Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,76%
6.55
CENER
-0,92%
7.5
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-2,81%
10.36
TITC
-0,89%
27.95
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,21%
1.466
ΑΒΕ
-5,67%
0.466
ΑΔΜΗΕ
-0,90%
2.21
ΑΚΡΙΤ
+4,35%
0.96
ΑΛΜΥ
-1,07%
2.77
ΑΛΦΑ
+0,43%
1.634
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,81%
12.2
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+1,37%
7.42
ΑΤΕΚ
-9,52%
0.342
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-2,09%
2.34
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-2,44%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,04%
1.25
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,22%
16.24
ΔΑΑ
-1,04%
8.37
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,79%
11.27
ΔΟΜΙΚ
+1,21%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,07%
29.48
ΕΚΤΕΡ
+4,93%
4.58
ΕΛΒΕ
+2,46%
5
ΕΛΙΝ
-2,07%
2.36
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,54%
2.555
ΕΛΠΕ
0,00%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.848
ΕΛΧΑ
-1,33%
1.924
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
+4,46%
0.164
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
+0,40%
1.25
ΕΤΕ
-1,54%
7.538
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-1,04%
5.69
ΕΥΡΩΒ
-0,84%
2
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.14
ΙΑΤΡ
-1,22%
1.62
ΙΚΤΙΝ
-2,68%
0.435
ΙΛΥΔΑ
-1,88%
1.57
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.995
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,58%
1.122
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+2,35%
1.305
ΙΝΤΚΑ
-1,28%
3.48
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,58%
1.61
ΚΕΠΕΝ
+4,00%
2.08
ΚΛΜ
+0,96%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.524
ΚΟΥΑΛ
-1,30%
1.362
ΚΟΥΕΣ
-1,07%
5.53
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.843
ΛΑΜΔΑ
-1,16%
6.84
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
+1,70%
0.358
ΛΕΒΠ
-2,72%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-3,55%
2.72
ΜΑΘΙΟ
-0,94%
1.05
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-0,34%
2.94
ΜΕΡΚΟ
-0,87%
45.8
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-2,31%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,76%
26.8
ΜΟΝΤΑ
-0,66%
3
ΜΟΤΟ
-1,33%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,49%
28.52
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,77%
1.945
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,94%
37.94
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
-1,01%
0.294
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-1,61%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-1,05%
2.84
ΟΠΑΠ
-1,27%
16.37
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,80%
0.885
ΟΤΕ
-0,63%
14.19
ΟΤΟΕΛ
-0,93%
12.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,99%
4
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,86%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,75%
4.49
ΡΕΒΟΙΛ
-1,84%
1.6
ΣΑΡ
-2,19%
11.62
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,57%
0.0425
ΣΕΝΤΡ
-1,32%
0.373
ΣΙΔΜΑ
-0,99%
2
ΣΠΕΙΣ
+2,63%
7.8
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,22%
18.07
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+7,14%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,62%
1.702
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-4,40%
0.304
ΦΡΛΚ
-2,87%
4.055
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου για τις επιβατικές μεταφορές

Τους βασικούς άξονες του υπό κατάθεση νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με το οποίο η χώρα μας εναρμονίζεται με την Κοινοτική Οδηγία για τις επιβατικές μεταφορές, κατ’ εφαρμογή του  Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007, παρουσίασε στο Υπουργικό Συμβούλιο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον Κανονισμό που εκδόθηκε το 2007 και περιελάμβανε μια μεταβατική περίοδο (μέχρι το 2019), προκειμένου οι εθνικές νομοθεσίες να εναρμονιστούν με τις προβλέψεις του.

Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, το εν λόγω Νομοσχέδιο είναι σύντομο μεν, περιλαμβάνοντας 36 άρθρα, αλλά εξόχως περιεκτικό δε, καλύπτοντας όλες τις πτυχές που θέτει ο 1370.

