΑΠ
+1,98%
2.57
ΠΕΙΡ
+1,89%
1.135
ΠΕΤΡΟ
+0,72%
5.56
ΠΛΑΘ
-0,98%
4.04
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.6
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
-16,67%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+1,22%
1.24
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+1,06%
3.35
ΡΕΒΟΙΛ
+2,40%
1.28
ΣΑΡ
+0,44%
6.83
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
+1,42%
0.285
ΣΙΔΜΑ
-1,89%
2.08
ΣΠΕΙΣ
-1,19%
8.28
ΣΠΙ
0,00%
0.646
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
-0,83%
17.85
ΤΖΚΑ
-1,29%
2.3
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-3,53%
0.492
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.3
ΦΡΙΓΟ
+7,50%
0.129
ΦΡΛΚ
+1,61%
3.15
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-7,34%
0.505
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Βουλή: Κατά πλειοψηφία δεκτό το ν/σ για την καταπολέμηση της απάτης

Κατά πλειοψηφία υπερψηφίσθηκε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Δικαιοσύνης «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/713 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 17ης Απριλίου 2019 για την καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας μέσων πληρωμής πλην των μετρητών και την αντικατάσταση της απόφασης-πλαίσιο 2001/413/ΔΕΥ του Συμβουλίου (L 123) και λοιπές επείγουσες διατάξεις».

Επί της αρχής, υπέρ του σχεδίου νόμου τάχθηκε η ΝΔ. Επιφύλαξη να τοποθετηθούν στην συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής, δήλωσαν ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ 25 ενώ το ΚΚΕ καταψήφισε.

Ο υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας, ολοκληρώνοντας και τη συζήτηση επί των άρθρων στην επιτροπή, τόνισε πως οι αλλαγές που γίνονται σχετικά με την επιτάχυνση των δικών «δεν υπηρετούν, ούτε πολιτική σκοπιμότητα, ούτε πολύ περισσότερο έχουν στόχο διαφορετικό από αυτόν που θα έπρεπε να είχαμε όλοι μας, όταν μιλάμε για τα θέματα και τα ζητήματα της δικαιοσύνης».

«Ή θα κλείσουμε τα μάτια μας και θα συνεχίσουμε να λέμε ότι δεν τρέχει τίποτα, ή καταγράφοντας μια πραγματικότητα που μας αφορά όλους και πολύ περισσότερο αφορά το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας και όλους τους Έλληνες πολίτες, θα υποστηρίξουμε κάποιες επιλογές, οι οποίες προφανώς κινούνται στην κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσεων» είπε ο υπουργός. Αναγνώρισε πως «δεν υπάρχει μαγικό ραβδί που ξαφνικά μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα στον χώρο της δικαιοσύνης», αλλά δεν μπορούμε και «να κλείσουμε τα μάτια μπροστά σε ζητήματα ή παθογένειες, που κατά γενική ομολογία αναδεικνύονται από τους ίδιους τους πολίτες και συνιστούν ένα τεράστιο ζήτημα προβληματισμού, ανησυχίας, αμφισβήτησης ακόμα και της λειτουργίας της δικαιοσύνης».

Σχετικά με τις διατάξεις που αφορούν τις δυνατότητες αναβολής μιας δίκης και οι οποίες δέχθηκαν την μεγαλύτερη κριτική από την αντιπολίτευση και τους νομικούς φορείς, ο κ. Τσιάρας ανέφερε πως «δεν είναι μια παθογένεια που ανακαλύψαμε σήμερα και ερχόμαστε να ρυθμίσουμε βίαια». Το είχα συζητήσει με το προηγούμενο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων και υπήρχε και σχετική ανακοίνωση γι’ αυτό, όπως άλλωστε ήταν και γνωστό στην ολομέλεια, ειδικά στο πρόσωπο του προέδρου της ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων, ότι υπάρχει πρόθεση να κάνουμε μια τέτοια ρύθμιση. Δεν φιλοδοξούμε ότι θα λυθεί το πρόβλημα της επιτάχυνσης των δικών με αυτές τις ρυθμίσεις αλλά «προσπαθούμε να κάνουμε βήματα, συμπληρώνουμε ψηφίδες σε μια μεγάλη εικόνα».

