Γ.Δ.
1390.69 0,00%
ACAG
0,00%
6.36
CENER
0,00%
7.04
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.86
OPTIMA
0,00%
9.81
TITC
0,00%
26.5
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.398
ΑΒΕ
0,00%
0.5
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.15
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
2.57
ΑΛΦΑ
0,00%
1.575
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.96
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.83
ΑΣΚΟ
0,00%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.42
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.32
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.23
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.9
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.15
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.216
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.645
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.32
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.5
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.347
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.495
ΕΕΕ
0,00%
28.28
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.845
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΙΝ
0,00%
2.37
ΕΛΛ
0,00%
15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.49
ΕΛΠΕ
0,00%
8.23
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.4
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.876
ΕΛΧΑ
0,00%
1.81
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.15
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.21
ΕΤΕ
0,00%
7.21
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.28
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.6
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.829
ΕΧΑΕ
0,00%
5
ΙΑΤΡ
0,00%
1.68
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.446
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.54
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.01
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.8
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.044
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.31
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.49
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.52
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.542
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.282
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.82
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.985
ΛΕΒΚ
0,00%
0.32
ΛΕΒΠ
0,00%
0.36
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.11
ΜΕΒΑ
0,00%
3.78
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.92
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
0,00%
3.81
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.26
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.915
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.74
ΝΑΥΠ
0,00%
0.998
ΞΥΛΚ
0,00%
0.284
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0016
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.011
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
0,00%
24.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
0,00%
16.22
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.873
ΟΤΕ
0,00%
14.26
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.16
ΠΑΙΡ
0,00%
1.14
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.794
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9
ΠΛΑΘ
0,00%
3.875
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.134
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.08
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.605
ΣΑΡ
0,00%
11.4
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.374
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.01
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.28
ΣΠΙ
0,00%
0.756
ΣΠΥΡ
0,00%
0.206
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.17
ΤΖΚΑ
0,00%
1.67
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.372
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
0,00%
4.12
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Αδύνατη η δυναμική βιώσιμη ανάπτυξη χωρίς σύγχρονες πολεοδομίες

Μάνος Κρανίδης
Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, MSc, manoskranidis@gmail.com, CEO στην ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ-ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΚΙΝΗΤΩΝ «KRAMA PROPERTY», Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου ΠΟΜΙΔΑ, Δημοτικός Σύμβουλος Χαλανδρίου, Επικεφαλής Χαλάνδρι Ορίζοντας 2023, Υποψήφιος Δήμαρχος

Η αναγκαία συνθήκη για την ελληνική κοινωνία και οικονομία είναι η βιώσιμη δυναμική ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, όμως, αυτή είναι αδύνατη χωρίς δομές ανάπτυξης. Μια κρίσιμη τέτοια δομή της πολιτείας είναι οι Υπηρεσίες Δόμησης, οι Πολεοδομίες δηλαδή. Αυτό γιατί η διαδικασία αδειών δόμησης και όλη η κατασκευαστική δραστηριότητα υποστηρίζεται και ελέγχεται από αυτές. Σήμερα η κατάσταση στις περισσότερες Υπηρεσίες Δόμησης και ειδικά στην Αττική είναι εξαιρετικά προβληματική έως απελπιστική. Υπηρεσίες αποδεκατισμένες χωρίς υποδομές, χώρους και τεχνολογία, υποστελεχωμένες, με τον ελάχιστο, περιορισμένο, αριθμό εξειδικευμένου προσωπικού να υλοποιεί με μεγάλη δυσκολία και καθυστέρηση τις πολλές αρμοδιότητες. Υπηρεσίες που το 2023 των ηλεκτρονικών online διαδικασιών και πλατφορμών, του συστήματος έκδοσης αδειών e-adeies, δεν μπορούν να υποστηρίξουν ουσιαστικά την αναπτυξιακή διαδικασία στην πραγματική μαζική οικονομία. Ενώ σε καθημερινές υπηρεσίες, όπως το αρχείο αδειών, το ελεγκτικό και το τοπογραφικό τμήμα των Υπηρεσιών Δόμησης, η κατάσταση είναι ακόμη πιο δύσκολη, αφού όχι μόνο το προσωπικό είναι ελλιπές, αλλά και οι άδειες, τα σχέδια, οι χάρτες κ.λπ. είναι σε τραγική φυσική κατάσταση παλιών εγγράφων. Η προσωπική προσπάθεια των περισσότερων στελεχών των Υπηρεσιών Δόμησης δεν επαρκεί. Σήμερα η πολιτεία δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει με σαφήνεια πώς θα οργανωθούν πανελλαδικά οι Υπηρεσίες Δόμησης και σε ποιο επίπεδο διακυβέρνησης θα λειτουργήσουν. Κανονικά κάθε δήμος πρέπει να έχει τη δική του Υπηρεσία Δόμησης, τακτική που είναι πλήρως εφικτή, αφού οι υποδομές μπορούν να δημιουργηθούν και το απαιτούμενο εξειδικευμένο προσωπικό είναι εφικτό να ευρεθεί και να προσληφθεί. Η κυβέρνηση οφείλει να θέσει συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και να εξασφαλίσει τους απαιτούμενους πόρους για να γίνουν οι Υπηρεσίες Δόμησης πρότυπες.

Επιγραμματικά, τέσσερις προτάσεις προ αυτήν την κατεύθυνση είναι οι ακόλουθες:

  1. Κάθε Υπηρεσία Δόμησης να έχει τεχνολογικά εργαλεία όπως GIS Δήμου με χρήση γης, όρους δόμησης, άδειες για κάθε οικοδομικό τετράγωνο και πλήρη online επικοινωνία, π.χ. email, πλήρη ιστοσελίδα με πληροφορίες data.
  2. Να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα ψηφιοποίησης των στελεχών οικοδομικών αδειών και των εγκεκριμένων σχεδίων-φακέλων για εύκολη ηλεκτρονική πρόσβαση από μια ηλεκτρονική πλατφόρμα ή το e-adeies.
  3. Να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα μέσω ΕΣΠΑ για άμεση αναβάθμιση της τεχνολογικής και κτιριακής υποδομής.
  4. Να οργανωθεί νέο πρόγραμμα προσλήψεων μόνιμου εξειδικευμένου προσωπικού.

Είναι εφικτές προτάσεις, χρηματοδότηση υπάρχει και θα βελτιώσουν σημαντικά τη διαδικασία αδειών δόμησης, έκδοσης όρων δόμησης και υλοποίησης νέων επενδύσεων, μικρών και μεγάλων, και ουσιαστικά της νέας ανάπτυξης, με προσέλκυση σημαντικών παραγωγικών δημόσιων εσόδων και θέσεων εργασίας. Ο χρόνος έχει τελειώσει, διότι η Ελλάδα πρέπει να πετύχει βιώσιμη δυναμική ανάπτυξη και οι Υπηρεσίες Δόμησης είναι δομές σημαντικές, που έχουν ανεξήγητα ξεχαστεί αποδυναμωμένες. Η αναβάθμισή τους είναι μια πρώτη επένδυση κοινής λογικής για το ελληνικό κράτος και για την ελληνική κοινωνία απαιτούνται πράξεις.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!