Ταχιάος: Οι 3 λόγοι που θα ξεχωρίσει το μετρό Θεσσαλονίκης

«Το μετρό θα είναι πια ένα success story- Η Θεσσαλονίκη το αξίζει» τόνισε ο Νίκος Ταχιάος ενόψει των εγκαινίων στις 30 Νοεμβρίου

Ο Νίκος Ταχιάος © Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και ο Νίκος Ταχιάος μίλησε στην  ΕΡΤ3 για τη νέα πραγματικότητα στη Θεσσαλονίκη. Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρχικά μίλησε για τα τρία πράγματα για τα οποία θα ξεχωρίσει το Μετρό. «Θα ξεχωρίσει, είναι μοναδικό στον κόσμο. Ο ένας λόγος είναι ότι δεν έχει οδηγό, ανήκει στα 48 μετρό που δεν έχουν και το άλλο είναι όταν κατεβαίνουμε στο χώρο της αποβάθρας, δε βλέπουμε κάτι που να θυμίζει σιδηρόδρομο, αλλά ένα ωραίο δωμάτιο, όπου όταν έρθει ο συρμός τότε ανοίγουν οι πόρτες του, οι λεγόμενες platform screens doors μπορούμε να βγούμε ή να βγούμε από το τρένο. Το μετρό μας έχει χαρακτηριστικά που είναι καλύτερα από την Αθήνα».

Ζητήματα ασφαλείας και έκτακτες περιπτώσεις

Ο Νίκος Ταχιάος απάντησε σε ερωτήματα που αφορούν ζητήματα ασφαλείας και έκτακτες περιπτώσεις, τονίζοντας ότι: «Υπάρχει εξαερισμός, υπάρχουν ειδικοί διάδρομοι από όπου μπορεί κανείς να βγει από το τρένο και να φτάσει στο σταθμό με απόλυτη ασφάλεια. Θα υπάρχει συνοδός σε κάθε τρένο ή στους σταθμούς για να διευκολύνει τους ανθρώπους αν έχουν κάποιο πρόβλημα. Στο τρένο χωράνε 450 επιβάτες, καθήμενοι και όρθιοι. Θα εξυπηρετούν το σύστημα αρχικά 18 τρένα, και στην πορεία άλλα 15. Στην πρώτη χρονιά θα έχουμε κάθε 2.5 λεπτά τρένο, στην πορεία μπορούμε να φτάσουμε και τα 90 δευτερόλεπτα. Έχουμε δύο σήραγγες, δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε μετωπική σύγκρουση. Το μετρό δεν έχει καμία σχέση με το τρένο, είναι ένα κλειστό σύστημα. Νομίζω ότι το μετρό θα έρθει να αλλάξει την πόλη, θα την υψώσει, θα μπορούν να νιώσουν πιο ψηλά οι Θεσσαλονικείς. Τόσα χρόνια αυτή η ιστορία είχε φέρει μια εσωστρέφεια στην πόλη. Πιστεύω ότι ο πυρήνας των προβλημάτων του μετρό βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη. Μην ξεχνάμε ότι σε κάποια φάση είχαμε βρεθεί σε ένα ενσταντανέ όπου είχαμε ως τοτέμ τη Βενιζέλου και γύρω γύρω χόρευαν πολιτικά πολλοί. Αλλά πλέον πρέπει να δούμε το μέλλον»,

Και πρόσθεσε: «Θα πάει πρώτα προς βορειοδυτικά το μετρό, πρέπει να εξυπηρετήσουμε τον πληθυσμό της πόλης. Το μετρό εξυπηρετεί κυρίως, αυτό που λέμε αγορά, κέντρο και τη σύνδεση με περιοχές που μέχρι σήμερα δεν έφταναν στο ύψος της οδού Εγνατία. Για παράδειγμα οι ερχόμενοι από την Κρήνη συνήθως κατέβαιναν στην Τσιμισκή, τώρα θα αλλάξει η δυναμική της πόλης. Από την άλλη μεριά το μετρό θα αλλάξει τις συνθήκες σε πολλές γειτονιές. Στον άξονα της Δελφών για παράδειγμα θα αναπτυχθεί πολύ η φοιτητική κατοικία. Το μετρό ανήκει στους Θεσσαλονικείς, είναι ένα έργο της πόλης. Μέχρι σήμερα ήταν μια «πληγή» της πόλης, πλέον είναι το μέλλον και πρέπει να το αναγνωρίσουμε. Το μετρό τόσα χρόνια αντιμετωπιζόταν σαν μια αποτυχία της πόλης, τώρα πια θα είναι ένα success story, η Θεσσαλονίκη επιτέλους αξίζει ένα success story. Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ότι καλύτερο έχει συμβεί στην πόλη τα τελευταία χρόνια».

