Γ.Δ.
1456.48 +0,55%
ACAG
-6,99%
6.12
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
+0,52%
9.62
OPTIMA
+0,56%
10.7
TITC
-0,34%
29.65
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,94%
1.498
ΑΒΕ
+2,51%
0.49
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-5,26%
0.9
ΑΛΜΥ
-0,35%
2.85
ΑΛΦΑ
-0,25%
1.5885
ΑΝΔΡΟ
+0,87%
6.94
ΑΡΑΙΓ
+1,19%
12.75
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-2,02%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,52%
5.83
ΒΙΟΚΑ
+1,15%
2.63
ΒΙΟΣΚ
+0,77%
1.315
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,24%
16.74
ΔΑΑ
+0,36%
8.34
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.24
ΔΟΜΙΚ
-2,82%
4.65
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+1,19%
1.695
ΕΕΕ
+0,46%
30.5
ΕΚΤΕΡ
+2,74%
4.495
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.47
ΕΛΛ
0,00%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
-0,30%
8.405
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.36
ΕΛΤΟΝ
+0,56%
1.798
ΕΛΧΑ
+0,52%
1.942
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+2,26%
1.36
ΕΤΕ
+2,38%
7.74
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.23
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.7
ΕΥΡΩΒ
+0,10%
2.012
ΕΧΑΕ
+0,97%
5.21
ΙΑΤΡ
+1,76%
1.73
ΙΚΤΙΝ
-2,66%
0.421
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+0,19%
5.41
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,52%
1.142
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-0,55%
3.63
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
0,00%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,53%
1.66
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.55
ΚΟΥΑΛ
+0,31%
1.29
ΚΟΥΕΣ
+1,55%
5.89
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-2,78%
1.4
ΛΑΒΙ
0,00%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.09
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
-8,26%
1
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,00%
3.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,01%
4.07
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,10%
26.86
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.24
ΜΟΤΟ
+0,17%
3.02
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-1,03%
28.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
38.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+2,48%
1.035
ΞΥΛΚ
+1,07%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,45%
22.3
ΟΛΠ
-0,60%
24.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.72
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,23%
0.907
ΟΤΕ
+0,28%
14.32
ΟΤΟΕΛ
-0,93%
12.76
ΠΑΙΡ
-1,69%
1.16
ΠΑΠ
0,00%
2.62
ΠΕΙΡ
-0,29%
3.764
ΠΕΤΡΟ
+0,24%
8.32
ΠΛΑΘ
+0,13%
4.005
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,21%
4.68
ΡΕΒΟΙΛ
+0,88%
1.715
ΣΑΡ
+0,84%
12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,59%
0.372
ΣΙΔΜΑ
+1,58%
1.93
ΣΠΕΙΣ
-1,54%
7.68
ΣΠΙ
0,00%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,22%
18.28
ΤΖΚΑ
0,00%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,05%
1.702
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.33
ΦΡΛΚ
0,00%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Ταχιάος για FlyOver: Καμία σκέψη για αναστολή του έργου

Η Θεσσαλονίκη έχει μετατραπεί εδώ και καιρό σε ένα μεγάλο εργοτάξιο. Έργα υποδομής, ζωτικής σημασίας, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, ετοιμάζονται να παραδοθούν, την ώρα που άλλα -ακόμα πιο φιλόδοξα- όπως το FlyOver, κάνουν τα πρώτα τους βήματα, διχάζοντας τους κατοίκους. Χαρακτηριστική ήταν η συνεδρίαση στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης την προηγούμενη εβδομάδα, όπου οι τόνοι ανέβηκαν και η αντιπαράθεση για το FlyOver ήταν συνεχείς.

Ο Νίκος Ταχιάος, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου οδικού έργου, το οποίο αναμένεται να δώσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης. «Καθώς το Μετρό ολοκληρώνεται, το FlyOver αποτελεί, πλέον, την πιο σημαντική κυκλοφοριακή παρέμβαση που γίνεται αυτήν τη στιγμή στη Θεσσαλονίκη» τόνισε αρχικά. Και εξήγησε: «Βασικός σκοπός είναι να δώσει διέξοδο στην Ανατολική Περιφερειακή, όπου οι μετακινήσεις ασφυκτιούσαν μεταξύ των κόμβων με τη μικρότερη εφικτή επιβάρυνση στο δάσος του Σέιχ Σου και να προσφέρει στη διάθεση των μετακινουμένων ασφάλεια και ποιότητα σε όλο το μήκος της Περιφερειακής».

