Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Νέος γύρος επαφών για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας

Με τον δήμαρχο της Πάτρας Κ. Πελετίδη και φορείς της περιοχής να επιμένουν στην ανάγκη υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής θα επιχειρήσει την Πέμπτη να βάλει τέλος στο πολυετές σήριαλ.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός θα εξηγήσει στους παράγοντες της Πάτρας πως η τεχνική λύση που πρότεινε πριν από λίγους μήνες το υπουργείο, με υπογειοποίηση μεγαλύτερου τμήματος και κόστος 514 εκατ. ευρώ (με τον ΦΠΑ), είναι η μοναδική εφικτή.

Η πλήρης υπογειοποίηση, σενάριο στο οποίο επιμένει η δημοτική αρχή και σύλλογοι της Πάτρας ανεβάζει το κόστος κατά τουλάχιστον 130 – 150 εκατ. ευρώ, ενώ εκτινάσσει και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου κατά τουλάχιστον 30%.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εξαντλήσει την υπομονή της με τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα – Πάτρα και απειλεί εδώ και καιρό με επιστροφή εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ κοινοτικών κονδυλίων που είχαν διατεθεί για τη χρηματοδότηση των έργων.

Πρόσφατο είναι το τελεσίγραφο που είχε στείλει για το τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, ενώ περιμένει μέσα στο χρόνο να προκηρυχθούν τόσο το τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο όσο και το τελευταίο τμήμα, από το Ρίο μέχρι το λιμάνι της Πάτρας.

Αν συνεχιστούν, όμως, οι αντιρρήσεις και οι αντιδράσεις τότε ο σχεδιασμός του υπουργείου τινάσσεται στον αέρα.

Η κατάσταση με το τμήμα από το Ρίο μέχρι το λιμάνι έχει γίνει περίπλοκη τα τελευταία χρόνια καθώς αρχικά, επί θητείας του πρώην υπουργού Κ. Σπηλιόπουλου στην ΕΡΓΟΣΕ είχε επέλθει συμφωνία για επιφανειακή διέλευση.

Στη συνέχεια, με την εκλογή του κ. Πελετίδη στη θέση του δημάρχου και τις κινητοποιήσεις φορέων και κατοίκων, η προηγούμενη κυβέρνηση ανακοίνωσε, χωρίς ουσιαστικές μελέτες, την πλήρη υπογειοποίηση!

Όμως το τεράστιο κόστος του έργου, σε συνδυασμό με το μεγάλο χρόνο υλοποίησης και τις πιέσεις της Κομισιόν οδήγησαν τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών σε μια ενδιάμεση λύση.

Το σχέδιο που παρουσίασε ο κ. Καραμανλής προβλέπει πως η αρχή της υπογειοποίησης, θα γίνει πριν την οδό Κανελλοπούλου και η άνοδος στην περιοχή της ακτής Δυμαίων, δηλαδή στο σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας.

Προβλέπεται συγκεκριμένα υπογειοποίηση της γραμμής, μέσω τεχνικού Cut & Cover, συνολικού μήκους 5,16 χιλιομέτρων, που θα ξεκινά πριν την οδό Κανελλοπούλου έως μετά τη στάση του Αγίου Ανδρέα, όπου θα αναδύεται στην περιοχή της ακτής Δυμαίων και θα καταλήγει επιφανειακά στο νέο λιμάνι της Πάτρας.

Τα επιφανειακά τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα δεν θα είναι περισσότερα από 3,8 χιλιόμετρα εκτός πυκνής αστικής δόμησης, όπως είχε τονίσει ο υπουργός Υποδομών.

Ο ίδιος είχε προσθέσει πως «κανείς να μην φοβάται ότι δήθεν «θα κοπεί στα δύο η πόλη με νέα σιδηροδρομική γραμμή».

Το αντίθετο. Θα απελευθερώσουμε πολύ μεγάλο μέρος της πόλης από τη σημερινή γραμμή. Και θα το αποκαταστήσουμε με αναπλάσεις σε περίπου 70 στρέμματα».

Το σχέδιο του υπουργείο προβλέπει, επίσης, πως ο Προαστιακός συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, καθώς διατηρούνται και οι 8 υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και 6 από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι.

Επιπλέον διατηρείται και η διασύνδεση με τον Πύργο.

Τέλος, «καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις και αντικαθίστανται από ανισόπεδες διαβάσεις οχημάτων και δέκα πεζογέφυρες, για απόλυτη ασφάλεια».

Τόσο ο δήμαρχος της Πάτρας, όσο και κάποιοι φορείς εμφανίζονται πάντως ανένδοτοι. Ο Κ. Καραμανλής θα τονίσει, πάντως, την Πέμπτη πως τα περιθώρια για συμφωνία ώστε να ξεκινήσει ο διαγωνισμός είναι πλέον ασφυκτικά.

Ο διαγωνισμός των 514 εκατ. ευρώ για τη σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας εντάσσεται στο πακέτο σιδηροδρομικών έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ που θέλει να προκηρύξει εντός του έτους το υπουργείο Υποδομών, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!