Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Σταϊκούρας: Ανάγκη για πιο ανθεκτικά έργα

«Τα καιρικά φαινόμενα θα είναι όλο και πιο ακραία», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1.

Σχετικά με το κόστος των ζημιών ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε ότι έχει ζητήσει από τις Περιφέρειες να  προσκομίσουν στοιχεία το συντομότερο δυνατόν, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι «για  να υπάρξει σαφής κοστολόγηση της αποκατάστασης των έργων, πρέπει να συμφωνήσουμε σε τί έργα θέλουμε μελλοντικά».

Όπως τόνισε ο κ. Σταϊκούρας: «Είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούμε πιο ανθεκτικά έργα σε δυσμενέστερες καταστάσεις, αλλά το ποιες είναι οι ακραίες καταστάσεις και το τί έργα θα φτιάξουμε μελλοντικά, έχει να κάνει και με τις οικονομικές δυνατότητες της χώρας. Το πόση ανθεκτικότητα θα έχουν είναι ένα αντικείμενο, το οποίο θα πρέπει να συζητήσουμε και με τους ειδικούς, συνεκτιμώντας τους διαθέσιμους πόρους. Ποιες προσδοκίες έχουμε από ένα έργο; Να καλύψει τις συνέπειες από έναν ”Ιανό” ή να καλύψει συνέπειες τέσσερις φορές μεγαλύτερες από έναν ”Ιανό”»;

Ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι πρέπει να κινηθούμε ταυτόχρονα σε τρεις κατευθύνσεις:

1ον) Μικρές τοπικές παρεμβάσεις και μέτρα έκτακτου χαρακτήρα έτσι ώστε να υπάρξει προσβασιμότητα στα χωριά.
2ον) Υλοποίηση ανθεκτικότερων έργων για δυσμενέστερες καταστάσεις, με ορθολογικό σχεδιασμό, προκειμένου να μετριάσουμε, όσο είναι εφικτό, μελλοντικούς κινδύνους.
3ον) Έλεγχος και συντήρηση των υφιστάμενων έργων. Έως το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί η λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας, ώστε να ξέρουμε πόσες γέφυρες πάνω από 6 μέτρα έχουμε στην Ελλάδα, ποιος είναι ο ιδιοκτήτης τους και σε τι κατάσταση βρίσκονται.

Όσον αφορά την εξέλιξη των δράσεων της πολιτείας, ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε, ότι προηγούνται οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης, αλλά και η στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Κατόπιν, παρουσίασε την πρώτη εκτίμηση σε σχέση με τα προβλήματα σε συγκεκριμένες υποδομές:

«Προχωράμε με την αποκατάσταση των ζημιών σε βασικούς οδικούς άξονες, όπως η ΠΑΘΕ. Εκτός των πρωτοβουλιών που αναλάβαμε για παύση είσπραξης διοδίων στη γέφυρα του Ρίου-Αντιρρίου και στα διόδια της Εγνατίας Οδού μεταξύ Θεσσαλονίκης και διασταύρωσης με Ιόνια Οδό, πλέον, προσθέτουμε τη μη είσπραξη διοδίων κατά μήκος όλης της Ιόνιας Οδού και του αυτοκινητόδρομου Ε65. Συνοπτικά, στον Ε65 ήδη έχει δοθεί σε κυκλοφορία ένα τμήμα και έπεται η ΠΑΘΕ».

Όσον αφορά τον Σιδηρόδρομο, τόνισε:

«Στο σιδηροδρομικό δίκτυο έχουμε εκτεταμένες ζημιές σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, σε υποδομές, στην επιδομή και σε γέφυρες. Αυτό σημαίνει ότι το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν είναι εύκολο να αποκατασταθεί πλήρως τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.

Μέχρι τον Δομοκό, πιθανότατα, θα συνεχίσει να υφίσταται δρομολόγιο. Από τη Λάρισα και μετά μπορεί να γίνεται και χρήση λεωφορείων, αλλά παρατηρούνται εκτεταμένες ζημιές. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν για καταστροφές και σε 30 ισόπεδους κόμβους».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών προσέθεσε ότι στο σκέλος της κρατικής αρωγής συνδράμουν ήδη 207 Μηχανικοί με τη βοήθεια του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), ενώ υπάρχει έκτακτη χρηματοδότηση ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ, που έχει δοθεί σε Δήμους και Περιφέρειες για τις πρώτες αποκαταστάσεις.

Ερωτηθείς, για έργα που είχαν υποστεί ζημιές το 2020 από τον «Ιανό»,  ο κ. Σταϊκούρας, απάντησε:

«Με βάση την ενημέρωση των υπηρεσιών, υλοποιήθηκαν έργα σε 450 θέσεις και έγιναν επιπλέον 100 συμπληρωματικές συμβάσεις. Η εικόνα που έχουμε ως Υπουργείο είναι ότι η συνολική πρόοδος των έργων είναι στο 75%. Φαίνεται ότι ένα σημαντικό κομμάτι αυτών των έργων βοήθησε, ώστε κάποιες άλλες περιοχές να μην πλημμυρίσουν σε μια ένταση και έκταση του φαινομένου πολύ οξύτερη από τους σχεδιασμούς που γίνονταν μέχρι σήμερα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!