Γ.Δ.
894.3 0,00%
CENER
+0,18%
2.71
CNLCAP
0,00%
8.3
TITC
-1,02%
15.52
ΑΑΑΚ
0,00%
6.7
ΑΑΑΠ
-0,61%
3.28
ΑΒΑΞ
+0,55%
1.088
ΑΒΕ
+0,64%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+0,81%
2.48
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-6,98%
0.6
ΑΛΜΥ
+3,21%
2.25
ΑΛΦΑ
+0,98%
1.13
ΑΝΔΡΟ
-0,71%
27.8
ΑΝΕΚ
-3,40%
0.071
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.09
ΑΡΑΙΓ
-0,57%
5.2
ΑΣΚΟ
+0,48%
2.09
ΑΣΤΑΚ
+0,58%
8.6
ΑΤΕΚ
0,00%
0.424
ΑΤΤ
+4,25%
0.0884
ΑΤΤΙΚΑ
-3,60%
1.205
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.58
ΒΙΟ
+0,33%
4.515
ΒΙΟΚΑ
+8,72%
1.62
ΒΙΟΣΚ
+11,30%
0.65
ΒΙΟΤ
-0,91%
0.436
ΒΙΣ
0,00%
1.07
ΒΟΣΥΣ
+5,00%
2.1
ΒΥΤΕ
-1,48%
2.66
ΓΕΒΚΑ
-2,69%
1.265
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,43%
9.21
ΔΑΙΟΣ
+1,23%
3.3
ΔΕΗ
-1,12%
9.31
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+2,05%
0.798
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.4
ΔΡΟΜΕ
+0,23%
0.429
ΕΒΡΟΦ
+3,86%
1.075
ΕΕΕ
-0,58%
29.2
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.245
ΕΛΒΕ
+0,63%
8
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.499
ΕΛΙΝ
0,00%
1.94
ΕΛΛ
-1,05%
16.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,29%
1.358
ΕΛΠΕ
-0,52%
5.7
ΕΛΣΤΡ
+4,63%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,11%
1.825
ΕΛΧΑ
+3,45%
1.98
ΕΝΤΕΡ
+4,51%
5.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.3
ΕΠΣΙΛ
+10,77%
14.4
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.57
ΕΤΕ
+0,83%
2.56
ΕΥΑΠΣ
+0,88%
4.58
ΕΥΔΑΠ
-0,13%
7.71
ΕΥΠΙΚ
0,00%
5.06
ΕΥΡΩΒ
+0,14%
0.8392
ΕΧΑΕ
+1,81%
3.665
ΙΑΣΩ
0,00%
1.5
ΙΑΤΡ
+0,58%
1.735
ΙΚΤΙΝ
+1,23%
0.824
ΙΛΥΔΑ
-0,33%
1.515
ΙΝΚΑΤ
-5,33%
2.31
ΙΝΛΙΦ
+0,48%
4.18
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.535
ΙΝΤΕΚ
+0,28%
3.53
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
7.05
ΙΝΤΕΤ
-7,14%
0.91
ΙΝΤΚΑ
+1,55%
2.29
ΚΑΜΠ
+1,69%
2.4
ΚΑΡΕΛ
0,00%
280
ΚΕΚΡ
+2,75%
2.055
ΚΕΠΕΝ
+3,25%
2.54
ΚΛΜ
-0,87%
0.68
ΚΜΟΛ
0,00%
3.1
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.52
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.294
ΚΟΥΕΣ
+3,74%
14.96
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.196
ΚΡΕΤΑ
0,00%
1.09
ΚΡΙ
-2,46%
7.94
ΚΤΗΛΑ
+0,53%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+2,27%
1.35
ΛΑΒΙ
-0,87%
0.456
ΛΑΜΔΑ
+1,49%
7.5
ΛΑΜΨΑ
0,00%
18.6
ΛΑΝΑΚ
-3,94%
1.22
ΛΕΒΚ
-0,89%
0.446
ΛΕΒΠ
0,00%
0.348
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.18
ΛΟΓΟΣ
-1,74%
1.13
ΛΟΥΛΗ
+2,31%
2.66
ΛΥΚ
+1,34%
1.51
ΜΑΘΙΟ
+5,56%
0.57
ΜΕΒΑ
+6,60%
2.1
ΜΕΝΤΙ
+2,70%
2.28
ΜΕΡΚΟ
0,00%
52.5
ΜΙΓ
+1,00%
0.0302
ΜΙΝ
+3,36%
0.615
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,50%
13.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.585
ΜΟΤΟ
+6,01%
1.5
ΜΟΥΖΚ
-0,86%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,14%
13.88
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+3,81%
2.18
ΜΠΤΚ
+3,33%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,53%
15
ΝΑΚΑΣ
-8,77%
2.08
ΝΑΥΠ
+2,46%
1.25
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.22
ΝΙΟΥΣ
0,00%
0.5
ΞΥΛΚ
+3,45%
0.3
ΞΥΛΠ
0,00%
0.274
ΟΛΘ
-1,50%
26.3
ΟΛΠ
-0,73%
19
ΟΛΥΜΠ
+0,51%
1.96
ΟΠΑΠ
-0,59%
13.42
ΟΤΕ
-0,37%
16.14
ΟΤΟΕΛ
+1,28%
7.9
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
0,00%
2.2
ΠΕΙΡ
-0,36%
1.4
ΠΕΤΡΟ
+0,56%
7.24
ΠΛΑΘ
+4,43%
7.54
ΠΛΑΙΣ
+2,64%
4.28
ΠΛΑΚΡ
0,00%
18.1
ΠΡΔ
-2,78%
0.35
ΠΡΕΖΤ
0,00%
5.75
ΠΡΕΜΙΑ
-3,80%
1.52
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
+0,71%
5.7
ΡΕΒΟΙΛ
+0,72%
1.39
ΣΑΡ
-0,68%
8.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.5
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+6,90%
0.31
ΣΙΔΜΑ
-1,82%
2.16
ΣΠΕΙΣ
+2,37%
9.52
ΣΠΙ
+0,66%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
-1,52%
11.7
ΤΖΚΑ
+4,59%
2.96
ΤΡΑΣΤΟΡ
-1,72%
0.855
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.23
ΦΙΕΡ
+12,24%
0.55
ΦΛΕΞΟ
-1,37%
7.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.183
ΦΡΛΚ
0,00%
4.1
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-1,45%
0.68
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Η τεχνολογία βρίσκει κλειστές πόρτες στα ξενοδοχεία

Δύο βασικά θέματα αποτελούν τη μεγάλη προτεραιότητα των ξενοδόχων στη χώρα μας αναφορικά με την χρήση των νέων τεχνολογιών: η παρουσία της επιχείρησης στο διαδίκτυο μέσω ιστοσελίδας και η απόκτηση «έξυπνων» τηλεοράσεων (smartTVs).

Αντίθετα, η χρήση τεχνολογιών πληροφορικής, όπως είναι π.χ. τα συστήματα διαχείρισης πόρων (ERPs), τα συστήματα διαχείρισης περιουσίας (PMS), αλλά και οι πιο προωθημένες τεχνολογίες διαχείρισης της φήμης (reputation management), των χρεώσεων των δωματίων (revenue management), οι μηχανές κρατήσεων κ.ά., συνιστούν terra incognita για τους περισσότερους Έλληνες ξενοδόχους.

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων με τίτλο «Διείσδυση & Χρήση Νέων Τεχνολογιών στη Λειτουργία των Ξενοδοχείων». Η έρευνα παρουσιάστηκε από το ITEΠ στις 14 Ιουλίου σε ημερίδα για τα χρηματοδοτικά εργαλεία που υπάρχουν για τον ξενοδοχειακό τομέα.

Τα ελληνικά ξενοδοχεία αξιοποιούν 1,3 γλώσσες στις ιστοσελίδες τους

Η έρευνα έδειξε ότι παρόλο που οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στο σύνολό τους (92%) διαθέτουν διαδικτυακή παρουσία, αυτή περιορίζεται στην Ελληνική γλώσσα ή και σε μια άλλη επιπλέον γλώσσα.

Συγκεκριμένα το 1/3 των δικτυακών τόπων ξενοδοχειακών μονάδων αξιοποιεί μόνον την ελληνική, ένα επιπλέον 1/3 αξιοποιεί δύο γλώσσες και το υπόλοιπο 1/3 των μονάδων αξιοποιεί περισσότερες από δύο γλώσσες.

Κατά μέσο όρο, τα ελληνικά ξενοδοχεία αξιοποιούν 1,3 γλώσσες. Ωστόσο το 52% των ξενοδοχείων θέλει να μεταφράσει την ιστοσελίδα του σε τουλάχιστον δύο γλώσσες, κάτι που αν συμβεί, θα ανεβάσει τον μέσο όρο σε 2,6 γλώσσες ανά ξενοδοχειακή μονάδα.

Επίσης, το σύνολο των ξενοδοχειακών μονάδων (99%) διαθέτει υπηρεσία ασύρματης πρόσβασης (Wi-Fi) στο διαδίκτυο, τόσο στους κοινόχρηστους χώρους (97%) όσο και στα δωμάτια (92%).

Από όσους διαθέτουν ασύρματη πρόσβαση στις μονάδες τους, το 67% εμφανίζεται ικανοποιημένο με την ταχύτητα πρόσβασης. Πιο ικανοποιημένοι με τις ταχύτητες πρόσβασης είναι οι ξενοδόχοι της Αττικής (86%) και οι λιγότερο ικανοποιημένοι οι ξενοδόχοι της Μακεδονίας-Θράκης (55%).