Ο ίδιος αναρωτήθηκε «πόσες φορές μπορεί να αναβάλλονται υποθέσεις, απλά και μόνο επειδή οι αξιότιμοι κύριοι δικηγόροι, για τους δικούς τους λόγους δεν μπορούν να παρίστανται; Πόσες φορές, επ’ αόριστον;».

Χαρακτήρισε μονομερές, το επιχείρημα που προβλήθηκε, ότι με το πλαφόν στο όριο αιτήσεως αναβολών στον δικηγόρο, θίγεται το δικαίωμα του κατηγορουμένου να έχει αυτόν που θέλει για να τον υπερασπιστεί. Διαβεβαίωσε ότι «κανείς δεν θέλει να ρίξει σε κανέναν την ευθύνη ότι φταίει για τις καθυστερήσεις στον χρόνο απονομής της δικαιοσύνης. Είναι όμως η στιγμή που όλοι πρέπει να σκύψουμε πάνω από το πρόβλημα και όλοι να αναλάβουμε το κομμάτι της ευθύνης που μας αναλογεί. Και οι δικαστές, και οι δικηγόροι, και το πολιτικό σύστημα».

Πρόθεσή μας δεν είναι, ούτε να δημιουργήσουμε κάποιο πρόβλημα στον δικηγορικό κόσμο, ούτε να πιέσουμε τους δικαστές – είπε ο κ. Τσιάρας. Η διαδικασία της λειτουργίας της δικαιοσύνης, είναι πολυπαραγοντική, δεν αφορά σε ένα πρόσωπο, δεν αφορά σε μια κατηγορία, δεν αφορά σε ένα κλάδο. Αφορά στους πάντες και σαφώς υπάρχουν και τα θέματα υποστελέχωσης – για αυτό και θα έρθει σύντομα και το νομοσχέδιο για τη νέα Εθνική Σχολή Δικαστικών Υπαλλήλων, ώστε να μπορέσουμε να λύσουμε οριστικά αυτό το ζήτημα.

Σχετικά με τον περιορισμό των ιατρικών πιστοποιητικών από ιδιώτες ιατρούς, ο υπουργός ανέφερε πως, ενδεχομένως κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «να επιχειρήσουμε να βρούμε και μια λύση σε αυτό». Εξήγησε πως «ο λόγος που η διάταξη δίνει προτεραιότητα στην πιστοποίηση από δημόσιο φορέα, δεν είναι από έλλειψη εμπιστοσύνης στους ιδιώτες γιατρούς, αλλά γιατί θέλουμε να είναι εφικτή η διερεύνηση από το δικαστήριο, των πραγματικών λόγων υγείας που προβάλλονται. Δεν είναι θέμα αμφισβήτησης της ισοτιμίας της υπογραφής των γιατρών».

Επίσης, ο υπουργός αναγνώρισε πως οι τρεις μήνες που ορίζονται στη διάταξη για τον επαναπροσδιορισμό της δίκης, είναι ένα ζήτημα που «μας έχει προβληματίσει και νομίζω ότι ίσως είναι πραγματικά ασφυκτικός χρόνος, ειδικά για τα μεγάλα δικαστήρια της χώρας, και υπάρχει η σκέψη να αυξηθεί αυτό το όριο με νομοτεχνική βελτίωση, που θα προβλέπει σε κάθε περίπτωση, ότι ο προσδιορισμός της μετά αναβολής δικασίμου, να είναι ο συντομότερος δυνατός σύμφωνα με την επιβάρυνση των πινακίων του κάθε δικαστηρίου».

Ο κ. Τσιάρας, πρόσθεσε πως «θα επιχειρήσει να συνομιλήσει και με τον πρόεδρο της ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος και με την πρόεδρο της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων, προκειμένου να καταλήξουμε σε διατάξεις οι οποίες θα είναι αποτελεσματικές» γιατί η πρόθεσή μας είναι να κάνουμε ένα βήμα.

Αναφερόμενος στις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου, ο υπουργός απάντησε πως οι αλλαγές που επέρχονται σε ορολογίες για το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης, είτε στην Οδηγία που αφορά την τρομοκρατία, ή στην διεύρυνση όλων αυτών των συστημάτων, είναι στην βάση των επιστολών της ΕΕ σε σχέση με την ενσωμάτωση των συγκεκριμένων Οδηγιών. Επίσης, και η μεταφορά των τεσσάρων λόγων της μη εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος από υποχρεωτικούς σε δυνητικούς, έγινε ακριβώς λόγω της παρατήρησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Δεν έγινε για κάποιον άλλο λόγο.

