Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Γεραπετρίτης: Συμφωνία με τη Γαλλία για τους σιδηροδρόμους

Συμφωνία συνεργασίας για τη μεταφορά τεχνογνωσίας σε θέματα σιδηροδρόμων υπέγραψαν ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης με τον Γάλλο ομόλογό του Κλεμάν Μπον.

Τον κ. Μπον υποδέχθηκε  σήμερα στο  Μέγαρο Μαξίμου ο κ. Γεραπετρίτης.

Σύμφωνα με τον κ. Γεραπετρίτη, η συμφωνία κατατείνει στην πρόληψη σιδηροδρομικών ατυχημάτων, στη ρύθμιση ζητημάτων ευθύνης των σιδηροδρομικών φορέων, στην οργάνωση και επίβλεψη σιδηροδρομικών μεταφορών στον τομέα της ασφάλειας,
στην εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού, στην οργάνωση κέντρων ελέγχου σιδηροδρομικής κυκλοφορίας και στην οργάνωση επιτροπών και την καθιέρωση διαδικασιών για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών δυστυχημάτων.

Ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης αναφέρθηκε αρχικά στην μακραίωνη φιλία και συνεργασία των δυο χωρών. Μίλησε για τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών επισημαίνοντας ότι είναι αμετακίνητη η θέση της ελληνικής κυβέρνησης να διερευνηθούν τα αίτια και οι συνθήκες του δυστυχήματος μέχρι τέλους.

«Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς η δικαστική έρευνα, ενώ πριν από μερικές εβδομάδες κατατέθηκε διοικητικό Πόρισμα από ad hoc ανεξάρτητη Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που ανέδειξε διεξοδικά τα ανθρώπινα λάθη αλλά και τις συστημικές πλημμέλειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, πολλές εκ των οποίων έχουν διαχρονικό χαρακτήρα» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός ενώ μίλησε και για την «ασφαλή επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηροδρόμου», τόνισε.

Η εισαγωγική τοποθέτηση του κ. Γεραπετρίτη

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Αγαπητέ Clement,

Είναι μεγάλη η χαρά και η τιμή να σας υποδεχόμαστε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, την έδρα της ελληνικής κυβέρνησης, και να επισφραγίζουμε για μια ακόμη φορά τη μακραίωνη φιλία και συνεργασία που οι χώρες μας διατηρούν σε επίπεδο, μεταξύ άλλων, ιστορικό, πολιτισμικό, αξιακό και στρατηγικό. Στην αντιμετώπιση δε των προκλήσεων, είχαμε διαχρονικά κοινή κατανόηση και στενή συνεργασία, πρακτική που επιβεβαιώθηκε και στην πολύ πρόσφατη ιστορία μας με την αντιμετώπιση, με τρόπο κοινό,  των προκλήσεων που δημιουργήθηκαν από τις σύγχρονες κρίσεις στην υγεία, στην ενέργεια, στα διεθνή γεωπολιτικά γεγονότα αλλά και στα εθνικά μας θέματα.

Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, την 28η Φεβρουαρίου, ήταν μια πρωτοφανής εθνική τραγωδία η οποία μας σημάδεψε όλους. Και ακριβώς λόγω του μεγέθους της τραγωδίας αυτής, του άδικου χαμού 57 συνανθρώπων μας, η οδύνη εξακολουθεί να μας βαραίνει όλους.

Η αμετακίνητη θέση της ελληνικής κυβέρνησης είναι να διερευνηθούν τα αίτια και οι συνθήκες του δυστυχήματος μέχρι τέλους. Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζεται με ταχείς ρυθμούς η δικαστική έρευνα, ενώ πριν από μερικές εβδομάδες κατατέθηκε διοικητικό Πόρισμα από ad hoc ανεξάρτητη Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων που ανέδειξε διεξοδικά τα ανθρώπινα λάθη αλλά και τις συστημικές πλημμέλειες του ελληνικού σιδηροδρόμου, πολλές εκ των οποίων έχουν διαχρονικό χαρακτήρα. Ήδη έχουμε προχωρήσει στην επανεκκίνηση της λειτουργίας του σιδηροδρόμου με αναβαθμισμένο επίπεδο ασφάλειας ενώ μεριμνούμε ώστε τα νέα συστήματα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης στον βασικό σιδηροδρομικό άξονα να ολοκληρωθούν έγκαιρα. Στον στόχο αυτό συμβάλουν ενεργά και γαλλικές εταιρείες που έχουν αναλάβει σημαντικό μέρος της αναβάθμισης αυτής.

Ωστόσο, η ουσιαστική και ποιοτική αναβάθμιση της λειτουργικότητας και της ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρόμου απαιτεί τακτική επαναξιολόγηση και προσαρμογή με βάση τα δεδομένα της εκάστοτε εποχής. Για τον σκοπό αυτό είναι αναγκαίο να εφαρμόζονται καλές διεθνείς πρακτικές με τη μεταφορά τεχνογνωσίας αλλά και ανθρώπινου δυναμικού. Στο πλαίσιο αυτό, το γαλλικό υπουργείο μεταφορών με την εμπειρία του και ο γαλλικός σιδηρόδρομος με το υψηλό διεθνές κύρος του και την εξειδίκευσή του μας είναι πολύτιμοι αρωγοί.

Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν ο Γάλλος πρόεδρος και ο Έλληνας πρωθυπουργός, συναντηθήκαμε, κύριε Υπουργέ, στις αρχές του περασμένου μήνα και είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε τρόπους ουσιαστικής συνεργασίας.

Σήμερα, μετά από δημιουργική προετοιμασία, βρισκόμαστε στην εξαιρετικά ευχάριστη θέση να υπογράφουμε συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των δύο υπουργείων, η οποία θα εξειδικευτεί στη συνέχεια με ειδικότερες συμφωνίες μεταξύ των αρμοδίων φορέων, ιδίως της Société nationale des chemins de fer français (SNCF) και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ).

Η σημερινή μας συμφωνία κατατείνει:

  • στην πρόληψη σιδηροδρομικών ατυχημάτων,
  • στη ρύθμιση ζητημάτων ευθύνης των σιδηροδρομικών φορέων,
  • στην οργάνωση και επίβλεψη σιδηροδρομικών μεταφορών στον τομέα της ασφάλειας,
  • στην εκπαίδευση και επιμόρφωση του προσωπικού,
  • στην οργάνωση κέντρων ελέγχου σιδηροδρομικής κυκλοφορίας
  • και στην οργάνωση επιτροπών και την καθιέρωση διαδικασιών για τη διερεύνηση σιδηροδρομικών δυστυχημάτων.

Με την ελπίδα η συμφωνία αυτή να αποτελέσει την αρχή μιας μακράς και ωφέλιμης συνεργασίας που θα βελτιώσει το επίπεδο των σιδηροδρομικών μεταφορών, σας ευχαριστώ θερμά κύριε Υπουργέ, καθώς και όλα τα μέλη της γαλλικής αντιπροσωπείας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!