Γ.Δ.
1454.98 0,00%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
0,00%
8.25
DIMAND
0,00%
9.54
OPTIMA
0,00%
10.68
TITC
0,00%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.498
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.648
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.14
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.5
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.48
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.355
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.675
ΕΕΕ
0,00%
29.94
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
0,00%
8.375
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.44
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.78
ΕΛΧΑ
0,00%
1.928
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.7
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.02
ΕΧΑΕ
0,00%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.72
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.05
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.134
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.552
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.416
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
4.06
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.62
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.07
ΜΟΤΟ
0,00%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
0,00%
14.34
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.98
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.62
ΠΛΑΘ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.59
ΣΑΡ
0,00%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.84
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
0,00%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Θεοχάρης: Τι έσοδα θα προκύψουν από την φορολόγηση πολυεθνικών

«Η Κυβέρνηση με το νομοσχέδιο αυτό δείχνει ότι έχει στρατηγική για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Για την φορολογική δικαιοσύνη που δεν μένει στα χαρτιά, αλλά υλοποιείται με γρήγορους ρυθμούς. Αποδεικνύουμε ότι ασχολούμαστε όχι μόνο με την βάση της φορολογικής πυραμίδας αλλά και με την κορυφή της» τόνισε ο υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεροχάρης κατά την συζήτηση επί της Αρχής του σχεδίου νόμου για την Φορολόγηση πολυεθνικών.

Ο υφυπουργός τόνισε ότι «εάν κανείς ψάξει μέσα βαθιά στην πολιτική του ψυχή, θα δούμε πως όλοι συμφωνούμε με αυτό νομοσχέδιο που κάνει ένα βήμα εμπρός» Και αυτό «που μένει να δούμε εάν θα επικρατήσουν οι δυνάμεις της πολιτικής συναίνεσης και το ψηφίσουμε ή θα επικρατήσουν οι μικροκομματικές σκοπιμότητες».

Το παρόν νομοσχέδιο, παρατήρησε ο υφυπουργός φέρνει «ένα τεκμήριο ελάχιστης φορολόγησης για τις πολυεθνικές εταιρείες» και αυτό προφανώς αποτελεί «πολιτική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης». Σημείωσε πως « η διαπραγμάτευση στον ΟΟΣΑ έχει διαρκέσει 10 χρόνια και η χώρα μας διαχρονικά είχε ενεργό ρόλο». Υπογράμμισε πως με το νομοσχέδιο αυτό «δεν χαρίζουμε έσοδα σε καμία μητρική εταιρεία, σε όποια χώρα και εάν βρίσκεται, επίσης, δεν παρέχεται η οποιαδήποτε επιλογή ούτε ως προς το ύψος του τζίρου όσο και στις εξαιρέσεις που έρχονται από την Συμφωνία του ΟΟΣΑ και την ευρωπαϊκή Οδηγία» Οι διακριτικές ευχέρειες που υπάρχουν αφορούν τους ασφαλείς λιμένες αλλά και αυτές δεν τις εξασκούμε στο μέγιστο των δυνατοτήτων του Πυλώνα ΙΙ. Σαφώς, είπε ο κ. Θεοχάρης «η ΑΑΔΕ έχει να κάνει αρκετή δουλειά μετά την ψήφιση του σχεδίου αυτού» αλλά «η διοίκηση του Υπουργείου και της Αρχή, δεν αφήνουν τα πράγματα στην τύχη τους, υλοποιούνται όσα ψηφίζονται και αυτό θα συμβεί και για την φορολόγηση της μεγάλων ομίλων»

Τα έσοδα από την φορολόγηση

Ο υφυπουργός, εκτίμησε ότι τα έσοδα που θα προκύψουν από αυτό το νομοσχέδιο «είναι για τις 19 ημεδαπούς ομίλους στα 30 εκατ. ευρώ και 45 εκατ. ευρώ από τις 900 με 950 θυγατρικές των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην χώρα μας» συμπληρώντας ότι «οι υπολογισμοί αυτοί είναι ενός στατικού και όχι δυναμικού μοντέλου», καθώς δεν συνυπολογίζονται τα υπόλοιπα φορολογικά έσοδα που προκύπτουν.

Ο κ. Θεοχάρης, αναφέρθηκε παράλληλα και στην απόδοση των συνολικών μέτρων για την πάταξη της φοροδιαφυγής σε όλα τα επίπεδα, που έχουν ληφθεί και δίνοντας στοιχεία για την απόδοσή τους είπε πως «σε αυτή την μάχη θα πρέπει όλοι να συμπράξουμε ως μια «συμμαχία του καλού», ώστε η πλειοψηφία των νομοταγών να επιβάλλουμε τη νομιμότητα και στους υπόλοιπους».

Ο υφυπουργός, επισήμανε ότι υπάρχει αύξηση των ελέγχων της ΑΑΔΕ και οι εμπλεκόμενοι στους οποίους καταλογίζονται «διαφορές» δεν προβαίνουν σε προσφυγές, αλλά τις αποδέχονται. Έχουμε και το πρώτο λουκέτο σε Πρατήριο Υγρών Καυσίμων για λαθρεμπόριο.

