Γ.Δ.
1477.69 -0,27%
ACAG
+0,50%
6.02
CENER
-2,11%
8.81
CNLCAP
+1,27%
7.95
DIMAND
-0,57%
8.72
OPTIMA
0,00%
11.64
TITC
-1,24%
31.8
ΑΑΑΚ
0,00%
6
ΑΒΑΞ
-1,25%
1.586
ΑΒΕ
-2,44%
0.44
ΑΔΜΗΕ
-0,66%
2.26
ΑΚΡΙΤ
-3,64%
0.795
ΑΛΜΥ
-0,36%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,67%
1.7
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.76
ΑΡΑΙΓ
-0,56%
12.36
ΑΣΚΟ
+1,08%
2.8
ΑΣΤΑΚ
-1,70%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
-0,48%
8.22
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+2,08%
2.45
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,15%
6.57
ΒΙΟΚΑ
-0,37%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+0,75%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.278
ΒΙΣ
0,00%
0.153
ΒΟΣΥΣ
-6,82%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-1,26%
1.565
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,36%
16.66
ΔΑΑ
-1,06%
8.224
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-0,17%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.49
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-1,64%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+1,55%
1.64
ΕΕΕ
-0,18%
32.4
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
4.08
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.4
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,87%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,39%
8.58
ΕΛΣΤΡ
+0,87%
2.32
ΕΛΤΟΝ
+0,53%
1.9
ΕΛΧΑ
-0,20%
1.978
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.82
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,33%
12.04
ΕΣΥΜΒ
-2,28%
1.285
ΕΤΕ
-0,17%
8.296
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
+1,02%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-0,53%
2.081
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.16
ΙΑΤΡ
0,00%
1.66
ΙΚΤΙΝ
-0,98%
0.404
ΙΛΥΔΑ
+2,09%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-0,58%
5.18
ΙΝΛΙΦ
+0,20%
4.91
ΙΝΛΟΤ
-0,17%
1.154
ΙΝΤΕΚ
-1,46%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,15%
4.56
ΙΝΤΕΤ
+2,89%
1.245
ΙΝΤΚΑ
-1,11%
3.575
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
+2,41%
340
ΚΕΚΡ
+1,35%
1.5
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.25
ΚΟΥΕΣ
+0,37%
5.5
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
+3,76%
1.38
ΛΑΒΙ
+1,56%
0.979
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+0,56%
36
ΛΑΝΑΚ
-1,96%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.342
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-0,73%
2.72
ΜΑΘΙΟ
+4,00%
0.988
ΜΕΒΑ
-0,78%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-1,67%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
+0,51%
3.93
ΜΙΝ
-5,36%
0.53
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,96%
28
ΜΟΝΤΑ
+1,41%
3.59
ΜΟΤΟ
0,00%
3
ΜΟΥΖΚ
-1,41%
0.7
ΜΠΕΛΑ
-1,01%
27.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2
ΜΠΤΚ
+9,90%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-0,32%
36.94
ΝΑΚΑΣ
+0,68%
2.94
ΝΑΥΠ
-3,40%
0.966
ΞΥΛΚ
-0,37%
0.273
ΞΥΛΠ
+0,93%
0.54
ΟΛΘ
-0,92%
21.5
ΟΛΠ
-1,02%
24.15
ΟΛΥΜΠ
-0,36%
2.74
ΟΠΑΠ
+0,87%
15.08
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,54%
0.93
ΟΤΕ
-0,22%
13.75
ΟΤΟΕΛ
+2,50%
12.3
ΠΑΙΡ
-2,70%
1.08
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,85%
3.79
ΠΕΤΡΟ
-0,90%
8.82
ΠΛΑΘ
+0,49%
4.13
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-1,50%
1.64
ΣΑΡ
0,00%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.374
ΣΙΔΜΑ
-1,32%
1.875
ΣΠΕΙΣ
+1,07%
7.58
ΣΠΙ
-0,28%
0.7
ΣΠΥΡ
0,00%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.13
ΤΖΚΑ
0,00%
1.63
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,88%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-2,15%
1.732
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+4,10%
0.254
ΦΡΛΚ
-2,16%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.685

