Καλοκαίρι με ατζέντα “καθημερινότητα” για την κυβέρνηση

Συνεχίζονται οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη για καλύτερο Δημόσιο: Ψηφιακή στέγαση και αξιολόγηση υπηρεσιών στους πολίτες

Κυριάκος Μητσοτάκης © Eurokinissi/ Τατιάνα Μπόλαρη

Η κυβέρνηση στρέφει την προσοχή της στην καθημερινότητα των πολιτών και στον εκσυγχρονισμό του κράτους, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες που στοχεύουν στη βελτίωση των δημόσιων υπηρεσιών, προσδοκώντας αυτό να φτάσει στον πολίτη και τον επιχειρηματία, που θέλει να εξυπηρετείται πιο γρήγορα και αποτελεσματικά από το Δημόσιο. Στο πλαίσιο αυτό, δίνεται έμφαση στον νέο Προσωπικό Αριθμό, για την ευκολότερη εξυπηρέτηση των πολιτών, στη διευκόλυνση της πρόσβασης σε στέγαση και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δημοσίου.

Ενδεικτικό της σημασίας του Προσωπικού Αριθμού είναι το γεγονός ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε πρόσφατα σε σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε το έργο και η ενσωμάτωσή του στις νέες ταυτότητες. Όπως επισήμανε, πρόκειται για μια τεχνική μεν, αλλά καθοριστική παρέμβαση για τον συνολικό εκσυγχρονισμό της κρατικής λειτουργίας. Μάλιστα, με ανάρτησή του χθες στο TikTok σημείωσε πως το νέο σύστημα είναι απλό στη χρήση, αν και ζητήθηκε υπομονή λόγω του αρχικού φόρτου.

Παράλληλα, παρουσιάστηκε η νέα ψηφιακή πλατφόρμα stegasi.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν με εύκολο τρόπο να εντοπίσουν τα διαθέσιμα στεγαστικά προγράμματα που τους αφορούν -είτε πρόκειται για αγορά, επισκευή, είτε για ενεργειακή αναβάθμιση κατοικίας. Η πλατφόρμα συγκεντρώνει πληροφορίες για 43 δράσεις, με συνολικό προϋπολογισμό 6,5 δισ. ευρώ, καθώς και για επιδοτήσεις και φορολογικές ελαφρύνσεις. Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση συνεχίζει με συνέπεια τις προσπάθειες για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος, τόσο από την πλευρά της προσφοράς, όσο και από αυτήν της ζήτησης.

Σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου αναμένεται παρουσίαση από τον Θεόδωρο Λιβάνιο και τη Βιβή Χαραλαμπογιάννη των πρώτων αποτελεσμάτων της διπλής αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών -τόσο από τους ίδιους τους πολίτες, όσο και από τις εσωτερικές δομές του Δημοσίου. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει επισημάνει επανειλημμένα ότι η αναβάθμιση του Δημοσίου περνάει μέσα από την αξιολόγηση και χαιρέτισε ως «επαναστατικά αυτονόητο» το γεγονός ότι για πρώτη φορά οι πολίτες μπορούν να αξιολογούν δημόσιες υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας axiologisi.ypes.gov.gr. Περίπου 65.000 πολίτες συμμετείχαν στην πρώτη φάση του προγράμματος, εντοπίζοντας προβλήματα που αφορούν την καθημερινή επαφή τους με το Δημόσιο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η κατάταξη των δήμων με βάση την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Η διαδικασία αξιολόγησης θα επαναληφθεί τον Νοέμβριο και προβλέπεται να γίνεται ανά εξάμηνο. Στην ίδια σύσκεψη θα παρουσιαστούν και τα αποτελέσματα της εσωτερικής αξιολόγησης για το 2024, που αφορούν περίπου 200.000 δημόσιους υπαλλήλους (εκτός των ειδικών κατηγοριών που αξιολογούνται ξεχωριστά, όπως εκπαιδευτικοί, στρατιωτικοί, γιατροί κ.λπ.). Το κεντρικό μήνυμα της κυβέρνησης είναι πως στόχος της αξιολόγησης δεν είναι να επιβληθούν κυρώσεις, αλλά να εντοπιστούν τα προβλήματα και να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό, σύντομα θα αρχίσει η αποστολή ψηφιακών ερωτηματολογίων για την αξιολόγηση υπηρεσιών πρώτης γραμμής, όπως η υγεία, με τους ασθενείς να καλούνται να αξιολογούν την εμπειρία τους έπειτα από νοσηλεία.