Η εξαγορά της About You από τη Zalando αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην ευρωπαϊκή αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ωστόσο, για τον συνιδρυτή και συνεπικεφαλής του ΔΣ της εταιρείας, Tarek Müller, η συμφωνία αυτή δεν σηματοδοτεί τέλος εποχής, αλλά την αρχή μιας νέας. Μιας εποχής όπου η About You θα λειτουργεί μεν εντός ενός μεγαλύτερου ομίλου, αλλά θα συνεχίσει να διατηρεί την ανεξαρτησία, την ταυτότητα και την επιχειρηματική της κατεύθυνση. Και, κυρίως, μιας εποχής όπου η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μεταμορφώσει δραστικά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές ανακαλύπτουν, επιλέγουν και αγοράζουν μόδα.
Σε συνέντευξή του στη γερμανική DIE WELT, ο Müller μιλά για τη νέα πραγματικότητα. Η About You που πλέον εμφανίζεται στον ισολογισμό της Zalando, κινείται με βάση τη δική της στρατηγική, γεφυρώνοντας την ψηφιακή καινοτομία με το ανθρώπινο στοιχείο. Ο 37χρονος επιχειρηματίας από το Αμβούργο, που δημιούργησε την πρώτη του ψηφιακή επιχείρηση ως μαθητής και συνέχισε να αναπτύσσει μοντέλα ηλεκτρονικού εμπορίου προτού καν ολοκληρώσει την εφηβεία του, μιλά για το πώς μπορεί να λειτουργήσει αυτό και πού βλέπει τον εαυτό του στο μέλλον.
Ανεξαρτησία της About You, δεν θα γίνουμε αντίZalando
Παρά το μεγάλο μέγεθος και την ισχυρή εμπορική επιρροή της Zalando, ο Müller ξεκαθαρίζει πως η About You δεν πρόκειται να εξελιχθεί σε παρακλάδι της. Αντίθετα, η νέα συνεργασία βασίζεται στη στρατηγική διαφοροποίηση και στη συμπληρωματικότητα – στοιχεία που, όπως τονίζει, αποτελούν τον πυρήνα της σχέσης των δύο εταιρειών.
«Δεν ήταν ποτέ στρατηγική μας να είμαστε ένα αντίZalando», εξηγεί. «Το όραμά μας ήταν να ψηφιοποιήσουμε την κλασική βόλτα για ψώνια – την αίσθηση της έμπνευσης, της ανακάλυψης, της εξατομίκευσης. Αυτή η φιλοσοφία παραμένει στο επίκεντρο της About You».
Η μεγαλύτερη έκπληξη για τον ίδιο; Η ελάχιστη επικάλυψη πελατών. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο πλατφόρμες δεν απευθύνονται στο ίδιο κοινό αλλά καλύπτουν διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικά προφίλ και διαφορετικές συμπεριφορές αγοράς. «Η συνύπαρξη είναι όχι μόνο δυνατή αλλά και στρατηγικά επωφελής», λέει.
Οι συνέργειες θα εντοπιστούν κυρίως σε τεχνικά και υποδομικά επίπεδα – logistics, πληρωμές, back-end λειτουργίες – όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης και εξοικονόμησης. Το ποσό που αναμένεται να εξοικονομηθεί ετησίως φτάνει τα 100 εκατ. ευρώ. Όμως ο Müller ξεκαθαρίζει ότι αυτό δεν είναι project περικοπών.
«Ενωθήκαμε για να δημιουργήσουμε κάτι καλύτερο. Η πρόθεσή μας δεν ήταν να μειώσουμε προσωπικό», πρόσθεσε. Όσο για τον δικό του ρόλο, παραμένει πρακτικά αμετάβλητος: συνεπικεφαλής του ΔΣ, με το ίδιο καθημερινό εύρος ευθυνών, απλώς σε πλέον στενή επαφή με το Εποπτικό Συμβούλιο της Zalando.