«Καταλαβαίνω, βεβαίως, ότι στη φάση αυτή, οι πολίτες δεν μπορούν να δουν τα οφέλη του έργου, τα οποία αναμένεται να έρθουν σε κάτι περισσότερο από τρία χρόνια, αλλά μένουν στην αναστάτωση που επήλθε στις μετακινήσεις τους. Είναι φυσικό» συνέχισε, υπογραμμίζοντας: «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτεραιότητα αποτελεί το να διευκολύνουμε με νομοθετικές παρεμβάσεις και διάθεση πόρων, τις αρχές που έχουν την ευθύνη των αποφάσεων και των παρεμβάσεων στην πόλη, εν προκειμένω την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τους δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος, να προσφέρουν λύσεις ανακούφισης στο πρόβλημα.

»Και γι’ αυτό είμαστε και σε διαρκή διαβούλευση μαζί τους, μέσω του μηχανισμού που σχηματίσαμε από κοινού. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα αποσβεστούν εντελώς οι πιθανότητες για συμφορήσεις στον Περιφερειακό στις ώρες αιχμής, αλλά είναι σίγουρο, ότι οι επεμβάσεις στα όποια περιστατικά θα είναι αμεσότερες και η κίνηση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης ασφαλής».




Μήνυμα Ταχιάου στην Αντιπολίτευση για το FlyOver στη Θεσσαλονίκη

«Από εκεί και πέρα, πρέπει να διαχωρίσουμε την δυσαρέσκεια που εκ των πραγμάτων έχει δημιουργηθεί στους πολίτες που συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται, παρά το γεγονός ότι καταγράφεται μείωση των καθυστερήσεων, από τις οργανωμένες αντιδράσεις. Σε αυτές, όταν δεν οφείλονται σε προσωπικά κίνητρα, αναγνωρίζω απροκάλυπτο πολιτικό υπόβαθρο και μάλιστα με προεξάρχοντες τους ίδιους χώρους που έχουν τεράστιες ευθύνες για τις καθυστερήσεις των έργων στην Θεσσαλονίκη» ανέφερε με νόημα.

Και συμπλήρωσε: «Δυστυχώς, δεν είναι μόνο τα κόμματα του λαϊκισμού και των άκρων, αυτά τα οποία έχουν οδηγηθεί στην επιλογή της αντίδρασης έναντι του FlyOver για να καλύψουν το έλλειμμα ουσιαστικού πολιτικού λόγου. Ακόμα και το ΠΑΣΟΚ αποφάσισε διά στόματος του προέδρου του, να ταυτιστεί με τις πιο ακραίες απόψεις για ακύρωση του έργου, υιοθετώντας μάλιστα την πιο φτηνή λαϊκιστική επιχειρηματολογία. Είναι κρίμα. Διολισθαίνει στον παλιό του εαυτό του 1980, όταν είχε σταματήσει όλα τα δημόσια έργα, παραλείποντας μία στάση -ακόμη και για τα προσχήματα- στην εκσυγχρονιστική περίοδο του δεύτερου μισού του 1990, όταν αποφάσισε ότι χωρίς αυτά η Ελλάδα έμενε ουραγός στην ανάπτυξη».

«Από πλευράς μας, χαιρετίζουμε την σοβαρότητα που μοιάζει να επιδεικνύουν οι τοπικές αρχές, ώστε να κατανοήσει η πόλη την σημασία αυτής της παρέμβασης και την διαθεσιμότητα να συμβάλουν στο τέλος ενός έργου που δεν πρέπει να έχει την τύχη, ούτε του Μετρό Θεσσαλονίκης που καθυστέρησε χωρίς προηγούμενο και φυσικά, ούτε της υποθαλάσσιας αρτηρίας που οδηγήθηκε σε ναυάγιο. Σε κάθε περίπτωση, στην κυβέρνηση δεν υπάρχει η παραμικρή σκέψη για προσωρινή αναστολή ή εγκατάλειψη του έργου. Σε ό,τι την αφορά, ισχύουν οι δεσμεύσεις της για περαίωση του έργου μέχρι τον Μάϊο του 2027» κατέληξε.

