Η OpenAI βρίσκεται κοντά στην κυκλοφορία μιας μηχανής αναζήτησης περιηγητή ιστού με τεχνητή νοημοσύνη που θα ανταγωνιστεί τον Google Chrome της Alphabet, ο οποίος κυριαρχεί στην αγορά, σύμφωνα με τρεις πηγές που επικαλείται το Reuters.
Ο browser αναμένεται να κυκλοφορήσει τις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με ίδιες πηγές και στοχεύει να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές περιηγούνται στο διαδίκτυο. Θα δώσει στην OpenAI πιο άμεση πρόσβαση σε έναν ακρογωνιαίο λίθο της επιτυχίας της Google: τα δεδομένα των χρηστών.
Εάν υιοθετηθεί από τα 500 εκατομμύρια ενεργά χρήστες του ChatGPT κάθε εβδομάδα, ο browser της OpenAI θα μπορούσε να ασκήσει πίεση σε ένα βασικό στοιχείο της διαφημιστικής πηγής εσόδων της ανταγωνιστικής Google. Το Chrome είναι ένας σημαντικός πυλώνας της διαφημιστικής δραστηριότητας της Alphabet, η οποία αποτελεί σχεδόν τα τρία τέταρτα των εσόδων της, καθώς το Chrome παρέχει πληροφορίες για τους χρήστες που βοηθούν την Alphabet να στοχεύει τις διαφημίσεις πιο αποτελεσματικά και κερδοφόρα, ενώ επίσης δίνει στη Google έναν τρόπο να κατευθύνει την επισκεψιμότητα αναζήτησης προς τη δική της μηχανή αναζήτησης από προεπιλογή.
Ο browser της OpenAI έχει σχεδιαστεί για να διατηρεί ορισμένες αλληλεπιδράσεις των χρηστών σε μια εγγενή διεπαφή συνομιλίας τύπου ChatGPT, αντί να τους ανακατευθύνει σε ιστότοπους, σύμφωνα με δύο από τις πηγές.
Ο browser είναι μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής της OpenAI για την ενσωμάτωση των υπηρεσιών της στην προσωπική και επαγγελματική ζωή των καταναλωτών, σύμφωνα με μία από τις πηγές.
Με επικεφαλής τον Σαμ Άλτμαν, η OpenAI έφερε τα πάνω κάτω τον κλάδο της τεχνολογίας με την κυκλοφορία του chatbot τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT στα τέλη του 2022. Μετά την αρχική της επιτυχία, η OpenAI αντιμετώπισε σκληρό ανταγωνισμό από αντιπάλους όπως η Google και η νεοσύστατη Anthropic, και αναζητά νέους τομείς ανάπτυξης.
Τον Μάιο, η OpenAI ανακοίνωσε ότι θα εισέλθει στον τομέα του υλικού, πληρώνοντας 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει την io, μια νεοσύστατη εταιρεία AI συσκευών από τον πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Τζόνι Ιβ.
Ένας περιηγητής ιστού θα επέτρεπε στην OpenAI να ενσωματώσει άμεσα τα προϊόντα AI agent της, όπως το Operator, στην εμπειρία περιήγησης, επιτρέποντας στον περιηγητή να εκτελεί εργασίες για λογαριασμό του χρήστη, ανέφεραν οι ίδιες πηγές.
Η πρόσβαση του προγράμματος περιήγησης στη δραστηριότητα ενός χρήστη στο διαδίκτυο θα το καθιστούσε την ιδανική πλατφόρμα για «πράκτορες» τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να εκτελούν ενέργειες εκ μέρους τους, όπως κρατήσεις ή συμπλήρωση φορμών, απευθείας στους ιστότοπους που χρησιμοποιούν.
Σκληραίνει ο ανταγωνισμός
Η OpenAI έχει δύσκολο έργο μπροστά της – το Google Chrome, το οποίο χρησιμοποιούν περισσότερα από 3 δισεκατομμύρια άτομα, κατέχει σήμερα πάνω από τα δύο τρίτα της παγκόσμιας αγοράς προγραμμάτων περιήγησης, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης ιστού StatCounter. Το Safari της Apple, που καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση, υστερεί σημαντικά με μερίδιο 16%. Τον περασμένο μήνα, η OpenAI ανακοίνωσε ότι είχε 3 εκατομμύρια επιχειρηματικούς χρήστες που πληρώνουν για το ChatGPT.
Η Perplexity, η οποία διαθέτει μια δημοφιλή μηχανή αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης, κυκλοφόρησε την Τετάρτη έναν browser τεχνητής νοημοσύνης, τον Comet, ο οποίος είναι σε θέση να εκτελεί ενέργειες για λογαριασμό του χρήστη. Δύο άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνητής νοημοσύνης, η The Browser Company και η Brave, έχουν κυκλοφορήσει browsers τεχνητής νοημοσύνης που είναι σε θέση να περιηγούνται και να συνοψίζουν το διαδίκτυο.
Ο ρόλος του Chrome στην παροχή πληροφοριών χρήστη για να βοηθήσει την Alphabet να στοχεύει διαφημίσεις πιο αποτελεσματικά και κερδοφόρα έχει αποδειχθεί τόσο επιτυχημένος που το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει ζητήσει την εκχώρησή του, μετά από απόφαση αμερικανικού δικαστή πέρυσι ότι η μητρική εταιρεία της Google κατέχει παράνομο μονοπώλιο στις διαδικτυακές αναζητήσεις.
Ο browser της OpenAI είναι χτισμένος πάνω στο Chromium, τον κώδικα ανοιχτού κώδικα του Google, σύμφωνα με δύο πηγές. Το Chromium είναι ο πηγαίος κώδικας για το Google Chrome, καθώς και για πολλούς ανταγωνιστικούς περιηγητές, όπως το Edge της Microsoft και το Opera.
Πέρυσι, η OpenAI προσέλαβε δύο αντιπροέδρους της Google που ήταν μέλη της αρχικής ομάδας που ανέπτυξε το Google Chrome. Το The Information ήταν το πρώτο που ανέφερε την πρόσληψή τους και ότι η OpenAI είχε προηγουμένως εξετάσει το ενδεχόμενο να δημιουργήσει έναν περιηγητή.
Ένας διευθυντής της OpenAI κατέθεσε τον Απρίλιο ότι η εταιρεία θα ενδιαφερόταν να αγοράσει το Chrome αν οι αρχές ανταγωνισμού κατάφερναν να επιβάλουν την πώληση, ωστόσο η Google λέει ότι δεν πωλείται. Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης που την κρίνει μονοπωλιακή.
Η OpenAI αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό της πρόγραμμα περιήγησης, αντί να χρησιμοποιήσει απλώς ένα «plug-in» πάνω από το πρόγραμμα περιήγησης μιας άλλης εταιρείας, προκειμένου να έχει μεγαλύτερο έλεγχο στα δεδομένα που μπορεί να συλλέξει, σύμφωνα με μια πηγή.