Οι πωλήσεις του iPhone Air της Apple, της μεγαλύτερης αλλαγής στον σχεδιασμό του smartphone της εδώ και χρόνια, ήταν χειρότερες από το αναμενόμενο, καθώς οι καταναλωτές προτίμησαν την καλύτερη αξία και τις υψηλότερες προδιαγραφές άλλων μοντέλων.
Το λεπτό iPhone αποκαλύφθηκε τον Σεπτέμβριο, έπειτα από αρκετά χρόνια σταδιακών αλλαγών στην εμφάνιση της συσκευής με τις καλύτερες πωλήσεις. Όμως η σχετικά υψηλή τιμή του, και οι παραχωρήσεις στις κάμερες και το ηχείο του, για να επιτευχθεί το μικρότερο πάχος των 5,64 χιλιοστών, οδήγησαν τους αγοραστές να επιλέξουν άλλα μοντέλα, σύμφωνα με τα πρώιμα στοιχεία πωλήσεων.
Δεν εκπληρώθηκαν οι προσδοκίες
«Η Apple είχε μεγαλύτερες προσδοκίες για το Air και δεν τις εκπλήρωσε», δήλωσε η Nabila Popal της International Data Corporation.
Η IDC, η οποία παρακολουθεί τις πωλήσεις iPhone μέσω ελέγχων στην αλυσίδα εφοδιασμού της Apple, διαπίστωσε ότι η εταιρεία μείωσε στο μισό τα σχέδια παραγωγής μέσα σε λίγες εβδομάδες από την κυκλοφορία, αφού το Air πούλησε περίπου το ένα τρίτο των υψηλότερων προσδοκιών του τεχνολογικού ομίλου.
Η Apple αναζητά νέους τρόπους για να ενισχύσει τις πωλήσεις iPhone, οι οποίες έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια, αλλά απέφεραν έσοδα 209 δισεκατομμυρίων δολαρίων το έτος μέχρι τον Σεπτέμβριο, περίπου το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων του ομίλου.
Άλλες συσκευές της σειράς iPhone 17, οι οποίες κυκλοφόρησαν ταυτόχρονα με το Air, έχουν πουλήσει καλά. Η Apple έχει προβλέψει ότι αυτές οι πωλήσεις θα οδηγήσουν σε ένα ρεκόρ τριμήνου, πολύ πάνω από τις εκτιμήσεις της Wall Street.
Οι αναλυτές της Morgan Stanley εκτίμησαν ότι ο τεχνολογικός όμιλος θα μπορούσε να κατασκευάσει 90 εκατομμύρια μονάδες αυτών των νέων μοντέλων στο δεύτερο εξάμηνο του 2025, έως και 6 εκατομμύρια περισσότερες από ό,τι αναμενόταν πριν από την κυκλοφορία. Τα στοιχεία «αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τη σχετική αδυναμία του iPhone Air», πρόσθεσαν.
Ξεφούσκωσε γρήγορα το αρχικό ενδιαφέρον
Οι πιο αργές πωλήσεις του Air ήρθαν παρά το κύμα ενδιαφέροντος γύρω από την κυκλοφορία του τον Σεπτέμβριο. Η σελίδα προϊόντος του Air συγκέντρωσε 1 εκατομμύριο προβολές κατά τη διάρκεια του μήνα, σύμφωνα με την πλατφόρμα πληροφοριών διαδικτύου Similarweb. Βοήθησε στην ενίσχυση των συνολικών online προβολών γύρω από την κυκλοφορία του φετινού iPhone σε 7,4 εκατομμύρια, 28% υψηλότερες από τα προϊόντα του προηγούμενου έτους.
Ωστόσο, η Similarweb διαπίστωσε ότι το ποσοστό μετατροπής για το Air ήταν κατά το ένα τρίτο χαμηλότερο από άλλα μοντέλα, πράγμα που σημαίνει ότι το online κοινό του Air μεταφράστηκε σε λιγότερες πωλήσεις.
«Δημιούργησε ενδιαφέρον… δείχνοντας ότι η καινοτομία προϊόντων ήταν ακόμα εκεί», δήλωσε ο Dan Newman, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας έρευνας The Futurum Group. «[Αλλά] για πολλούς ανθρώπους, τα καλύτερα χαρακτηριστικά κάμερας και τα χαρακτηριστικά διάρκειας μπαταρίας στο Pro απλώς υπερίσχυσαν της ελκυστικότητας του Air».
Οι αναλυτές της παγκόσμιας εταιρείας πληροφοριών αγοράς Forrester δήλωσαν ότι το Air είχε τοποθετηθεί σε ένα «αδέξιο σημείο τιμής», πολύ κοντά στο premium μοντέλο του iPhone 17 και πολύ μακριά από το βασικό μοντέλο, με αποτέλεσμα ένα «χλιαρό» ενδιαφέρον.
Μικρές διαφορές τιμών
Το Air πωλείται στα 999 δολάρια, μόλις 100 δολάρια φθηνότερα από ένα iPhone Pro. Το βασικό μοντέλο iPhone 17 πωλείται σημαντικά χαμηλότερα στα 799 δολάρια.
Το Air θεωρείται πρόδρομος μιας αναδιπλούμενης συσκευής Apple που αναμένεται το 2026. Για να επιτευχθεί το λεπτό προφίλ του Air, η Apple περιορίστηκε σε ένα μόνο ηχείο στη θέση των συνηθισμένων δύο και χρησιμοποίησε μια πίσω κάμερα που δεν προσφέρει υπερευρυγώνιους και τηλεφακούς.
Η Apple δήλωσε ότι η μπαταρία του Air διαρκεί όλη την ημέρα, παρά το μικρότερο μέγεθός του, αλλά η εταιρεία το κυκλοφόρησε με ένα προαιρετικό αποσπώμενο πακέτο μπαταρίας.
Ο αναλυτής της Morgan Stanley, Erik Woodring, δήλωσε ότι η κυκλοφορία είχε αναφορές στο MacBook Air του 2008, το οποίο χρειάστηκε μερικά χρόνια για να «προετοιμαστούν» οι καταναλωτές – αφού η Apple μείωσε τις τιμές και έκανε προσαρμογές στην απόδοση.
Ίδιο μοτίβο και στην Κίνα
Οι καταναλωτές στην Κίνα, όπου η Apple προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος έναντι των τοπικών αντιπάλων, προτίμησαν επίσης εναλλακτικά μοντέλα. Το Air «παραμένει το μοντέλο με τις χειρότερες πωλήσεις της σειράς 17», δήλωσαν οι αναλυτές της Jefferies νωρίτερα αυτόν τον μήνα, επικαλούμενοι τους χρόνους αναμονής παράδοσης για νέα μοντέλα στην ασιατική χώρα.
Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι πελάτες δεν έχουν πειστεί για μια τάση σε όλο τον κλάδο προς τα ελαφριά smartphones. Το Air θεωρείται επίσης πρόδρομος μιας πολυαναμενόμενης αναδιπλούμενης συσκευής Apple που αναμένεται το επόμενο έτος – κάτι που προσφέρουν ήδη οι αντίπαλοι Huawei και Samsung.
«Το Air είναι ένα τηλέφωνο περιορισμένων δυνατοτήτων, που πιστεύουμε ότι είναι μια δοκιμαστική λειτουργία για την προετοιμασία για το αναδιπλούμενο», δήλωσε ο Wamsi Mohan της Bank of America, αν και αναμένει ότι μια μελλοντική αναδιπλούμενη συσκευή θα τιμολογηθεί στην κορυφή της γκάμας του iPhone.