Σταϊκούρας: Οι 20 προτεραιότητες για το 2024

Τον απολογισμό του έργου που έχει υλοποιηθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2023, αλλά και τις πρωτοβουλίες που δρομολογούνται για το 2024, παρουσίασε στην Ολομέλεια της Βουλής ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά τη συζήτηση του σχεδίου του προϋπολογισμού του 2024. Η ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία, μεταξύ των μεγάλων έργων που προγραμματίζονται για το νέο έτος.

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι ο προϋπολογισμός του 2024 επιβεβαιώνει την ορθότητα των ρεαλιστικών εκτιμήσεων που έγιναν πριν από έναν χρόνο, καθώς η ελληνική οικονομία μεγεθύνεται, αναβαθμίζεται και ισχυροποιείται.

«Πρόκειται για ένα επίτευγμα που οφείλεται – πρωτίστως – στις θυσίες της ελληνικής κοινωνίας, σε συνδυασμό με την άσκηση – κατά τα τελευταία έτη – συνετής δημοσιονομικής πολιτικής, την υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών, την επιτυχημένη αντιμετώπιση αλλεπάλληλων εξωγενών κρίσεων και την πολιτική σταθερότητα», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε τη συμβολή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας, εστιάζοντας στις δράσεις που υλοποιήθηκαν το δεύτερο εξάμηνο του 2023, επισημαίνοντας τη μονιμοποίηση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στις μεταφορές.

Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στην πρόοδο κατασκευής εμβληματικών δημόσιων έργων και τις πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των δημόσιων υποδομών, στα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τις φυσικές καταστροφές και ανάταξης του σιδηροδρόμου, στην ανανέωση των μέσων μεταφοράς και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, καθώς και στην ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών.

Στη συνέχεια, ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε αναλυτικά τις 20 πρωτοβουλίες που προγραμματίζονται για το 2024, μεταξύ των οποίων η ολοκλήρωση μεγάλων δημόσιων έργων, όπως το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία, τμήματα του Αυτοκινητόδρομου Ε- 65 μέχρι την Καλαμπάκα, καθώς και τμήματα του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα προμήθειας νέων «πράσινων» αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Αναφέρθηκε επίσης στις πολιτικές βελτίωσης της οδικής ασφάλειας και προώθησης της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, μέσω και της αύξησης διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, καθώς και στο σχέδιο αναδιάρθρωσης του ελληνικού σιδηρόδρομου.

«Με σκληρή δουλειά, ρεαλιστικό σχέδιο, πολιτική βούληση, επιμονή, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα, μπορούμε και θα καταφέρουμε αυτά να τα υλοποιήσουμε.

Και να συμβάλλουμε στη συλλογική προσπάθεια, για περαιτέρω αναβάθμιση και επιπλέον ισχυροποίηση της πατρίδας μας», κατέληξε ο κ. Σταϊκούρας.

Η τοποθέτηση του Χρήστου Σταϊκούρα στη Βουλή

Ο Προϋπολογισμός επιβεβαιώνει τον ρεαλισμό των εκτιμήσεων που είχαμε κάνει – πριν από έναν χρόνο – για το 2023 και θέτει εφικτούς στόχους για το 2024.

Η Ελληνική οικονομία μεγεθύνεται, αναβαθμίζεται και ισχυροποιείται.

Είναι πιο ανθεκτική και πιο εξωστρεφής.

Τα δημόσια οικονομικά έχουν σταθεροποιηθεί.

Οι επενδύσεις ενισχύονται.

Το τραπεζικό σύστημα είναι πιο ισχυρό.

Η διαφορά επιτοκίων, δηλαδή τα spreads των ελληνικών ομολόγων, έχουν μειωθεί σημαντικά.

Η ανεργία συρρικνώνεται.

Το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών ενισχύεται.

