Γ.Δ.
1483.99 +0,11%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,21%
9.68
CNLCAP
+1,42%
7.15
DIMAND
+0,79%
8.96
NOVAL
-0,36%
2.76
OPTIMA
+1,49%
12.28
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,68%
1.454
ΑΒΕ
-1,53%
0.45
ΑΔΜΗΕ
+0,22%
2.26
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+0,98%
3.1
ΑΛΦΑ
-0,15%
1.72
ΑΝΔΡΟ
+0,91%
6.68
ΑΡΑΙΓ
-0,59%
11.82
ΑΣΚΟ
+2,15%
2.85
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+5,93%
9.64
ΑΤΤΙΚΑ
-0,79%
2.52
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,33%
5.96
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,33%
1.445
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,22%
18.06
ΔΑΑ
-0,60%
7.95
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,96%
11.61
ΔΟΜΙΚ
+5,36%
3.835
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,18%
33.16
ΕΚΤΕΡ
+0,46%
4.34
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,33%
2.28
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.09
ΕΛΠΕ
-0,59%
7.575
ΕΛΣΤΡ
-1,78%
2.21
ΕΛΤΟΝ
+0,34%
1.758
ΕΛΧΑ
-0,42%
1.884
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,93%
1.32
ΕΤΕ
+0,14%
8.426
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+0,54%
2.252
ΕΧΑΕ
-0,73%
4.785
ΙΑΤΡ
-2,30%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,48%
0.417
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
4.98
ΙΝΛΙΦ
+0,39%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-1,43%
1.242
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,23%
2.56
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
336
ΚΕΚΡ
-2,99%
1.46
ΚΕΠΕΝ
+3,43%
1.81
ΚΛΜ
-0,33%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
1.218
ΚΟΥΕΣ
-0,56%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,32%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,87%
1.14
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,54%
7.37
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,93%
23.8
ΜΟΝΤΑ
-8,11%
3.4
ΜΟΤΟ
+0,71%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,99%
36.86
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
-0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.03
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,07%
14.54
ΟΤΟΕΛ
+0,68%
11.78
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,28%
3.938
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.84
ΠΛΑΘ
-0,24%
4.235
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.1
ΡΕΒΟΙΛ
+2,83%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+0,30%
0.668
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.21
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.632
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
+0,49%
4.095
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Γ. Καραγιάννης: Ημέρα δικαίωσης, υπερηφάνειας και ευθύνης

Για ημέρα «δικαίωσης, υπερηφάνειας αλλά και ευθύνης» έκανε λόγο ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης μιλώντας στην τελετή υπογραφής της σύμβασης για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Ηράκλειο.

«Δικαίωση για την υπογραφή της σημερινής σύμβασης καθώς η ελληνική Πολιτεία, κατάφερε όχι μόνο να σχεδιάσει, αλλά και να δρομολογήσει το έργο του νέου ΒΟΑΚ. Περηφάνια για τη συνέπεια λόγων και πράξεων καθώς τηρήσαμε την προεκλογική μας δέσμευση για να αποκτήσει η Κρήτη τον Αυτοκινητόδρομο που της αξίζει και ευθύνη για την ολοκλήρωση του έργου καθώς πρέπει να διατηρηθεί η ουσιαστική και στενή επίβλεψη τα επόμενα τέσσερα χρόνια» όπως εξήγησε.

Η σύμβαση που υπεγράφη αφορά το τμήμα του ΒΟΑΚ από τον κόμβο Χερσονήσου στο Ηράκλειο έως τη Νεάπολη στο Λασίθι, μήκους 22,5 χλμ., με προϋπολογισμό 290 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 90 εκατ. θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης. Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών «το έργο πραγματοποιείται μέσω ΣΔΙΤ και η σύμβαση θα έχει διάρκεια 30 χρόνια».

Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ

Ως προς τα υπόλοιπα τμήματα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «στις 8 Μαΐου θα έχουμε δεσμευτικές προσφορές και για το μεγάλο έργο της Παραχώρησης, Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157 χλμ. Ο συνολικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,75 δισ. ευρώ και έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Στο μεγάλο αυτό έργο έχουμε εντάξει και ήδη ωριμάζουμε και το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά ως προαίρεση».