Στη συνέχεια, ο υπουργός διευκρίνισε ότι για μεν  τις ευρύτερες μητροπολιτικές περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η παροχή των αστικών οδικών μεταφορών έχει δοθεί σε νομικά ανεξάρτητες οντότητες, δηλαδή, για την Αθήνα σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και για τη Θεσσαλονίκη σε ΟΣΕΘ κι ΟΑΣΘ.

Μάλιστα τόνισε ότι και οι δύο παραπάνω περιοχές «τελούν υπό τον έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», σημειώνοντας ότι «το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει και εφαρμόζεται σε αυτές τις περιοχές, είναι απολύτως συμβατό με τον Κανονισμό 1370/2007, και θα συνεχίσει να ισχύει ως έχει».

Όσον αφορά τις υπόλοιπες περιοχές, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι οι  αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές με λεωφορεία, παρέχονται είτε από Ανώνυμες Εταιρείες, όπως τα ΚΤΕΛ, είτε από μεμονωμένους μεταφορείς, όπως συμβαίνει συνήθως στα νησιά.

«Εδώ η αρμοδιότητα “σπάει” στα δύο», είπε ο υπουργός επεξηγώντας ότι «για μεν  τις δημόσιες μεταφορές στο σύνολο της χώρας, αρμόδιο είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για δε τις γεωγραφικές περιοχές ευθύνης τους, αρμόδιες ως προς την εποπτεία και τον έλεγχο, είναι οι Περιφέρειες, ως τοπικές αρχές».

Σημειώνεται ότι τα παραπάνω έχουν ήδη διαμορφωθεί ως θεσμικό πλαίσιο, από τους Νόμους 4199/2013 για τις υπεραστικές μεταφορές, και τον 4568/2018 για τις αστικές μεταφορές, αλλά αυτό που δεν είχε θεσπιστεί είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται η διαγωνιστική διαδικασία για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, δεδομένης της απελευθέρωσης αυτών, βάσει του 1370.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή με το ν/σ:

  • Ενοποιείται το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο,
  • Διορθώνονται τα κακώς κείμενα που έχουν διαπιστωθεί, και
  • Προβλέπονται διαδικασίες για τη διαγωνιστική διαδικασία.

«Ειδικά για τη διαγωνιστική διαδικασία, υιοθετούμε συγκεκριμένη μεθοδολογία κι ανοικτές σε όλους τους φορείς διαδικασίες προκήρυξης, με σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας», τόνισε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε συγκεκριμένα:

  • Οι διαγωνισμοί θα διεξάγονται ανά γεωγραφική περιοχή,
  • Θα καθορίζεται ανώτατη επιτρεπόμενη χρέωση των μετακινουμένων επιβατών ανά χιλιόμετρο ή ανά ζώνη εκτελούμενου δρομολογίου, και
  • Θα λαμβάνονται υπόψη στοιχεία κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών, που θα πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας.

Επίσης, προκειμένου να συμμετάσχει κάποιος στον διαγωνισμό θα πρέπει να διαθέτει:

  • Τον προβλεπόμενο απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου,
  • Τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης,
  • Την απαιτούμενη στελέχωση, την εμπειρία στην εκτέλεση των υπεραστικών και αστικών οδικών επιβατικών μεταφορών,
  • Καθώς και τα συστήματα τηλεματικής και ενιαίας πληροφόρησης και ενιαίας έκδοσης εισιτηρίων.

Παράλληλα, με το ν/σ επιλύεται και το θέμα της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), μιας ανεξάρτητης αρχής που ναι μεν ιδρύθηκε με τον 4199 του 2013, αλλά ουδέποτε συγκροτήθηκε και λειτούργησε.

«Οι αρμοδιότητές της, πλέον, μεταφέρονται πρωτίστως στις Περιφέρειες και δευτερεύοντος στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι για όλα τα παραπάνω υπήρξε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συγκεκριμένα με τη DG MOVE.

Σημειώνεται ότι το ν/σ θα αναρτηθεί για Δημόσια Διαβούλευση, κι ακολούθως, θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, εντός του Ιουλίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!