Η Meta Platforms ανακοίνωσε ότι από τις αρχές Οκτωβρίου θα σταματήσει να πωλεί πολιτικές και θεματικές διαφημίσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επικαλούμενη τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για τη διαφάνεια και τη στόχευση πολιτικών μηνυμάτων. Η εταιρεία χαρακτηρίζει τους νέους κανόνες ως υπερβολικά περίπλοκους και νομικά αβέβαιους, γεγονός που -όπως υποστηρίζει- περιορίζει τις επιλογές και τον ανταγωνισμό στην αγορά.
Η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram επικαλέστηκε τους νέους κανόνες για τη διαφάνεια της ΕΕ, οι οποίοι τίθενται σε ισχύ τον Οκτώβριο και περιορίζουν τα δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη στόχευση πολιτικών μηνυμάτων σε άτομα.
Η Meta έγραψε στην ανάρτησή της στο blog ότι είχε «εκτενή συνεργασία με τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής» σχετικά με αυτό το ζήτημα πριν από την οριστικοποίηση του κανονισμού, αλλά οι κανόνες θα «απομακρύνουν αποτελεσματικά δημοφιλή προϊόντα και υπηρεσίες από την αγορά, μειώνοντας τις επιλογές και τον ανταγωνισμό». Η Google της Alphabet Inc. ανακοίνωσε επίσης ότι θα σταματήσει να πωλεί πολιτικές διαφημίσεις στην ΕΕ.
Η απόφαση σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις είναι η τελευταία σε μια σειρά συγκρούσεων μεταξύ της Meta και των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών, οι οποίες προσπαθούν να περιορίσουν την εξουσία και τη συλλογή δεδομένων των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας. Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ αμφισβήτησαν τα σχέδια της Meta να προσφέρει μια έκδοση των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης χωρίς διαφημίσεις και επέβαλαν πρόστιμο σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στην εταιρεία τους τελευταίους 12 μήνες. Αμφισβήτησαν επίσης τις λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης της Meta, με αποτέλεσμα η εταιρεία να αναστείλει την κυκλοφορία τους στην ΕΕ, και νωρίτερα αυτό το μήνα.
Αμφισβήτησαν επίσης τις λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης της Meta, με αποτέλεσμα η εταιρεία να αναστείλει την κυκλοφορία τους στην ευρωζώνη, ενώ νωρίτερα αυτό το μήνα η Meta δήλωσε ότι δεν θα υπογράψει τον κώδικα δεοντολογίας για το νέο σύνολο νόμων της Ευρώπης που διέπουν την τεχνητή νοημοσύνη.
Είναι απίθανο η κίνηση σχετικά με τις πολιτικές διαφημίσεις να έχει σημαντική επίδραση στις δραστηριότητες της Meta. Η οικονομική διευθύντρια Susan Li δήλωσε τον Φεβρουάριο του 2024 ότι οι πολιτικές διαφημίσεις σε παγκόσμιο επίπεδο «δεν συμβάλλουν ουσιαστικά» στην αύξηση των εσόδων της εταιρείας, αν και εξακολουθεί να πωλεί πολιτικές διαφημίσεις και διαφημίσεις που εστιάζουν σε συγκεκριμένα θέματα στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες.