Γ.Δ.
882.77 +0,83%
CENER
+0,70%
2.89
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
-0,07%
14.69
TITC
0,00%
12.3
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
-0,12%
0.839
ΑΒΕ
+1,05%
0.479
ΑΔΜΗΕ
+0,53%
1.902
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-0,88%
0.45
ΑΛΜΥ
-0,98%
1.81
ΑΛΦΑ
+1,93%
0.95
ΑΝΔΡΟ
-3,13%
6.2
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
0,00%
0.075
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-1,12%
5.28
ΑΣΚΟ
+0,97%
2.08
ΑΣΤΑΚ
+0,50%
8.08
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
5
ΑΤΤ
+0,13%
0.0801
ΑΤΤΙΚΑ
+1,93%
0.95
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
-0,26%
3.795
ΒΙΟΚΑ
+2,00%
1.53
ΒΙΟΣΚ
+0,16%
0.614
ΒΙΟΤ
0,00%
0.34
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
+3,65%
1.99
ΒΥΤΕ
+0,60%
3.33
ΓΕΒΚΑ
+0,81%
1.24
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,73%
9.67
ΔΑΙΟΣ
-0,64%
3.1
ΔΕΗ
-0,25%
6.01
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,25%
0.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
+2,26%
0.317
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.846
ΕΕΕ
+2,41%
24.26
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.31
ΕΛΒΕ
+2,97%
5.2
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.478
ΕΛΙΝ
0,00%
1.7
ΕΛΛ
+0,64%
15.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,85%
1.864
ΕΛΠΕ
+0,46%
6.5
ΕΛΣΤΡ
-0,79%
2.51
ΕΛΤΟΝ
+0,84%
1.81
ΕΛΧΑ
-1,21%
1.474
ΕΝΤΕΡ
+0,74%
4.11
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.138
ΕΠΣΙΛ
-0,33%
6
ΕΣΥΜΒ
+0,91%
0.666
ΕΤΕ
+1,01%
3.293
ΕΥΑΠΣ
0,00%
4.3
ΕΥΔΑΠ
-0,50%
7.96
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
0.96
ΕΧΑΕ
0,00%
3.29
ΙΑΤΡ
+1,31%
1.55
ΙΚΤΙΝ
+1,89%
0.54
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.17
ΙΝΚΑΤ
+0,22%
2.235
ΙΝΛΙΦ
+0,50%
4.02
ΙΝΛΟΤ
-3,94%
0.61
ΙΝΤΕΚ
-2,00%
3.92
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
+1,00%
0.808
ΙΝΤΚΑ
-0,98%
1.82
ΚΑΜΠ
-1,44%
2.05
ΚΑΡΕΛ
0,00%
266
ΚΕΚΡ
-2,55%
1.07
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
0,00%
0.59
ΚΟΡΔΕ
+0,40%
0.504
ΚΟΥΑΛ
-2,01%
0.391
ΚΟΥΕΣ
+0,12%
4.255
ΚΡΕΚΑ
-3,64%
0.212
ΚΡΙ
-1,32%
6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.67
ΚΥΡΙΟ
-2,07%
1.18
ΛΑΒΙ
-3,03%
0.8
ΛΑΜΔΑ
+1,44%
6.34
ΛΑΜΨΑ
+2,86%
21.6
ΛΑΝΑΚ
+9,95%
0.818
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
-2,40%
1.015
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.2
ΛΥΚ
-0,32%
1.575
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
0,00%
2.5
ΜΕΝΤΙ
-2,24%
3.05
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
0,00%
0.0289
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,22%
17.49
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.678
ΜΟΤΟ
-1,36%
2.17
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.624
ΜΠΕΛΑ
+0,40%
15.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,42%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.93
ΜΠΤΚ
-18,87%
0.43
ΜΥΤΙΛ
+2,92%
15.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
-1,87%
1.05
ΞΥΛΚ
+1,44%
0.212
ΞΥΛΠ
-19,42%
0.224
ΟΛΘ
+1,60%
25.4
ΟΛΠ
+0,64%
15.7
ΟΛΥΜΠ
-0,56%
1.785
ΟΠΑΠ
+1,27%
13.52
ΟΤΕ
-0,76%
16.97
ΟΤΟΕΛ
-0,11%
9.49
ΠΑΙΡ
-1,50%
0.788
ΠΑΠ
0,00%
2.56
ΠΕΙΡ
+3,76%
1.0775
ΠΕΤΡΟ
-1,43%
5.52
ΠΛΑΘ
-0,83%
4.16
ΠΛΑΙΣ
-0,28%
3.55
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,43%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
0,00%
3.3
ΡΕΒΟΙΛ
-0,77%
1.29
ΣΑΡ
+0,59%
6.87
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
+2,22%
0.276
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.05
ΣΠΕΙΣ
0,00%
8.24
ΣΠΙ
+3,23%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
-0,70%
16.98
ΤΖΚΑ
+0,94%
2.15
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+0,38%
0.522
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.3
ΦΡΙΓΟ
+1,74%
0.117
ΦΡΛΚ
+1,90%
3.22
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Κώστας Καραμανλής: Φιλικά προς το περιβάλλον τα 1.300 νέα λεωφορεία

Το ολοκληρωμένο σχέδιο της Κυβέρνησης για Πράσινες Υποδομές και Πράσινες Μεταφορές παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων που έχει γίνει στην Ελλάδα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, συνολικού ύψους 13 δισ. ευρώ. Και υπογράμμισε ότι το σύνολο των έργων αυτού του προγράμματός, είναι έργα πράσινα.

«Όλα τους, ένα προς ένα. Όχι μόνον επειδή εκτελούνται με απόλυτο σεβασμό προς το περιβάλλον. Αλλά και επειδή με την ολοκλήρωσή τους, το κάθε ένα από αυτά και όλα μαζί, θα συνεισφέρουν αποφασιστικά στην επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας μας», εξήγησε.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι είναι πράσινα τα έργα του Μετρό σε Θεσσαλονίκη και Πειραιά, αλλά και η νέα Γραμμή 4, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι πράσινα τα αντιπλημμυρικά έργα, τα οποία αντιμετωπίζουν στην πράξη τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί η κλιματική κρίση. Αλλά και τα αρδευτικά, υδρευτικά και εγγειοβελτιωτικά έργα ή έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων. Όπως πράσινα είναι και τα μεγάλα οδικά έργα που θα αποσυμφορήσουν τα μεγάλα αστικά κέντρα: η Επέκταση της Λεωφόρου Κύμης στην Αθήνα και η νέα Περιφερειακή Οδός -το λεγόμενο flyover- στη Θεσσαλονίκη.

Ο Υπουργός αναφερόμενος στη σημερινή απεργία στην ΟΣΥ, μια απεργία που τη χαρακτήρισε «αδικαιολόγητη» σημείωσε: «Έχουμε μία απεργία στην Αθήνα, που ταλαιπωρεί όλους τους πολίτες, ακριβώς για αυτό το λόγο: Επειδή σήμερα επεκτείνουμε τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και θέλουμε και άλλα λεωφορεία ιδιωτών να εξυπηρετήσουν τις μεγάλες συγκοινωνιακές ανάγκες που έχει τόσο η Αθήνα όσο και Θεσσαλονίκη».

Στον αέρα ο διαγωνισμός προμήθειας νέων λεωφορείων

Ο κ. Καραμανλής τόνισε επίσης ότι έχει βγει στον αέρα ο διαγωνισμός προμήθειας νέων λεωφορείων. «Θα παραλαμβάνουμε σταδιακά 1.300 λεωφορεία, φιλικά προς το περιβάλλον, για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Φανταστείτε: Είμαστε μία χώρα που είχαμε να αγοράσουμε καινούργια λεωφορεία από το 2009. Ο διαγωνισμός αυτός τρέχει και η πλειονότητα των νέων λεωφορείων θα είναι χαμηλών ρύπων, ηλεκτροκίνητα και CNG», πρόσθεσε.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πριν 1,5 χρόνο περίπου για τα λεγόμενα ΣΒΑΚ, δηλαδή τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, καθώς και τα ζητήματα της ενεργειακής αναβάθμισης και βιωσιμότητας κτιρίων που κατασκευάζονται από φορείς όπως είναι η ΚΤΥΠ Α.Ε..

Ιδιαίτερα στάθηκε όμως στα σιδηροδρομικά έργα και την ηλεκτροκίνηση. «Σήμερα, επιτέλους, ο σιδηρόδρομος παίρνει τη θέση που του αξίζει και που έχει ανάγκη η χώρα. Με το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην χώρα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, το οποίο δημοπρατήθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου», τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου υπηρετεί διπλό στόχο, περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό, ώστε να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών και συνδυασμένων μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, αλλά και ενεργειακός κόμβος της ευρύτερης περιοχής.

Επίσης, έδωσε έμφαση στα τρία πιο σημαντικά σημεία του σχεδίου της Κυβέρνησης για την ηλεκτροκίνηση.

Πρώτον, ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων, με σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή δικύκλων.

«Και οι προσπάθειες μας φαίνεται τελικά ότι αποδίδουν. Το ποσοστό της αγοράς, από το 0,4% του 2019 εκτινάχθηκε στο 7%». ανέφερε.

Δεύτερον, εγκατάσταση υποδομών για εύκολη φόρτιση.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι: «Από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που είχαμε πανελλαδικά το 2019, σήμερα έχουμε ξεπεράσει τα 1.200. Δηλαδή, μέσα σε λιγότερα από τρία χρόνια εικοσαπλασιάσαμε τα σημεία φόρτισης. «Σημείωσε ότι καθοριστική ως προς αυτό ήταν η συμφωνία με τους Παραχωρησιούχους των βασικών αυτοκινητοδρόμων στη χώρα μας».

«Σήμερα το βασικό οδικό δίκτυο της χώρας μας διαθέτει κάλυψη με φορτιστές των 50kW και άνω σε πυκνότητα ως και 60 χλμ. Και τα επόμενα χρόνια, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με πιο γοργά βήματα. Στόχος, μαζί με το Υπουργείο Περιβάλλοντος, είναι να φτάσουμε τα 12.000 σημεία φόρτισης το 2025 και 25.000 το 2030», ανέφερε.

Τρίτον, ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι προχωρά η υλοποίηση της ηλεκτρονικής βάσης του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης (Μ.Υ.Φ.Α.Η), που σύντομα θα είναι διαθέσιμη και ως εφαρμογή για τα κινητά.

Έτσι οι οδηγοί και κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης, μπορούν πλέον να λαμβάνουν σαφείς και έγκυρες πληροφορίες, όπως για παράδειγμα το δίκτυο των δημοσίων προσβάσιμων φορτιστών, η γεωγραφική τους θέση, η διαθεσιμότητα, το κόστος και ο τρόπος πληρωμής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!