Σχετικά με την ποινική διάταξη που αφορά την εκδικητική πορνογραφία, ο κ. Τσάρας, σημείωσε πως «είναι μια πρωτοποριακή σε ευρωπαϊκό επίπεδο διάταξη και ένα θέλετε ‘δείχνουμε το δρόμο’ καθώς για το θέμα αυτό πρόκειται να υπάρξει σύντομα και μια ευρωπαϊκή οδηγία». Ο υπουργός δεν ενστερνίσθηκε την άποψη ότι «δεν θα πρέπει να ενσωματώσουμε το συγκεκριμένο αδίκημα στο Π.Κ , επειδή δεν πρέπει να κάνουμε συχνές αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας».

Οι θέσεις των κομμάτων

Νέα Δημοκρατία

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας Γιάννης Παππάς, στην επί των άρθρων συζήτηση του νομοσχεδίου για τις διατάξεις που αφορούν την αντιμετώπιση της απάτης, της πλαστογραφίας, της παραχάραξης κι άλλων αξιόποινων πράξεων που αφορούν στα μέσα πληρωμής πλην των μετρητών, ανέφερε πως η υφιστάμενη νομοθεσία εκσυγχρονίζεται και προσαρμόζεται στη ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και της ψηφιακής οικονομίας.

Επίσης, το εθνικό δίκαιο εναρμονίζεται πλήρως με τις διατάξεις της Οδηγίας και της απόφασης-πλαίσιο για τις προβλέψεις υποχρεωτικής ή προαιρετικής μη εκτέλεσης του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης. Μεταξύ άλλων διασφαλίζεται η απαγόρευση διακρίσεων και διαχωρισμών μέσω της ίσης μεταχείρισης μεταξύ Ελλήνων ή αλλοδαπών υπηκόων που κατοικούν ή διαμένουν στην Ελλάδα, σε βάρος των οποίων έχει εκδοθεί ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης. Επιτυγχάνεται η θέσπιση μηχανισμού ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των ελληνικών και των ευρωπαϊκών αρχών, ως προς την εκτέλεση εντάλματος σύλληψης από άλλο κράτος μέλος. Εναρμονίζονται οι προβλεπόμενες προθεσμίες για την έκδοση οριστικής ή τελεσίδικης απόφασης επί άρσης ένδικου μέσου με τις προβλεπόμενες στην απόφαση-πλαίσιο. Συμπληρώνεται η Οδηγία 541 /2017 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, με τη θεραπεία ασαφειών που προέκυψαν από τη μεταφορά στην ελληνική νομοθεσία της εν λόγω Οδηγίας με το νόμο 4647/19.

Με τις υπόλοιπες διατάξεις του σχεδίου νόμου προβλέπεται αύξηση του ποσού του προστίμου των μαρτύρων, οι οποίοι, παρότι έχουν κληθεί νόμιμα, δεν προσέρχονται ως οφείλουν εκ του νόμου για να καταθέσουν, είτε στην προ διαδικασία είτε στην κύρια διαδικασία. Το πιστοποιητικό απόδειξης σοβαρού λόγου υγείας για αναβολή, πρέπει να αφορά νοσηλεία από δημόσιο ή ιδιωτικό θεραπευτήριο, για να μπορεί το δικαστήριο να ερευνήσει την βασιμότητα του λόγου. Η χορηγηθείσα αναβολή, θα πρέπει να μην υπερβαίνει τους τρεις μήνες, και προστίθεται ρητή πρόβλεψη για την περίπτωση που το αίτημα της αναβολής συνίσταται σε κώλυμα συνηγόρου υπεράσπισης, ή υποστήριξη κατηγορίας λόγω συμμετοχής του σε άλλη δίκη ή σε άλλη διαδικασία, να μπορεί να ασκηθεί μία και μόνο φορά.

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Ο εισηγητής της μειοψηφίας Άγγελος Τόλκας, ανέφερε πως ο ΣΥΡΙΖΑ έχει μεγάλες επιφυλάξεις και αντιρρήσεις, ειδικά για το θέμα των αναβολών, για τις οποίες, και το σύνολο των φορέων στην ακρόαση εκφράσθηκαν αρνητικά. Ειδικότερα ανέφερε, πως η κυβέρνηση εξακολουθεί και με τις τροποποιήσεις αυτές να διατηρεί την απαίτηση έγκλησης για συγκεκριμένα εγκλήματα, όπως της απιστίας, και φυσικά ακόμη και την κακουργηματικού χαρακτήρα απιστία των τραπεζιτών.

