Robovision: Μηχανική όραση με ΑΙ από την εταιρεία που εφάρμοσε το “industry 4.0” πριν καν αυτό εφευρεθεί

Η Robovision λανσάρει τη μηχανική όραση με AI. Η συνεργασία με πολυεθνικές και τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής βιομηχανίας

O ιδρυτής της Robovision Χρήστος Αθανασιάδης © Robovision

Mε περισσότερες από 1.000 εγκαταστάσεις συστημάτων μηχανικής όρασης τα τελευταία 20 χρόνια, η Robovision έχει κάνει πράξη το «smart factory» και το «industry 4.0», πριν καν αυτό το… παιδί βαπτιστεί και αποκτήσει όνομα.

Για τη βιομηχανία οι custom made λύσεις της Robovision, που «παντρεύουν» μηχανική όραση με την Τεχνητή Νοημοσύνη, είναι καίριας σημασίας. Γι’ αυτό, άλλωστε, η ελληνική εταιρεία τεχνολογίας έχει πελάτες της τις μεγαλύτερες πολυεθνικές, ενώ έχει φτάσει έως την Αυστραλία για την General Mills.

© Robovision

© Robovision

Όπως είπε στο powergame.gr ο ιδρυτής της Robovision, μηχανικός Χρήστος Αθανασιάδης, με τα συστήματα μηχανικής όρασης επιτυγχάνεται αυτοματοποιημένα ο έλεγχος -σε πραγματικό χρόνο- της κάθε παραγωγικής διαδικασίας. Πέραν αυτού, με το ΜΕS (Manufacturing Execution System) μεταφέρονται τα στοιχεία που προκύπτουν από τον έλεγχο στο ERP σύστημα της εταιρείας, καθιστώντας δυνατή τη βελτιστοποίηση της παραγωγής, τη μείωση του κόστους και, εν τέλει, τη συμμόρφωση με τα ποιοτικά στάνταρ για το προϊόν. Οι οπτικοποιημένες πληροφορίες που συλλέγονται αποτελούν data, τα οποία έχουν και μεγάλη σημασία για την αποφυγή μελλοντικών αστοχιών, κάτι που έχει μεγάλο κόστος για μία επιχείρηση.

Η εταιρεία, που έχει έδρα Θεσσαλονίκη, διαθέτει 20 ετών εμπειρία στην εφαρμογή συστημάτων μηχανικής όρασης, ενώ έχει ενσωματώσει διαδικασίες Deep Learning στα συστήματα όρασης για να ενισχύσει την ικανότητά τους να αναλύουν, να ερμηνεύουν και να δρουν βάσει οπτικών δεδομένων. Χρησιμοποιώντας μεγάλες βάσεις δεδομένων με ετικετοποιημένες εικόνες, τα μοντέλα της Robovision «μαθαίνουν» να εντοπίζουν μοτίβα, να αναγνωρίζουν ανωμαλίες και να λαμβάνουν ακριβείς αποφάσεις.

Μία από τις πιο πρόσφατες κινήσεις της Robovision ήταν να περάσει και στις ρομποτικές εφαρμογές, αντιπροσωπεύοντας την Techman Robot Inc. από την Ταϊβάν. Για τη Robovision, η μηχανική όραση είναι τα «μάτια» των ρομπότ, καθώς «με την ενσωμάτωση της οπτικής καθοδήγησης, τα ρομποτικά συστήματα μπορούν να ερμηνεύουν και να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους. Μέσω της επεξεργασίας οπτικών δεδομένων, τα ρομπότ αποκτούν χωρική αντίληψη, προσαρμοστικότητα και ακρίβεια, με αποτέλεσμα να εκτελούν ακόμη και τις πιο σύνθετες εργασίες με σταθερή ποιότητα».

Η ιστορία της Robovision και η έμφαση στην εξωστρέφεια

H Robovision δημιουργήθηκε το 2004 στη Θεσσαλονίκη και στηρίζεται σε μία ομάδα εξειδικευμένων μηχανικών , με μέσο όρο ηλικίας τα 35 έτη.

«Από το 2007 αρχίσαμε να έχουμε συνεργασίες με πολυεθνικούς ομίλους του εκτοπίσματος των Johnson & Johnson, Philip Morris, BΙC. Πρόκειται για εταιρείες που δεν έγιναν απλά πελάτες, αλλά στρατηγικοί συνεργάτες. Tο 2007 βγήκαμε εκτός Ελλάδος, κάνοντας την πρώτη εγκατάσταση σε  εταιρεία στη Γερμανία, που κατασκευάζει μέρη για αυτοκίνητα», εξηγεί ο κ. Αθανασιάδης.

Και υπογραμμίζει: «Το 2014 δημιουργήθηκε το υποκατάστημα της Αθήνας και από το 2018 ανοίξαμε τα φτερά μας, μέσα από πελάτες μας, σε Τουρκία και Ρωσία, με αποτέλεσμα το 2022 να φτάσουμε μέχρι την Αυστραλία για λογαριασμό της General Mills. Έως και το 2024 είχαμε περισσότερες από 1.000 επιτυχημένες εγκαταστάσεις συστημάτων μηχανικής όρασης». Όπως είπε ακόμη, το ενδιαφέρον από την αγορά του εξωτερικού είναι πολύ έντονο.

Στους πελάτες της Robovision συγκαταλέγονται όλες οι ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες, πολυεθνικές και άλλα ακόμη, πολύ μεγάλα ονόματα της βιομηχανίας, από τους κλάδους τροφίμων, καπνού, καλλυντικών, δομικών υλικών, υλικών συσκευασίας, αλλά και της βιομηχανίας μετάλλων. Ενδεικτικά αναφέρονται όμιλοι και εταιρείες όπως οι: Johnson & Johnson, Vianex, Rafarm, Alumil, Thrace Group, Elvial Halcor, JTI, Colgate Palmolive, Unilever, General Mills, Pelopac, Οlympic Brewery και Coca Cola.

© Robovision

© Robovision

«Ο έλεγχος σε πραγματικό χρόνο είναι κρίσιμος για την αποφυγή προβλημάτων στη βιομηχανία, αλλά και στον κλάδο των logistics, καθώς τα σφάλματα μπορούν να καταλήξουν σε μεγάλες αναστατώσεις για τις επιχειρήσεις. Ο έλεγχος επιτρέπει τις διορθώσεις, σε μηχανές και διαδικασίες, σε real time, την αποφυγή σφαλμάτων που είναι σε βάρος του brand και της καλής φήμης μιας επιχείρησης, όπως επίσης, στη συγκέντρωση big data, που αν τα αξιοποιήσει η επιχείρηση μπορεί να προλάβει μελλοντικές αστοχίες και προβλήματα. Η αξία του αντικειμένου μας έχει αναγνωριστεί από τις μεγάλες βιομηχανίες, αλλά προσπαθούμε αυτή η αντίληψη να περάσει και στις μικρότερες ελληνικές μεταποιητικές επιχειρήσεις», κατέληξε ο κ. Αθανασιάδης.