Με το νομοσχέδιο αυτό, είπε ο κ. Θεοχάρης επιταχύνεται η άμεση διάθεση των κατασχεμένων. Μια διάταξη που επιλύει ένα πρόβλημα στην διαχείρισή τους που έχει προκύψει από την επιτυχία των ελεγκτικών μηχανισμών.

Σχολίασε πως τα πρόστιμα που επιβάλλονται από όλες τις φορολογικές διοικήσεις εισπράττονται κατά 5% με 10%, εμείς είμαστε στο ποσοστό του 10%, δηλαδή βρισκόμαστε στο άνω άκρο των εσόδων αυτών και μπορεί να είμαστε σε ακόμα υψηλότερο επίπεδο σε πραγματικούς όρους καθώς η ΑΑΔΕ στην εισπραξιμότητα αυτών των εσόδων, δεν προσμετρά τις υποθέσεις που κάνουν χρήση της δυνατότητας συμπληρωματικών – τροποιητικών όσο διαρκεί ο έλεγχος προκειμένου να έχουν ευνοϊκότερη μεταχείριση.

Ο κ. Θεοχάρης, σχετικά με τις φορολογικές προτάσεις που παρουσίασε χθες ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας ότι «είναι λίγα, όσα είπε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών όταν σχολίασε πως “ο κύριος Κασσελάκης έπαθε Τσίπρα “». Φαίνεται είπε ο υφυπουργός, ότι «η πολιτική νίκη του κ. Κασσελάκη στο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στον κ. Τσίπρα δεν στάθηκε αρκετή για να τον απογαλακτίσει από τις πρακτικές του κ. Τσίπρα. Γι΄ αυτό και έχουμε ένα “Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης x10″»! Ο κ. Θεοχάρης ανέφερε πως πρόκειται για προτάσεις «μνημείο προχειρότητας» και «ευχολόγια» όχι μόνο για την κοστολόγηση των προτάσεων, αλλά και της νομιμότητας εφαρμογής τους από ευρωπαϊκό δίκαιο όπως η μείωση κάτω του 6% στο ΦΠΑ του αγροτικού πετρελαίου.

Οι θέσεις των κομμάτων

Ο εισηγητής της ΝΔ Αθανάσιος Καββαδάς, ζήτησε την υπερψήφιση του νομοσχεδίου, καθώς, όπως ανέφερε, « εξασφαλίζει ένα ελάχιστο επίπεδο φορολογίας για τους μεγάλους πολυεθνικούς και εγχώριους ομίλους, οι οποίοι συλλογικά είναι γνωστές ως Πυλώνας ΙΙ» Επιτυγχάνεται «ένας τριπλός στόχος. Η εναρμόνιση του εθνικού με το ενωσιακό δίκαιο. Η ενίσχυση των φορολογικών εσόδων λόγω υιοθέτησης του εγχώριου συμπληρωματικού φόρου. Η υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών κατά της φοροαποφυγής». Σημείωσε πως η Οδηγία δεν είναι υποχρεωτική η εξ ολοκλήρου υιοθέτησή της, αλλά υπάρχουν κάποια σημεία που κάθε κράτος-μέλος μπορεί να επιλέξει πώς θα τα εφαρμόσει. Επισήμανε, ότι η φορολόγηση των πολυεθνικών εταιρειών είναι μια δύσκολη άσκηση καθώς αυτές έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν τα κέρδη τους σε χώρες με χαμηλότερη φορολογία ή φορολογικούς παραδείσους. Χαρακτηριστικά, ο βουλευτής σημείωσε πως σύμφωνα με την λίστα της ΑΑΔΕ τα νησιά Μάρσαλ, Κέιμαν, Βανουάτου, Βερμούδες, Μαλδίβες, Μπαρμπάντος και πολλά άλλα χωρίς καμία υποδομή, εμφανίζονται εικονικά ως έδρα επιχειρηματικών κολοσσών. Το 2019 τα κέρδη που έφευγαν σε φορολογικούς παραδείσους πλησίαζαν το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια και σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, τα συνολικά ετήσια κέρδη τέτοιων ομίλων είναι 5,9 τρισεκατομμύρια δολάρια. Απαιτείται, είπε ο βουλευτής, «ένα παγκόσμιο εργαλείο για την ελάχιστη φορολόγηση των μεγάλων ομίλων και το εργαλείο αυτό αποτυπώνεται στην Οδηγία αυτή» με την οποία θεσπίζεται «ένα νέο σύστημα υπολογισμού του πραγματικού φόρου που καταβάλλουν οι μεγάλοι όμιλοι για τουλάχιστον δύο από τα τέσσερα τελευταία έτη πριν το 2024 εισάγοντας ένα σύστημα υπολογισμού φόρου όπου οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι θα καταβάλουν ελάχιστο φόρο τουλάχιστον 15% στα Κράτη όπου δραστηριοποιούνται». Για τα ελληνικά δεδομένα είπε «αυτό σημαίνει ότι το μέτρο αφορά 19 ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους και περίπου 1.000 θυγατρικές ξένων ομίλων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας». Ο εισηγητής της ΝΔ σχετικά με τις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου, είπε αυτές έχουν κοινωνική στόχευση καθώς παρέχεται η δυνατότητα στον Υπουργό να αναστέλλει έως και για ένα ολόκληρο χρόνο την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο πολιτών που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές. Θεσμοθετούνται συμπληρωματικές διατάξεις για να βελτιωθεί το πλαίσιο των τελωνειακών και φορολογικών ελέγχων. Την διαλειτουργικότητας στις ηλεκτρονικές εκδόσεις και αποστολές διοικητικών εγγράφων της ΑΑΔΕ. Εναρμονίζεται το καθεστώς λειτουργίας και προσλήψεων που διέπει την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου με όσα ισχύουν στις άλλες θυγατρικές του Υπερταμείου.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Γιαννούλης, από την δική του πλευρά επί της Αρχής του νομοσχεδίου ανέφερε ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα δηλώσει «επιφύλαξη», καθώς «δεν υπάρχει κανένας λόγος αρχικά για να είμαστε θετικά διακείμενοι». Θέλουμε , είπε «να δούμε πως θα εξελιχθεί η συζήτηση του νομοσχεδίου γιατί δεν σας έχουμε καμία εμπιστοσύνη ότι δεν θα το μετατρέψετε σε ένα πολυσέλιδο νομοσχέδιο με άλλο χαρακτήρα». Επί των άρθρων του νομοσχεδίου, ο κ. Γιαννούλης είπε πως «υπάρχουν σημεία που θα πρέπει να τα δούμε στην συνέχεια της συζήτησης του νομοσχεδίου, όπως για το ποιοι εξαιρούνται, ποιες κρατικές οντότητες, ποιοι διεθνείς οργανισμούς, τους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς, τα Ταμεία, το εφοπλιστικό εισόδημα κλπ). Η ενσωμάτωση αυτή, σχολίασε ο ο βουλευτής διακρίνεται από την φράση «πολύ λίγο- πολύ αργά» καθώς έρχεται για υιοθέτηση στο εθνικό μας δίκαιο το 2024, όταν η Οδηγία αυτή υπάρχει από το 2022. Καταλόγισε στην Κυβέρνηση ότι έχει ζήτημα με την χρονική αντίληψη των προβλημάτων που αγγίζει τα όρια του εξωπραγματικού.

