Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) διεξάγει έρευνα σχετικά με το αν οι εταιρείες Amazon.com Inc. και Alphabet Inc., Google, παραπλάνησαν διαφημιζόμενους που τοποθετούν διαφημίσεις στις πλατφόρμες τους, σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές που γνωρίζουν την υπόθεση.
Οι έρευνες, τις οποίες διενεργεί η διεύθυνση προστασίας καταναλωτή της FTC, εστιάζουν στο κατά πόσο οι δύο εταιρείες παρείχαν επαρκή διαφάνεια ως προς τους όρους και την τιμολόγηση των διαφημίσεων, ανέφεραν οι πηγές που ζήτησαν ανωνυμία λόγω της εμπιστευτικής φύσης των διαδικασιών.
Οι νέες έρευνες ανοίγουν ένα ακόμη μέτωπο εποπτείας για τους τεχνολογικούς κολοσσούς, την ώρα που ανώτατα στελέχη τους επιδιώκουν να καλλιεργήσουν θετικές σχέσεις με τον Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ. Σε παράλληλες υποθέσεις, δικαστές που εποπτεύουν δύο αγωγές του Υπουργείου Δικαιοσύνης κατά της Google έχουν ήδη αποφανθεί ότι η εταιρεία διατηρεί παράνομα μονοπώλια στην αναζήτηση και σε τμήματα της διαφημιστικής τεχνολογίας.
Διαφημιστικές δημοπρασίες σε πραγματικό χρόνο
Η Google πωλεί διαφημίσεις αναζήτησης μέσω αυτοματοποιημένων δημοπρασιών που ολοκληρώνονται σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο μετά την εισαγωγή ενός ερωτήματος από τον χρήστη. Αντίστοιχα, η Amazon «φιλοξενεί» παρόμοιες δημοπρασίες σε πραγματικό χρόνο, εμφανίζοντας διαφημίσεις («χορηγούμενες αναρτήσεις») στα αποτελέσματα αναζήτησης προϊόντων.
Η FTC φέρεται να ζητά λεπτομέρειες για τις διαδικασίες δημοπρασίας της Amazon, και συγκεκριμένα για το αν η εταιρεία αποκάλυψε στους διαφημιζόμενους την ύπαρξη «ελάχιστης τιμής» (reserve pricing) —δηλαδή κατώτατων ορίων τιμής που πρέπει να πληρούνται για να κατοχυρωθεί μια διαφήμιση.
Αντίστοιχα, όσον αφορά τη Google, η FTC ερευνά τον εσωτερικό μηχανισμό τιμολόγησης των διαφημίσεων και το κατά πόσο η εταιρεία αύξησε τις τιμές με τρόπους που δεν έγιναν γνωστοί στους διαφημιζόμενους.
Οι έρευνες βρίσκονται σε εξέλιξη και υπογραμμίζουν ότι η αυξημένη εποπτεία επί των μεγαλύτερων εταιρειών τεχνολογίας παραμένει ενεργή υπό τη διακυβέρνηση Τραμπ. Ο πρόεδρος της FTC, Andrew Ferguson, έχει χαρακτηρίσει την εξέταση της τεχνολογικής βιομηχανίας ως «υπ’ αριθμόν ένα προτεραιότητα».
Η FTC και η Google αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ η Amazon δεν απάντησε σε σχετικά αιτήματα.
Διαφήμιση στο Διαδίκτυο: Η Μάχη για την Αγορά
Η ψηφιακή διαφήμιση έχει ξεπεράσει την παραδοσιακή διαφήμιση, καθώς οι εταιρείες με τεράστιο όγκο δεδομένων καταναλωτών προβάλλουν τη δυνατότητα στοχευμένων αγορών. Η Google παραμένει ο μεγαλύτερος «παίκτης» στον χώρο, ενώ η Amazon κατατάσσεται τρίτη παγκοσμίως στη διαδικτυακή διαφήμιση.