Ερωτήματα για το δημόσιο σχολείο και πώς μπορούν να προβιβάζονται στην επόμενη τάξη, αλλά και να αποφοιτούν από το Λύκειο μαθητές, που μπορεί να έχουν αποτύχει σε βασικά μαθήματα, θέτουν τέσσερις βουλευτές της ΝΔ προς την υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη.
Επικαλούμενοι άρθρο ιστοτόπου με εκπαιδευτικά θέματα, οι Γιάννης Οικονόμου, Ανδρέας Κατσανιώτης, Θανάσης Ζεμπίλης και Ξενοφών Μπαραλιάκος εκφράζουν με την ερώτηση τους τον προβληματισμό τους αν υπονομεύεται η έννοια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όταν μπορούν να αποκτήσουν απολυτήριο μαθητές Λυκείου, ακόμη και αν έχουν βαθμό κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα.
«Η υποβάθμιση των απαιτήσεων για την απόκτηση του σχολικού απολυτηρίου, με την χορήγηση του ακόμη και σε εκείνους που δεν έχουν κατακτήσει επαρκώς βασικά γνωστικά αντικείμενα αλλοιώνει την αξία του τίτλου και πλήττει την αξιοπιστία του», τονίζουν στην ερώτησή τους οι τέσσερις βουλευτές, ενώ προσθέτουν ότι η νοοτροπία της «ανεξαρτήτως απόδοσης προαγωγής» με την ταυτόχρονη επιμονή στο ίδιο εκπαιδευτικό εξεταστικό μοντέλο, «λειτουργούν ως αντικίνητρο για τη μελέτη και τη συστηματική εργασία και αποδυναμώνουν το ρόλο και τη σημασία του δημόσιου σχολείου ως βασικού πυλώνα μόρφωσης και διαμόρφωσης χαρακτήρα για τη νέα γενιά της πατρίδας μας».
Οι βουλευτές της ΝΔ καταλήγουν ρωτώντας τη Σοφία Ζαχαράκη, εάν το υπουργείο έχει στη διάθεση του αριθμητικά στοιχεία για όσους προάγονται ή αποφοιτούν με κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα, εάν το γεγονός ότι προάγονται ή αποφοιτούν μαθητές με βαθμούς κάτω από τη βάση σχεδόν σε όλα τα βασικά μαθήματα αποτελεί για το υπουργείο κίνδυνο απαξίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και εάν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει την στρέβλωση αυτή.