Ο εισηγητής της μειοψηφίας, παράλληλα γενικότερη κριτική στην κυβερνητική πολιτική λέγοντας πως «θα ήθελα να εκφράσω την βαθύτατη θλίψη, αγωνία και πικρία, για τον κυνικό τρόπο που η κυβέρνηση συμπεριφέρεται στο θέμα της ακρίβειας» Υποστήριξε ότι ο Πρωθυπουργός έχει ξεχάσει την λαϊκή φράση ότι «στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί» και « δεν μπορεί να μας κουνάει το δάκτυλο, να μας κάνει μαθήματα όταν δεν έχει διαβάσει τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την ακρίβεια και την φορολογική μεταρρύθμιση». Η Κυβέρνηση είπε τηρεί θέση «παρατηρητή και σχολιαστή» επί τριάντα ένα μήνες για την ακρίβεια αντί να κυβερνά και να παρεμβαίνει. Αναρωτήθηκε «για τί σε αυτό το κακόηχο “κουαρτέτο”, τράπεζες- καύσιμα-ενέργεια- τροφική αλυσίδα, επιλέξατε είστε μόνιμοι συμπαραστάτες;» υποστηρίζοντας πως «η κυβέρνηση πάντα επιλέγει από την εργαλειοθήκη της ΕΕ τους χαμηλότερους συντελεστές του 30% στην φορολόγηση όσων αισχροκερδούν». Εμφανίζεστε είπε ως «οι σωτήρες των δεικτών και όχι των ανθρώπων»

Ο κ. Γιαννούλης καταλόγισε στην Κυβέρνηση ότι «βλέποντας την κλεψύδρα της αδειάζει προκειμένου να αλλάξει την ατζέντα γίνεται “πρωινάδικο” διαρρηγνύοντας τα ιμάτια της για την περιουσιακή κατάσταση του κ. Κασσελάκη, που έχει την ευθύνη -και πιστεύω ότι γίνεται στον χρόνο σύμφωνα με τους Θεσμούς και του Νόμου- να δείξει την διαφάνεια» λέγοντας ότι σε θέματα διαφάνειας δεν μπορεί «να μας κουνάει το δάκτυλο» ο κ. Μητσοτάκης «που είναι ο μοναδικός Έλληνας εκδότης επαρχιακής εφημερίδας που πήρε ένα ευνοϊκό δάνειο από την Τράπεζα Πειραιώς που δεν έχει λάβει κανένα άλλο επαρχιακό μέσο», ενώ ταυτόχρονα «είναι και ο “νοικοκύρης” (εν. της ΝΔ) που χρωστάει 350 εκατ. ευρώ στις Τράπεζες. Αιδώς Αργείοι!»

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!