Υπενθύμισε ότι, «ήδη έχει ξεκινήσει και το ανατολικό τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, που αυτή η κυβέρνηση δημοπράτησε στα τέλη του 2021».

«Ενώ το 2019 παραλάβαμε ένα σχέδιο για έναν ΒΟΑΚ χωρίς συγκεκριμένη ενιαία χάραξη και χωρίς συγκεκριμένο πλάνο χρηματοδότησης, σήμερα, σχεδόν 4 χρόνια μετά, το έργο παίρνει σάρκα και οστά. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει διασφαλίσει την ενιαία χάραξη σε όλο το μήκος του έργου που εκτείνεται περίπου σε 300 χλμ., όπως επίσης έχει διασφαλίσει και τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, ανέρχεται σε 2,5 δισ. ευρώ, ενώ «ο νέος ΒΟΑΚ θα αποτελεί τον τελευταίο και πλέον απαιτητικό μεγάλου μήκους Αυτοκινητόδρομο που θα υλοποιηθεί στην χώρα».

«Αυτό όμως που δεν μπορεί να αποτιμηθεί σε νούμερα, είναι το κόστος από την απώλεια ανθρώπινων ζωών και σοβαρών τραυματισμών που υπάρχει για πολλές δεκαετίες, λόγω της ακαταλληλότητας του σημερινού οδικού δικτύου» επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.

Χαρακτήρισε, μεταξύ άλλων, τον νέο ΒΟΑΚ «μία επένδυση για μία καλύτερη καθημερινότητα» καθώς «παράλληλα με τη μείωση των ατυχημάτων, θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των μετακινήσεων, μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης».

Κατά τον Υφυπουργό Υποδομών, ο νέος Αυτοκινητόδρομος έχει και ιδιαίτερα αναπτυξιακό χαρακτήρα καθώς θα οδηγήσει στη:

  • μείωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και των προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης,
  • μείωση των πιέσεων που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού η οποία είναι αναπτυγμένη τουριστικά,
  • διευκόλυνση της τουριστικής κίνησης της Κρήτης, αύξηση της απασχόλησης.

Ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «συνολικά, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί 30 έργα στην Κρήτη με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 3,6 δισ. ευρώ. Έργα που πέρα του ΒΟΑΚ αφορούν:

  • Το αεροδρόμιο στο Καστέλι, το δεύτερο μεγαλύτερο Διεθνές αεροδρόμιο μετά το “Ελευθέριος Βενιζέλος” στην Ελλάδα.
  • Μία σειρά υδραυλικών έργων για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, αλλά και την αντιπλημμυρική προστασία.
  • Μία σειρά έργων οδικής ασφάλειας κατά μήκος του υπάρχοντος ΒΟΑΚ, ώστε να μειωθούν τα ατυχήματα μέχρι να ολοκληρωθεί ο νέος οδικός άξονας».

Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Υποδομών ανέφερε πως «είναι ξεκάθαρο ότι με επιμονή, σοβαρότητα, αλλά και δημιουργική συνεργασία με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην Κρήτη, υλοποιείται ένα Πρόγραμμα Αναβάθμισης των Υποδομών που εμπεδώνει τον αναπτυξιακό ρόλο της Κρήτης στη νέα εποχή και αυτό αποτελεί μία επένδυση στις νέες γενιές και μία απόδειξη ότι, όταν υπάρχει σχέδιο, πίστη και πραγματική συνεργασία Πολιτείας και τοπικών κοινωνιών το αποτέλεσμα είναι θετικό».

Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης, ο Αντιπρόεδρος Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΙΝΤΡΑΚΑΤ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ και Γεν. Δ/ντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είναι εκ των αρχικών μετόχων, κ. Εμμανουήλ Μουστάκας και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ΑΕ, κ. Γιώργος Συριανός.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!