Γ.Δ.
1365.48 +0,60%
ACAG
+0,16%
6.3
CENER
+2,05%
6.98
CNLCAP
-0,72%
6.85
DIMAND
-0,51%
9.72
OPTIMA
+1,84%
9.98
TITC
+0,19%
26.05
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
+2,11%
1.354
ΑΒΕ
+0,40%
0.502
ΑΔΜΗΕ
+5,02%
2.195
ΑΚΡΙΤ
-0,55%
0.905
ΑΛΜΥ
+1,00%
2.525
ΑΛΦΑ
+1,15%
1.5355
ΑΝΔΡΟ
-1,45%
6.8
ΑΡΑΙΓ
+1,24%
11.46
ΑΣΚΟ
+1,18%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+2,55%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.36
ΑΤΤ
0,00%
10.8
ΑΤΤΙΚΑ
+1,79%
2.27
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,73%
5.28
ΒΙΟΚΑ
-7,32%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+2,22%
1.15
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
-9,74%
0.176
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+0,63%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,52%
15.54
ΔΑΑ
+0,76%
8.228
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,18%
10.93
ΔΟΜΙΚ
+2,22%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,81%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+1,73%
1.47
ΕΕΕ
+2,04%
27.96
ΕΚΤΕΡ
+2,23%
3.905
ΕΛΒΕ
-5,24%
4.88
ΕΛΙΝ
+0,88%
2.3
ΕΛΛ
+0,67%
15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.495
ΕΛΠΕ
+0,68%
8.125
ΕΛΣΤΡ
+0,85%
2.38
ΕΛΤΟΝ
+2,10%
1.848
ΕΛΧΑ
+1,91%
1.812
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,44%
9.15
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.205
ΕΤΕ
-0,25%
7.048
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+2,03%
5.54
ΕΥΡΩΒ
-0,11%
1.802
ΕΧΑΕ
+0,20%
4.9
ΙΑΤΡ
-2,15%
1.59
ΙΚΤΙΝ
+0,11%
0.4405
ΙΛΥΔΑ
+2,43%
1.475
ΙΝΚΑΤ
+2,27%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.71
ΙΝΛΟΤ
+3,16%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,70%
4.32
ΙΝΤΕΤ
+1,25%
1.215
ΙΝΤΚΑ
+0,63%
3.2
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,68%
1.49
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+2,03%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+2,54%
1.21
ΚΟΥΕΣ
+2,99%
5.17
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,89%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+6,15%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,77%
0.789
ΛΑΜΔΑ
+1,59%
6.38
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32
ΛΑΝΑΚ
+6,52%
0.98
ΛΕΒΚ
+9,38%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,72%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+1,15%
2.65
ΜΑΘΙΟ
+5,63%
1.125
ΜΕΒΑ
+3,80%
3.82
ΜΕΝΤΙ
+0,69%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+2,42%
3.81
ΜΙΝ
+0,85%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,16%
26.1
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+0,35%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-0,92%
25.78
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,58%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
35.62
ΝΑΚΑΣ
-0,73%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,21%
0.978
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.284
ΞΥΛΚΔ
-80,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,92%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,32%
22.5
ΟΛΠ
+0,84%
24
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.6
ΟΠΑΠ
0,00%
16.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,89%
0.889
ΟΤΕ
-0,50%
13.93
ΟΤΟΕΛ
+2,65%
13.18
ΠΑΙΡ
+5,98%
1.24
ΠΑΠ
+1,16%
2.62
ΠΕΙΡ
+0,48%
3.736
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.32
ΠΛΑΘ
+1,70%
3.88
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,90%
1.126
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-0,38%
3.96
ΡΕΒΟΙΛ
-0,95%
1.565
ΣΑΡ
+0,53%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,11%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-4,37%
7
ΣΠΙ
+0,57%
0.706
ΣΠΥΡ
-7,77%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,16%
17.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.672
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.348
ΦΛΕΞΟ
+0,65%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
-0,75%
3.95
ΧΑΙΔΕ
-1,50%
0.655

