Meta: Οι συνομιλίες με το chatbot θα τροφοδοτούν τις διαφημίσεις

Οι διαφημίσεις αποτελούν σχεδόν το σύνολο των εσόδων της Meta και είναι αυτές που χρηματοδοτούν τις επενδύσεις της στην τεχνητή νοημοσύνη

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ της Meta © EPA/WILL OLIVER

Η Meta Platforms Inc. ετοιμάζεται να φέρει μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο αξιοποιεί τα δεδομένα των χρηστών, καθώς από τις 16 Δεκεμβρίου, οι συνομιλίες με το Meta AI chatbot θα χρησιμοποιούνται για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων στις πλατφόρμες Facebook και Instagram.

Αυτό, σύμφωνα με το Bloomberg, σημαίνει ότι αν κάποιος ζητήσει από το chatbot να τον βοηθήσει να οργανώσει, για παράδειγμα, ένα οικογενειακό ταξίδι, στη συνέχεια ενδέχεται να δει στο feed του προτεινόμενες αναρτήσεις ή διαφημίσεις από ταξιδιωτικές εταιρείες. Η νέα πρακτική δεν θα περιοριστεί μόνο σε γραπτές συνομιλίες: η Meta σκοπεύει να χρησιμοποιεί και φωνητικές αλληλεπιδράσεις μέσω των ειδικών ακουστικών της.

Το κρίσιμο σημείο είναι ότι οι χρήστες δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εξαιρεθούν από αυτή την αλλαγή, όπως διευκρίνισε η Κρίστι Χάρις, υπεύθυνη πολιτικής απορρήτου της εταιρείας. Όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει πρόθεση να προβάλλονται διαφημίσεις απευθείας μέσα στο chatbot, εκπρόσωπος της Meta απάντησε: «Δεν έχουμε τέτοια σχέδια».

Η επένδυση της Meta στην τεχνητή νοημοσύνη

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, έχει ποντάρει πολλά στην τεχνητή νοημοσύνη, θεωρώντας ότι θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ζουν και αλληλεπιδρούν στο διαδίκτυο. Το Meta AI chatbot, το οποίο έχει ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες, αποτελεί ήδη τον βασικό τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές έρχονται σε επαφή με την τεχνητή νοημοσύνη της εταιρείας.

Η Meta έχει επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές για την ανάπτυξη AI μοντέλων και προϊόντων, αλλά ταυτόχρονα αναζητά τρόπους να ενισχύσει τον διαφημιστικό της βραχίονα. Οι διαφημίσεις αποτελούν σχεδόν το σύνολο των εσόδων της και είναι αυτές που χρηματοδοτούν τις κολοσσιαίες επενδύσεις της στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

Δεν είναι ακόμη σαφές πώς αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει τη σχέση των χρηστών με το chatbot. Οι συνομιλίες με τεχνητή νοημοσύνη καλύπτουν όλο και περισσότερες πτυχές της καθημερινότητας: από οικονομικές και ιατρικές συμβουλές μέχρι βοήθεια στα μαθήματα ή ακόμη και ως «ψηφιακοί σύντροφοι». Ο Ζάκερμπεργκ έχει δηλώσει ότι τα chatbots μπορούν να μειώσουν το αίσθημα μοναξιάς ή να λειτουργήσουν ως μια μορφή ψηφιακής ψυχοθεραπείας.

Σύμφωνα με τη Χάρις, τα σχόλια που έχει λάβει η Meta δείχνουν ότι οι περισσότεροι χρήστες ήδη υπέθεταν πως οι συνομιλίες τους με το chatbot αξιοποιούνταν για στοχευμένη διαφήμιση. «Προσθέτουμε απλώς ένα ακόμη σήμα από τις αλληλεπιδράσεις με την AI στο μείγμα, με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούμε ήδη άλλα σήματα από όλες μας τις πλατφόρμες», εξήγησε. Η αλλαγή δεν θα ισχύει για συνομιλίες που έγιναν πριν από τις 16 Δεκεμβρίου.

Η νέα δυνατότητα θα εφαρμοστεί παγκοσμίως, με εξαίρεση το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Νότια Κορέα, όπου η κυκλοφορία της θα καθυστερήσει λόγω ρυθμιστικών ελέγχων. Ιδιαίτερα η ΕΕ έχει εκφράσει έντονες αντιρρήσεις απέναντι στα προϊόντα AI της Meta, επικαλούμενη ανησυχίες για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Η εταιρεία ελπίζει να εισαγάγει τη νέα πρακτική και σε αυτές τις αγορές στο μέλλον, εφόσον λάβει την απαραίτητη έγκριση από τις αρμόδιες αρχές.

Το μεγάλο στοίχημα της Meta

Η στρατηγική της Meta δείχνει πώς η τεχνητή νοημοσύνη συνδέεται άρρηκτα με την καρδιά του επιχειρηματικού της μοντέλου: τη διαφήμιση. Αν και η κίνηση παρουσιάζεται ως «μια σταδιακή αλλαγή», το γεγονός ότι οι χρήστες δεν θα έχουν επιλογή εξαίρεσης ενδέχεται να εντείνει τη συζήτηση γύρω από την ιδιωτικότητα στο διαδίκτυο και τα όρια ανάμεσα στη χρηστικότητα και την εμπορική αξιοποίηση των προσωπικών δεδομένων.