Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Κώστας Καραμανλής: Φιλικά προς το περιβάλλον τα 1.300 νέα λεωφορεία

Το ολοκληρωμένο σχέδιο της Κυβέρνησης για Πράσινες Υποδομές και Πράσινες Μεταφορές παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει στην Ελλάδα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ. Και υπογράμμισε ότι το σύνολο των έργων αυτού του προγράμματός, είναι έργα πράσινα.

«Όλα τους, ένα προς ένα. Όχι μόνον επειδή εκτελούνται με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον. Αλλά και επειδή με την ολοκλήρωσή τους, το κάθε ένα από αυτά και όλα μαζί, θα συνεισφέρουν αποφασιστικά στην επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας μας», εξήγησε.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι είναι πράσινα τα έργα του Μετρό σε Θεσσαλονίκη και Πειραιά, αλλά και η νέα Γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι πράσινα τα αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία αντιμετωπίζουν στην πράξη τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί η κλιματική κρίση. Αλλά και τα αρδευτικά, υδρευτικά και εγγειοβελτιωτικά έργα ή έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων. Όπως πράσινα είναι και τα μεγάλα οδικά έργα που θα αποσυμφορήσουν τα μεγάλα αστικά κέντρα: η Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αθήνα και η νέα Περιφερειακή Οδός -το λεγόμενο flyover- στη Θεσσαλονίκη.

Ο Υπουργός αναφερόμενος στη σημερινή απεργία στην ΟΣΥ, μια απεργία που τη χαρακτήρισε «αδικαιολόγητη» σημείωσε: «Έχουμε μία απεργία στην Αθήνα, που ταλαιπωρεί όλους τους πολίτες, ακριβώς για αυτό το λόγο: Επειδή σήμερα επεκτείνουμε τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και θέλουμε και άλλα λεωφορεία ιδιωτών να εξυπηρετήσουν τις μεγάλες συγκοινωνιακές ανάγκες που έχει τόσο η Αθήνα όσο και Θεσσαλονίκη».

Στον αέρα ο διαγωνισμός προμήθειας νέων λεωφορείων

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι έχει βγει στον αέρα ο διαγωνισμός προμήθειας νέων λεωφορείων. «Θα παραλαμβάνουμε σταδιακά 1.300 λεωφορεία, φιλικά προς το περιβάλλον, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Φανταστείτε: Είμαστε μία χώρα που είχαμε να αγοράσουμε καινούργια λεωφορεία από το 2009. Ο διαγωνισμός αυτός τρέχει και η πλειονότητα των νέων λεωφορείων θα είναι χαμηλών ρύπων, ηλεκτροκίνητα και CNG», πρόσθεσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν 1,5 χρόνο περίπου για τα λεγόμενα ΣΒΑΚ, δηλαδή τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, καθώς και τα ζητήματα της ενεργειακής αναβάθμισης και βιωσιμότητας κτιρίων που κατασκευάζονται από φορείς όπως είναι η ΚΤΥΠ Α.Ε..

Ιδιαίτερα στάθηκε όμως στα σιδηροδρομικά έργα και την ηλεκτροκίνηση. «Σήμερα, επιτέλους, ο σιδηρόδρομος παίρνει τη θέση που του αξίζει και που έχει ανάγκη η χώρα. Με το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, το οποίο δημοπρατήθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου υπηρετεί διπλό στόχο, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό, ώστε να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής.

Επίσης, έδωσε έμφαση στα τρία πιο σημαντικά σημεία του σχεδίου της Κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση.

Πρώτον, ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων, με σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή δικύκλων.

«Και οι προσπάθειες μας φαίνεται τελικά ότι αποδίδουν. Το ποσοστό της αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε στο 7%». ανέφερε.

Δεύτερον, εγκατάσταση υποδομών για εύκολη φόρτιση.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι: «Από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είχαμε πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 1.200. Δηλαδή, μέσα σε λιγότερα από τρία χρόνια εικοσαπλασιάσαμε τα σημεία φόρτισης. «Σημείωσε ότι καθοριστική ως προς αυτό ήταν η συμφωνία με τους Παραχωρησιούχους των βασικών αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας».

«Σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω σε πυκνότητα ως και 60 χλμ. Και τα επόμενα χρόνια, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με πιο γοργά βήματα. Στόχος, μαζί με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030», ανέφερε.

Τρίτον, ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι προχωρά η υλοποίηση της ηλεκτρονικής βάσης του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η), που σύντομα θα είναι διαθέσιμη και ως εφαρμογή για τα κινητά.

Έτσι οι οδηγοί και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, μπορούν πλέον να λαμβάνουν σαφείς και έγκυρες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα το δίκτυο των δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών, η γεωγραφική τους θέση, η διαθεσιμότητα, το κόστος και ο τρόπος πληρωμής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!