Καραμανλής: Σε τροχιά ολοκλήρωσης ο Ε65 – Στο Ελεγκτικό η σύμβαση

Για τα μεγάλα έργα που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης, μεταξύ των οποίων ο ΒΟΑΚ και το βόρειο τμήμα του Ε65, μίλησε την Τετάρτη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής στο συνέδριο της Capital Link. «Εστιάζοντας στον Κοινωνικό και Οικονομικό Μετασχηματισμό/ Βιώσιμη Ανάπτυξη: Περιβάλλον – Οικονομία- Κοινωνία».

Μεταξύ άλλων αποκάλυψε ότι εντός της εβδομάδας θα σταλεί η σύμβαση για τον Ε65 προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Υπενθυμίζεται ότι μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) μπαίνει επιτέλους σε τροχιά ολοκλήρωσης, καθώς δόθηκε λύση για το πολύπαθο Βόρειο Τμήμα του, μήκους 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 442 εκ ευρώ.

Στις 18 Ιανουαρίου 2021 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του Βορείου Τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια.

Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες.
Όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής στο συνέδριο της Capital Link, ο Ε65 θα παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας.

Θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Στο συνέδριο της Capital Link, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε επίσης ότι προκειμένου να ενταχθεί ένα έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης έπρεπε να είναι ώριμο και να έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ανέφερε ότι η Κυβέρνηση πρότεινε προς ένταξη “πράσινα” δηλαδή φιλικά προς το περιβάλλον έργα, καθώς και έργα που έχουν να κάνουν με την ψηφιακή μετάβαση, επομένως από υποδομές περιλαμβάνονται φράγματα και αντιπλημμυρικά έργα, αλλά και μία σειρά σιδηροδρομικών έργων.

Αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο «πακέτο» για τη συντήρηση των γερασμένων υποδομών και για την οδική ασφάλεια, υπενθυμίζοντας το πρόγραμμα για 7.000 παρεμβάσεις στο δευτερογενές οδικό δίκτυο της χώρας, εκεί που γίνονται τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Ο κ. Καραμανλής εξήγησε επίσης πως θα «απογειώσουν» τα έργα οι προτάσεις καινοτομίας. Έφερε δε το παράδειγμα της μεταφοράς του αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης στο Ηράκλειο Κρήτη και της αξιοποίησης του χώρου, ένα έργο που χαρακτήρισε ως ένα «νέο μικρό Ελληνικό». Με το μοντέλο των προτάσεων καινοτομίας, που έχει εφαρμοστεί στην Ιταλία, όπως επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «αντί να καθόμαστε να τσακωνόμαστε τι θα γίνει αυτή η μεγάλη ιδιοκτησία στην παραλιακή της Κρήτης, θα καλέσουμε τον ιδιωτικό τομέα και θα μας κάνει μία κοστολογημένη πρόταση». Σημείωσε ότι οι προτάσεις καινοτομίας θα αφορούν μεγάλα έργα προϋπολογισμού άνω των 200 εκ ευρώ και επισήμανε ότι: “Θα γλυτώνουμε τουλάχιστον δύο με τρία χρόνια μεγάλων καθυστερήσεων και απίστευτων διαβουλεύσεων και θα τελειώνουμε με αυτό το γαϊτανάκι που ρίχνει ο ένας την πολιτική ευθύνη στον άλλον”.

Όσον αφορά στα διόδια, επισήμανε ότι το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης έχει λειτουργήσει, γιατί έτσι επιδοτείται η συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων. Ανέφερε ότι και ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, επομένως θα έχει διόδια. Τόνισε όμως ότι τα διόδια πρέπει να είναι λελογισμένα και να γίνεται χιλιομετρική χρέωση, όπως ήδη εφαρμόζεται στην Ολυμπία Οδό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!