Νέες προσλήψεις 6.388 αναπληρωτών στα σχολεία

Πού τοποθετούνται οι άνω των 6.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται. Δομική αλλαγή στη διαχείριση των κενών στην εκπαίδευση

Εκπαιδευτικός © Intime

Νέες προσλήψεις 6.388 αναπληρωτών εκπαιδευτικών, από τους οποίους 5.383 στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική Αγωγή και 1.005 ως ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό για την παράλληλη στήριξη, ανακοινώθηκαν χθες από το υπουργείο Παιδείας.

Σημειώνεται ότι για την τρίτη αυτή φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών είχαν προκηρυχθεί 7.974 θέσεις για την κάλυψη ισάριθμων κενών σε σχολικές μονάδες, που είχαν δημιουργηθεί λόγω αιτήσεων αδειών, επαπειλούμενων κυήσεων κ.λπ., αλλά για τις 1.586 από αυτές δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στους πίνακες του ΑΣΕΠ. Έτσι, θα ακολουθήσει ειδική προκήρυξη που θα αφορά 1.424 αναπληρωτές σε Δημοτικά, Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και 162 θέσεις ΕΕΠ – ΕΒΠ.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, προσλαμβάνονται και καλούνται να παρουσιαστούν και να αναλάβουν υπηρεσία τη Δευτέρα 17 και την Τρίτη 18 Νοεμβρίου:

Πού τοποθετούνται οι νεοπροσλαμβανόμενοι

  • Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 1.437 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και 1.149 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση.
  • Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 771 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), 2.005 εκπαιδευτικοί κλάδων/ειδικοτήτων στη Γενική Εκπαίδευση, 16 εκπαιδευτικοί κλάδου ΤΕ16 σε Μουσικά Σχολεία για τη διδασκαλία μουσικών ειδικεύσεων και 5 διατίθενται στη Σιβιτανίδειο σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων.
  • Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) 116, στην παράλληλη υποστήριξη 651, στα ΚΕΔΑΣΥ 138, στα ΣΔΕΥ των ΚΕΔΑΣΥ 81 και σε ΕΠΑΛ 19.

Δομική αλλαγή στη διαχείριση των κενών και ειδική πλατφόρμα EDU-Plan

Στις πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας για την κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών με την πρόσληψη αναπληρωτών, καθώς και με τη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας καταγραφής και πρόβλεψης των εκπαιδευτικών κενών, EDU-Plan, από τον Μάρτιο του 2026, αναφέρθηκε σε χθεσινές δηλώσεις της η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.

Η υπουργός τόνισε ότι η προετοιμασία για τη νέα σχολική χρονιά άρχισε από τον Μάρτιο του 2025, με στόχο τον έγκαιρο προγραμματισμό των διορισμών και προσλήψεων, και επεσήμανε ότι υπάρχει «δομική αλλαγή στη διαχείριση των κενών στην εκπαίδευση». Όπως είπε, «η πλατφόρμα θα λαμβάνει υπόψη οργανικότητες, λειτουργικές ανάγκες, δημογραφικά δεδομένα, καθώς και τα χαρακτηριστικά μικρών και μεγάλων σχολικών μονάδων. Στόχος είναι να έχουμε για πρώτη φορά μια ολοκληρωμένη εικόνα, ώστε να μπορούμε να προγραμματίζουμε εγκαίρως και με ακρίβεια».

Εφέτος έχουν διοριστεί ήδη 10.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και 37.000 αναπληρωτές στις δύο πρώτες φάσεις, στους οποίους προστίθενται οι 6.388 προσλήψεις που ανακοινώθηκαν χθες και οι 1.586 που θα επαναπροκηρυχθούν. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Ζαχαράκη, «το στοίχημα είναι να καλύπτουμε τα κενά, όμως θέλουμε να αφήσουμε μια παρακαταθήκη προγραμματισμού, διαφάνειας και ποιότητας στην εκπαίδευση».

Όσον αφορά την κάλυψη των δυσπρόσιτων περιοχών με εκπαιδευτικούς σημείωσε ότι από το 2019, όταν η ίδια ήταν υφυπουργός Παιδείας, είχε θεσμοθετηθεί η διπλή μοριοδότηση για όσους υπηρετούν σε απομακρυσμένα σχολεία.