Συμπερασματικά, η χώρα συγκλίνει, με επιταχυνόμενους ρυθμούς, στο μέσο ευρωπαϊκό όρο.

Πρόκειται για ένα επίτευγμα που οφείλεται – πρωτίστως – στις θυσίες της ελληνικής κοινωνίας, σε συνδυασμό με την άσκηση – κατά τα τελευταία έτη – συνετής δημοσιονομικής πολιτικής, την υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών, την επιτυχημένη αντιμετώπιση αλλεπάλληλων εξωγενών κρίσεων και την πολιτική σταθερότητα.

Όμως, είναι γεγονός ότι υφίστανται εξωγενείς αιτίες κινδύνων, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Οι γεωπολιτικές εντάσεις συνεχίζονται, η διεθνής οικονομία παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης, οι δημοσιονομικές προκλήσεις αυξάνονται, ο πληθωρισμός – αν και αποκλιμακώνεται – συνεχίζει να παραμένει – διεθνώς – υψηλός, ενώ η περιοριστική νομισματική πολιτική επιδρά αρνητικά στην πιστωτική επέκταση.

Απαιτείται δημοσιονομική σύνεση, οικονομική υπευθυνότητα, διορατικότητα και αποφασιστικότητα.

Στοιχεία που διαθέτει το οικονομικό επιτελείο, με επικεφαλής τον Κωστή Χατζηδάκη.

Σ’ αυτή την επιτυχημένη, συλλογική προσπάθεια του 2023, συνέβαλε και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τις διαδοχικές πολιτικές ηγεσίες του.

Η σημερινή, το 2ο εξάμηνο του 2023, υλοποίησε συγκεκριμένες πολιτικές:

1ον. Ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα και της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης.

2ον. Υπεγράφη η σύμβαση για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, με ιδιωτικό φορέα λειτουργίας.

3ον. Επαναδημοπρατήθηκαν τα οδικά έργα Γιάννενα – Κακαβιά και Λαμία – Καρπενήσι.

4ον. Συμβασιοποιείται η νέα γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου της Δυτικής Αττικής.

5ον. Ολοκληρώθηκε το έργο των παρεμβάσεων αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας στην παλαιά εθνική οδό Πατρών – Πύργου.

6ον. Εγκρίθηκε ο Κανονισμός Επιθεώρησης και Συντήρησης Γεφυρών, και συστάθηκε η Διοικητική Αρχή Γεφυρών.

7ον. Αναμένεται η υπογραφή, από το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, της πρώτης σύμβασης για το έργο «Έξυπνες Γέφυρες».

8ον. Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για το έργο αντιπλημμυρικής προστασίας στη Νέα Μάκρη Αττικής, και εκκίνησαν οι εργασίες για το έργο αντιπλημμυρικής προστασίας στο ρέμα της Ραφήνας.

9ον. Εξασφαλίσθηκαν πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 600 εκατ. ευρώ, για έργα αποκατάστασης πληγεισών περιοχών.

10ον. Αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος για το έργο της ανέγερσης κτηριακών εγκαταστάσεων για τη στέγαση των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.

11ον. Συγκροτήθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, δρομολογείται η ενίσχυση του Οργανισμού με σιδηροδρομικούς διερευνητές, και προχωρά η διαδικασία διερεύνησης του δυστυχήματος των Τεμπών, αφού ζητήθηκε και η συνδρομή της Ευρωπαϊκής Αρχής Σιδηροδρόμων (ERA).

12ον. Περατώθηκε εντός της προβλεπόμενης από τη σύμβαση προθεσμίας, ήτοι την 19η Σεπτεμβρίου 2023, το σύνολο των εργασιών ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, δηλαδή η Σύμβαση 717, με την εξαίρεση τμήματος του έργου που εξαιτίας των φυσικών καταστροφών υπέστη πλήθος βλαβών.

13ον. Υπεγράφη συμβατική συμφωνία με τον ΟΣΕ, η οποία προβλέπει αύξηση της ετήσιας χρηματοδότησης από τα 45 στα 75 εκατ. ευρώ.