Τι αλλαγές φέρνει στη Θεσσαλονίκη

  • Το FlyOver, ή πιο σωστά η Αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, μέρος του οποίου είναι και το FlyOver, αποτελεί μια διορατική λύση, και την πλέον βιώσιμη εναλλακτική, στο κυκλοφοριακό πρόβλημα το οποίο εδώ και χρόνια αρχίζει να διαφαίνεται στην πόλη και που είναι βέβαιο, κατόπιν μελετών, ότι σε τρία χρόνια από σήμερα θα είχε φτάσει στο έσχατο σημείο, σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο.
  • Το συνολικό κόστος του έργου σε παρούσα αξία θα φτάσει τα 378 εκατ. ευρώ, τα οποία θα χρηματοδοτήσει ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης «Κεδρηνός Λόφος». Αποτελεί, δηλαδή, έργο σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ για την επιλογή του αναδόχου διεξήχθη διεθνής διαγωνισμός.
  • Η συνολική διάρκεια της Σύμβασης Σύμπραξης έχει οριστεί στα 30 χρόνια. Στο πλαίσιο αυτής, ο «Κεδρηνός Λόφος» αναλαμβάνει την κατασκευή του έργου για τα πρώτα τέσσερα χρόνια και την λειτουργία και συντήρηση του συνόλου της Περιφερειακής για 26 χρόνια.

Το FlyOver σε αριθμούς

Τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου αυτοκινητοδρόμου, FlyOver, στη Θεσσαλονίκη είναι τα ακόλουθα:

  • 12 χμ αναβαθμισμένου οδικού άξονα με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση,
  • 8 χμ υπερυψωμένης νέας οδού, 4 εκ των οποίων θα είναι συνεχής γέφυρα -το λεγόμενο FlyOver- με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση,
  • κατασκευή 2 πεζογεφυρών,
  • επεμβάσεις σε 8 ανισόπεδους κόμβους και κατασκευή 2 νέων,
  • προσθήκη ΛΕΑ,
  • εκσυγχρονισμένα συστήματα αποστράγγισης, αποχέτευσης και οδοφωτισμού, κ.λπ.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το έργο συμπεριλαμβάνει την κατασκευή Κέντρου Διοίκησης Περιφερειακής Οδού, συντήρηση 11 υφιστάμενων οχετών, επιμήκυνση άλλων 15 υφιστάμενων οχετών και δημιουργία 10 νέων. Πρακτικά, τα χαρακτηριστικά αυτά, μεταφράζονται ως διέξοδος στη διαρκώς αυξανόμενη κίνηση της Θεσσαλονίκης, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών της.

Γιατί συμφέρει το FlyOver στη Θεσσαλονίκη

  1. Μειώνεται ο χρόνος μετακίνησης σε όλα τα τμήματα της Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης.
  2. Διπλασιάζεται η χωρητικότητα της υφιστάμενης οδού σε 10.000 αυτοκίνητα ανά ώρα και ανά κατεύθυνση, βελτιώνοντας τις κυκλοφοριακές συνθήκες των διερχομένων.
  3. Μειώνονται τα ατυχήματα, συντελώντας στη συντήρηση και τη λειτουργία του περιμετρικού οδικού δικτύου.
  4. Μειώνεται το λειτουργικό κόστος των οχημάτων.
  5. Βελτιώνεται η συνδεσιμότητα με κομβικά σημεία εντός και εκτός του πολεοδομικού ιστού Θεσσαλονίκης, εξασφαλίζοντας τη γρήγορη και κυρίως ασφαλή πρόσβαση στην ΠΑΘΕ, την Εγνατία Οδό, το Αεροδρόμιο Μακεδονίας και τη Χαλκιδική.

Παράλληλα, κομβικός είναι ο ρόλος του FlyOver στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στη Θεσσαλονίκη. Από τη στιγμή που θα εξυπηρετεί διπλάσιο αριθμό οχημάτων από αυτόν που εξυπηρετεί τώρα, η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και της ηχορύπανσης θα είναι από τα μεγαλύτερα οφέλη που θα απολαύσουν οι κάτοικοι και επισκέπτες της Θεσσαλονίκης από τις 14 Μαΐου 2027,οπότε τοποθετείται η ημερομηνία παράδοσης του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι ο Νίκος Ταχιάος, σε δήλωσή του τον Ιανουάριο, είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα υπάρχουν διόδια στο FlyOver.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!