Ο κ. Τόλκας αναρωτήθηκε γιατί έχουμε οχληθεί από την ΕΕ για την εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης και πόσες και ποιες χώρες έχουν αρνηθεί να εκδώσουν στην Ελλάδα άτομα (ή αντίστοιχα σε ποιες χώρες έχουμε εμείς αρνηθεί να εκδώσουμε συγκεκριμένα άτομα). Υποστήριξε πως λόγοι, είτε ιδεολογικοί, είτε σεξουαλικής ταυτότητας και πολλά άλλα ζητήματα, θα έπρεπε να παραμείνουν στους λόγους της υποχρεωτικής άρνησης εκτέλεσης του εντάλματος σύλληψης. Για τις τροποποιήσεις που αφορούν θέματα τρομοκρατίας, ο βουλευτής είπε ότι έτσι όπως έρχονται από την κυβέρνηση, δημιουργούν έναν φόβο και θα έχουν σαν αποτέλεσμα ακριβώς το αντίθετο: Την ανασφάλεια του δικαίου και την ανασφάλεια του πολίτη για την προστασία των δικαιωμάτων και των ελευθεριών του.

Σχετικά με τις διατάξεις της εκδικητικής πορνογραφίας, παρατήρησε πως δεν είναι σαφείς όπως περιγράφονται τα αδικήματα και θα υπάρξουν προβλήματα στην εφαρμογή τους στα δικαστήρια.

Για τα θέματα των αναβολών, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, τόνισε πως «εμείς δεν κοιτάμε συνδικαλιστικά συμφέροντα. Φέρατε ένα νομοσχέδιο χωρίς κανένα διάλογο και έρχονται οι ίδιοι οι δικαστές και λένε ότι ‘πληροφορηθήκαμε αυτές τις διατάξεις από ένα site δικαστικό’, έτσι, χωρίς καμία διαβούλευση και χωρίς καμία ενημέρωση των φορέων».

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Η ειδική αγορήτρια του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Νάντια Γιαννακοπούλου, ανέφερε πως τα τρία πρώτα Κεφάλαια του νομοσχεδίου αποτελούν υποχρέωση της χώρας να ενσωματώσουμε τις Οδηγίες αυτές στο εθνικό μας δίκαιο. Είναι γεγονός ότι η απάτη και η πλαστογραφία μέσων πληρωμής πλην των μετρητών, συνιστούν απειλές για την ασφάλεια, καθώς αντιπροσωπεύουν πηγή εισοδήματος για το οργανωμένο έγκλημα και συνεπώς επιτρέπουν την ανάπτυξη άλλων εγκληματικών δραστηριοτήτων, όπως είναι η τρομοκρατία, η παράνομη διακίνηση ναρκωτικών, το τράφικινγκ – εμπορία ανθρώπων.

Για τις διατάξεις με τις προσθήκες και αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, ανέφερε πως οι οποιεσδήποτε τροποποιήσεις τους πρέπει να έχουν κοινωνικό αντίκτυπο με ένα αυστηρά θετικό τρόπο, αλλιώς οποιαδήποτε επέμβαση είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Εμείς, είπε η βουλευτής, επιμένουμε ότι πρέπει να καθίσουμε όλοι σε ένα τραπέζι για κάποια ζητήματα, για να βρούμε λύσεις τελέσφορες για όλα αυτά τα ζητήματα. Για τις διατάξεις που αφορούν τις αναβολές δικών, η κ. Γιαννακοπούλου υποστήριξε πως εισάγονται αιφνίδια, «χωρίς να έχετε ενημερώσει και χωρίς να έχετε διαβουλευτεί με τους πλέον αρμόδιους φορείς, ούτε τους δικηγόρους ούτε και τους δικαστές».

