H Tεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει ριζικά την αναζήτηση στο διαδίκτυο

Η AI αλλάζει ριζικά τις παραδοσιακές μεθόδους αναζήτησης που θα προσφέρουν πιο εξατομικευμένα, ακριβή και έξυπνα αποτελέσματα

Αναζήτηση Google σε ΑΙ mode © Google Blog

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) φέρνει μια επανάσταση στον κόσμο των διαδικτυακών αναζητήσεων, διαμορφώνοντας έναν τομέα που είναι ήδη από τους πιο κερδοφόρους σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η ανάπτυξη της AI επιτρέπει στις εταιρείες να εξελίξουν τις παραδοσιακές μεθόδους αναζήτησης και να προσφέρουν πιο εξατομικευμένα, ακριβή και έξυπνα αποτελέσματα.

Παράδειγμα  η Google, η οποία, ως ηγέτης στην αναζήτηση, ενσωματώνει την AI μέσω του Google Search Generative Experience (SGE). Η αναζήτηση στο εξής δεν θα είναι μόνο αποτέλεσμα μιας λέξης-κλειδί, αλλά θα βασίζεται στη «νοημοσύνη» του αλγορίθμου, που θα κατανοεί το πλαίσιο της ερώτησης και τις προτιμήσεις του χρήστη.

Η AI θα επιτρέπει στην Google να προσφέρει τύπους αποτελεσμάτων που θα προκαλούν αμφίδρομη συζήτηση μεταξύ χρήστη και μηχανής. Για παράδειγμα, αν αναζητήσεις «ποια είναι η καλύτερη τακτική άσκησης για αύξηση μυϊκής μάζας», η AI δεν θα σου δώσει απλώς μια λίστα με ιστοσελίδες, αλλά θα δημιουργήσει ένα πλήρες και εξατομικευμένο σχέδιο άσκησης βασισμένο σε προηγούμενες αναζητήσεις σου ή στην τοποθεσία σου.

Αυτό καθιστά την αναζήτηση πιο χρήσιμη και «έξυπνη» από ποτέ και λίγο πολύ όλοι έχουμε πάρει μια ιδέα ότι ήδη εφαρμόζεται από τις πρόσφατες αναζητήσεις μας μέσω Gemini AI.

Η ΑΙ δημιουργεί ανταγωνιστές της Google

Αλλά αυτή η αλλαγή δεν αφορά μόνο τις μεγάλες εταιρείες αναζήτησης. Εταιρείες τεχνολογίας όπως η Microsoft αναπτύσσουν τα Bing Chat, χρησιμοποιώντας AI για να προχωρήσουν σε ακόμη πιο εξελιγμένες μορφές αναζητήσεων που θα ανταγωνίζονται την Google.

Στην περίπτωση του Bing Chat, οι χρήστες μπορούν να κάνουν ερωτήσεις που απαιτούν «διάλογο» και όχι απλώς ένα σύνολο αποτελεσμάτων. Η AI αναλύει την ερώτηση σε βάθος και προσφέρει εξειδικευμένες απαντήσεις που εξελίσσονται με τη συνεχιζόμενη αλληλεπίδραση.

Πέρα από τη βελτίωση της ποιότητας των αποτελεσμάτων, οι αναζητήσεις AI επιτρέπουν την πιο εξατομικευμένη εμπειρία. Για παράδειγμα, αν μια εταιρεία χρησιμοποιεί AI για να προβάλλει διαφημίσεις ή περιεχόμενο στους χρήστες, το σύστημα θα έχει την ικανότητα να μάθει από τη συμπεριφορά του χρήστη και να προτείνει προϊόντα ή υπηρεσίες που είναι πιο πιθανό να τον ενδιαφέρουν.

Ο κίνδυνος για όσους δεν επενδύουν στην ΑΙ

Ωστόσο, η αλλαγή αυτή προκαλεί και αναταραχές στον χώρο. Εταιρείες που δεν επενδύουν στην AI κινδυνεύουν να χάσουν σημαντικά μερίδια της αγοράς.

Η Amazon, για παράδειγμα, η οποία βασίζεται κυρίως στις παραδοσιακές μεθόδους αναζήτησης προϊόντων, θα πρέπει να βρει τρόπους να ενσωματώσει την AI για να παραμείνει ανταγωνιστική στον τομέα της.

Για τους επενδυτές, η πρόβλεψη για το ποιος θα αναδειχθεί νικητής στην αγορά των αναζητήσεων απαιτεί κατανόηση των εταιρειών που καταφέρνουν να ενσωματώσουν αποτελεσματικά την AI στις στρατηγικές τους.

Εταιρείες όπως η Nvidia και η AMD, που επενδύουν στην κατασκευή εξειδικευμένων τσιπ για τη στήριξη αυτών των τεχνολογιών, αναμένεται να βγουν ωφελημένες από αυτή την εξέλιξη. Αντίθετα, εταιρείες που δεν προσαρμόζονται στην AI, όπως οι παραδοσιακοί πάροχοι υπηρεσιών αναζήτησης, ενδέχεται να συναντήσουν δυσκολίες να προσελκύσουν νέους χρήστες ή να προσφέρουν αξιόλογα προϊόντα.