Παρουσία στα social media

Ακόμη, οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχουν παρουσία στα social media. Σχεδόν τρεις στις τέσσερις ξενοδοχειακές μονάδες, διατηρούν κάποιο προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα και πάνω από το 50% χρησιμοποιεί επαγγελματίες για τη φωτογράφηση, τη μετάφραση, την ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου, όπως banners, διαφημιστικά, μενού, videostories κ.ά.

Από εκεί κι έπειτα, εμφανίζεται μια ένδεια τεχνολογικών εργαλείων και προϊόντων. Η ίδια μελέτη δείχνει ότι 46% του συνόλου των ξενοδοχείων διαθέτει «έξυπνες» τηλεοράσεις (smartTVs), το 42,5% γρήγορο check-out, το 31% ηλεκτρονικές κλειδαριές, το 29% ανέπαφο check-in, το 18% mobile apps και το 12% υποδομές για web meetings.

Ωστόσο σε ποσοστό που κυμαίνεται από 39% έως 59% των ξενοδοχείων θέλουν να αποκτήσουν όλες τις προαναφερόμενες ευκολίες, δηλαδή «έξυπνη» τηλεόραση, γρήγοροcheck-outκ.λπ. Μάλιστα οι ίδιοι οι ξενοδόχοι ιεραρχούν ως μεγαλύτερη ανάγκη την απόκτηση smartTVs, έχοντας ως δεύτερη προτεραιότητα το ανέπαφο check-in.

Μόνο το 46% των ξενοδοχείων έχει PMS

Αναφορικά με τη χρήση της πληροφορικής, εκεί η κατάσταση είναι ακόμη πιο κακή. Μόνον το 46% των ξενοδοχείων διαθέτει PMS (Property Management System), ενώ το 50% των ερωτηθέντων ξενοδοχείων δεν γνωρίζει καν τη σημαίνει το PMS.

Πρόκειται για το κεντρικό σύστημα διαχείρισης ξενοδοχείου, η βασική έκδοση του οποίου λειτουργεί ως πίνακας ελέγχου για την πληρότητα, τη διαθεσιμότητα, τις αφίξεις, τις αναχωρήσεις, το πρόγραμμα τιμολόγησης κ.λπ.

Επίσης από την έρευνα του ΙΤΕΠ προκύπτει ότι μόλις το 36% των ξενοδοχείων διαθέτει σύστημα Channel Manager, που είναι το πρόγραμμα σύγχρονης διαχείρισης καναλιών πώλησης και συνδέει το PMS με πλατφόρμες, όπως Booking, Airbnb κ.λπ. απευθείας.

Επίσης, βοηθά στον έλεγχο διπλοκρατήσεων και ενημέρωση τιμών σε όλες τις πλατφόρμες. Το 1/3 των ξενοδόχων της χώρας δεν γνωρίζει καν το σύστημα αυτό.

Μέσω του BookingEngine οι κρατήσεις

Η μεγαλύτερη χρήση εφαρμογής πληροφορικής στα ξενοδοχεία γίνεται μέσω του BookingEngine, δηλαδή τη Μηχανή Κρατήσεων που εγκαθίστανται στην ιστοσελίδα ή/και στο Facebook και δημιουργεί ένα διαδικτυακό προσωπικό κανάλι κρατήσεων για το ξενοδοχείο.

Επιπλέον δίνει τη δυνατότητα διαχείρισης κρατήσεων – ακυρώσεων – πληρωμών. Σχεδόν το 50% των ξενοδοχείων αξιοποιεί μια μηχανή κρατήσεων ενώ μόλις μια στις τέσσερις ξενοδοχειακές μονάδες δεν γνωρίσει καν τι σημαίνει Μηχανή Κρατήσεων.

Τέλος, μόλις το 15% των ξενοδοχείων της χώρας διαθέτει σύστημα διαχείρισης της φήμης (reputation management, που είναι πρόγραμμα σύγχρονης διαχείρισης αξιολογήσεων από όλους τους Online Tourism Operators), το 13% διαθέτει σύστημα διαχείρισης εσόδων (πρόγραμμα καθορισμού τιμής διάθεσης δωματίου, το οποίο αξιοποιεί πληροφορίες από το PMS και από άλλες πηγές), το 13% σύστημα επιχειρηματικής ευφυΐας και μόλις το 6% σύστημα διαχείρισης πόρων (ERP).

Μεγαλύτερο εμπόδιο το κόστος

Oι ξενοδόχοι παραδέχονται ότι το κόστος απόκτησης είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο σε όλα τα παραπάνω εργαλεία, έχοντας ως δεύτερο λόγο το υψηλό κόστος συντήρησης.

Μεταξύ των εργαλείων της πληροφορικής, οι ξενοδόχοι αξιολογούν ως ύψιστης σημασίας τη διαδικτυακή παρουσία και ακολουθούν η διαθεσιμότητα του wi-fi, της παρουσίας της επιχείρησης στα κοινωνικά δίκτυα, το σύστημα PMS κ.ο.κ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!