Η απαγόρευση σε αίτημα δικηγόρου για δεύτερη αναβολή σε μία δίκη, λόγω κολλήματός του, «είναι ξεκάθαρα απέναντι στα δικαιώματα του κατηγορουμένου και στα όσα ορίζει μέχρι σήμερα ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας και το Σύνταγμα. Είναι ένας φραγμός ο οποίος περιορίζει τα δικαιώματα του κατηγορουμένου. Αυτή είναι η πραγματικότητα, καθώς αφαιρέσατε από τον κατηγορούμενο το δικαίωμα να εκπροσωπηθεί από το συνήγορο υπεράσπισης που έχει επιλέξει, εάν ήδη υπάρχει μια αναβολή στην υπόθεση για κώλυμα στο πρόσωπο του συνηγόρου. Και αν υπάρχει και δεύτερη φορά λόγος υγείας, αφαιρείται από τους δικαστές η δυνατότητα να αποφασίσουν αυτοί. Αυτό είναι το οποίο κάνετε, ενώ στερείτε και από το δικαστήριο, τη δυνατότητα να κρίνει εάν όντως υπάρχει λόγος για αναβολή» ανέφερε η κ. Γιαννακοπούλου.

ΚΚΕ

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Μαρία Κομνηνάκα, υπογράμμισε πως εμείς ως κόμμα αντιτιθέμεθα με τη λογική που λέει πως οποιαδήποτε ευρωπαϊκή Οδηγία πρέπει άκριτα ή de facto να θεωρείται θετική και να ενσωματώνεται στο δίκαιό μας. Για την ενσωμάτωση αυτών των Οδηγιών, είπε πως αποτελούν μια ακόμα προσαρμογή του ποινικού δικαίου στην παραπέρα οικοδόμηση του επονομαζόμενου «χώρου ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης της Ευρωπαϊκής Ένωσης», ενός χώρου ο οποίος είναι κατεξοχήν αντιδραστικός, και που η μέχρι σήμερα εμπειρία αποδεικνύει, ότι μέσα σ’ αυτόν αξιοποιούνται από κοινού, από όλα τα κράτη-μέλη, οι κατασταλτικοί μηχανισμοί για να εξουδετερώνουν ό,τι μπορεί να θεωρηθεί επικίνδυνο για «τα ιερά και τα όσια» της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα συμφέροντα του ευρωενωσιακού κεφαλαίου.

Η αγορήτρια του ΚΚΕ, επισήμανε πως ειδικά με τις αλλαγές που εισάγονται σχετικά με το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης, με το μανδύα της πιο αποτελεσματικής αντιμετώπισης της διακρατικής εγκληματικότητας, ενισχύονται περισσότερο οι δυνατότητες αξιοποίησης κατασταλτικών μέτρων, θίγονται ακόμη και αυτά τα αστικά ατομικά δικαιώματα «και γίνεται με ένα πραγματικά εξόφθαλμο, αν όχι κατάπτυστο τρόπο». Με το άρθρο 30 του νομοσχεδίου, αφαιρούνται μια σειρά περιπτώσεις που ορθώς απαγορευόταν μέχρι σήμερα η εκτέλεση του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης και μεταφέρονται σε μια δυνητική δυνατότητα άρνησης. Με άλλη διάταξη, επίσης, στην πραγματικότητα απαλείφεται η δυνατότητα που δινόταν στη χώρα, να αρνηθεί τη μεταγωγή εκζητούμενου μέσα από το έδαφος της χώρας μας, σε όσες περιπτώσεις κρινόταν αναγκαίο.

«Παράλληλα, για μια ακόμα φορά ενισχύετε τον τρομονόμο. Μεταξύ άλλων προκαλούν εντύπωση τα χρονικά όρια τα οποία θέτετε, προκειμένου να κατεβαίνουν αστραπιαία από το διαδίκτυο όσες αναρτήσεις χαρακτηρίζονται ως τρομοκρατικές και επικίνδυνες για το σύστημά σας» είπε η βουλευτής. Για τις διατάξεις που αφορούν την επιτάχυνση της δικαιοσύνης, «προσπαθείτε να διώξετε από πάνω σας τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων για τα τεράστια κενά σε δικαστικούς υπαλλήλους, στις δυσκολίες στις συνθέσεις των δικαστικών λειτουργών, για τις ελλείψεις σε αίθουσες που είναι και οι κύριες αιτίες που οδηγούν στις καθυστερήσεις. Τα μέτρα σας οδηγούν στον περιορισμό των ουσιαστικών δικαιωμάτων των διαδίκων, είτε αφορούν τις δυσκολίες που βάζετε με τις δημόσιες δομές υγείας, που έχουν γίνει είδος προς εξαφάνιση, είτε αυτά αφορούν το δικαίωμά τους να εκπροσωπηθούν από τον δικηγόρο της επιλογής τους. Όσα μέτρα παίρνονται, είναι στην κατεύθυνση της περιστολής των δικαιωμάτων τους και όχι στην ουσιαστική ενίσχυσή τους».