14ον. Ολοκληρώθηκε η προσωρινή αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης, στον κεντρικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, μετά τις φυσικές καταστροφές σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα.

15ον. Προωθήθηκε ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας της ΑΠΑ και ο Εθνικός Κανονισμός Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας, ενισχύθηκε η στελέχωση της ΥΠΑ και της ΑΠΑ, αξιοποιούνται πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την αναβάθμιση των υποδομών των αεροδρομίων.

16ον. Επιταχύνθηκαν οι διαδικασίες καταβολής επιδοτήσεων σε δικαιούχους του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Ενδεικτικά, πληρώθηκαν 1.870 δικαιούχοι το τελευταίο δίμηνο, θα πληρωθούν και άλλοι μέχρι το τέλος του έτους, ενώ έχουν υπαχθεί, από τον Σεπτέμβριο, 8.585 δικαιούχοι στο πρόγραμμα.

17ον. Υπεγράφη η Υπουργική Απόφαση τροποποίησης του Κανονισμού για τα Δικαιώματα Επιβατών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με στόχο τη βελτίωση της προσβασιμότητας ατόμων με αναπηρία.

18ον. Προστέθηκαν, στη Θεσσαλονίκη, 248 νέα δρομολόγια, σε 5 γραμμές, με 26 νέα οχήματα των ΚΤΕΛ.

19ον. Ενισχύθηκαν τα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ της χώρας.

20ον. Και φυσικά, επεκτάθηκε και μονιμοποιείται ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ, που ισχύει από την περίοδο της πανδημίας, στις αστικές, προ-αστικές, χερσαίες, σιδηροδρομικές, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές.

Αυτές είναι 20 παρεμβάσεις που υλοποιήσαμε, αποτελεσματικά, μεθοδικά και αθόρυβα, μέσα στο 2ο εξάμηνο του 2023.

Και προχωρούμε, με σχέδιο, στοχο-προσήλωση και σκληρή δουλειά, την ολοκλήρωση σημαντικών έργων μέσα στο 2024.

1ον. Το Μετρό της Θεσσαλονίκης παραδίδεται το 2ο εξάμηνο του 2024.

2ον. Η οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία παραδίδεται στις αρχές του 2024.

3ον. Τα τμήματα Τρίκαλα – Καλαμπάκα και Λαμία – Ξυνιάδα του Αυτοκινητόδρομου Ε-65 θα παραδοθούν, σταδιακά, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

4ον. Σημαντικό ποσοστό του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2024.

5ον. Οι εργασίες μόνιμης αποκατάστασης ζημιών από φυσικές καταστροφές, σε σχολικές μονάδες, σιδηροδρομικό δίκτυο και υποδομές, θα ξεκινήσουν, και κάποιες θα ολοκληρωθούν, μέσα στο 2024.

6ον. Ο δεύτερος μετροπόντικας στο έργο κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας θα εγκατασταθεί και ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον θα περάσει στην Β’ φάση.

7ον. Το έργο αποκατάστασης της διώρυγας της Κορίνθου θα ολοκληρωθεί.

8ον. Η κατασκευή του οδικού τμήματος Δημάριο – Ελληνο-βουλγαρικά Σύνορα θα ολοκληρωθεί.

9ον. Η σύμβαση για το έργο της Παράκαμψης της Γιάλοβας υπογράφεται.

10ον. Το Εθνικό Μητρώο Γεφυρών τίθεται σε λειτουργία.

11ον. Η αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα προχωρά.

Δημιουργείται ένας νέος, ενιαίος, σύγχρονος δημόσιος φορέας, με πυρήνα τον ΟΣΕ, που αναλαμβάνει τον ρόλο, τις υποχρεώσεις και τις ευθύνες του διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, όπως περιγράφονται στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο.

Στη νέα εταιρεία εντάσσονται, με κορμό το σημερινό ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, κατά το μέρος που αφορά στο τροχαίο υλικό.