About you © aboutyouglobal
Η About You στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, η στρατηγική
Αν υπάρχει ένας τομέας στον οποίο ο Müller δείχνει ενθουσιασμό, αυτός είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη. Για τον ίδιο, η AI δεν αποτελεί απλώς τεχνολογική τάση, αλλά τον πυρήνα της επόμενης επανάστασης στο online εμπόριο.
«Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει θεμελιωδώς το online εμπόριο. Θέλουμε να διαμορφώσουμε ενεργά αυτή την εξέλιξη», υπογραμμίζει.
Η στρατηγική της About You επικεντρώνεται σε τρεις άξονες:
- Η απόλυτη εξατομίκευση της εμπειρίας χρήστη
Από smart chatbots που λειτουργούν ως στιλιστικοί σύμβουλοι, μέχρι avatars που δείχνουν πώς εφαρμόζει ένα ρούχο στο σώμα κάθε χρήστη, η εξατομίκευση αποκτά νέα διάσταση. Οι αλγόριθμοι δεν περιορίζονται σε προτάσεις βάσει ιστορικού. Αναλύουν διάθεση, ανάγκες, ακόμη και τις λεπτές διαφοροποιήσεις προσωπικού στυλ.
- Η ριζική αυτοματοποίηση
Φωτογραφίες προϊόντων, περιγραφές, μεταφράσεις – όλα γίνονται ταχύτερα και οικονομικότερα, χωρίς απώλεια ποιότητας. «Μπορούμε να αυξήσουμε την ταχύτητα και την ποιότητα ταυτόχρονα», λέει χαρακτηριστικά.
- Η ανατροπή της διαδικασίας αναζήτησης
«Οι πελάτες του μέλλοντος δεν θα γράφουν απλώς “μαύρο φόρεμα” στη μπάρα αναζήτησης», λέει. «Θα κάνουν ερωτήσεις στην τεχνητή νοημοσύνη: “Τι να φορέσω σε έναν γάμο που θα γίνει το καλοκαίρι σε νησί;”».
Σύμφωνα με τον Müller, η μετάβαση αυτή προσφέρει μια τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία: όποιος γίνει «ορατός» σε αυτόν τον νέο κόσμο διαλογικής αναζήτησης, θα ηγηθεί της επόμενης γενιάς ηλεκτρονικού εμπορίου.
Temu και Shein: Η κινεζική πρόκληση
Ο Müller δεν κρύβει ότι η άνοδος των Temu και Shein δημιουργεί πίεση στην ευρωπαϊκή αγορά. Ωστόσο, βλέπει τις εξελίξεις με ψυχραιμία.
«Οι ανταγωνιστές έρχονται και φεύγουν. Δεν πρέπει να τρελαίνεται κανείς», λέει, τονίζοντας ότι η έμφαση στη χαμηλότερη τιμή είναι συνήθως κυκλική και δεν μπορεί να κυριαρχήσει επ’ αόριστον. Παράλληλα στηρίζει ανοιχτά τις πρωτοβουλίες της ΕΕ για αυστηρότερο έλεγχο στις εισαγωγές, για την αποτροπή πλαστών και επικίνδυνων προϊόντων και την κατάργηση του ορίου των 150 ευρώ που διευκολύνει το φθηνό διασυνοριακό εμπόριο από την Κίνα.
«Χρειαζόμαστε ένα πραγματικό level-playing-field», δηλώνει. Όποιος πουλά στην Ευρώπη πρέπει να τηρεί τους ευρωπαϊκούς κανόνες, προσθέτει.
Ποιος είναι ο Tarek Müller
Ο Tarek Müller δεν είναι ο κλασικός τεχνολογικός επιχειρηματίας. Γεννημένος το 1988 στο Αμβούργο από μητέρα Αιγύπτια γιατρό και και πατέρα Γερμανό δημοσιογράφο του ραδιοφώνου, μεγάλωσε σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον όπου η περιέργεια και η ανεξαρτησία σκέψης καλλιεργούνταν από νωρίς.
