Το Instagram στρέφεται όλο και περισσότερο στα Reels, και η νέα διάταξη της αρχικής οθόνης το κάνει ξεκάθαρο. Δεν είναι πια μια πλατφόρμα, για να ανεβάζεις φωτογραφίες για τους φίλους σου — και αυτή η αλλαγή ενδεχομένως να πονάει, σημειώνει το Business Insider.
Οι εφαρμογές αλλάζουν, αλλά η νοσταλγία μένει. Ο κόσμος νοσταλγεί το MySpace, τη χαοτική γοητεία του παλιού Tumblr, ακόμα και την απλότητα του GroupMe.
Η αλήθεια είναι πως αυτή η στροφή στο Instagram συμβαίνει εδώ και καιρό. Η πλατφόρμα δίνει προτεραιότητα στα Reels και στα DM, ενώ οι αναρτήσεις στο grid έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Το να ανεβάζεις στο feed έχει γίνει τόσο σπάνιο, που πλέον υπάρχουν άγραφοι κανόνες: το μηνιαίο photo dump, τι αξίζει να μπει στο grid και τι όχι.
Κατά πάσα πιθανότητα, κι εσύ περνάς λιγότερο χρόνο στο feed και περισσότερο βλέποντας Reels. Και εκτός αν είσαι influencer, μάλλον δεν φτιάχνεις πολλά Reels — απλώς τα παρακολουθείς, τα μοιράζεσαι και κάνεις scroll, όπως στο TikTok. Κι αυτό είναι σκόπιμο. Το Instagram ξέρει πού βρίσκεται πλέον η πραγματική δράση: στο να βλέπεις Reels και να τα στέλνεις στους φίλους σου, αναφέρει το BI.
Την Τετάρτη, το Instagram ανακοίνωσε ότι πλέον έχει 3 δισεκατομμύρια χρήστες και σχεδιάζει αλλαγές στη γραμμή πλοήγησης, δίνοντας ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στα Reels και τα DM.
Το Bloomberg μετέδωσε ότι δοκιμάζει επίσης μια έκδοση της εφαρμογής στην Ινδία, που ανοίγει κατευθείαν στην καρτέλα των Reels αντί για την αρχική ροή φωτογραφιών. Αυτό μοιάζει με τη νέα έκδοση για iPad που κυκλοφόρησε πρόσφατα — την πρώτη φορά που παρουσίασε εφαρμογή ειδικά για iPad! — και η οποία ανοίγει απευθείας στα Reels.
Μοιάζει να έχει περάσει πολύς καιρός, από τότε που η Κάιλι Τζένερ και άλλοι εξέφραζαν τη δυσαρέσκειά τους για τις αλλαγές στον αλγόριθμο του Instagram, που έδινε προτεραιότητα σε προτεινόμενο περιεχόμενο και βίντεο στη ροή. Το σύνθημα «Make Instagram, Instagram again» έγινε το κάλεσμα πολλών influencers, που είδαν ξαφνικά την απήχησή τους να μειώνεται. Όμως και οι απλοί χρήστες εκνευρίστηκαν, που έβλεπαν λιγότερες αναρτήσεις φίλων τους στο feed.
Δεν βοήθησε το γεγονός ότι τότε τα Reels έμοιαζαν με βιαστικό αντίγραφο και «δεύτερη κατηγορία» — ένας χώρος για TikToks, που είχαν ανέβει μια εβδομάδα πριν ή για άχρηστα viral. Σήμερα όμως, τα Reels έχουν βελτιωθεί, δείχνουν φρέσκα και διασκεδαστικά — και η απόδειξη βρίσκεται στον τρόπο που οι χρήστες τα στέλνουν συνεχώς μεταξύ τους μέσω DM. Το Instagram μάλιστα πρόσθεσε δύο περίεργα (και, απ’ όσο φαίνεται, όχι ιδιαίτερα δημοφιλή) χαρακτηριστικά για το sharing των Reels: μια ροή με βίντεο που έχουν κάνει like οι φίλοι σου, και το “Blend”, που σου επιτρέπει να μοιραστείς τον δικό σου αλγόριθμο με κάποιον φίλο μέσω DM.
Καθώς το Instagram εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο σε ένα υβρίδιο τύπου TikTok/WhatsApp, είναι απολύτως φυσιολογικό να νιώθουμε νοσταλγία για όσα χάθηκαν. Δεν είναι πια η εφαρμογή φωτογραφιών που ξέραμε, αλλά τι άλλο στη ζωή παραμένει ίδιο όπως το 2018; Τα πράγματα αλλάζουν. Στο διαδίκτυο, τίποτα δεν είναι για πάντα, καταλήγει το Business Insider.