Διαβάστε επίσης

Αντρέα Ορσέλ: Ο Ιταλός που στοχεύει να ενώσει τραπεζικά την Ευρώπη

Όλες οι αλλαγές που έρχονται στα ακίνητα: Τι αλλάζει με τα διατηρητέα

Έξυπνες Γέφυρες: Υπεγράφη η πέμπτη σύμβαση, στο τιμόνι η ΤΕΡΝΑ

ΟΛΘ
-1.50%
32.80
ΑΣΤΑΚ
3.52%
7.64
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
-1.86%
28.50
ΟΛΥΜΠ
1.31%
2.32
ΠΡΟΝΤΕΑ
7.63%
6.35
ΧΑΙΔΕ
10.69%
0.88
ΚΟΥΕΣ
-1.52%
7.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0.29%
1.70
ΜΥΤΙΛ
2.70%
45.72
ΑΤΡΑΣΤ
0.71%
8.54
ΚΡΙ
-2.67%
17.52
ΡΕΒΟΙΛ
-0.90%
1.65
ΠΛΑΘ
-0.26%
3.87
ΑΤΤ
-0.39%
0.77
ΦΛΕΞΟ
0.00%
7.80
CNLCAP
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
-1.08%
1.83
ΔΟΜΙΚ
-1.07%
1.86
ΑΚΡΙΤ
0.83%
0.97
AEM
0.38%
4.20
ΟΡΙΛΙΝΑ
-6.33%
0.77
ΣΠΙ
0.00%
0.53
CENER
0.54%
9.37
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-1.63%
1.99
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
-2.26%
1.73
ΕΚΤΕΡ
0.48%
2.10
OPTIMA
1.21%
18.44
ΜΑΘΙΟ
-0.81%
0.62
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
-1.85%
2.65
ΙΛΥΔΑ
-3.76%
2.56
ΕΤΕ
-1.42%
10.40
ΠΑΙΡ
3.08%
0.87
ΚΕΠΕΝ
9.09%
2.04
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.19%
1.06
ΓΕΒΚΑ
0.00%
1.49
ΕΛΧΑ
2.03%
2.27
ΕΛΠΕ
-1.30%
7.62
ΕΛΣΤΡ
0.00%
2.25
ΠΕΤΡΟ
-2.97%
9.16
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.90
ΛΕΒΠ
0.00%
0.22
ΕΥΔΑΠ
-1.70%
5.79
ΜΕΒΑ
0.00%
5.15
ΦΑΙΣ
-1.25%
3.56
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.15%
19.43
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
2.18
ΝΑΥΠ
-1.18%
0.67
ΣΑΡ
-4.00%
13.44
ΕΒΡΟΦ
-2.25%
1.96
ΕΛΛ
1.44%
14.10
ΔΡΟΜΕ
-1.25%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.91
ΦΡΙΓΟ
3.57%
0.29
BOCHGR
-0.30%
6.62
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.59%
1.28
ΟΠΑΠ
-1.74%
20.30
ΒΙΟΤ
0.97%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
-0.61%
1.30
ΒΙΟΣΚ
0.58%
1.72
ΙΚΤΙΝ
-0.57%
0.35
ΜΠΡΙΚ
0.38%
2.67
ΑΛΜΥ
-1.19%
5.00
ΑΝΔΡΟ
-0.90%
6.64
ΑΒΕ
-0.86%
0.46
ΣΕΝΤΡ
1.57%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
1.69
ΠΕΡΦ
-0.51%
5.86
ΙΝΛΙΦ
-0.79%
5.02
ΕΛΒΕ
0.00%
5.15
ΙΑΤΡ
0.28%
1.79
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.64%
6.25
ΙΝΤΕΤ
0.00%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
-0.91%
2.17
ΞΥΛΚ
0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
-1.27%
0.78
ΣΠΥΡ
1.45%
0.14
ΜΟΝΤΑ
-1.97%
3.98
ΟΤΟΕΛ
1.86%
12.02
ΣΙΔΜΑ
0.00%
1.38
ΑΣΚΟ
0.00%
3.60
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-2.33%
2.52
ΦΡΛΚ
-0.99%
4.00
ΕΥΑΠΣ
0.31%
3.24
ΝΑΚΑΣ
-1.99%
2.96
ΕΧΑΕ
-1.52%
5.82
DIMAND
-2.60%
8.24
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
4.14%
1.39
ΔΑΑ
-0.40%
9.92
QLCO
-0.96%
5.90
ΜΙΓ
0.80%
3.77
ΚΤΗΛΑ
0.00%
2.16
ΒΟΣΥΣ
0.93%
2.16
ΠΡΔ
0.81%
0.25
ΔΕΗ
0.68%
13.40
ΙΝΤΚΑ
-1.92%
3.06
ΜΕΡΚΟ
1.65%
37.00
ΠΡΟΦ
-0.51%
5.85
ΚΥΡΙΟ
-2.70%
1.08
ΛΟΥΛΗ
2.30%
4.00
TITC
-2.05%
40.70
ΕΣΥΜΒ
-0.51%
1.18
ACAG
-1.07%
5.54
ΣΠΕΙΣ
-1.20%
6.56
ΑΡΑΙΓ
1.95%
12.54
ΚΑΡΕΛ
1.27%
318.00
ΑΔΜΗΕ
-0.17%
2.98
ΜΕΝΤΙ
-0.41%
2.43
ΟΤΕ
0.66%
16.81
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
-0.86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0.60%
2.64
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
-0.56%
5.35
ΜΟΤΟ
-1.79%
2.75
ΕΕΕ
0.21%
47.00
EVR
0.30%
1.70
ΔΑΙΟΣ
-1.50%
3.94
ΜΟΗ
0.70%
23.08
ΜΙΝ
-0.21%
0.48
ΠΑΠ
-1.44%
2.74
ΛΑΜΔΑ
0.46%
6.54
ΟΛΠ
-0.43%
46.20
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-0.69%
1.15
ΠΕΙΡ
-0.10%
5.76