Σοκ στην αγορά εργασίας αναμένει η Klarna λόγω AI

Το μέλλον της εργασίας ανήκει στην AI, με εκατομμύρια θέσεις απασχόλησης σε κίνδυνο, προειδοποιεί ο CEO της Klarna

Ο συνιδρυτής και CEO της Klarna, Σεμπάστιαν Σιεμιατκόβσκι © Klarna

Η τεχνητή νοημοσύνη προπορεύεται της κοινωνίας και των επιχειρήσεων, σύμφωνα με τον CEO της Klarna, Σεμπάστιαν Σιμιατκόφσκι, ο οποίος προειδοποιεί ότι έρχονται σημαντικές αναταράξεις στην αγορά εργασίας, εκτιμώντας παράλληλα πως οι περισσότερες εταιρείες δεν είναι έτοιμες να τις αντιμετωπίσουν.

«Στον τεχνολογικό κλάδο, πολλοί αποφεύγουν να δουν τη σοβαρότητα της κατάστασης. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια τεράστια αλλαγή στον χώρο της πνευματικής εργασίας, όχι μόνο στον τραπεζικό τομέα, αλλά σε όλη την κοινωνία» δήλωσε ο επικεφαλής της Klarna, σε συνέντευξή του στο Bloomberg. Επίσης, αφού σημειώνει ότι η AI θα δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης μελλοντικά, βραχυπρόθεσμα οι απώλειες θα είναι σημαντικές. «Ένας μεταφραστής στις Βρυξέλλες δεν θα γίνει ξαφνικά YouTuber» σχολίασε χαρακτηριστικά.

Από την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης τον Σεπτέμβριο, η Klarna αριθμεί πλέον πάνω από 114 εκατομμύρια πελάτες, ξεπερνώντας πολλές παραδοσιακές τράπεζες. Με την άδεια ηλεκτρονικού χρήματος που απέκτησε στο Ηνωμένο Βασίλειο, η εταιρεία σχεδιάζει να επεκταθεί σε πιο σύνθετες χρηματοοικονομικές υπηρεσίες και να ανταγωνιστεί εταιρείες όπως η Revolut.

Οι επενδύσεις της Klarna στην AI

Η Klarna, η οποία έγινε γνωστή για το μοντέλο «αγόρασε τώρα, πλήρωσε αργότερα», έχει επενδύσει δυναμικά στην τεχνητή νοημοσύνη. Από το 2023, ο Σιμιατκόφσκι είχε δηλώσει ότι επιθυμεί η εταιρεία του να αποτελέσει… το «αγαπημένο πειραματόζωο της OpenAI». Η συγκεκριμένη στρατηγική αποσκοπεί στη μείωση των εξόδων της εταιρείας, μετά την πτώση του ενδιαφέροντος στον χώρο του fintech.

Ήδη, η αξιοποίηση της AI έδωσε τη δυνατότητα στην Klarna να σταματήσει τις προσλήψεις για πάνω από έναν χρόνο και να περιορίσει το προσωπικό της από 7.400 σε 3.000 εργαζομένους, αυξάνοντας παράλληλα τις αμοιβές. Ωστόσο, η εταιρεία αναγνωρίζει ότι τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι πανάκεια. Πρόσφατα προχώρησε σε νέες προσλήψεις στο customer service, ώστε να διατηρείται η ανθρώπινη επαφή με τους πελάτες.

Παρά τις επιφυλάξεις, όμως, ο CEO της Klarna παραμένει πεπεισμένος ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαχειρίζεται τα αιτήματα των πελατών με την ίδια ή και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα από τους ανθρώπους. «Η συνέπεια και η ποιότητα είναι που χτίζουν εμπιστοσύνη» δήλωσε.

H AI φέρνει τα πάνω κάτω στην κερδοφορία των παραδοσιακών τραπεζών

Ο Σιμιατκόφσκι προβλέπει ακόμη ότι η ραγδαία ανάπτυξη της AI θα σημάνει το τέλος των υπερκερδών στον τραπεζικό και τεχνολογικό τομέα. Και αυτό καθώς νέοι, πιο ευέλικτοι και καινοτόμοι παίκτες θα εκτοπίσουν τους παραδοσιακούς οργανισμούς.

«Οι περισσότερες παραδοσιακές τράπεζες θα περιοριστούν σε διαχείριση κεφαλαίων και απόδοση ιδίων κεφαλαίων. Τίποτα παραπάνω» ξεκαθάρισε.