Λεπτομέρειες του σχεδίου θα παρουσιασθούν μετά από συζήτηση σε Υπουργικό Συμβούλιο.

12ον. Η δρομολόγηση ενός βιώσιμου σιδηροδρομικού δικτύου, ως μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, προχωρά.

Μεταξύ άλλων, κατατίθεται, στις αρχές του 2024, πρόταση χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη 2», με στόχο τη σύνδεση λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και τη συμμετοχή της Ελλάδας στους νέους ευρωπαϊκούς σιδηροδρομικούς διαδρόμους.

13ον. Η ανανέωση του στόλου των αστικών λεωφορείων προχωρά.

Τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία αναμένεται να κυκλοφορήσουν έως το τέλος Απριλίου του 2024.

Ταυτόχρονα, προχωρά η προμήθεια νέων λεωφορείων φυσικού αερίου, τα οποία αναμένονται τη διετία 2024 – 2025.

Και ακολουθεί, μέσα στο 2024, ένας νέος διαγωνισμός για την προμήθεια επιπλέον λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

14ον. Το συγκοινωνιακό έργο στη Θεσσαλονίκη ενισχύεται.

Αναμένεται η πρόσληψη 150 οδηγών από τον ΟΑΣΘ, μέσα στις πρώτες ημέρες του 2024.

15ον. Τα υφιστάμενα προγράμματα της ηλεκτροκίνησης, μετά την τροποποίηση της προκήρυξης, την ανακατανομή των πιστώσεων και την παράταση υποβολής νέων αιτήσεων, αναμένεται να «τρέξουν» με ακόμη υψηλότερες ταχύτητες.

Παράλληλα, σχεδιάζεται η τρίτη φάση επιδότησης της ηλεκτροκίνησης.

16ον. Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) ενισχύονται.

Ήδη έχουν δημοσιευτεί 29 Υπουργικές Αποφάσεις για τα ΣΒΑΚ Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Επιπλέον, το Υπουργείο, σε στενή συνεργασία με άλλα Υπουργεία και τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών φορέων, σχεδιάζει ένα πλέγμα μέτρων για το 2024, με στόχο την καλύτερη μετακίνηση και την απρόσκοπτη προσβασιμότητα του πολίτη.

17ον. Η οδική ασφάλεια ενισχύεται.

Ενεργοποιήθηκε η Κυβερνητική Επιτροπή που επικαιροποίησε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, και ψηφίζεται νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που θα προστατεύει τους χρήστες του οδικού δικτύου, θα περιορίζει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και θα υποστηρίζει την μικρο-κινητικότητα.

18ον. Οι ψηφιακές υπηρεσίες του Υπουργείου αναβαθμίζονται.

Προστίθενται νέες δυνατότητες, απλουστεύονται διαδικασίες, πολίτες αποκτούν πρόσβαση στο ιστορικό ελέγχων ΚΤΕΟ των οχημάτων τους, ενώ η πληρωμή των εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς θα γίνεται ανέπαφα.

19ον. Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο και ο Οδικός Χάρτης για την εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης (ΒΙΜ) αναρτώνται σε δημόσια διαβούλευση.

20ον. Τα έργα που έχουν αναλάβει οι Κτιριακές Υποδομές υλοποιούνται.

Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη 50 έργα, προϋπολογισμού 145,6 εκατ. ευρώ.

Μαζί με αυτά που προγραμματίζονται, το συνολικό ποσό των έργων διαμορφώνεται περίπου στο 1 δισ. ευρώ.

Αναφέρθηκα, όσο πιο συνοπτικά μπορούσα, σε 20 δράσεις του Υπουργείου που έχουν ήδη υλοποιηθεί το 2ο εξάμηνο του 2023, και σε 20 πρωτοβουλίες που θα εξελιχθούν το 2024.

Δράσεις και πρωτοβουλίες οι οποίες θα συμβάλλουν, στη συλλογική προσπάθεια, για αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και περαιτέρω ισχυροποίηση της πατρίδας μας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!