Ήδη όταν ήταν 13-14 ετών πειραματιζόταν με online φόρουμ και μικρά e-shops, ενώ στα 15 του ίδρυσε την πρώτη του εταιρεία. Η ενασχόλησή του με το ψηφιακό επιχειρείν ήταν τόσο απορροφητική που εγκατέλειψε το σχολείο – αν και αργότερα επέστρεψε για να πάρει το απολυτήριο.
Έχοντας ιδρύσει σειρά εταιρειών στο e-commerce, στο digital marketing και στη συμβουλευτική ψηφιακού μετασχηματισμού (NetImpact, eTribes, vStores), συνεργάστηκε με τον Όμιλο Otto στο φιλόδοξο Projekt Collins, από το οποίο γεννήθηκε η About You το 2014.
Από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της About You, ο Tarek Müller αποτελεί έναν από τους βασικούς συντελεστές της εκρηκτικής ανάπτυξής της. Ως συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος, βοήθησε την εταιρεία να εξελιχθεί σε μία από τις πιο επιτυχημένες και καινοτόμες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, με έντονη διεθνή παρουσία και πρωτοποριακή προσέγγιση στην εξατομίκευση και στη μόδα.
Το ταλέντο του δεν περιορίζεται στην επιχειρηματική διαίσθηση. Είναι επίσης επενδυτής μέσω της Wald & Wiese Holding και κοινωνικά ενεργός, έχοντας ιδρύσει την 105 Viertel gGmbH, που διαχειρίζεται πολιτιστικούς χώρους στο Αμβούργο.

O συνιδρυτής και συνεπικεφαλής του ΔΣ της About You, Tarek Müller© linkedin
Η αγάπη του για την πολιτική
Ο Müller στο παρελθόν είχε αφήσει να εννοηθεί ότι στα 40 του θα αποσυρόταν από την ενεργό επιχειρηματική δράση και θα περνούσε στην πολιτική σκηνή του Αμβούργου. Σήμερα, στα 37 του, βλέπει αυτό το σχέδιο με πιο ευέλικτο τρόπο.
«Το βασικό σχέδιο υπάρχει ακόμη. Αλλά ο αριθμός 40 μπορεί να μην ταιριάζει πια», λέει. «Τρία χρόνια είναι πολύς καιρός».
Με τις εξελίξεις στο online εμπόριο και την έκρηξη της Τεχνητής Νοημοσύνης, δύσκολα θα μπορούσε να απομακρυνθεί από έναν χώρο που αλλάζει τόσο ραγδαία και στον οποίο έχει τόσο ενεργό ρόλο.
Παρά τις πιέσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αγορά μόδας, ο Müller παραμένει αισιόδοξος.
«Η διάθεση των καταναλωτών βελτιώνεται, τουλάχιστον εκτός Γερμανίας», λέει. «Και η Γερμανία δεν θα μείνει για πάντα στον πάτο. Έχουμε αφήσει πίσω μας το κατώτατο σημείο», συμπληρώνει.
Ο Tarek Müller, από μαθητής που έστηνε τα πρώτα του e-shops στο σπίτι του στο Αμβούργο, μέχρι σήμερα που έχει εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους νεοεπιχειρηματίες στην Ευρώπη, αποδεικνύει ότι το μέλλον του ηλεκτρονικού επιχειρείν ανήκει σε όσους τολμούν να πειραματιστούν. Και στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, η About You φαίνεται αποφασισμένη όχι απλώς να προσαρμοστεί, αλλά να ηγηθεί.
Η επέκταση της Zalando στην Ελλάδα
Υπενθυμίζεται η Zalando εγκαινίασε πρόσφατα την παρουσία της στην Ελλάδα, φέρνοντας στους καταναλωτές τη μεγάλη γκάμα προϊόντων της, η οποία περιλαμβάνει κατηγορίες όπως αθλητικά, streetwear, αξεσουάρ και designer. Με περισσότερα από 200.000 προϊόντα από δημοφιλείς μάρκες, όπως Nike, Adidas και New Balance, η Zalando προσφέρει μια επιμελημένη επιλογή διεθνών brands, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα στυλ και προτιμήσεων.