Ελληνική Λύση

Ο ειδικός αγορητής της Ελληνικής Λύσης, Κωνσταντίνος Χήτας, σχετικά με τις ρυθμίσεις για την αποτελεσματική αντιμετώπιση και καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας μέσω πληρωμής πλην των μετρητών, ανέφερε πως η εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με το ευρωπαϊκό δίκαιο, δεν αρκεί από μόνη της για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά η εγκληματικότητα αυτή. Σημείωσε πως θα έπρεπε οι ποινές που προβλέπονται να είναι ακόμη πιο αυστηρές.

Αντίστοιχα, μεγαλύτερη ποινή φυλάκισης θα έπρεπε να προβλέπεται, σύμφωνα με τον κ. Χήτα, για τις διακεκριμένες περιπτώσεις στο πλαίσιο εγκληματικής οργάνωσης. Σχετικά με τα εγκλήματα της εκδικητικής πορνογραφίας, είπε πως εδώ η Πολιτεία θα πρέπει να είναι αμείλικτη, με ποινές πολύ αυστηρές, έτσι ώστε να λειτουργούν και αποτρεπτικά.

Για τις διατάξεις του νομοσχεδίου, οι οποίες τροποποιούν άρθρα του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας για την επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης, ανέφερε πως οι παρεμβάσεις της Πολιτείας πρέπει να εστιάσουν κυρίως στα προκαταρκτικά στάδια της δίκης. Ο ίδιος αμφέβαλε κατά πόσο είναι εφικτό, η μετ’ αναβολής δικάσιμος να μην υπερβεί τους 3 μήνες και τα δικαστήρια να μπορέσουν να το εφαρμόσουν με τα πολλά προβλήματα που έχουν.

ΜέΡΑ 25

Η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ 25, Φωτεινή Μπακαδήμα, ανέφερε πως δεν είναι η πρώτη φορά «και πολύ φοβάμαι, πως δεν θα είναι ούτε και η τελευταία», που βλέπουμε την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας του Κυριάκου Μητσοτάκη, να τροποποιεί νομοθετικά σημαντικά ζητήματα χωρίς να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Υποστήριξε πως οι διατάξεις για την επιτάχυνση απονομής της δικαιοσύνης που εισάγοντα με το νομοσχέδιο, όχι μόνο δεν θα την επιταχύνουν και δεν θα βελτιώσουν την κατάσταση, αλλά θα επιτύχουν ακριβώς το αντίθετο: Θα δημιουργήσουν νέες αναταράξεις, νέες δυσχέρειες και νέα προβλήματα. Η βουλευτής είπε πως «είναι λογικό να είστε ένθερμοι υποστηρικτές όλων εκείνων που νομοθετείτε ή εισηγείστε, όμως για το καλό των πολιτών, για το καλό του δικηγορικού κόσμου, για το καλό της δικαιοσύνης, ακούστε επιτέλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ακούστε εκείνους που θα επηρεαστούν άμεσα από τις αλλαγές σας».

Το πλαφόν της δεύτερης αναβολής δικηγόρου σε μία δίκη, συνιστά κατάφωρη παραβίαση και καταστρατήγηση των δικαιωμάτων του κρατούμενου σε δίκαιη δίκη, πέρα από το γεγονός πως έρχεται σε ρήξη με όλα τα κεκτημένα της δικαιοσύνης. «Οι λόγοι που υποστηρίζετε περί επίσπευσης της απονομής δικαιοσύνης δεν πείθουν κανέναν απολύτως, ούτε το δικό σας ακροατήριο» υποστήριξε η βουλευτής. Τέλος, για την ενσωμάτωση της Οδηγίας, αναγνώρισε πως αυτή έχει καθυστερήσει, και έχουμε ήδη λάβει αρκετές προειδοποιήσεις από την ΕΕ, αλλά δεν είναι δυνατόν μέσα στο πλαίσιο της βιασύνης για την ενσωμάτωση της Οδηγίας στο δίκαιό μας, να φέρνετε αλλαγές κυριολεκτικά από το παράθυρο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!