Βουτιά 6% στις πωλήσεις iPhone στην Κίνα

Πριν την κυκλοφορία του iPhone 17 οι πωλήσεις smartphone της Apple υποχώρησαν κατά 6%, ενώ η συνολική αγορά συρρικνώθηκε κατά 2%

Πωλήσεις Iphone στην Κίνα © EPA/MARK R. CRISTINO

Οι πωλήσεις smartphone της Apple Inc. στην Κίνα τις εβδομάδες πριν από την κυκλοφορία του iPhone 17 έπεσαν κατά 6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, μια πτώση μεγαλύτερη από την τυπική πριν από την κυκλοφορία ενός νέου κορυφαίου προϊόντος.

Η αμερικανική εταιρεία δεν ήταν η μόνη που γνώρισε μια αργή καλοκαιρινή περίοδο, καθώς οι πωλήσεις των άλλων κατασκευαστών κινητών τηλεφώνων Xiaomi Corp., Vivo και Honor Device Co. επίσης μειώθηκαν κατά τις πρώτες οκτώ εβδομάδες του τρίτου τριμήνου του έτους, σύμφωνα με την Counterpoint Research. Η συνολική αγορά της Κίνας συρρικνώθηκε κατά 2% κατά τη διάρκεια της περιόδου Ιουλίου-Αυγούστου, παρά τις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις για την ενθάρρυνση της κατανάλωσης.

Η αμερικανική εταιρεία δεν ήταν η μόνη που βίωσε μια αργή καλοκαιρινή περίοδο, καθώς οι πωλήσεις των κατασκευαστών κινητών Xiaomi, Vivo και Honor επίσης υποχώρησαν κατά τις πρώτες οκτώ εβδομάδες του τρίτου τριμήνου, σύμφωνα με την Counterpoint Research. Συνολικά, η κινεζική αγορά συρρικνώθηκε κατά 2% κατά τη διάρκεια της περιόδου Ιουλίου-Αυγούστου, παρά τις γενναιόδωρες κρατικές επιδοτήσεις που στόχευαν στην τόνωση της κατανάλωσης.

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά smartphone στον κόσμο και η πιο σημαντική για την Apple μετά την εγχώρια αγορά των ΗΠΑ. Η εταιρεία ανέτρεψε τη διετή πτώση των πωλήσεων στην Κίνα κατά το τρίμηνο του Ιουνίου, εν μέρει χάρη στις επιδοτήσεις, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Τιμ Κουκ. Ωστόσο, ο ίδιος δήλωσε επίσης ότι η πελατειακή βάση του iPhone στην ευρύτερη περιοχή της Κίνας έφτασε σε ρεκόρ κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και θεωρεί ότι αυτό θα συμβάλει στην προσέλκυση των καταναλωτών προς το υπόλοιπο χαρτοφυλάκιο της Apple. «Αν κοιτάξετε τα άλλα προϊόντα, Mac, iPad και Watch, η πλειονότητα των πελατών που αγοράζουν στην ηπειρωτική Κίνα ήταν νέοι στην αγορά», δήλωσε ο Cook στην τελευταία τηλεδιάσκεψη της Apple για τα οικονομικά αποτελέσματα.

Ωστόσο, η Apple έχει ακόμη δρόμο να διανύσει για να ανακτήσει την ηγετική της θέση στην αγορά, καθώς κατείχε μόνο το έκτο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, με 12%, σύμφωνα με την Counterpoint. Οι Xiaomi, Oppo και Huawei Technologies Co. κατείχαν το 16% των πωλήσεων το καλοκαίρι, με την Vivo να προηγείται ελαφρώς με 19% σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά.

Το νέο iPhone 17 θεωρείται η πιο σημαντική αναβάθμιση που έχει πραγματοποιήσει η Apple στη σειρά iPhone εδώ και χρόνια, με ανανεωμένο σχεδιασμό και βελτιωμένο σύστημα κάμερας. Θα κυκλοφορήσει παγκοσμίως την Παρασκευή. Σε απάντηση, η Xiaomi προχώρησε στην κυκλοφορία του επόμενου κορυφαίου τηλεφώνου της αυτόν τον μήνα, με τον συνιδρυτή και CEO Lei Jun να δηλώνει ότι θέλει τα προϊόντα της εταιρείας του να συγκρίνονται με τα καλύτερα της Apple.

Κανένα από τα μέχρι τώρα στοιχεία δεν υποδηλώνει ότι οι λειτουργίες ή οι βελτιώσεις τεχνητής νοημοσύνης αποδεικνύονται βασικοί παράγοντες για τις πωλήσεις στους αγοραστές smartphone. Οι αναλυτές της Counterpoint αναμένουν ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν ελαφρώς στην Κίνα κατά το τρίτο τρίμηνο και ότι η αγορά θα παραμείνει σχεδόν αμετάβλητη σε ολόκληρο το έτος. Η Apple δεν πληρώνει ακόμη το τίμημα για την αδυναμία της να λανσάρει τη σουίτα Apple Intelligence στην Κίνα, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να εξακολουθούν να λαμβάνουν τις αποφάσεις αγοράς τους με βάση πρακτικούς παράγοντες, όπως η διάρκεια ζωής της μπαταρίας και η σχέση ποιότητας-τιμής.